تخم

تخم مرو اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 57,000 تومان
قیمت : 59,850 تومان
  • طبع تخم مرو گرم و خشک است.
  • درمان کننده سرفه
  • درمان خارش گلو
  • خلط آور
  • تقویت کننده تار های صوتی
  • تب بر
  • دفع کننده پشه و مگس
  • تقویت سیستم ایمنی
  • مفید برای دستگاه گوارش
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

تخم مرو از نظر رنگ و اندازه مشابه با دانه های شاهدانه است. ظاهر آن مثلثی شکل است که یک وجه آن بزرگ تر است که دارای رگه های قهوه ای است. ظاهر تخم مرو براق است و دارای رگه های قهوه ای است که از قسمت پایین منشعب می شود و سراسر دانه را در بر می گیرد.

نام های دیگر گیاه تخم مرو

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره شد این گیاه با نام های مریم گلی، پشه پران و برویز نیز معرفی می شود. این گیاه به دلیل داشتن برگ ها و گل های پشمی به مریم گلی پشمالو معروف است.

در گذشته بیشتر آن را به نام پشه پران می شناختند. زیرا، با قرار دادن یک بوته از این گیاه در اتاق، به خاطر بوی ویژه ای که دارد پشه و مگس وارد اتاق نمی شود.

ترکیبات تخم مرو

از دانه تخم مرو به دلیل داشتن موسیلاژ فراوان به عنوان لینت بخش در تسکین خارشهای گلو و سرفه ، در فرمول چهار تخمه استفاده می شود. تخم مرو حاوی موسیلاژ می باشد. لیزاب یا موسیلاژ از پلی ساکارید ها تشکیل شده اند. این ترکیبات در تماس با آب حل می شوند و ماده ای لزج، مانند ژلاتین تولید کرده و حجیم می‌شوند.

موسیلاژ ها دارای خواص مرطوب کنندگی، نرم کنندگی،ضد التهاب، چسبندگی و بادکننده هستند. مصرف موسیلاژها باعث تسهیل دفع روده ها می شود.

خواص درمانی گیاه تخم مرو

این گیاه به دلیل داشتن مقدار زیاد موسیلاژ خواص دارویی و درمانی فراوانی به ویژه در طب سنتی دارد. در این قسمت به مهم ترین خواص دارویی این گیاه اشاره می کنیم.

درمان سرفه

واکنش های آلرژیک، عفونت ها و رفلاکس معده از جمله عواملی هستند که باعث سرفه می شوند. تخم مرو به علت داشتن موسیلاژ فراوان، به‌عنوان لینت بخش در برطرف کردن خارش های گلو و سرفه کاربرد دارد.

تخم مرو دارای مقدار زیادی موسیلاژ است. با ریختن دانه های مرو روی شیر یا آب داغ، دانه ها پف کرده و به صورت لزج در می آیند. این روش درمانی اثری معجزه‌آسا در درمان سرفه و درد سینه‌ ناشی از بیماری آنفولانزا دارد.

کمک به درمان بیماری های تنفسی 

از این گیاه دارویی به ویژه دانه های آن، برای درمان بیماری های تنفسی استفاده می شود. مصرف این دانه ها می تواند مشکلات تنفسی را  تسهیل بخشد. این گیاه دارای مقادیر زیادی موسیلاژ است که می تواند بافت ملتهب را با یک لایه محافظ بپوشاند.

رفع گرفتگی صدا

گیاه تخم مرو علاوه بر درمان سرماخوردگی، تورم دهان و گلو و گرفتگی صدا را برطرف می کند. این دانه ها به دلیل داشتن موسیلاژ فراوان یکی از دارو های گیاهی مفید برای درمان سرفه و گرفتگی صدا است.

کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش

این گیاه از خاصیت ملینی برخوردار است. از این رو، مصرف آن در رفع مشکلات روده ای و معده بسیار موثر است. گیاه تخم مرو در درمان یبوست بسیار مفید است.

تقویت سیستم ایمنی

همواره استفاده از دارو های گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می شود. تقویت سیستم ایمنی، فرد را از ابتلا به بیماری های ویروسی و فصلی محافظت می کند.

با گنجاندن برخی مواد مغذی در رژیم غذایی می توان از یک سیستم ایمنی قوی و سالم برخوردار شد. مصرف برگ و دانه های گیاه تخم مرو به صورت دمنوش، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

خاصیت ضدالتهابی دارد

دانه های این گیاه از خاصیت ضد التهابی قوی برخوردار است. از این رو، مصرف آن روی مفاصل و عضلات دردناک تاثیر مثبت گذاشته و درد های مفصلی ناشی از التهاب را کاهش می دهد.

کمک به بهبود عملکرد حافظه

از اسانس گیاه تخم مرو در درمان فراموشی و بهبود حافظه استفاده می شود. این گیاه به عنوان محرک رشد کاربرد دارد. درسطوح پایین، اسانس این گیاه موجب بهبود عملکرد سیستم ایمنی نیز می شود.

ضد اسپاسم

گیاه تخم مرو دارای خاصیت ضد اسپاسمی قوی است. از این رو، مصرف آن اسپاسم ناشی از بیماری های مربوط به سیستم تنفسی و سیستم گوارشی را برطرف می کند.

دیگر فواید درمانی گیاه تخم مرو

درمان خارش گلو
باز کننده تارهای صوتی
خلط آور
تب بر

نحوه مصرف گیاه تخم مرو

برای مصرف این گیاه جهت استفاده از خاصیت دارویی آن توصیه می شود دانه های این گیاه را به مدت چند ساعت در آب داغ و یا شیر داغ بخیسانید. پس از مدتی این دانه ها پف کرده و به صورت لزج در می آیند و اثری معجزه آسا در در مان سرفه و سینه درد که به علت بیماری آنفولانزا پدید می آید، دارند.

این گیاه را می توان به صورت دمنوش نیز مورد استفاده قرار داد. توصیه می شود دمنوش گیاه تخم مرو را در سه نوبت در روز مصرف کرد.

عوارض و موانع مصرف

مصرف گیاه تخم مرو و فراورده های آن نظیر دمنوش، در کنار خواص و فواید بی نظیری که دارد می تواند با بروز عوارض و مشکلاتی همراه باشد. به همین دلیل، توصیه می شودمصرف آن با نظر و مشورت افراد متخصص در زمینه ی طب سنتی همراه شود.

همان طور که پیش از این به آن اشاره شد، این گیاه اثر ملینی دارد. به همین دلیل، زیاده روی در مصرف آن سبب بروز اسهال می شود.
تا کنون تحقیقات کاملی درباره اثرات منفی این گیاه و فراورده های آن روی زنان باردار و شیرده انجام نشده است. با این وجود، به زنان باردار و مادران شیرده توصیه می شود از مصرف آن خودداری کنند.

 توجه:

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد تخم مرو ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید تخم مرو اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید تخم مرو # خواص تخم مرو # طرز استفاده تخم مرو # خرید تخم مریم گلی پشمی # درمان سرفه

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای تخم مرو اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط