به زودی

مرکورکروم

مرکورکروم یا دواگلی اعلی

وزن : 110 گرم

قیمت برای شما : 24,000 تومان
قیمت : 25,200 تومان
  • دوا گلی یا سرخه دوا یا قرمز دوا
  • ضدعفونی زخم‌ها و درمان آنها
  • گندزدایی موضعی خراش ها و بریدگی های جزئی

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

مرکورکروم (دوا گلی) قوطی عطار دارویی است که از محلول ترکیبات جیوه آن به عنوان ضدعفونی‌کننده موضعی و بریدگی های جزئی و خراش ها استفاده میکنند.

مرکورکروم یا قوطی عطار در ایران به آن دوا گُلی و در گویش مازندرانی و گیلکی (قرمز دوا یا سرخه دوا) می‌گفتند.

دواگلی یا مربرومین ترکیب نمک جیوه ی ارگانیک دی سدیم و فلورسین سدیم می باشد.

به دلیل داشتن جیوه، این دارو بعدا از فهرست سازمان غذا و داروی آمریکا و سایر کشورها خارج شد و ترکیبات ضدعفونی کننده دیگر مانند بتادین جانشین آن شده است.

پیشینه دوا گلی

دکتر یانگ (Hugh Hampton Young) یک محقق پزشکی و جراح اورولوژیست بود که در سال های 1870 تا 1945 می  زیست، یکی از کارهای برجسته او ترویج نوعی جراحی برای درمان سرطان پروستات بود، اما چیزی که او را مشهورتر کرد، اختراع یک داروی گندزدای موضعی به نام مرکورکرم یا مبرومین در سال 1918 بود که برای ضدعفونی کردن و درمان زخم ها استفاده می  شد.

دواگلی یا قوطی عطار زمانی یک داروی بسیار محبوب بود، توسط خانه‌های بهداشت توزیع می‌شد و معمولا مادربزرگ‌ها علاقه زیادی به آن داشتند و برای درمان خراشیدگی‌های سطحی پوست نوه‌هایشان از آن استفاده می‌کردند، بعضی از افراد مسن هنوز هم سراغ دواگلی را می‌گیرند و از نبود آن ابراز تعجب می‌کنند، آنها به کرات اثرات خوب مرکورکروم(دواگلی) قوطی عطار را دیده‌اند، برایشان دلیل خروج دارو از داروخانه‌ها، قابل پذیرش و هضم نیست!

خواص دوا گلی در طب سنتی

از دوا گلی برای گندزدایی موضعی خراش ها و بریدگی های جزئی استفاده می شود.

روش مصرف دوا گلی

از دوا گلی با چوب پنبه روی موضع مورد نظر استفاده شود.

عوارض احتمالی

امروزه به دلیل اینکه لکه‌های تیره قرمز رنگ مرکورکروم(دواگلی) قوطی عطار روی پوست باعث می‌شود التهابی که نشان‌دهنده‌ٔ عفونت است سخت‌تر تشخیص داده شود. به جای مرکورکروم می‌توان از موادی مانند کلروکسیلنول یا پوویدون آیوداین استفاده کرد. اگر مرکورکرم ( دواگلی) قوطی عطار حاوی ۲٪ مربرومین باشد و بقیه محلول، الکل یا آب باشد بدون نسخه پزشک قابل فروش است.

برای خرید مرکورکروم یا دواگلی اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید مرکورکروم # خواص مرکورکروم # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت مرکورکروم # قیمت مرکورکروم در مشهد # خرید تخم دواگلی # Mercurochrome

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای مرکورکروم یا دواگلی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط