صمغ

صمغ وشا اعلی

وزن : 25 گرم

قیمت برای شما : 117,500 تومان
قیمت : 123,375 تومان
  •  طبع صمغ وشا گرم و خشک است.

  • محرک،مقوی و انرژی زا،

  • خلط آور و نرم کننده سینه،

  • ضد عفونی کننده زکام، نزله و آسم و برونشیت های مزمن،تنگی نفس

  • اشخاصی که مبتلا به بزرگ شدن کبد و طحال هستند نیز مفید است.

  • قاعده آور

  • انگل و کرم کش قوی

  • ترکیب صمغ وشا با عسل برای درمان صرع بسیار نافع است.

  • کاهنده رطوبت معده

  • بهترین سنگ شکن برای مجاری ادراری

  • تب بر

  • ضد تشنج

  • ضد عفونی کننده و ضد میکروب قوی

  • باعث افزایش تعریق در بدن میشود.

  • ضد اسپاسم

  • ضد نفخ

  • ترکیب صمغ وشا با کمی مورد و حنا برای بر طرف کردن شوره سر عالی است.

دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

وشا با نام علمی (Dorema ammoniacum D) گیاهی است که طبیعت گرم و خشک داشته و صمغ آن از خواص دارویی فراوانی برخوردار است. این گیاه بومی هند و ایران بوده و از گذشته های دور در طب سنتی کاربرد فراوانی دارد. امروزه این گیاه در صنایع دارویی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

این گیاه نام های فراوانی دارد. در طب سنتی به نام های وشق، وشج، اوشق، اوشه، لزاق الذهب، بدران، اُشتک و اوشک معروف است. در زبان فارسی به آن کندل و یا اشه اشک گفته و در زبان انگلیسی نیز آن را به نام آمونیاک (Ammonia) می شناسند.
صمغ وشا از هزاران سال است که نه تنها در هند، ایران و کشورهای آسیایی مصرف درمانی داشته، بلکه در اروپا نیز به عنوان یک داروهای گیاهی مفید برای مشکلات تنفسی مانند سرفه و تنگی نفس مورد استفاده قرار می گرفته است. این گیاه در زبان انگلیسی به آمونیاک معروف بوده و صمغ آن نیز به صمغ آمونیاک شهرت دارد.

خواص گیاه وشا

وشا و یا اوشق مانند دیگر گیاهان دارویی خواص بسیار زیادی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد.
آلرژی

وشا برای درمان تنگی نفس و حساسیت به کار می رود. همچنین برای درمان آسم و الرژی برونشیت مزمن و مشکلات ریوی و کهیر نیز کاربرد دارد. این گیاه به علت داشتن خاصیت ضد التهابی قوی برای درمان مشکلات فوق استفاده می شود.

ضد انگل

این گیاه همانند بوزیدان طبع گرم و خشک دارد که میتواند رطوبت معده را کم کند برای همین وشا و صمغ آن برای درمان انگل های معده و روده استفاده می شود و یک ضد انگل به حساب می آید.

درمان صرع

صرع، یکی از بیماری های مغز و اعصاب است که شخص دچار حمله های ناگهانی مغزی می شود که این بیماری در جهان شایع و مزمن است روش سنتی که برای درمان صرع میتوان به کاربرد استفاده از گیاه وشا و بذر البنج است.

بهبود عملکرد دستگاه گوارش

ترکیباتی که در این گیاه وجود دارد، این گیاه را به یک مسهل کننده تبدیل کرده است که برای رفع یبوست میتوان از آن و همچنین خاکشیر استفاده کرد؛ همچنین میتواند به عملکرد دستگاه گوارش کمک شایانی کند که موجب تنظیم شدن حرکات روده می شود و دفع مدفوع را آسان تر میکند. روش سنتی که برای رفع این مشکل هست ترکیب این گیاه با عسل است که تاثیر خوبی برای رفع مشکل دارد.

درمان سیاتیک

یکی از عصب هایی که اگر درگیر شود بسیار دردسر ساز است عصب سیاتیک است چون این عصب یکی از بزرگترین و طولانی ترین عصب در بدن انسان است. درد سیاتیک باعث محدودیت در حرکت می شود و یکی از عام ترین علل ناتوانی و درد در جهان است. یکی از ویژگی های دیگر وشا مسکن انواع درد است است و به کاهش درد کمک میکند به علت داشتن خواص ضد درد وشا می‌توان برای تسکین درد از این گیاه استفاده کرد.

درمان نرمی مفصل

بیماریی که شخص قادر نیست مفاصل یا اکثر مفاصل یا برخی از مفاصل خود را به حرکت درآورد به نام بیماری نرمی مفاصل معروف است. مشکلاتی که این افراد دارند مانند درد مفصل یا عضله است که ممکن است مفاصل بسیار انعطاف پذیر داشته باشند همچنین مفاصل آن ها آسیب پذیر است و ممکن است حتی در رفتگی در مفاصل ایجاد شود یکی از راهکار هایی که میتوان برای کاهش این دردها استفاده کرد مصرف گیاه وشا یا فاسوخ مغربی است.

رفع کک و مک

علت به وجود آمدن کک و مک روی پوست انسان ژنتیک آن است و بستگی به ژنتیک فرد دارد. اما اگر در معرض نور خورشید طولانی مدت قرار بگیرند موجب تشدید و افزایش کک و مک می شود. برای کم کردن این مشکل می توانیم از وشا استفاده کنیم و برای کمتر شدن کک و مک و سایر لکه های پوستی از آن بهره ببریم.

رفع شوره سر

یکی از مشکلاتی که میتوان بر اثر خشکی پوست سر به وجود آید شوره سر است که در بین مردم رایج است. برای برطرف کردن این مشکل می توانیم از اوشق استفاده کنیم. زیرا این کار باعث افزایش گردش خون و آبرسانی به سلول‌ سر می شود. زمانی که سلول های پوست تغذیه شوند از خشکی و پوست پوست شدن پوست جلوگیری می شود که کمک فراوانی به از بین بردن مشکلات پوستی سر می شود.

قاعده اور قوی

پس از تخم گزنه که خواص فراوانی برای قاعدگی بانوان دارد، یکی از کاربرد اوشق تنظیم کردن چرخه قاعدگی است. چون اوشق می تواند سطح هورمون بدن را تنظیم کند. به همین دلیل زنانی که دچار سقط جنین شده اند می توانند با مصرف وشا به خروج جنین از بدن کمک کند. همچنین بانوانی که چرخه نامنظم دارند میتوانند اوشق رو مصرف کنند و درد خود را تسکین دهند.

ترمیم زخم

اگر از اوشق مثل پماد بر روی زخم خود مصرف کنیم باعث ترمیم بافت آسیب دیده بدن و ساخت سلول های جدید می شود. اگر فردی دچار جوش پلک است می تواند از وشا به عنوان سرمه برای رفع رطوبت چشم و همچنین جوش پلک از آن استفاده کند. ضماد اوشق برای از بین بردن گوشت اضافی رویاندن گوشت جدید در بدن نیز مفید است.

دیسک کمر

دیسک چیزی است که همه افراد دارند، دیسک متشکل است از بالشتک های غضروفی که درون این بالشتک ها پر از مایع است که ویژگی های خاصی به بالشتک میدهد مانند خاصیت ضربه گیری و توانایی جلوگیری از کشش زیاد مهره ها این بالشتک ها روی مهره ها سوار هستند.

۹ درصد داخلی این بالشتک ها از آب تشکیل شده است. دیسک در بین استخوان ستون مهرهای کمر قرار دارد زمانی که این دیسک به هر دلیلی مثل تصادف ضربه پا و غیره …. بیرون زده شود فشار روی نسوج عصبی پشت می آید و باعث گرفتن دیسک می شود. روشی که برای کاهش و کنترل درد میتوانیم استفاده کنیم مصرف وشا است.

نحوه مصرف وشا (اوشق)

نحوه مصرف
خوراکی
موضعی

نحوه مصرف خوراکی وشا:

مقداری از صمغ وشا را در آب خیس کرده و با عسل یا سرکه میل کنید.

نحوه مصرف موضعی وشا:

10 قسمت از پودر صمغ وشا را با 15 قسمت اتانول 60 درجه به هم میزنند و پس از 24 ساعت خمیری به دست می آید که از آن برای مصرف موضعی استفاده می شود.

برای خرید صمغ وشا به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده صمغ وشا # خرید صمغ وشا # خواص صمغ وشا # خرید آنلاین صمغ وشا # Dorema ammoniacum # خرید اوشق

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای صمغ وشا اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط