چشوم

چشوم یا چاکسوم اعلی

وزن : 50 گرم

قیمت برای شما : 125,000 تومان
قیمت : 131,250 تومان
  •  طبع چشوم گرم و خشک است.
  • دافع سنگ کلیه و مثانه
  • تقویت کننده معده و روده
  • کاهش دهنده مشکلات پوستی
  • گیاهی خواب آور
  • بهبود عوارض کم کاری تیرویید
  • برطرف کننده خستگی
  • دفع کننده کرمک
  • جلوگیری از سفیدی زودرس موها
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

چشوم یا چاکسوم Cassia absus به علت دارا بودن خواص فراوان طرفداران بی شماری داشته و در میان اطبا طب سنتی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.با استفاده از خواص ارزشمند این دانه گیاهی می توانید از سلامتی بدن خود محافظت کرده و بدن خود را در برابر ابتلا به انواع بیماری ها ایمن نمایید.

نام‌های دیگر آن عبارتند از: تشمیزج، اقاقالیس، تشمیزک، چشمک، حب‌السودان، چِشُم وچاکسوم (که این نام، نام هندی آن می باشد)

خواص درمانی دانه گیاهی چشوم

دفع کننده کرمک:

دانه آن دفع کننده کرمک می باشد.

دفع کننده سنگ کلیه و مثانه:

ابتدا دانه گیاهی چشوم را خیس نموده سپس پوست آن را گرفته با گلاب ساییده 2 ساعت بعد از غذا همراه شربت سکنجبین میل شود.

تقویت معده

مهم ترین و اصلی ترین مزایای سلامتی دانه گیاهی چشوم درمان ناراحتی های معده و تقویت معده می باشد .این دانه گیاهی به راحتی می تواند نفخ،سوزش و درد معده را درمان کرده و عملکرد معده را بهبود بخشد .

جلوگیری از سفیدی زودرس موها

استفاده از ضماد چشوم بر روی موها راز جلوگیری از سفید شدن زودرس موها به شمار می رود .اگر می خواهید موهایی سیاه،براق و پرپشت داشته باشید بر روی خواص دانه گیاهی چشوم حساب کنید.برای تقویت معده و رفع بیماری های معده چشوم را کوبیده و یا آسیاب کنید و صبح ها به اندازه یک قاشق چای خوری دانه گیاهی چشوم را به همراه مقداری آب میل نمایید .مدت زمان استفاده 3 روز می باشد.

محافظت از سلامت روده ها

روده ها اندام مهمی در بدن هستند که وظیفه دفع مواد زائد از بدن را بر عهده دارند. یبوست یکی از مشکلات شایع روده ای است که در اثر کم آبی ،مصرف غذاهای سفت و کم تحرکی ایجاد می شود .با این دانه گیاهی می توانید یبوست را برطرف کرده و عمل دفع را آسان نمایید .این دانه همچنین برای رفع انگل های گوارشی و دفع کرمک نیز مفید و نافع می باشد.

درمان مشکلات چشمی

این گیاه تقویت کننده چشم بوده و در رفع بسیاری از مشکلات چشمی کارآمد می باشد .برای تقویت چشم و درمان خارش چشم تنها کافی است تا یک قاشق چای خوری چشوم را کوبیده و به صورت ناشتا به همراه کمی آب به مدت 2 هفته میل نمایید .همچنین برای رفع ورم و خارش چشم این دانه گیاهی را دم کرده و با آن چشم را شست و شو دهید .

دانه‌ های این گیاه را با گلاب ساییده و بصورت ضماد برای چشم استفاده گردد.
روش دیگر برای درمان امراض چشم: چند عدد چشوم را داخل پیاز در زیر آتش پخته سپس پوست آن را کنده با مامیران، زعفران و نبات به صورت سرمه درست نموده و به چشم بمالند

بهبود عوارض کم کاری تیرویید:

برای درمان کم کاری تیروئید می توانید از ترکیب دانه گیاهی چشوم و بولاغ اوتی استفاده نمایید . دانه های چشوم را پودر کرده و یک قاشق چایخوری از آن را در فنجان محتوی عرق بولاغ اوتی ریخته و پس از 10 تا 15 دقیقه آن را میل نمایید و بدین ترتیب با درمان کم کاری تیروئید از عوارض این بیماری هم چون خستگی ،افزیش وزن و حساس بودن نسبت به سرما در امان بمانید .

نحوه مصرف دانه گیاهی چشوم

نحوه مصرف دانه گیاهی چشوم بسیار ساده است .برای استفاده از دانه چشوم می بایست ابتدا دانه چشوم را خیس و پس از نرم شدن پوست چشوم پوست دانه را جدا کنید پودر ان با گلاب مخلوط و مصرف نمایید.

موارد احتیاطی و منع مصرف دانه گیاهی چشوم

مصرف دانه چشوم حتما می بایست با تجویز پزشک صورت پذیرد .برای جلوگیری از بروز مضرات دانه گیاهی چشوم به علت وجود ماده ای چاکسین مصرف این گیاه را با دستور پزشک انجام دهید. تا از بروز عوارضی هم چون ضعف قلب و اعصاب جلوگیری کنید .

بهتر است بدانید مصرف این دانه ی گیاهی تحت هیچ شرایطی جهت لاغری توصیه نمی گردد و تمامی تبلیغات آن برای مصرف این دانه برای لاغری نادرست می باشد .

 توجه:

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد چشوم  ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید چشوم به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده چشوم # خرید چشوم  # خواص چشوم  # خرید آنلاین چشوم  # Cassia absus # خرید چاکسوم # خرید دانه چشم

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای چشوم یا چاکسوم اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط