به زودی

برگ

برگ غازیاغی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 50,000 تومان
قیمت : 52,500 تومان
  • طبع برگ غازیاغی گرم  و خشک است.
  • درمان اسهال خونی
  •  مؤثر در درمان رماتیسم
  •  تعدیل فشار خون
  •  ارتقا سلامت پوست
  • درمان مشکلات سیستم گوارشی به ویژه مجاری ادراری
  • التیام دهنده زخم
  • تصفیه کننده خون
  • تسکین درد بواسیر
  • درمان کننده التهاب روده و زخم معده

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

برگ غازیاغی (پاغازه، قازیاقی، پنجه غاز، پای غاز، پای زاغ، پای کلاغ، کلاغ پا) با نام علمی Falcaria Vulgaris، گیاهی است علفی و خودرو که در روی چمن ها و باغ ها می روید. از خانواده چتریان است. ارتفاع آن حدود 20 تا 30 سانتیمتر است و برگ های آن سه قسمتی است و به شکل پای زاغ و کلاغ است و از این جهت است که آن را کلاغ پا نامیده اند. به علت شباهت این گیاه به پای مرغان (غاز)، به ترکی آن را پنجه غاز یا قازیاقی (غازیاغی) می نامند.

اندام خوراکی آن برگ گیاه است. طعم برگ ها قدری تند و قابض و کمی شیرین مزه بوده و مختصری رنگ زرد دارد. ریشه آن تقریبا دایره ای شکل و گره دار است و گره ها نیز دایره ای شکل اند. رنگ ظاهر ریشه گیاه مایل به زرد است ولی چنانچه سائیده شود بسیار سفید و به رنگ سورنجان می گردد. تخم آن شبیه به سیاه دانه و ریزتر از آن است و بسیار مورد توجه می باشد.

گیاه غازیاغی دارای ویتامین C است و می توانید از برگ های آن به صورت خوراکی استفاده نمائید .به دلیل خوش طعمی این برگ ها می توانید در انواع غذا ها از برگ های گیاه غازیاغی بهره ببرید.

خواص غازیاغی در طب سنتی

سرشار از ویتامین C

ویتامین C در سلامتی بدن بسیار موثر بوده و همانند آنتی اکسیدان عمل می کند و کمبود این ویتامین مشکلات بسیاری برای بدن ایجاد می کند.غازیاغی سرشار از ویتامین C بوده و نیاز بدن به آن را تامین می کند.

ضدعفونی کننده

غازیاغی دارای خاصیت ضدعفونی کننده زخم ها بوده و مصرف این گیاه باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها را از بین برده و یا از رشد این عوامل بیماری زا در بدن جلوگیری می کند.

ادرار آور

در برخی مواقع بدن نیازمند افزایش ادرار بوده و تا از جمع شدن آب اضافی و بروز آماس در بدن جلوگیری کند. گیاه غازیاغی بطور طبیعی ادرار آور بوده و مصرف آن توصیه شده است.

بادشکن

نفخ شکم از عارضه های شایع بوده و علل مختلفی در سیستم گوارشی دارد. از راه های درمان خانگی نفخ می توان به غازیاغی اشاره کرد.

این گیاه بادشکن بوده و نفخ را رفع می کند.

ملین طبیعی

برای رفع یبوست از مواد طبیعی یا مصنوعی استفاده می شود. ملین های متنوعی وجود دارد و غازیاغی نوعی ملین طبیعی بوده و مصرف آن یبوست را رفع می کند.

هورمون های گیاهی

غازیاغی حاوی هورمون های گیاهی بوده که ترشحات داخلی بدن را تنظیم می کند، هورمون های گیاهی بذر غازیاغی خواص بسیاری داشته و ترشحات داخلی را تقسیم می نماید.

تصفیه خون

خون در بدن وظیفه انتقال مواد مغذی و گازهای تنفسی را دارد. برگ ها و ساقه های غازیاغی به میزان زیادی ویتامین C دارد که در تصفیه خون بسیار موثر می باشد.

رقیق کننده خون

خون جهت حرکت آسان در رگ ها باید غلظت مناسبی داشته باشد و غلیظ شدن زیاد خون، گردش آن را ضعیف می کند گیاه غازیاغی در رقیق کردن خون بسیار موثر می باشد.

عامل سقط جنین

غازیاغی از گیاهان پرخاصیت بوده اما نوشیدن جوشانده تهیه شده از غازیاغی منجر به سقط جنین می شود، استفاده بیش از آن نیز می تواند موجب تحریک پوست شود

کاربرد غاریاغی

غازیاغی را می ‎توان با پلو مانند سبزی پلو پخت و خورد

 چنانچه خون قاعدگی بدون دلیل قطع شده باشد 100 گرم غازیاغی در 3 لیتر آب جوشانده در ظرفی ریخته و در آن بنشینید.

 برای بیماری رماتیسم و نقرس 30 تا 60 گرم غازیاغی را در یک لیتر آب جوشانده و دمنوش آن را روزی 3 فنجان میل شود

 برای تسکین درد بواسیر غازیاغی را پودر با کمی سرکه بپزید در محل بواسیر بگذارید

شیوه استفاده برگ غازیاغی

۲۵ گرم برگ غازیاغی خشک را با ۲۰ گرم زنجفیل، ۱۰ گرم جوز هندی و ۱۵ گرم کندر خوراکی مخلوط کنید، پودر آن را با ۱۵۰ گرم پودر نبات مخلوط کنید و روزی یک قاشق مرباخوری از آنرا ۲ ساعت بعد از نهار میل کنید.

موارد منع مصرف غازیاغی

خوردن جوشانده آن سبب سقط جنین می باشد. پس زنان باردار از مصرف این گیاه به طور جدی خودداری کنند.
زیاده روی در مصرف این سبزی موجب تحریک پوست و ناراحتی کبد و مثانه می گردد و در مواردی که یرقان و یا ضعف کلیه وجود دارد زیانبخش می باشد.

طرز تهیه غازیاغی پلو

غازیاغی پلو را مثل سبزی پلو آماده می کنند و اگر دوست داشته باشید می توانید این گیاه را به سبزی ای که برای سبزی پلو استفاده می کنید اضافه کنید و به سادگی آن را بپزید.

همچنین اگر مایل بودید مثل باقالی پلو با مرغ یا گوشت هم می توانید غازیاغی پلو را سرو کنید.

نرگسی غازیاغی

نرگسی غذایی ایرانی است که با انواع سبزی ها و تخم مرغ درست می‌شود و به دلیل شباهت رنگ‌هایش، زرد و سفید و سبز به گل نرگس این نام را گرفته است. این غذا گل در چمن نیز نامیده می‌شود. از غازیاغی می توانید در ترکیب این غذای خوشمزه استفاده کنید.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گیاه غازیاغی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید برگ غازیاغی اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.

 
# خرید برگ غازیاغی # خواص برگ غازیاغی # خرید انواع گیاهان دارویی # قیمت برگ غازیاغی # خرید پنجه غاز # Falcaria Vulgaris # خرید پای کلاغ

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای برگ غازیاغی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط