به زودی

دانه

دانه گلرنگ یا دانه کوشه اعلی

وزن : 500 گرم

قیمت برای شما : 65,000 تومان
قیمت : 68,250 تومان
  • طبع بذر گلرنگ یا تخم کوشه گرم و خشک است.
  • شیره آن با آب انجیر یا عسل برای پاکسازی ریه و اکثر بیماری‌های سرد ریه مفید است.
  • استفاده از تخم کافشه در آش‌های ساده که در آن ماش نیز باشد، منضج و تحلیل برنده بلغم خام می‌باشد.
  • ضدنفخ است و بادها را تحلیل می‌برد.
  • روغن کاجیره شکم را روان می‌کند.
  • اگر مغز دانه‌‏اش را در آبگوشت ریزند یا از مغز دانه آن و بادام و عسل خوب سازند و مصرف کنند، مسهل است.
  • تخم کافشه شهوت جنسی را بر می‌انگیزد.
  • مناسب روغن گیری

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

دانه گلرنگ(کاجیره، کاغاله، کافشه) با نام علمی Carthamus tinctorius از نظر مصارف روغن آن و ماده رنگی گل های آن مورد توجه است. در ایران در بعضی از استان های جنوبی مانند کرمان گل خشت نیز نامیده می شود.

دانه گلرنگ یا تخم کوشه برگرفته ازگیاهی حدودا یک ساله با ارتفاع ۶۰ سانتی متر که این گیاه دارای ساقه ای راست، انشعاب دار و زرد است. همچنین دارای برگ هایی نوک تیز و موج دار که به خار های ظریفی ختم می شود. انتهای ساقه ها گل دهنده است که گل های آن زرد رنگ و به شکل لوله ایی است. گیاه کوشه دارای میوه ایی فندق مانند و سفید رنگ می باشد که بالای میوه ها تارهای نازکی وجود دارند. بعلاوه گیاهی بوته ایی مانند است که از تبار کاسنی می باشد که اغلب مردم از ریشه، گیاه و روغن تخم کوشه استفاده میکنند.

نام های دیگر دانه گلرنگ یا تخم کوشه

تخم گلرنگ ، تخم کافشه ، دانه کوشه یا تخم کوشه نام هایی است که به فارسی به این گیاه تعلق گرفته است و نام هایی از قبیل عصفر ، احریض ، قرطم ، کاجیر و کاجر که در زبان عربی به این گیاه می گویند. همچنین این گیاه نام هایی همچون جب العصفر و بذر الاحریض در کتب طب سنتی دارد.

طبع بذر گلرنگ یا تخم کوشه

بر اساس تحقیاقت پزشکان سنتی، دانه کوشه دارای طبعی گرم است و همچنین دارای ترکیباتی نظیر کارتامین، ایزوکارتامین، سافلاوریلو، پروتئین و روغن ثابت شامل کارتامیک اسید، اولئیک اسید، لینولئیک اسید، استاریک اسید و پالمیتیک اسید در می باشد.

خواص دانه گلرنگ یا تخم کوشه

سرشار از اسیدهای چرب

دانه های گلرنگ دارای حدود 35٪ اسیدهای چرب اشباع نشده است که بیشتر آنها اسیدهای چرب اولئیک (امگا -9) و لینولئیک (امگا -6) هستند. طبق مطالعات متعدد، رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب اشباع نشده، به کاهش سطح کلسترول و افزایش سلامت قلب کمک می کند و فشار خون را تنظیم می کند. گنجاندن اسیدهای چرب در رژیم غذایی افراد، به صورت روغن زیتون، روغن آفتابگردان، روغن بزرک، روغن گلرنگ، گردو، دانه کنجد، تخمه آفتابگردان یا دانه گلرنگ با کاهش فشار خون بالا و سطح کلسترول می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب و عروق داشته و باعث کاهش مرگ و میر شود.

منبع مهم ویتامین های گروهB

دانه های گلرنگ منبع عالی تیامین، پیریدوکسین و فولات است.

90-100٪ از مصرف روزانه توصیه شده ویتامین B1 در هر 100 گرم
90٪ از مصرف روزانه توصیه شده ویتامین B6 در هر 100 گرم
40٪ از مصرف روزانه توصیه شده ویتامین B9 در هر 100 گرم
دانه های گلرنگ علاوه بر اطمینان از سطح انرژی مناسب، به تقویت عضله، بهبود حافظه و تمرکز، محافظت از سلول های سیستم عصبی، تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از بیماری بری بری، کم خونی و فلج و مرگ در نوزادان کمک می کند.

سرشار از آهن، منیزیم و فسفر

دانه های گلرنگ در برابر کم خونی، سردرد و تحریک پذیری عالی هستند. علاوه بر این سبب تقویت ماهیچه ها و باعث افزایش جذب کلسیم در استخوان ها می شوند. دانه های گلرنگ به کاهش علائم کمبود منیزیم مانند کشیدگی پلک، اسپاسم عضلات، پیشگیری از فشار خون بالا و هضم سریع غذا کمک می کنند و باعث تقویت دندان ها و استخوان ها می شوند.

برای پاکسازی ریه و اکثر بیماری های سرد ریه می توان از ترکیب شیره کوشه ، عسل و آب انجیر استفاده کرد که بسیار مفید است.

میتوان دانه کوشه را درون آش استفاده کرد زیرا که باعث منضج و تحلیل برنده بلغم خام می‌باشد.

دانه کوشه ضد نفخ و کم کننده باد های روده است. بعلاوه از روغن این گیاه برای روان کردن شکم نیز میتوان استفاده کرد.

تخم کوشه باعث برانگیخته شدن شهوت جنسی نیز می شود.

از تخم کوشه میتوان در وعده های غذایی نیز استفاده کرد به طور مثال می توانیم مغز دانه کوشه را در آبگوشت بریزیم.

ترکیب مغز دانه کوشه ، بادام و عسل مسهل است.

تخم کوشه دارای ویتامین های A و E می باشد. خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که باعث از بین رفتن رادیکال های آزاد و کاهش ابتلا به بیماری سرطان می شود.

خواص روغن دانه گلرنگ یا تخم کوشه

از تخم کوشه روغنی تهیه می کنند که خواص درمانی زیادی حتی بیشتر از دانه آن دارد.

برای پوست، مو و ناخن مفید است

دانه های گلرنگ و روغن آن غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب اشباع نشده، دو ترکیب مهم برای مراقبت از پوست و مو هستند. روغن حاصل از دانه های گلرنگ را می توان مستقیما روی ناخن ها مالید تا رشد را تحریک کرده و پوست اطراف ناخن را مرطوب کند. همچنین می توان آن را روی پوست سر قرار داد تا پوست را تغذیه و موهای آسیب دیده را ترمیم کند و زیبایی و درخشندگی خاصی به موها بخشد.

عالی برای کاهش چربی شکم

طبق چندین مطالعه، مصرف روزانه مقادیر کم، حدود 2-1 قاشق غذاخوری روغن یا تخم گلرنگ منجر به کاهش قابل توجه چربی شکم در زنان پس از یائسگی شد.

 سلامت قلب

روغن گیاه کوشه یکی از بهترین منابع اسید های چرب امگا 6 است که به حفظ تعادل سالم کلسترول در بدن کمک می کند و باعث کم شدن احتمال ابتلا به آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی می شود. از روغن دانه کوشه به جای روغن مصرفی خانگی نیز استفاده می کنند که به عنوان روغن کم ضرر تلقی می شود. همچنین ویتامین های محلول در چربی بدن برای اینکه جذب بدن شوند نیازمند به این چربی هاست؛ این چربی های مفید، باعث افزایش سلامت قلب، تنظیم کننده هورمون ها و تقویت حافظه می شوند.

کاهش وزن و جلوگیری از دیابت

روغن دانه کوشه دارای اسید های چرب امگا 6 است که باعث کاهش وزن می شود. مصرف این اسیدها به بدن کمک میکند تا به جای ذخیره چربی ها، آن ها را بسوزانند. با اضافه کردن روغن دانه کوشه به وعده های غذایی می توانید به کاهش وزن خود کمک کنید. همچنین اسید های درون روغن به منظور بالا نرفتن قند خون و جلوگیری از دیابت مفید است.

سلامت پوست

گلرنگ به علت دارا بودن اسید لینولئیک برای سلامت پوست مفید است و ارتباطی نزدیک با کیفیت و ظاهر پوست دارد. بر اساس آزمایشات، این اسید برای برطرف کردن منافذ باز پوستی مفید است و باعث کاهش تیرگی پوست می شود. همچنین تقویت کننده سلول های پوستی است. بعلاوه برای کاهش زخم و سایر لکه های پوستی نیز مفید می باشد.

روغن دانه کوشه برای کاهش چین و چروک، اگزما، التهاب و قرمزی پوست بسیار مفید می باشد.

 رفع درد و صدای گوش

یکی از مشکلات رایج و معمولی، زنگ زدن درگوش و وزوز گوش است که تقریباً ۱۵ تا ۲۰ درصد از افراد به آن دچار هستند . وزوز گوش نشانه جدیی نیست و معمولاً بیماری حساب نمی شود ولی اگر زیاد اتفاق بیفتد علامت بیماریی مثل کاهش شنوایی و.. است. بنابر این از روغن تخم کوشه می توان برای کاهش درد و صدای گوش استفاده کرد.

 درمان نفخ و قولنج معده

علت اصلی قولنج معده، بسته شدن روده و عبور نکردن مواد غذایی است که می تواند علائم و علل گوناگونی داشته باشد؛ از جمله میتوان به حرارت بالای روده، کندی حرکات روده، مسدود شدن مسیر دفع به علت سردی مزاج و کمبود ترشحات روده اشاره کرد. باتوجه به مطالب بالا از روغن تخم کوشه میتوان برای کاهش درد های یبوست، درمان نفخ و قولنج معده نیز استفاده کرد.

تقویت مو

اکثر مردم به ویژه بانوان خواهان داشتن موهایی ضخیم و پر پشت هستند. امروزه مردم جهان از رنگ ها و شامپو های شیمیای و حالت دهنده های مو مصرف زیادی میکنند که باعث آسیب دیدن مو می شود. یکی از راه های مفید فایده در داشتن موهای سالم، استفاده از روغن تخم کوشه است. از قدیم، زنان چینی با ماساژ روغن دانه کوشه موهای خود را سالم و زیبا نگه می داشتند. این روغن اسید اولئیک فراوانی دارد که برای مو و همچنین پوست سر بسیار مفید است. روغن دانه کوشه گردش خون در پوست را افزایش می دهد و باعث رشد مو و تقویت آن می شود.

عوارض زیاده روی در مصرف تخم گلرنگ 

اگرچه تخم گلرنگ خواص بیشماری دارد اما موارد منع مصرف در آن نیز زیاد است. از این رو نیاز است با اطلاع از موارد منع مصرف این گیاه برای استفاده از آن اقدام کنید.

عوارض زیاده روی در مصرف دانه گلرنگ یا تخم کوشه:

تضعیف و نارسایی معده
سقط جنین
بروز حساسیت‎ها و التهابات پوستی
توقف لخته شدن خون و احتمال خونریزی شدید

مصرف دانه گلرنگ یا تخم کوشه در چه افرادی ممنوع است؟

آیا میدانستید علاوه بر عوارض این گیاه دارای ممنوعیت استفاده برای افرادی خاص است؟ به عبارتی برخی از افراد لازم است از استفاده از این گیاه پرهیز کنند. برای مثال:

زنان باردار و افراد مبتلا به زخم معده و هموروئید و افراد دارای حساسیت پوستی و داروئی

مصلح تخم کافشه 

انیسون مصلح و بهبوددهنده خواص و مزاج تخم کافشه است.
مصرف تخم کافشه همراه با شیرینی‌های طبیعی نیز روش دیگری برای کاهش مضرات آن است.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد دانه کرچک ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید دانه گلرنگ اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید دانه گلرنگ # خواص دانه گلرنگ # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت دانه گلرنگ # قیمت دانه کرچک در مشهد #  Carthamus tinctorius # خرید کافشه # خرید دانه کاجیره

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای دانه گلرنگ یا دانه کوشه اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط