به زودی

نخود

نخود سیاه اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 125,000 تومان
قیمت : 131,250 تومان
  • طبع نخود سیاه گرم و خشک است.
  • تقویت سیستم ایمنی
  • پیشگیری از بیماری های قلبی
  • پیشگیری از پوکی استخوان
  • پیشگیری از سرطان
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان کم خونی
  • درمان دیابت و قندخون
  • مفید برای تقویت پوست و مو
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

نخودسیاه یکی از گونه های کمیاب نخود و از انواع حبوبات است که به عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی شناخته می شود.

دانه نخود سه نوع سفید، سیاه و وحشی دارد که سفید آن بیشتر از وحشی مصرف می‌شود و نخودسیاه خاصیت درمانی بیشتری دارد‌.

شکل ظاهری نخود سیاه همچون نخود سفید دارد، اما کمی ریزتر و قوی‌تر از نخود سفید است. نخودسیاه شکننده سنگ‌ها و دفع‌کننده سموم بدن از طریق ادرار است و به عملکرد کبد کمک می‌کند. استفاده موضعی از آب نخود سیاه برای رفع سردرد و التیام خارش و بی‌حسی اندام‌ها و تقویت مو موثر است.

در طب سنتی از نخود سیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان سرماخوردگی و بیماری های ویروسی و همچنین پیشگیری و درمان یبوست استفاده می شود.

همچنین نخودسیاه بیشتر در هند و قسمتی از ایتالیا یافت می شود که در کشور هند به آن کالا چانا (kala chana) میگویند. در ایران نخودسیاه به صورت کامل کمیاب است و بیشتر به صورت لپه پیدا می شود.

خواص نخود سیاه

نخود طبعی گرم و خشک دارد و نخود‌آب بهترین غذا در روزهای سرد سال است که به تعدیل مزاج بدن کمک می‌کند.

نخودسیاه ملین است. این غذا به دلیل فیبر زیادی که دارد، ملین است و در پاکسازی و تخلیه روده‌ها دخالت مستقیم دارد و از ایجاد یبوست پیشگیری می‌کند. همچنین چون سرشار از ویتامین‌های گروه B است، به رفع خستگی و سستی و غم کمک می‌کند. مصرف مستمر آن به مدت چند ماه برای رفع ریزش مو بسیار موثر است.

همچنین به دلیل مقادیر بالای فیبر محلول و فیبر نامحلول که دارد به کاهش اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث کاهش کالری دریافتی و درنتیجه لاغری و کاهش وزن می شود.

ترکیبات نخود سیاه منحصر به فرد از آنتی اکسیدان ها، آنتوسیانین ها، سیانیدین و همچنین فیتون هاست که به سلامت رگ های خونی کمک کرده. خطر ابتلا به استرس اکسیداتیو را کاهش میدهد و احتمال بیماری های قلبی و عروقی را از بین می برند.

همچنین نخودسیاه حاوی مقادیر قابل توجهی فولات و منیزیم است. فولات سطح هموسیستئین را کاهش می دهد بنابراین خطر باریک شدن عروق با تشکیل پلاک و لخته شدن خون و احتمال حمله و سکته قلبی را به حداقل می رساند.

فیبر محلول موجود در نخود سیاه، اسید های صفراوی را به هم میچسباند و از جذب آنها توسط بدن جلوگیری می کند در نتیجه میزان کلسترول خون را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه حدود 3/4 فنجان نخود سیاه به کاهش کلسترول بد خون یا LDL و تری گلیسیرید بالای خون کمک می کند.

فیبر محلول موجود در نخود سیاه میزان جذب و ترشح قند خون را کنترل می کند.

علاوه بر این نخود سیاه دارای شاخص گلیسمی پایین است به این معنی که کربوهیدرات های آن شکسته شده و به آرامی هضم می شوند. بنابراین قند خون را در حد متوسط ​​نگه داشته و به ندرت منجر به افزایش قند خون می شوند.

این امر همچنین مقاومت به انسولین را بهبود بخشیده و در نتیجه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

 آب نخود پخته مُدر (ادرار‌ آور) و برای التیام سرفه و عفونت ریوی مفید و درمان‌کننده گرفتگی صداست و به کاهش تورم لثه‌ها کمک می‌کند. و پژوهش‌ها نشان داده است، ‌ضدعفونی‌کننده مجاری ادرار است.

نخود سیاه به عنوان منبع غنی آهن، می تواند از کم خونی جلوگیری کرده و سطح انرژی بدن را تقویت کند. این امر به ویژه برای زنان باردار یا شیرده و همچنین کودکان در حال رشد مفید است.

آهن با انتقال اکسیژن از ریه ها به همه ی سلول های بدن در شکل گیری هموگلوبین نقش مهمی ایفا می کند و جز مهم سیستم های آنزیمی برای تولید انرژی و سوخت و ساز بدن است.

این دانه به دلیل مقادیر بالای پروتئین که دارد به عنوان یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی و جایگزین عالی پروتئین حیوانی برای گیاهخواران و افراد وگن شناخته می شود.

ساپونین ها و آنتی اکسیدان های موجود در نخود سیاه به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به سرطان پستان و پوکی استخوان را در زنان کاهش می دهند، همچنین گرگرفتگی ها در خانم های یائسه را به حداقل می رسانند.

نخود برای درمان پوکی استخوان به دلیل منابع غنی کلسیم بسیار سودمند است در دوران رشد استخوان‌ها و دندان‌ها مصرف آن توصیه می‌شود همچنین این ماده غذایی چنانچه با عسل ترکیب شود و به صورت یک پماد درست شود به عنوان التیام دهنده زخم‌ها مفید خواهد بود.

و سرشار از فیبر است که برای حفظ سلامت دستگاه گوارش بسیار حیاتی است. مقادیر بالای فیبر موجود در روده خطر ابتلا به بیماری دیورتریکولیت دردناک و یبوست را کاهش می دهد.

هر شب دو مشت نخود سیاه را در 500 میلی لیتر آب خیس کنید، صبح روز بعد این آب را بنوشید تا یبوست شما درمان شود.

فیبر محلول موجود در نخود سیاه توسط باکتری ها به اسید های چرب زنجیره کوتاه که توسط سلول های روده بزرگ جذب می شوند، تجزیه می شود. این باعث می شود سلول های روده بزرگ سالم بمانند و خطر ابتلا به سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

در صورت وجود سنگ در کلیه یا مثانه، می توانید یک مشت نخود سیاه را در مقداری آب بخیسانید و صبح روز بعد به همراه مقداری عسل بنوشید تا سنگ کلیه یا سنگ مثانه دفع شود.

پیسی یا لوکودرما نوعی بیماری است که با لکه های سفید روی پوست مشخص می شود. گفته می شود که نخود سیاه به درمان این بیماری کمک می کند.

این نخود به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی که دارد برای درمان آکنه و جوش صورت و همچنین جای جوش مفید می باشد.

توجه : در منابع معتبر توصیه شده است که پیش از گذاشتن هرگونه ماسک بر روی پوست صورت و نواحی حساس بدن، ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی پوست بازو مالیده و پس از 20 دقیقه بشویید.چنانچه پس از گذشت حداقل 24 الی 48 ساعت پوست شما واکنش آلرژیک نشان نداد، می توانید آن را بر روی سایر نقاط بدن نیز استفاده کنید.

مقداری پودر نخود سیاه و پودر چوب صندل را با آب ترکیب کنید تا خمیری ایجاد شود، این خمیر را بر روی پوست صورت بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند سپس با آب ولرم خوب بشویید.

همچنین نخودسیاه حاوی ویتامین B6 و روی است که در ساخت پروتئین در مو نقش مهمی دارند و از این طریق باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد موی سر می شوند.

ترکیب ویتامین A و روی موجود در نخود سیاه برای سلامتی مو بسیار حیاتی است. کمبود هر یک از این موارد در رژیم غذایی می تواند باعث ریزش مو شود.

مقادیر بالای ویتامین A و روی موجود در نخود سیاه برای پیشگیری و درمان شوره سر مفید می باشند.

4 قاشق غذا خوری آرد نخود سیاه را با حدود 250 میلی لیتر آب مخلوط کنید و قبل از شستشو موهای خود را با آن ماساژ دهید.

عوارض و مضرات نخودسیاه

ممکن است نخود سیاه در برخی افراد باعث آلرژی و حساسیت شود که با علائمی از جمله حالت تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد و سرفه مشخص می شود.

نخود برای مثانه و زخم مثانه مضر است از این‌رو باید با خشخاش مصرف شود. مضرف نخود سبب ایجاد نفخ و گاز می‌کند و دیرهضم است.

آشامیدن آب پس از خوردن نخود مضر است.

مقادیر بالای پتاسیم موجود در نخود سیاه ممکن است با برخی دارو ها از جمله بتا بلوکر ها تداخل دارویی ایجاد کند.

 توجه:

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد نخود سیاه ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید نخود سیاه به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده نخود سیاه # خرید نخود سیاه # خواص نخود سیاه # خرید آنلاین نخود سیاه # kala chana

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای نخود سیاه اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط