سپستان

سپستان اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 24,180 تومان
قیمت : 25,389 تومان
  •  طبع سپستان معتدل متمایل به تر است.

  •  تمام اجزاء گیاه سپستان (میوه، برگ و ریشه) برای درمان سرماخوردگی، گلودرد، و مشکلات سیستم گوارشی و هضم آسان کمک می کند.

  • معجون سپستان (تخم مرو، به دانه، بارهنگ که به چهار تخم معروف است) به دلیل موسیلاژ بودن آن نرم کردن سینه و برای ریه خشک و خشن مفید است و همچنین دردهای قفسه سینه ار تسکین می دهد و ضد سرفه و در درمان زخم گلو نیز موثر است.

  •  گیاه سپستان گرفتگی صدا را برطرف می کند.

  • گیاه سپستان برای قطع اسهال کاربرد دارد.

  •  مصرف لعاب میوه سپستان و یا اضافه کردن این گیاه به داروهای گیاهی جهت بهبود ناراحتی های روده ای که در اثر زیاده روی در مصرف نوشیدنی های الکی و یا نوشیدنی های گازدار و یا استفاده از ادویه های تند بوجود می آید ، بسیار موثر است.

  •  میوه رسیده درخت سپستان دارای موسیلاژ غلیظی است که برای درمان دردهای روماتیسمی مفید است

  •  گیاه سپستان برای کشتن و خارج کردن کرم های شکم نافع است.

  •  پودر دانه میوه درخت سپستان به صورت موضعی برای درمان بیماریهای قارچی پوستی مفید است.

  •  گیاه سپستان ملین است.

  •  مقدار خوراک میوه درخت سپستان تا دو مثقال است و بهتر است همیشه با عناب یا خطمی استفاده شود برای جگر مفید باشد.


دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

سه پستان« Assyrian plum نام علمی Cordia myxa » درختچه ای است که در بعضی از نواحی گرمسیر دنیا مانند هند، جنوب چین، تایوان، بندرعباس و بلوچستان می روید. در بلوچستان به سپستان «لیم» و در بندرعباس به آن «اونبو» می گویند.

این گیاه از تیره گل گاوزبان دارای برگ های بیضی شکل و نوک باریک و گل‌های سفید خوشه‌ای معطر است که مانند قیف می باشد. و میوه آن به صورت خوشه انگور بیضی شکل و زرد رنگ درشت و کوچک مشابه آلو و گیلاس است که در مناطق گرمسیری و مرطوب جنوب رویش خوبی دارد و در فصل تابستان در اوایل مرداد شروع به ثمر دادن می‌کند.

گیاه سپستان، سگ پستان یا سنگ پستان که در اصطلاح عامیانه به آن سپستون هم  می گویند. خواص زیادی در طب سنتی دارد. از این میوه به صورت خشک و یا نارس نیز استفاده می‌شود. طبیعت میوه سپستان در طب سنتی معتدل و متمایل به تر می‌باشد.

داروسازان سنتی ایران نیز به آن (اطباءالکلیه) لقب داده اند چون بهترین دارو برای امراض کلیوی می باشد.

چون بهترین دارو برای امراض کلیوی می‏باشد. این درخت که به شجر الدین نیز معروف است. برای اسهال و ناراحتیهای دستگاه تنفس و سرفه مفید است.

موسیلاژ چیست؟

موسیلاژ ماده ای آبکی در میوه های سپستان است که سه تا سیزده درصد آن ها را تشکیل می دهد و سرشار از فروکتوز، گالاکتوز، گزیلوز، گلوکرونیک اسید، آرابنیوز و گلوکز است.

خواص سپستان

درمان سرفه و باز کردن گرفتگی گلو با سپستان

این گیاه در نرم کردن سینه و درمان سرفه قابلیت موثری دارد و به همین جهت مصرف آن توصیه می شود، درواقع سپستان در دوران سرماخوردگی و بیماری های سرفه آور دیگر به شکل چای گرم موثر خواهد بود، اگر میوه این گیاه را در دهان بگذارید و بمکید یا میوه را خیس کرده و آب آن را بنوشید می تواند به نرم کردن گلو و سینه شما کمک کند و گرفتگی را باز کند.

فواید چای سپستان برای پوست

مصرف پودر دانه این گیاه می تواند قارچ های پوستی را از بین ببرد، البته این مصرف باید به شکل موضعی صورت گیرد و زیاده روی در مصرف آن مضر است.

میوه سپستان به کاهش فشارخون کمک می کند

میوه های این گیاه دارای موسیلاژ هستند و این موسیلاژ باعث لعاب دار شدن آن ها می شود، این لعاب ها به دلیل انسداد گیرنده های نیکوتینی می توانند به کاهش فشارخون کمک کنند، البته مصرف آن توسط افرادی که دچار فشارخون بالا هستند تنها تحت نظر پزشک جایز است.

فواید دمنوش و جوشانده سپستان برای دستگاه گوارشی

این گیاه اگر به صورت جوشانده مصرف شود می تواند سوءهاضمه را درمان کند و باعث درمان اسهال شود، علاوه بر این سپستان در درمان بیماری های مربوط به کلیه هم موثر است اما در هر صورت باید به این نکته توجه داشت که مصرف آن اگر از اندازه نرمال خارج شود به معده و کبد آسیب هایی جدی خواهد زد.

روش مصرف سپستان:

معمولا سپستان را به صورت جوشانده یا دمنوش مصرف میکنند. اگر می خواهید این گیاه را به صورت دمنوش مصرف کنید باید 2 تا 4 گرم از گیاه خشک سپستان را در یک لیوان آب جوش بریزید و برای مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. می توانید این دمنوش را روزانه سه فنجان میل کنید. اگر هم میخواهید به صورت جوشانده از آن استفاده کنید باید مقدار 50 گرم از گیاه خشک سپستان را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید برای مدت 1 ساعت با حرارت ملایم بجوشد. پس از عبور از صافی ، می توان این مخلوط را نوشید.

مـضـرات گیاه سـپستـان

 زیاده روی در مصرف سپستان برای معده زیان آور است و باعث ضیعیف شدن کبد می شود بنابراین سردمزاجها باید این گیاه را با گل سرخ و سایرین با عناب مصرف کنند.

 توجه:

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد سپستان ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید سپستان به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده سپستان  # خرید سپستان  # خواص سپستان  # خرید آنلاین سپستان  # Assyrian plum # Cordia myxa

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای سپستان اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط