گل

گل شقایق یا خشخاش وحشی اعلی

وزن : 50 گرم

قیمت برای شما : 110,000 تومان
قیمت : 115,500 تومان
  • طبع گل شقایق یا خشخاش وحشی سرد و خشک است.
  • جوشاندن 5 یا 6 گل شقایق و نوشیدن آن، باعث طراوت و سبک شدن قلب می شود.
  • به کسانی که بی خوابی دارند کمک می کند تا راحت تر بخوابند.
  • برگ های سبز آن بیماری های پوستی مانند سوزش پوست و زخم های پوستی را درمان می کند.
  • جویدن گل شقایق، بلغم را درمان می کند و اگر آن را فشرده و در بینی قرار دهند، بینی را تمیز می کند.
  • اگر گل شقایق را با پوسته های سبز گردو مخلوط کنید، می توان از آن برای رنگ آمیزی مو و سیاه شدن مو استفاده کرد.
  • به آرامش اعصاب کمک می کند.
  • برای کاهش بیش فعالی کودکان استفاده می شود.
  • از جمله مزایای آن این است که تسکین دهنده است و نوشیدنی گل شقایق درد را تسکین می دهد.

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گل شقایق با نام فرانسه Coquelicot ، نام انگلیسی Red poppy و نام علمی Papaver rhoeas L گیاهی خودرو است که گل های آن کاملا سرخ و به رتگ تاج خروس می باشد .از این رو در زبان فرانسه به آن بانگ خروس (شبیه قوقولی قوقو) را داده اند.نام های دیگر کل شقایق شامل لاله داغدار،خشخاش منثور و خشخاش‌بری، شقایق سرخ، خشخاش کوهی، تریاک کوهی، خشخاش بستانی و گل دخترو می‌باشد. و همواره از شقایق به گل همیشه عاشق یاد می کنند. وجود مقادیر بسیار اندک ترکیبات “اوپیوئیدی” در عصاره این گیاه ، سبب شده تا عصاره این گیاه را “تریاک بی‌زیان” بنامند.

شقایق گیاهی است از خانواده خشخاش، علفی و یکساله، گل های آن درشت و به رنگ سرخ آتشین است که اغلب لکه سیاهی در ته جام آن دیده می شود و گل در انتهای شاخه گل دهنده ظاهرمی گردد. میوه آن مانند میوه خشخاش معمولی ولی با ابعاد کوچکتر، تخم آن در داخل میوه (گرز شقایق) قرار دارد به تعداد زیاد و سیاه رنگ است. در ایران نیز بیشتر در استان های حاشیه دریای خزر، آذربایجان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کرمان و فارس یافت می‌شود. نام‌های دیگر شقایق سرخ به فارسی، عربی و در کتب طب سنتی ، شقایق ، شقایق سرخ ،خشخاش منثور و خشخاش‌بریمی باشد .

گل برگ‌های شقایق تقریباً مشابه خشخاش است اما فاقد مرفین می‌باشد سمیت و خطرات آن کمتر از خشخاش است.

شقایق در جامعه گیاهی به عنوان تریاک بی‌ زیان معروف است به دلیل اینکه آلکالوئید ‌های سمّی در آن وجود ندارد.

گرزشقایق سرخ شبیه به خشخاش مزروع (گُرزِگیاه تریاک) اما در ابعاد کوچکتر و محتوی دانه‌ای سیاهرنگ می‌باشد.

خواص درمانی گل شقایق :

۱- درمان کم خوابی

شقایق بیشتر در گندم زارها می روید. از آن جا که این گیاه متعلق به تیره خشخاش می باشد بنابراین دارای خواص تخدیری و بسیار آرامش دهنده می باشد. پودر گل شقایق خواب آوری بی زیان است و در درمان کم خوابی بسیار سودمند است.

۲- تقویت پوست

گل شقایق برای درمان خشکی پوست و رفع چین و چروک پوست صورت مفید می باشد. برای بهره مندی از این خواص و تهیه لوسیون زیبایی یک دسته از گلبرگ های شقایق را همراه با مقداری آب(حدود یک لیتر) بجوشانید و سپس از عصاره آن به عنوان لوسیون برای زیبایی صورت به صورت موضعی استفاده نمایید .کافی است در هر مرتبه ۵ دقیقه این لوسیون را به صورت مالیده و سپس صورت را بشویید. این عصاره در درمان بیماری برص نیز سودمند بوده و لکه های پوستی ناشی از این بیماری را به راحتی برطرف می نماید.

۳- درمان مشکلات تنفسی

برای درمان سیاه سرفه، سرفه های شدید و عصبی ،آسم ،برونشیت و سایر مشکلات تنفسی از گلبرگ های این گیاه استفاده می شود، چرا که گلبرگ های شقایق ضد سرفه بوده و در درمان برونشیت و آسم بسیار مفید است.

۴-  ترک اعتیاد

گل شقایق برای ترک اعتیاد نیز کارایی مثبت و مؤثری دارد. برای این منظور می توانید از دمنوش گل شقایق نعمانی استفاده کنید. برای مزه دار شدن و اثر بخشی بیشتر این دمنوش کمی آب لیموی تازه و عسل به آن اضافه نموده و میل نمایید. لازم به ذکر است گل شقایق به تریاک بی زیان شهرت داشته و فاقد آلکالوئیدهای سمی موجود در گیاه خشخاش می باشد.

۵- رفع سفیدی موها

اگر می خواهید موهایی سیاه و درخشان داشته باشید و از سفید شدن زودرس موهای خود رنج می برید، از خواص گل شقایق غافل نشوید. کافی است گلبرگ شقایق را با پوست سبز گردو مخلوط کرده و مانند حنا آن را به روی موها بمالید و پس از گذشت یک ساعت موها را بشویید.

۶-  درمان زود انزالی

برای درمان انزال زودرس در مردان استفاده از خواص گل شقایق و دارچین مفید است. مصرف روزانه یک لیوان از این دمنوش ساده ترین راه درمان این مشکل است.

نسخه دارویی گل شقایق

برای رفع بی‌خوابی ۵ گرم برگ شقایق را در ۲۰۰ سی‌سی آب جوشانده شب وقت خواب ۴ قاشق مرباخوری بنوشند.

 جهت درمان برونشیت، آسم، سیاه‌سرفه و سرفه‌های ‌مقاوم ۵ گرم گل برگ شقایق را در ۲۰۰ سی‌سی آب جوشانده روزی ۳ بار هر بار ۲ قاچ میل کنند.

درمان یرقان و سینه پهلو از دمنوش گل‌برگ‌های این گیاه ۲ گرم در ۱۵۰ سی‌سی آب‌جوش دم‌کنید روزی ۳ فنجان بنوشند.

برای رفع خشکی پوست صورت و برطرف کردن چین و چروک دمکرده شقایق را با روغن زیتون مخلوط کرده به پوست صورت بمالند.

برای رفع جوش‌های آکنه ۱۰ گرم گلبرگ شقایق را در یک لیتر آب جوشانده پوست صورت را با این محلول تمیز کنند.

دمکرده گل شقایق خلط‌آور است.

 جهت سیاه کردن مو گلبرگ آن را با پوست سبز گردو مخلوط کرده مانند حنا استفاده شود.

شستشوی با دمکرده گلبرگ آن ضد اگزما می‌باشد.

 کسانی که تپش قلب دارند از دمکرده این گیاه به مقدار ۳ گرم در ۲۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۲۰ دقیقه دم‌کرده روزی ۳ فنجان بنوشند.

نحوه مصرف گل شقایق

نحوه مصرف گل شقایق بسیار ساده می باشد .شما می توانید از این گیاه به صورت دمنوش یا جوشانده استفاده کنید .طرز تهیه دمنوش شقایق نیز بدین صورت است که گلبرگ و یا برگ این گیاه را در مقداری آب جوش بریزید و پس از دم کشیدن استفاده کنید .همچنین می توانید با توجه به عطر و بوی دلپذیر این گل ها از آن ها در پخت نان، کیک، سوپ یا تهیه سالاد استفاده کنید. این ماده همچنین می تواند جایگزین مناسبی برای روغن زیتون در آشپزی باشد.در نظر داشته باشید که فقط گل برگ ها و دانه های آن خوراکی است و مابقی قسمت های قسمت های این گیاه سمی می باشد.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گل شقایق ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید گل شقایق اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید گل شقایق # خواص گل شقایق # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت گل شقایق # قیمت گل شقایق در مشهد # Red poppy # Papaver rhoeas # حرید خشخاش کوهی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گل شقایق یا خشخاش وحشی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط