زیرفون

زیرفون یا برگ تیول اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 80,000 تومان
قیمت : 84,000 تومان
  •  طبع زیرفون یا برگ تیول گرم و خشک است.
  •  آرام بخش
  • بهبود اختلالات عصبی
  • بهبود رماتیسم
  •  درمان درد معده
  • بهبود تصلب شرائین
  • بهبود اختلالات گردش خون
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

برگ تیول یا زیرفون نَمدار بَرگ‌دُرُشت نرمدار، نمدار (نام علمی: Tilia platyphyllos) نام گونه‌ای از درخت نمدار است. و یکی از گیاهان دارویی قدیمی است که از دیرباز مورد استفاده قرار می گرفته است. این گیاه که به عنوان داروی قلب در طب سنتی شناخته می شده است بسیار سودمند و باارزش بوده است.

خواص برگ تیول:

از برگ تیول برای کاهش استرس و رفع بی خوابی استفاده می شود. همچنین این گیاه دارویی می تواند در حفظ سلامت قلب موثر باشد. برگ تیول در درمان سرماخوردگی و کاهش فشار خون موثر است و می تواند بدن را سم زدایی کند. جلوگیری از سرطان، درمان برونشیت و یا سردرد از دیگر خواص برگ تیول است. برگ تیول بسیار با خاصیت است و مصرف آن برای کوکان نیز مجاز است.

خواص تیول و فواید درمانی آن

۱- رفع خستگی فکری، کاهش فشارخون و بهبود تپش قلب

۲ گرم گل و برگ درخت تیول را با یک لیوان آب جوش در قوری چینی به مدت پانزده دقیقه دم کنید و بعد از ناهار و شام بنوشید. این دمنوش برای رفع خستگی فکری و ذهنی، کاهش فشار خون و بهبود ضربان قلب مفید است.

۲- خواص تیول برای درمان اسهال

شاخه‌های درخت تیول را به صورت زغال بسوزانید و بعد آن را گرم کنید و با کمی آب قند خیس کنید و به صورت قرص در آورید و بعد از ناهار و شام میل نمایید. این ترکیب برای درمان اسهال کاربرد دارد.

۳- درد مفاصل

پنجاه گرم برگ تیول و پنجاه گرم برگ نارنج را در کیسه‌ی پارچه‌ای نازک بریزید و آن را داخل تشت بزرگ یا وان بگذارید. تشت یا وان را از آب با دمای حداقل هشتاد درجه پر کنید. صبر کنید دمای آب پایین بیاید تا به حدود چهل درجه برسد و سپس داخل آب بنشینید یا بخوابید و مفاصل را آهسته ماساژ دهید. به مدت پانزده دقیقه در آب بمانید.

۴- خواص تیول برای درمان تشنج

دو گرم برگ تیول و دو گرم چای سفید را با دو فنجان آب جوش به مدت ده دقیقه دم کرده و بنوشید. این ترکیب برای درمان تشنج مفید است و نتایج مؤثری خواهد داشت.

۵- درمان بی خوابی و رفع اختلالات در خواب:

روش اول: ده گرم برگ تیول ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ پنج ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺟﻮﺵ ﺩﻡ ﮐﻨﻴﺪ ﻭ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺷﺎﻡ ﻭ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺭﺧت­خواب ﯾﮏ ﻓﻨﺠﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺟﻮﺷﺎﻧﺪﻩ بنوشید. برای درمان بیخوابی و بهبود اختلالات خواب مؤثر خواهد بود.

روش دوم: ﺑﺎﻟش ﺗﻬﻴﻪ­ﺷﺪﻩ ﺍﺯ برگ های تیول ﺑﺮﺍی ﺑﺮﻁﺮﻑ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﯽ­ﺧﻮﺍﺑﯽ ﻭ ﺑﯽ­ﻗﺮﺍﺭی ﺗﻮﺻﻴﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ.

۶- سم زدایی بدن

گیاه تیول یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاک‌سازی بدن محسوب می‌شود. گل‌های این گیاه معرق و مدر است یعنی این که علاوه بر درآوردن عرق باعث افزایش میزان ادرار شده و سموم را از بدن خارج می‌سازد.

۷-مفید برای پوست

آنتی اکسیدان موجود در این گیاه دارویی علاوه بر جلوگیری از بیماری های مزمن، برای پوست نیز مفید است. این ماده می‌تواند به کاهش مشکلات پوستی مانند خارش کمک کند. همچنین می‌تواند با کند کردن فرآیند پیری، شادابی و جوانی پوست را حفظ کند.

۸- مقابله با نفخ، گاز معده و سنگ کیسه ی صفرا

پوست درخت تیول حاوی خواصی است که باعث تصفیه‌ی خون و تحریک ترشح و دفع صفرا می‌شود. این گیاه برای رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ معده، ریفلاکس معده و همچنین رفع سنگ کیسه‌ی صفرا مفید است.

روش مصرف برگ تیول:

از برگ تیول می توان به صورت دمنوش استفاده کرد برای این منظور یک قاشق غذاخوری از برگ زیرفون خشک شده را در دو لیوان آب سرد ریخته، به مدت ده دقیقه با شعله مستقیم بجوشانید و سپس بگذارید با شعله غیر مستقیم به مدت نیم ساعت دم بکشد تا خوب رنگ بیندازد. روزانه سه فنجان از آن را بنوشید. سعی کنید یک فنجان از آن را قبل از خواب نوشیده شود.

برای خوش طعم تر شدن این دمنوش می توانید از مقداری عسل استفاده کنید. همچنین می توانید برای اینکه از برگ تیول به عنوان یک آرامبخش و حمام استفاده کنید ۵۰ گرم گل و برگ زیرفون را در ۱۰ لیتر آب جوش برای مدت یک ساعت دم کنید و با فشار دست صاف کنید و در یک وان آب مخلوط کنید. استحمام در این آب ضد تشنج، محرک، آرام بخش و فرح آور است.

 برای خرید زیرفون یا برگ تیول اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده زیرفون # خرید زیرفون # خواص زیرفون # خرید آنلاین زیرفون # خرید گل حلوا # خرید برگ تیول # درمان بیخوابی # خواب آرام و راحت # Tilia platyphyllos

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای زیرفون یا برگ تیول اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط