مقل

مقل ازرق اعلی

وزن : 50 گرم

قیمت برای شما : 79,800 تومان
قیمت : 83,790 تومان
  • طبع مقل ازرق گرم و خشک است.
  • ضد درد و خونریزی بواسیر
  • ضد سردی مزاج
  • ضد سردی معده
  • ضد سنگ کلیه و بادشکن
  • ضد سرفه
  • ضد ورم معده
  • تقویت قوای جنسی
  • ضد یبوست
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

صمغ مقل (مقل ازرق) صمغی است که از پوست درخت Commiphora wightii به دست می آید. این درخت اغلب در مناطقی مانند هند، پاکستان و بنگلادش رشد می کند. مقل ازرق گیاهی کوچک و پر از شاخ و برگ است که صمغی زرد رنگ در مجاری کوچکی که در سراسر پوست آن یافت می شود، وجود دارد. برای جمع آوری این صمغ بر روی پوست درخت برش هایی ایجاد می کنند. صمغ در تماس با هوا مقداری خشک می شود. نام علمی این گیاه C. mukul است و در بسیاری از زبان‌ های رایج در کشور هند آن را گاگل guggul می نامند.

صمغ مقل (مقل ازرق) حاوی رزین و روغن‌ های فرار (به مقدار کم) و اسیدهای آمینه، قندها، اسانس ها، فلاونوئیدها، سمبرن، کامفورن، آلیسمبرول و اسید الاژیک است.

خواص مقل ازرق

این صمغ ترکیبی از استرول ها، استروئید ها بوده که مزایای متعدد دارویی را شامل می گردد. باعث کاهش کلسترول بد، LDL و تریگلیسیرید می شود و سطح کلسترول خوب را بالا می برد و همچنین بعنوان یک صفرا آور عمل کرده که در حذف کلسترول و اسیدهای صفراوی از کبد کمک می کند.

با توجه به بهبود عملکرد کبد، سخت شدن عروق خونی و چسبندگی پلاکت ها را کاهش می دهد. در مطالعات آزمایشگاهی ثابت شده است که این صمغ با کاهش کلسترول خون به طور قابل توجهی باعث کاهش وزن و جلوگیری از ضخیم شدن عروق می گردد. با مهار کردن فعالیت سیتوکینین های التهابی NF-KB و مولکول های هدف آن التهاب را در بیماری‌های التهابی کاهش می دهد و باعث کاش درد و سفتی در بیماران مبتلا به استئوآرتریت می گردد و همچنین تورم مفصلی در آرتریت را کاهش می دهد و به همین خاطر است که در طب سنتی ایران بخوبی در بهبود روماتیسم و التهاب و درد مفاصل مورد استفاده بوده است.

در آزمایشات متعدد خواص ضد التهابی این صمغ بر روی التهاب کولون (روده بزرگ)، لوزالمعده و چشم به اثبات رسیده است.

عصاره مقل در درمان بیماران مبتلا به آکنه موثر است و بیماران با پوست چرب بهتر به درمان پاسخ دادند و همچنین مصرف این عصاره سبب کاهش شدید التهاب پوست می گردد.

عصاره مقل دارای خواص ضد چین چروک و ضد پیری است و تولید کلاژن نوع یک را افزایش می دهد،

همچنین این عصاره می تواند غده تیروئید را تحریک کرده و سبب افزایش فعالیت تیروئید در مبتلایان به کم کاری تیروئید شود.

عصاره مقل ازرق میتواند سطح قند خون را کاهش دهد و باعث افزایش ترشح انسولین از لوز المعده می گردد.

عصاره مقل ازرق می تواند در بیماری های تنفسی مفید باشد و در طب سنتی ایران نیز بعنوان یک داروی مناسب برای بهبود آسم مطرح است.

موانع مصرف

مصرف بیش از اندازه این محصول زیان آور است.

کسانی که زخم معده یا اثنی عشر دارند و در صورت انسداد روده از تجویز و مصرف آن خودداری کنند.

اسراف در خوردن آن زیان رسان کبد است.

این صمغ برای ریه نیز زیان رسان است و برای برطرف کردن ضرر آن باید از کتیرا استفاده شود.

واکنش‌های آلرژیک در بعضی افراد نظیر: افراد مبتلا به اختلالات خونریزی، تیروئید، سرطان پستان، سرطان رحم، سرطان تخمدان را به دنبال دارد.

همچنین سردرد، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و خارش ازعوارض این محصول دارویی می باشد.

 در دوران حاملگی و شیردهی نباید مصرف شود.

نکته: 

برای جلوگیری از مضرات مقل ازرق می بایست قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت نمود. از این رو مصرف این محصول زیر نظر پزشک میتواند اثر گذاری آن را دو چندان کند.

 توجه:

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد  مقل ازرق ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای  مقل ازرق اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده  مقل ازرق # خرید  مقل ازرق # خواص  مقل ازرق # خرید  مقل ازرق # guggul 

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای مقل ازرق اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط