گاودانه

گاودانه اعلی

وزن : 500 گرم

قیمت برای شما : 95,000 تومان
قیمت : 99,750 تومان
  • طبع گاودانه گرم و خشک است
  • تقویت لثه و درمان درد دندان
  • تقویت استخوان
  • رفع و درمان کوفتگی عضلات
  • کمک به درمان شکستگی استخوان
  • درمان تهوع و استفراغ
  • درمان ناراحتی های کلیوی
  • درمان سرفه و سرفه های مزمن
  • درمان برونشیت
  • درمان دلپیچه
  • درمان لکه های پوست
  • دور از رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گاودانه یا کرسنه - کوروشنه که معمولا با نام ماشک تلخ شناخته می شود، یک محصول باستانی حبوبات غلات در منطقه مدیترانه است. نام عربی آن کَرسَنه است. کرسنه گیاهی است که به دانه اش گاودانه گویند شاید چون بیشتر خوراک گاو است این نام را برای آن انتخاب کرده باشند. در آذربایجان به آن کوروشنه، در کردی به آن کرزن و در ترکیه به آن بورچاک و در زبان انگلیسی به bitter vetch معروف است. کشت و برداشت این محصول آسان است و می توان آن را در خاک های بسیار کم عمق و قلیایی کشت کرد.

دانه گاودانه وقتی از غلاف خود شکافته می شود رنگ تیره ای دارد و اندازه ای کوچکتر از یک ماش دارد. برای مصرف انسان، تلخی دانه ها باید از طریق چندین بار جوشاندن در آب از بین رود. به دلیل این تلخی، بعید است که کسی به طور تصادفی ماشک تلخ را با عدس قرمز اشتباه بگیرد. مزه آن بین ماش و عدس است و طبیعت آن گرم و خشک است.

خواص گاودانه در طب سنتی

برخی از حکما معتقدند که گاودانه اثر مفیدی در درمان سوزش گلو، آسم و تنگی نفس دارد. طریقه مصرف گاودانه برای درمان اختلالات تنفسی به این صورت است که دانه های گاودانه را بجوشانید و با عسل ترکیب کنید و روزانه مصرف نمایید. مصرف منظم این ترکیب در درمان اختلالات تنفسی بسیار مفید خواهد بود.

جوشانده ای از گاودانه تهیه کنید و سپس آن را صاف کنید. با استفاده از پنبه یا پد  محلول را روی لک های پوست ماساژ دهید. این روش برای رفع لک های پوستی، درخشان شدن پوست و پیشگیری از چین و چروک پوست بسیار موثر می باشد. جالب است بدانید مصرف موضعی این جوشانده برای درمان خارش بدن، مفید می باشد.

برای درمان سریع زخم بهتر است گاودانه را با عسل ترکیب کنید و این ترکیب را روی محل آسیب دیده بمالید. سبب التیام سریع زخم و قطع خونریزیخواهد شد.

فواید دیگر

توجه داشته باشید دانه گاودانه از خواص دارویی فراوانی برخوردار می باشد:

التیام دهنده شکستگی و کوفتگی اعضای بدن

موثر در درمان ترک های نشای از سرما و خارش

باز کننده و زاینده خلط از بدن

گاودانه رنگ چهره را باز می کند و موجب زیبایی می شود.

حالت تهوع و استفراغ را تسکین خواهد داد

کرسنه همراه با عسل قادر به بهبود زخم ها است.

گاودانه تاثیر زیادی بر درمان کچلی دارد

محلول این گیاه برای از بین برن لکه های صورت و بدن کک و مک و جوش های جوانی بسیار موثر است

مصرف بیش از حد این گیاه ادرار اور خواهد بود

کرسنه در ترکیب با داروهای مناسب، لثه و بدن را استحکام می بخشد.

گاودانه از بین برنده ی خلط بیمار از بدن می باشد.

با آب پز شدن این گیاه ترک های ناشی از خشکی پوست و خارش بهبود خواهد یافت

جوش ها را به خصوص ورم سفت شده ی سینه را نرم می کند.

کاربرد های اصلی گاودانه

ترکیب گیاه گاودانه با عسل جای زخم ها را پاک می کند برای درمان کچلی مفید است
گاودانه جلوی خونریزی های شدیدا می گیرد

مصرف زیاد گاودانه موجب فعالیت دل و روده می شود
با استفاده از سرکه دل پیچه را تسکین می دهد
ترکیب این گیاه برای نیش مارها و گاز گرفتگی سگ هار بسیار موثر است

پخته ی آن با عسل برای رفع سرفه های خلطی ریه و تنگی نفس مفید است
ترکیب گیاه گاودانه با داروهای مناسب برای درمان درد دندان و استحکام دندان ها و لثه ها بسیار موثر خواهد بود.
از دیگر خواص گاودانه می توان به درمان ناراحتی کلیوی اشاره کرد که همچنین یرقان و درد های طحال را نیز از بی می برد.

همچنین جالب است بدانید که امروزه از کرسنه به منظور سبزه عید و زیباتر شدن شکل ظاهری آن استفاده می کنند زیرا سریع رشد می کند و جوانه می زند.

خواص گاو دانه برای کبوترها

گاودانه نوعی نخود با طعم تلخ است از نظر شکل ظاهری می توان گفت گاودانه شبیه سنگ ریزه های کف آکواریوم است فقط در ابعادی کوچک تر و ماشک شبیه قره ماش است اما ماشک سیاه و کاملا گرد است و انگار شبیه دانه تسبیح صیغلی و کمی از قره ماش بزرگ تر است و حال آنکه قره ماش کاملا گرد نیست و به سیاهی ماشک نیست صیغلی هم به نظر نمی رسد . از این دانه می توان برای تقویت خاصیت باروری هر دو جنس نر و ماده استفاده نمود .

علاوه بر آن گاودانه خاصیت انرژی زا بودن را نیز دارد و به طور متوسط دارای 25 درصد پروتئین می باشد . از این دانه عمدتا در زمان جوجه کشی ( گاهی به صورت خیس خورده ) استفاده می شود . همچنین الیاف و چربی خام گاودانه به ترتیب برابر 75/7 و 45/2 درصد است .

جالب این که گاودانه دارای ماده شیمیایی به نام ” ترانس اتانول ” است که در تغذیه انسان برای کاهش اشتها، لاغری و از جمله کاهش دردهای شکمی در زمان گرسنگی و تشنگی به کار می رود از این خاصیت می توان در پرورش کبوتر نیز بهره گرفت ( محدود بودن وزن جیره غذایی ) .

در منابع ذکر شده که در مورد تغذیه کبوتر می توان برای پرریزی یا تولک بری اجباری آن ها استفاده نمود از طرفی تلخی گاودانه موجب بالا آوردن غذا از چینه دان کبوترهای والد ( نر و ماده ) می شود که در هفته اول پرورش جوجه ها این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است .

در یک جمع بندی مصرف گاودانه در پرورش کبوتر نه به دلیل ارزش غذایی بلکه دقیقا برعکس به دلیل خاصیت ضد غذایی آن است .

چگونه گاودانه را به کبوتر بدهیم ؟

در ۴ روز اول به او ارزن بدهید به دلیل کوچک بودن دانه که به راحتی جوجه بتواند غذا را دریافت کند از ۴ روز به بعد ، ارزن مخلوطی با شاه دانه ( به دلیل قوت بخشیدن به جوجه ) به مدت ۴ روز به جوجه دهید .

و وقتی جوجه به ۸ روز کامل رسید به او مخلوطی از گندم ( به دلیل استخوان بندیش و دریافت ویتامین های لازم ) ارزن و شاه دانه و وقتی به ۱۲ روزگی رسید گاودانه ( درسته ملک یا گاو دانه بزرگ است ولی وقتی شما مراحل قبل را طی کنید گلو و روده جوجه گشادتر و در نتیجه پدر و مادر نیز با قرار دادن گاودانه در دهان خود آن را نرم تر و یک ذره کوچک تر ( خورد تر ) می کنند .

که گاودانه دارای بسیاری از پروتئین ها است و به زود تر بزرگ شدن جوجه نیز بهتر کمک می کند و انرژی زیادی به جوجه می دهد و گندم و ارزن و شاه دانه .

برای خرید گاودانه اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید گاودانه  # خواص گاودانه  # طرز استفاده گاودانه  # خرید دان پرنده # خرید ماشک تلخ # خرید کرسنه # خرید کوروشنه

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گاودانه اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط