برگ

برگ کاسنی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 50,700 تومان
قیمت : 53,235 تومان
  • طبع برگ کاسنی سرد و تر است.
  • بهبود درد مفاصل
  • تنظیم هورمون های مردان
  • تصفیه خون
  • تقویت معده و اشتها
  • بهبود التهابات لثه
  • کاهش کلسترول
  • کمک به هضم غذا
  • تب بر
  • رفع جوش صورت
  • ضد سرطان
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

هندبا که در فارسی کاسنی نامیده می‌شود گیاهی است معروف که در اکثر شهرها و کشورها می‌روید و دارای انواع و اقسام می‌باشد. کاسنی معمولی با نام علمی ‎Cichorium intybus L به زبان ترکی چیرتلیق نام دارد. کاسنی از راسته گل مینا Asterales تیره گل‌ستاره‌ای‌ها Asteraceae از رده کاسنی‌ها Cichorium است. از این گیاه دو گونه کِشتی و چهار تا شش گونه وحشی موجود است.

کاسنی یک گیاه دارویی خنک و منبع خوبی از مواد غذایی و املاح مثل روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، آهن، اسیدفولیک، پتاسیم و ویتامینهای A و B و C و E و K است.و برطرف کننده عطش و حرارت درونی است.

خواص دارویی دمنوش کاسنی

مقوی کبد

مقوی کبد، مسکن حرارت خلط خون و صفرا و تشنگی است. برگ کاسنی همچنین مسکن التهاب معده است و موافق کبد گرم و سرد، پاک کننده مجاری ادرار و کلیه و بهترین دارو برای درمان یرقان سددی است. برای درمان تب‌های مزمن نیز مفید است. مقوی معده و رفع کننده تعفن رطوبت‌های زاید است.

کاسنی عروق خونی و صفراوی داخل کبد را که در اثر پرخونی کبد مسدود یا نیمه مسدود شده بود باز می‌‌کند و از این راه بسیاری از عوارض و اختلالات را برطرف کرده و به سلولهای کبد اجازه می‌‌دهد که اعمال طبیعی خود را انجام دهند و به این جهت می‌‌گویند کاسنی مقوی کبد است.

کاهش وزن

منبعی مفید برای فروکتوز و اینولین که شکلی از فیبر طبیعی است؛ هر دوی این منبع به تنظیم گرلین که نخستین اسید آمینه ‌ای است که با احساس گرسنگی مرتبط است ، کمک می‌کند؛ مصرف کاسنی موجب کاهش ترشح هورمون گرلین و منجر به کنترل پرخوری و ایجاد احساس سیری می‌شود، که این امربه کاهش وزن کمک شایانی میکند.

 پایین آورنده کلسترول

به علت وجود انسولین طبیعی در گیاه کاسنی مصرف دمنوش آن اثر فوق العاده رضایت ‌بخش در کسانی که قند و کلسترول خونشان زیاد است دارد ؛ میزان قند خون را پایین ‌‌آورده و کلسترول را به حد اعتدال بر می‌‌گرداند.

تقویت قوای جنسی آقایان

مصرف دمنوش کاسنی میل جنسی مردان را افزایش می دهد ؛ موجب تنظیم هورمون ها و افزایش حجم اسپرم می شود و تاثیر به سزایی در باروری دارد.

دمنوش کاسنی آرامبخش طبیعی است

استفاده از این دمنوش مفید ، پیش از خواب به شما آرامش می بخشد و به دلیل خواص مسکنی که دارد می تواند به شما در داشتن خواب آرام و بهتر کمک کند.

از طرفی کاسنی به خواص ضد اضطرابی نیز معروف است که می تواند سطح استرس را کاهش دهد و با این کار خواب راحت تر و احساس خوشایندی به سراغتان می آید ؛ ریشه و برگهای کاسنی دارای این خواص آرامبخشی و ضد استرس هستند ، پس شما می توانید یا از برگها و یا ریشه ها برای تهیه دمنوش استفاده نمایید .

مفید برای دستگاه گوارشی

اینولین موجود در دمنوش کاسنی (نوعی فیبر ) به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند ، به این معنی که باکتریهای مفید روده شما را تقویت می کند ؛ این باکتری های مفید در کاهش التهاب ، مبارزه با باکتری های مضر و بهبود جذب مواد معدنی نقش دارند .

یبوست

از آنجا که اینولین موجود در دمنوش کاسنی از بدن هضم نشده عبور می کند و باکتری های روده شما را تغذیه رسانی می کند ، ممکن است باعث هضم سالم شود ؛ مطالعات نشان داده به رفع یبوست و افزایش دفع مدفوع کمک میکند .

التهاب

دمنوش کاسنی منبع غنی پلی فنول محسوب می شود ، پلی فنول ها توانایی بالایی در برطرف کردن التهاب بدن دارند ؛ کاسنی در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها ناشی از التهاب نقش بسزایی ایفا می کند .

درمان اختلالات کلیه

دمنوش کاسنی مُدر است و می‌تواند حجم ادرار را افزایش بدهد ؛ ادرار منظم می‌تواند سموم انباشته در کبد و کلیه‌ها را از بدن دفع کرده و درنتیجه می‌تواند از بروز مشکلات و بیماری‌های ناشی از باقی ‌ماندن سموم در بدن جلوگیری بکند .
همچنین ادرار منظم می‌تواند مقدار اضافی آب و حتی چربی را نیز از بدن دفع بکند ؛ زیرا ۴٪ از ادرار را چربی ‌ته نشین‌ شده تشکیل می‌دهد که در صورت عدم ‌دفع ، در بدن ذخیره می‌شود.کاسنی دارای طبع بلغمی(سرد و تر) است.

می توان گفت برای رفع نفخ و از بین بردن چربی های شکم یکی از بهترین گزینه هاست.

این دمنوش ادرار آور بوده و باعث دفع سموم می شود. از همین رو برای پاکسازی مثانه و کلیه بسیار مفید است.

کاسنی تضمین کننده ی سلامت کبد است. با چربی زدایی و دفع صفرا باعث رفع امراض کبدی می شود.

زیبایی پوست

همچنین این گیاه منبعی مملو از ویتامینC آهن و فسفر است. کاسنی می تواند باعث زیبایی پوست شما شود.

 دمنوش کاسنی برای بیماری ها

دمنوش کاسنی برای معده :

برای تقویت معده ۱۵-۱۰ گرم برگ کاسنی را با هزار گرم آب جوش دم کرده و صاف نمایند ، یک فنجان قبل از هر غذا مصرف نمایند .

طحال:

۵ گرم برگ کاسنی را در ۲۰۰ سی سی آب حل کرده و روزی ۳ فنجان قبل از غذا میل شود.

دمنوش کاسنی مسهل کننده :

کاسنی دارای خواص مسهل ، تقویت کننده ، تب بر و به طور ملایم ، خون را تصفیه می کند و آن را به شکل شربت به بچه ها می دهند.

دمنوش کاسنی به مقدار یک فنجان قبل از هر وعده غذا اثر مقوی بر معده داشته، اشتها را زیاد کرده و یبوست را رفع می نماید.

جهت بیماری کبدی و پوستی :

سه استکان دمنوش را با سه استکان عرق شاه تره مخلوط شود ؛ روزانه سه بار قبل از غذا در هر وعده یک استکان میل شود .

ورم چشم :

مالیدن آب برگ کاسنی تنها و یا با سرکه برای سردردهای گرم و صفراوی نافع است و همچنین آب برگ کاسنی با سرکه و یا دوشاب مالیده شود برای ورم های گرم چشم و درد چشم نافع است.

برای رفع تشنگی :

کاسنی مسکن شدت حرارت خون و صفرا و تشنگی است.

تهیه دمنوش کاسنی:

برای تهیه دمنوش کاسنی می توانید یک قاشق غذاخوری برگ کاسنی را در یک قوری متوسط چینی با آب 80 درجه اضافه کنید. حداقل 20 دقیقه زمان برای دم کشیدن بدهید.

سپس دمنوش را صاف کنید. برای شیرین کردن آن میتوانید از عسل یا نبات استفاده کنید.

برای خرید عمده وجزیی برگ کاسنی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده برگ کاسنی # خرید برگ کاسنی # خواص برگ کاسنی # خریدبرگ کاسنی # کاهش قند خون # ‎Cichorium intybus # تصفیه خون

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای برگ کاسنی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط