تخم

تخم مورد اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 57,800 تومان
قیمت : 60,690 تومان
  •  طبع تخم مورد سرد و خشک است.
  • سرفه‌های خشک
  • درمان عفونت‌های ادراری
  • مشکلات هضم
  • تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

مورد از جمله گیاهان زیبا و زینتی و همیشه سبز است که خواص دارویی و درمانی فراوانی دارد. این گیاه به صورت خوراکی نیز مصرف می شود. نام علمی این گیاه Myrtus communis می باشد. از طریق بذر و قلمه تکثیر می شود. بومی مناطقی از اروپا و شمال آفریقا است. مورد گیاهی گرماپسند است که در مناطق گرمسیری ایران و نواحی مدیترانه رشد می کند. بوی مطبوعی دارد طوری که فضا را عطرآگین می کند.

در باور یونانیان و رومیان این درختچه جنبه تقدس داشته به همین علت این گیاه را در کنار پرستشگاه های مذهبی و زیارتگاه ها کشت می کردند. این گیاه گل های زیبای متعددی دارد که به هنگام شکفتن منظره دلنوازی را پیش روی شما قرار می دهد. گل های سفید رنگ ستاره ای شکلی دارد. هر گل این گیاه دارای 5 گلبرگ و کاسبرگ و تعدادی پرچم می باشد. برگ هایی به رنگ سبز و به صورت دمبرگ و نیزه ای مانند دارد.

بعلاوه

میوه مورد همچون توت است که حاوی دانه می باشد رنگ میوه آن آبی متمایل به سیاه است که در برخی موارد به رنگ زرد کهریایی نیز نمایان می شود. تخم (میوه) این گیاه مصرف خوراکی دارد و شما می توانید به صورت خام و پخته آن را مصرف کنید. همچنین می توانید میوه را خشک کرده و به عنوان طعم دهنده در غذا استفاده کنید. قسمت های مورد استفاده خوراکی و دارویی مورد، میوه، گل، گال و برگ آن است. از میوه، برگ و شاخه های گیاه مورد برای تهیه دارو استفاده می شود.

تخم مورد دارای خواص آنتی بیوتیک، ضد عفونی کننده، ضد ویروسی، معطر، قابض، ضد احتقان و مقوی هستند و در درمان اسهال تجویز می شوند. آنها به عنوان محرک و افزایش اشتها جویده می شوند، زیرا گفته می شود که عملکرد معده را تحریک می کند. همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند.

خواص تخم مورد

افراد برای درمان عفونت های ریه از جمله برونشیت، سرفه و سل از تخم مورد استفاده می کنند. آنها همچنین آن را برای بیماری های مثانه، درمان اسهال، درمان سوزش قلب مداوم، رفع عفونت های مخمر و کرم ها مصرف می کنند.

مورد بر روی پوست برای زگیل ها و در دهان برای زخم ها و برآمدگی های کانکر و در واژن برای عفونت مقاربتی، ویروس HPV استفاده می شود.

در زمان های گذشته از تخم مورد به دلیل داشتن ویتامین زیاد به عنوان یک ماده غذایی استفاده می شد.

تخم مورد دارای خواص آنتی بیوتیک، ضد عفونی کننده، ضد ویروسی، معطر، قابض، ضد احتقان و مقوی هستند و در درمان اسهال تجویز می شوند. آنها به عنوان محرک و افزایش اشتها جویده می شوند، زیرا گفته می شود که عملکرد معده را تحریک می کند.

همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند. نفس تنگی را از بین می برد و در درمان برونشیت، فارنژیت و سرفه های اسپاسم و همچنین سینوزیت بسیار موثر است. همچنین در بواسیر، زخم داخلی و روماتیسم مفید است.

در طب آیورودا به عنوان درمانی برای عفونت های مغزی استفاده می شود که مهمترین آنها صرع است. همچنین در زمان های مختلف به عنوان قابض، ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار گرفته است.

اثرات ضد عفونی کنندگی مورد

برخی باکتری‌ها و قارچ‌ها چربی پوست فعال شده و با ترشح مواد حساسیت زا و نفوذ به پیاز مو باعث فساد و تخریب آن می‌گردند (ریزش مو). میرتول موجود در بلفارول یک ضد قارچ و باکتری قوی است و با استفاده از این اثر پوست و مو (موهای سر، ابرو و مژه) را کاملا ضد عفونی کرده و صدمات ناشی از فعالیت عوامل مخرب فوق را از بین می‌برد

مورد برای تقویت مو

برای تقویت مو و سیاه کردن مو نیز می توان از مورد استفاده کرد ضمادی از تخم یا برگ تهیه کرده و بر روی موهای خود بگذارید. همینطور افرادی که شوره سر دارند می توانند این محصول را با آب چغندر مخلوط کرده و بر روی سر خود بگذارند تا کم کم شوره آن از بین برود.

اگر برگ مورد را در آب جوشانده و با این آب روزانه چند بار به ریشه  مو ها بمالند پیاز مو را تقویت نموده و تار مو را محکم می کند و از ریزش آن جلوگیری می نمایند.

 برای خرید تخم مورد اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده تخم مورد # خرید تخم مورد # خواص تخم مورد # خرید آنلاین تخم مورد # تقویت قوای جنسی مردان # Myrtus communis # خرید میوه مورد

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای تخم مورد اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط