شکرتیغال

شکرتیغال اعلی

وزن : 50 گرم

قیمت برای شما : 160,000 تومان
قیمت : 168,000 تومان
  •  طبع شکرتیغال معتدل  است.

  • تسکین‌دهنده سرفه‌های سرکش که ناشی از تحریک برونش‌ها می‌باشد.

  • تسکین‌دهنده حدت اخلاط و سوزش مری

  • آرام‌بخش و خلط‌آور

  • صاف‌کننده و تقویت‌کننده صدا و حنجره

  • برطرف‌کننده خشکی گلو

  • ملین و رافع خشونت سینه

  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

شکرتیغال با نام علمی Echinops persicus Stev. Et Fisch، نام فرانسوی Echinope، به انگلیسی از انواع Thistle، به عربی رعی‌الابل و به فارسی شکرتیغال، تیهال، خارشکر و در طب سنتی، شکرکه، شکرتیغال، شکرتیغار، تیغال، کک، تیغ قندک نیز نامیده می‌شود.

شکرتیغال در اثر نیش حشره‌ای به برگ و شاخه‌های گیاهی به نام خارشکر تولید می‌شود. به این ترتیب که پس از اینکه حشره برگ و شاخه‌ها را نیش می‌زند پیله خود را نیز روی آن‌ها تشکیل می‌دهد. حشره در پیله باقی مانده و خود را محبوس می‌کند و در بعضی موارد حشره پیله را سوراخ کرده و از آن خارج می‌شود. پیله حشره (شکرتیغال) که پس از نیش زدن حشره روی گیاه تشکیل می‌شود سفید مایل به زرد، فندقی شکل و پوشیده از تیغ‌های ریز می‌باشد.

این گیاه که در ساقه ی بوته ای به نام کنوره توسط حشره‌ای از راسته قاب‌بالان به نام خزوکک ( در زبان محلی خار در آور ) برای نگهداری تخم‌ها و نوزاد خود پیله‌ای می‌تند به اندازه یک فندق که سفید رنگ است .

جنس پیله این حشره که از ترشحات گیاه کنوره (ماری تیغال) ساخته شده است. شکرتیغال نام دارد که در زبان محلی به آن شکرکه می گویند .

سفید رنگ و به اندازه ی یک فندق بوده و در درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شود که در فارسی به آن شکرتیغال گفته می شود .

شکر تیغال ( شکرکه) برای درمان و یا تخفیف بیماری های ریوی به عنوان خلط آور ، برطرف‌کننده سرفه ، تحریک دستگاه تنفسی تحتانی ، ملین سینه ، رفع خشونت سینه ، صاف کردن صدا و رفع خشکی گلو ، درمان تنگی نفس و آسم استفاده می شود . درمان های دیگری از قبیل درمان افسردگی ، یبوست و چاقی ، تب بری ، متعادل کننده دستگاه گوارش ، تسکین سوزش سردل نیز برای این گیاه ذکر شده است . شکرتیغال ( شکرکه ) برای معده و دردهای احشایی موثر است . خاصیت نوتروپیک دارد و اثر مثبتی بر حافظه و قدرت یادگیری دارد . به واسطه اثرات آنتی اکسیدانتی تری هالوز ، شکر تیغال می تواند به عنوان یک ضد سرطان کاربرد داشته باشد.ترکیب شکر تیغال، شکر و ترنجبین می‌تواند التهابات گرفتگی صدای کودکانی را که زیاد گریه می‌کنند، بهبود بخشد.

دمنوش شکر تیغال و گل بنفشه برای رفع حساسیت فصلی، بسیار موثر است.
نوجه توجه: اما تمام این خواص به معنی مصرف مداوم و خودسرانه آن نیست و دوز مصرفی و نحوه مصرف آن باید بر اساس هدف، سن، مزاج و شرایط افراد، مشخص گردد.

خواص شکر تیغال:

از آن جایی که گیاه شکرتیغال دارای موسیلاژ (لعاب) است در درمان خلط سینه و گرفتگی صدا بسیار موثر است. همچنین در درمان سوزش مری و دستگاه تنفسی بسیار موثر است. شکرتیغال خواص آرام بخشی دارد و در صاف کردن گلو مفید است. همچنین شکرتیغال پایین آورنده تب نیز هست. همچنین شکرتیغال در دفع کرم های انگلی موثر است و شیر زنان شیرده را نیز افزایش می دهد. از نظر طب سنتی شکرتیغال دارای طبع معتدل است.

طریقه مصرف شکر تیغال

معمولاً شکرتیغال را شکسته داخل آن را بیرون آورده و دور می‌اندازند. سپس شکرتیغال را آسیاب کنید در آب جوش خیسانده میل می‌کنند و در طب سنتی برای درمان بیماری‌ها نحوه و مقدار مصرف آن را پزشک تشخیص داده و تجویز می‌نماید

برای مصرف شکرتیغال 1 قاشق غذاخوری از این گیاه (20 گرم) را همراه با 1 قاشق غذاخوری عسل در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت 10 الی 20 دقیقه صبر کنید سپس آن را نوش جان کنید. ترنجبین نیز مزه و خواص این گیاه دارویی را معتدل می کند.

شکرتیغال به خاطر وجود ترکیبات قندی به راحتی در آب حل می شود و طعم شیرین و لعابی دارد. این گیاه از قدیم به عنوان طعم‌دهنده، تسکین سرفه، تسکین تب و لینت‌دهنده مورد استفاده بوده است.

مضرات گیاه شکرتیغال

استفاده از شکرتیغال برای بیماران مبتلا به فشار خون و افرادی که از قرص‌های تنظیم فشار استفاده می‌کنند، بایستی با احتیاط همراه باشد.

زیاده‌روی در مصرف این گیاه باعث ایجاد حالت تهوع می‌شود. میزان مجاز مصرف این گیاه طبق منابع، ۱۸ گرم است (نه مصرف مداوم).

توجه داشته باشید، اگر پیله شکر تیغال را تهیه کردید، حتما آن را بشکنید و حشره سیاه رنگ درون آن را جدا کرده و سپس استفاده کنید.

 برای خرید خاک رس به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز تهیه شکرتیغال # خرید شکرتیغال # خواص شکرتیغال # خرید آنلاین شکرتیغال # ماسک مخصوص پوست های خشک # آبرسان پوست # Echinops persicus # خرید شکرکه

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای شکرتیغال اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط