قره

قره قات اعلی

وزن : 50 گرم

قیمت برای شما : 125,000 تومان
قیمت : 131,250 تومان
  •  طبع قره قات سرد و خشک است.
  • درمان دیابت و فشار خون بالا
  • درمان سندروم قاعدگی
  • رفع پیری چشم
  • سهولت دفع و کمک به بیماران مبتلا به بواسیر
  • پیشگیری از سرطان و آلزایمر
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

قره قات یا قارا قات یا قره قاط (Redcurrant) با نام علمی Ribes rubrum و گونه دیگر آن با نام Ribes orientalis، میوه ای جنگلی است . شکوفه ها، به دلیل رنگ زرد مایل به سبزشان تا حدی نامرئی هستند. میوه ها در خوشه های آویخته بوجود می آیند. هر خوشه ، 3–10 میوه قرمز شفاف با قطر 8–12 میلیمتر را شامل می شود. هر درختچه ، 3–4 کیلو میوه در سال می دهد. میوه ها در اواسط تابستان می رسند.

همه ما میوه سیاه گیله یا بلوبری (Blueberry) را تقریباً می شناسیم، اما خیلی از افراد قره قات را با آن یکی می دانند که کاملاً اشتباه می باشد. بلوبری یک میوه ای می باشد که در زمان رسیده شدن رنگی بنفش به سیاه با طعمی شیرین پیدا می کند در حالی که قره قاط دارای رنگ قرمز تیره با مزه ای ترش متمایل به شیرین می باشد.

قره در ترکی به معنای سیاه است که همان قره گیله گفته می شود و گیله نیز در عامیانه به عدد یا دانه گفته می شود، نوع قرمز رنگ آن نیز که کمتر مصرف خوراکی دارد، شبیه قره گیله است اما رنگ آن قرمز است.

خواص قره قات 

قره قاط منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و منگنز است. آنتی اکسیدان ها بدن را از اثرات استرس اکسیداتیو محافظت می کنند، که ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری ها کمک کند.

قره قات دارای طبع سرد و خشک بوده و خواص درمانی زیادی دارد که از مهمترین آن ها می توان به کاهش قند خون در بیماران دیابتی و کاهش فشار خون اشاره کرد.

قره قات دارای خاصیت ضد میکروبی بوده و مصرف طولانی مدت آب آن در بین مردان و زنان باعث کاهش PH ادرار شده و در نهایت باکتری های موجود در بدن را از بین می برد.

استفاده از قره قات تاثیر زیادی در درمان فشار خون بالا دارد.

قره قات تاثیر زیادی در حفظ سلامتی چشم ها داشته و از فواید آن می توان به درمان کاتاراکت پیری چشم، مشکلات شبکیه چشم در بیماران دیابتی، بهبود دید در شب و مشکلات نزدیک بینی چشم اشاره کرد.

مصرف این میوه در درمان فراموشی و پیشگیری از آلزایمر بسیار موثر بوده و از زوال عقل در دوران پیری جلوگیری می کند.

دندان ها مهمترین بخش از بدن بوده و سلامتی آن ها تاثیر زیادی در رفع مشکلات گوارشی دارد. مصرف قره قات نقش مهمی در محافظت از دندان ها داشته و در درمان بیماری های لثه نیز موثر می باشد.

 همچنین از خواص آن می توان به کاهش بسیاری از مشکلات و نارحتی های قبل از قاعدگی اشاره کرد.

 ترکیباتی که در قره قات وجود دارد از بروز بیماری های قلبی پیشگیری می کند.

از خواص دیگر آن می توان به درمان عفونت ادراری مزمن اشاره کرد.

بعلاوه باعث التیام التهاب های دهان و گلو می شود.

بواسیر بصورت تورم و التهاب مویرگ های موجود در خروجی دستگاه گوارش، مقعد بروز می کند. برای درمان بواسیر راه های مختلفی وجود دارد ولی مصرف این میوه خوش طعم تاثیر بسزایی در درمان این بیماری دارد.

از قره قات در طب سنتی جهت درمان اسهال خفیف استفاده می شود.

افزایش چربی خون می تواند منجر به کبد چرب شود و چربی زیاد در رگ های خونی رسوب کرده و باعث بیماری های قلبی می گردد. برای کاهش چربی خون می توان قره قات مصرف کرد.

غلظت خون به علت عدم توازن تولید نوع خاصی از سلول های خونی رخ می دهد و اگر بموقع تشخص داده نشود، خطرناک خواهد بود. برای جلوگیری از غلظت خونی استفاده از قره قات توصیه می شود.

واریس از درد پا شروع شده و در صورت ادامه، سیاهرگ های پا متورم می شوند و برای جلوگیری از آن قوی کردن پا، کنترل وزن و ماساژ دادن موثر بوده و قره قات نیز در درمان واریس تاثیر دارد.

کلاژن از پروتئین های مهم در بدن بوده و در ساخت تاندون ها، غضروف و رباط ها نقش مهمی دارد. کلاژن در زمان التهاب روماتیسمی، بیماری های استخوان و مفصل را از بین می برد و این ویژگی از آنتوسیانین ها و فلاونوئیدهای قره قات نشات می گیرد.

تبخال لب ویروسی بوده و درمان قطعی برای آن وجود ندارد ولی با روش های طبیعی می توان آن را از بین برد. برای درمان سریع تبخال می توان از قره قات بهره برد.

 مصرف این میوه خوش طعم با کاهش سطح کلسترول خون و چربی دور شکم، باعث کاهش وزن و در نهایت لاغری می شود.

مضرات و موانع مصرف

لازم است بدانیم مصرف مقادیر درمانی و مقدار زیاد قره قاط (قره قات) بایستی با تجویز پزشک صورت گیرد.

 مصرف میوه قره قات در دوران شیردهی و بارداری منعی نداشته ولی خوردن ترکیبات دارویی و بخصوص برگ آن توصیه نمی گردد.

 بیماران مبتلا به ناراحتی های کبدی و افرادی که دارهای ضد انعقادی استفاده می کنند، باید در مصرف ترکیبات دارویی قره قات احتیاط کنند.

 در قره قات میزان اگزالات زیاد بوده و از این رو مصرف آن برای افرادی که سابقه سنگ کلیه یا سنگ کیسه صفرا دارند، ممنوع بوده و این افراد باید از مصرف بیش از حد آن پرهیز نمایند.

زیاده روی در مصرف قره قات ممکن است مشکلات روده ای و معده ای نظیر اسهال را ایجاد کند.

 توجه:

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد قره قات ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید قره قات به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده قره قات # خرید قره قات # خواص قره قات # خرید آنلاین قره قات # Redcurrant # خرید قره قاط # Ribes rubrum

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای قره قات اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط