رشته

رشته پلویی سنتی اعلی

وزن : 800 گرم

قیمت برای شما : 58,500 تومان
قیمت : 61,425 تومان
  • طبع رشته پلویی سنتی گرم وخشک است.
  • رشته پلو، سردی طبع برنج را گرفته و آن را متعادل می کند.
  • تهیه شده از آرد با کیفیت
  • مناسب برای تهیه رشته پلو

دور از رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

رشته پلو یکی از انواع غذاهای ایرانی است که قدمت بالایی نیز دارد. این غذا یک نوع از پلوهای طبخ شده در اشپزی ایرانی است و گمان می رود که اولین بار همدانی ها این غذای خوش طعم را طبخ کرده اند. امروز اما در سراسر ایران رشته پلو به عنوان یک غذای سنتی و لذیذ پخته و مصرف می شود. رشته استفاده شده در رشته پلو طبع گرم دارد.

همچنین رشته پلو حاوی ویتامین های زیادی از جملهA ،D ،E K ،C و ویتامین های گروه B است. و مواد معدنی فراوانی از جمله کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، فسفر، سدیم، روی، مس، منگنز و سلنیم در ترکیبات آن وجود دارد.

طبع رشته پلو

طبع برنج که سرد است اما رشته طبع گرم دارد و از آنجایی که در طبخ رشته پلو از دارچین، گوشت و موادی که غالبا طبع گرم دارند استفاده می شود، طبع رشته پلو به طور کلی گرم و خشک است. رشته پلو غذایی مناسب ایام بیماری و سرماخوردگی و غذای مناسب سردمزاج ها است.

خواص رشته پلو در طب سنتی

انرژی لازم برای بدن را تامین می کند.
مصرف آن برای کودکان بسیار مفید است.
از آنجایی که رشته با آرد سبوس دار تهیه می شود، رشته پلو در تنظیم وارش موثر است.
از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند.
برای کودکان در سن رشد مفید است.
با داشتن ویتامین های گروه ب به زیبایی پوست و مو کمک می کند.
تار موها را ضخیم کرده و ریزش مو را متوقف می کند.
حرکت روده ها را تقویت و تنظیم می کند.
رشته پلو با گوشت چرخ کرده گوسفندی برای بیماران و افرادی که به کمخونی مبتلا هستند و افرادی که جراحی کرده اند و خون از دست داده اند مناسب است.
رشته پلو، سردی طبع برنج را گرفته و آن را رو به تعادل می برد.

فرآورده های خمیری حاصل از گندم

انواع رشته مانند پلویی و آشی است که ما به صورت سنتی، کارگاهی تهیه می شود رشته آش لخشک فرآورده ای است که از مخلوط کردن آرد گندم (آرد ستاره درجه یک سبوس دار)، آب و نمک پس از طی مراحل مختلف عمل آوری به وسیله دستگاه تولید و سپس خشک می گردد. رشته آش لخشک فرآورده ای است که از مخلوط کردن آرد گندم (آرد معمولی)، آب و نمک یا بدون نمک پس از طی مراحل مختلف عمل آوری به وسیله دستگاه به صورت رشته های نازک تر از رشته آشی تولید و سپس خشک و بو داده می شود. نمک برای بهبود کیفیت بافت، حالت ارتجاعی خمیر و چسبندگی به آن اضافه می گردد

آش رشته از غذاهای سنتی و معروف ترین آش های ایرانی می باشد که شامل چهار گروه مواد غذایی بوده و غذای کاملی محسوب می شود. این آش خوشمزه که در اکثر نقاط ایران طبخ می شود، رشته آش بندکفشی سنتی داشته و در مراسم مختلف مانند ماه رمضان و برخی مهمانی ها و پشت سر مسافر نیز پخته و پخش می شود.

انواع رشته آش

رشته آش و پلویی

از جمله محصولات خمیری تولید شده در ایران رشته آش و پلویی می باشد. این فرآورده ها را می توان به روش سنتی و صنعتی در کارخانجات تولید کرد. این فرآورده ها از ترکیب کردن آرد گندم با نمک و آب به دست می آیند. این ترکیب بعد از پردازش و عمل آوری، به وسیله دستگاه های خاص برش می خورند. سپس خشک و آماده مصرف می گردند.

تفاوت رشته پلویی و آش در نازک تر بودن رشته پلویی می باشد. این رشته بعد از خشک شدن، مقدار بو (اصطلاحا تفت) داده می شود. رشته آش اما ضخامت بیشتری داشته و به صورت خام تولید و مصرف می گردد. از این رو رنگ رشته آش، روشن تر از رشته پلویی می باشد.

رشته آش لخشک

 آش لخشک که با نام‌هایی همچون آش لاخشه و آش لخشه نیز شناخته می‌شود از آش‌های سنتی و اصیل مشهد است. آش لخشه از حبوبات کمی تهیه می‌شود و سبک است و می‌توانید چند بار در هفته از این آش استفاده کنید. در واقع لخشک رشته سنتی مردم خراسان است و در شهر گناباد زنان این منطقه خود خمیر لخشک را درست می کنند و می برند و برای این آش استفاده می کنند آنها به آش لخشک آش برگ هم می گویند. چاشنی آش لخشک کشک و نعنا داغ است و خواص فراوانی دارد.

 رشته آش بند کفشی:

رشته آش بند کفشی در واقع همان رشته آش سنتی اما با پهنای حدود یک سانتیمتر است.

رشته آش سنتی:

رشته آش سنتی در واقع همان رشته آش معمولی است.

رشته پلویی

تفاوت رشته پلویی و آش در نازک تر بودن رشته پلویی می باشد. این رشته بعد از خشک شدن، مقدار بو (اصطلاحا تفت) داده می شود. رشته آش اما ضخامت بیشتری داشته و به صورت خام تولید و مصرف می گردد. از این رو رنگ رشته آش، روشن تر از رشته پلویی می باشد.

 برای خرید رشته پلویی سنتی اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز تهیه آش رشته # خرید آش رشته # خواص آش رشته # روغن آش رشته # رشته آش سنتی # خرید رشته آش لخشک # خرید رشته آش بند کفشی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای رشته پلویی سنتی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط