به زودی

رب

رب انار قجری خانگی اعلی

وزن : 1000 گرم

قیمت برای شما : 69,900 تومان
قیمت : 73,395 تومان
  • طبع رب انار قجری خانگی (یک کیلویی) سرد و تر است

  • صد در صد طبیعی

  • کمک به هضم غذا

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

  • کاهش کلسترول بد خون

  • پیشگیری از آلزایمر

  • کاهش بیماری‌های قلبی

  • کاهش قند خون

  • مناسب برای لاغری

  • بهترین برای تصفیه خون

  • بالا بردن انرژی بدن

  • رفع آفت دهان

  • حالت تهوع را از بین می برد رب انار ترش می تواند درمان ویار زنان باردارد باشد

  • به هرجای خراب بدن برسد اصلاح می کند

  • انسان گرسنه را سیر می کند و غذای انسان سیر را هضم می کند

  • پیامبر ص فرمودند: در هر انار دانه‌ای از بهشت وجود دارد پس دانه‌هایی که پخش می‌شود را بخورید.

دور از نور و رطوبت نگهداری شود


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

رب انار را می‌توان از جمله چاشنی‌های بسیار محبوب و خوشمزه به شمار آورد که مصرف آن در خاورمیانه بسیار رواج دارد.

انار از بهترین میوه‌ها است و رب انار محصولی کاملاً سودمند در امتداد این میوه خوشمزه و دوست‌داشتنی است. رب انار در اصل یک چاشنی ترش مخصوص طبخ غذاهای سنتی در سبک آشپزی اصیل ایرانی است. اما فراتر از دنیای خوراکی‌ها باید از نکته‌هایی جالب در مورد خاصیت رب انار ترش  بدانید. فواید رب انار ترش بسیار زیاد است. تا جاییکه این چاشنی خوشمزه را در جمع داروهای اصیل و کلیدی طب سنتی قرار می‌دهند.

رب انار با توجه با نوع انار، در هر منطقه‌ای طعم متفاوتی دارد، اما نکته این است که خواص رب انار بسیار زیاد است و فرقی نمی‌کند از کدام نوع باشد؛ چراکه در طب سنتی به مصرف آن بسیار توصیه شده است.

انواع رب انار

رب انار رسمی یا سس انار (با آب انار)

طرز تهیه رب انار رسمی بسیار با کیفیت و عالی می باشد. در این نوع خبری از گوشت انار نیست و صرفا آب انار است که غلیظ می گردد؛ از همین روی این رب نسبت به نوع گوشتی، گرانتر و با ارزش تر است.

رب انار قجری(با گوشت دانه های انار)

رب انار قجری تیره و سفت است و به قول معروف «رب انار گوشتی» است. برای تهیه رب انار قجری آنقدر رب انار را می‌جوشانند که رب کاملا سفت و تیره شود.

رب انار جنگلی

این رب انار از انارهای جنگل های شمال تهیه می شود که به صورت طبیعی و ارگانیک هست.رب انارجنگلی تیره و سفت است و به قول معروف «رب انار گوشتی» است. برای تهیه رب انار جنگلی آنقدر رب انار را می‌جوشانند که رب کاملا سفت و تیره شود.

انواع رب انار بر اساس مزه

رب انار به ۳ دسته ترش، شیرین و ملس تقسیم می‌شود. در طب سنتی و کتاب ابوعلی سینا انار شیرین، بعد از آن انار نیم ترش یا ترش و شیرین و در نهایت، انار ترش ارجحیت دارند.

 رب انار شیرین:

انار شیرین طبع سرد و مایل به اعتدال دارد و خواص درمانی کمتری نسبت به انار ترش و ملس دارد.و برای اصلاح و تصفیه خون مفید می‌باشد.

 رب انار ملس:

سس انار ملس طبع سرد و‌تر و نزدیک به اعتدال دارد و به علت طعم خاص آن پرطرفدارمی باشد. خواص درمانی انار ملس (ترش و شیرین) بیشتراز انار شیرین است و این رب انار برتی کاهش صفرا، غلیان و جوشش خون مفید می‌باشد.

 رب انار ترش:

سس انار ترش طبع سرد و‌تر دارد. از این رب انار می‌توان برای کاهش حالت تهوع در دوران بارداری و بیشتر شدن اشتهای خانم باردار کمک گرفت، اما مصرف زیاد آن موجب ابتلا به یبوست خواهد شد.

خواص رب انار خانگی که همه را شگفت زده می‌کند
سرشار از ویتامین

رب انار دارای فیبر، پتاسیم، ویتامین C، مقداری آهن، کربوهیدرات، سدیم، منیزیم، منگنز، اسید فولیک، پلی فنول، اسید اولایژیک، قند، ویتامین A، گروه ویتامین B ،B۱ ،B۲ ،B۳ ، B۶ ،E است.

بهبود سیستم گوارشی

رب انار حاوی انواع ویتامین‌های گروه B است. این ویتامین‌ برای سلامت بدن خواص فراوانی دارد. برای مثال ویتامین B1 در بدن به عنوان یک کاتالیزور عمل کرده و بدن را همواره پرانرژی نگه می‌دارد. همچنین ویتامین B باعث فعالیت مناسب آنزیم‌ها در گوارش شده و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می‌بخشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

رب انار دارای آنتی اکسیدان و ویتامین C بوده که برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. وقتی هضم غذا صورت می‌گیرد، فرآیندی به نام اکسیداسیون در بدن رخ می‌دهد و موجب تولید رادیکال‌های آزاد می‌شود. رادیکال‌های آزاد می‌توانند به بافت آسیب برسانند و بیماری‌هایی نظیر اختلالات قلبی یا سرطان را تولید کنند. اما وجود ویتامین‌ها در بدن، باعث جلوگیری از این آسیب‌ها می‌شود.

 شاداب کردن پوست

نیاسین موجود در رب انار سبب می‌شود تا پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کرده و باعث درخشندگی و شفافیت پوست می‌شود. با مصرف رب انار پوستی سالم و جوان خواهید

کاهش دهنده کلسترول

رب انار از تشکیل شدن و تجمع کلسترول در بدن پیشگیری می‌کند. تجمع زیاد کلسترول در رگ‌ها باعث سخت شدن آن‌ها می‌شود و احتمال بروز اختلالات قلبی را تشدید می‌کند. به علاوه رب انار حاوی ماده پنی فنول است؛ این ماده تاثیر زیادی در کاهش کلسترول خون دارد.

درمان آفت دهان

تانن، ماده موجود در انار و رب انار، دارای خواص ضد باکتریایی و ضدعفونی کننده فوق العاده‌ای است و برای درمان آفـت دهـان بسیار توصیه می‌شود.

کاهش وزن

برای لاغر شدن می‌توانید رب انار را در رژیم غذایی خود بگنجانید. به این منظور و برای جذب بیشتر رب انار در بدن، می‌بایست روزانه مقداری رب انار را پیش از صبحانه به حالت ناشتا میل کنید (البته اگر زخم معده و مری ندارید). مصرف رب انار باعث کاهش اسیدهای چرب خون شده و به تبع آن چربی‌های اطراف شکم از بین می‌روند. داشتن رژیم غذایی مناسب و تحرک و ورزش شما را برای رسیدن به اندام مناسب و کاهش وزن کمک می‌کند.

درمان کبد چرب

رب انار به علت خواص شگفت انگیزش به تصفیه و پاکسازی خون کمک کرده و برای بهبود علایم کبد چرب بسیار سودمند است. ناراحتی و اضطراب، ترس، استرس و عصبانیت، باعث افزایش آنزیم‌های کبد بیمار شده و انار بهترین و راحت‌ترین درمان برای تنظیم سطح آنزیم‌های کبد است.

 تقویت طحال

رب انار علاوه بر کبد برای طحال نیز مفید است؛ زیرا باعث تقویت طحال شده و به خارج شدن مواد زائد و اضافی از بدن کمک می‌کند.

 بهبود جوش صورت

رب انار یکی از بهترین مواد غذایی برای از بین بردن جوش‌هاست. خوردن انار، رب انار و آب انار، موجب پاکسازی خون از آلودگی‌ها و بهبود جوش‌ها می‌شود. عمل پاکسازی در بدن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا بدن دارای مواد زائدی است که دفع آن‌ها الزامی است. از این رو، گاهی اوقات بدن ناچار است مواد دفعی خود را از راه پوست دفع کند و سبب به وجود آمدن جوش شود. راه‌های زیادی برای از بین بردن و نابود کردن این جوش‌ها وجود دارد، اما یکی از بهترین آن‌ها تغذیه سالم است. پس اگر به دنبال راه‌های طبیعی برای درمان جوش هستید، انار و فرآورده‌های آن را فراموش نکنید.

 پیشگیری از سرطان

رب انار خواص فراوانی برای بدن داشته و مصرف این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. مصرف مداوم رب انار به علت کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ها به ویژه سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان بسیار موثر است.

 بهبود شرایط بارداری

مصرف رب انار در دوران بارداری به خانم‌ها پیشنهاد می‌شود. انار از میوه‌هایی است که پخته شده آن دارای خاصیت بیشتری نسبت به خام آن است؛ برای مثال مصرف انار پخته برای درمان سرماخوردگی بسیار توصیه می‌شود. از این‌رو، خواص رب انار از خود انار بیشتر است. انار و رب انار هر دو حاوی آنتی اکسیدان هستند که این آنتی اکسیدآن‌ها تاثیرات بسیار خوبی در عملکرد بدن در زمان بارداری دارد. همچنین گفتیم که رب انار دارای مقداری نیاسین است و نیاسین در رشد ذهن جنین تاثیرات زیادی دارد. به علاوه زنان باردار نیز با مصرف این ماده، علاوه بر درمان کم خونی خود می‌توانند از تولد جنین با وزن کم جلوگیری کرده و خطر زایمان زودرس را کاهش دهند.

 درمان غلظت خون

یکی از علائم غلظت خون، تغییر رنگ و شفافیت پوست است. افرادی که دچار غلظت خون هستند، غالباً دچار تیرگی پوست نیز می‌شود؛ زیرا پوست به نوعی به دفع مواد زائد و اضافی از بدن کمک می‌کند و در این مرحله است که رنگ پوست فرد تغییر می‌کند. با توجه به اینکه مصرف انار باعث تقویت کبد می‌شود و کبد وظیفه پاکسازی مواد زائد از بدن را دارد، در نتیجه مصرف انار و فرآورده‌های آن در درمان غلظت خون نیز مفید است.

 کاهش فشار خون بالا

استفاده از رب انار ترش در افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند بسیار موثر است. مصرف مداوم رب انار برای کاهش و کنترل و جلوگیری از فشارخون سیستولی و دیاستولی می شود.

 درمان برفک دهان

رب انار سرشار از ترکیبات مفید بوده و مالیدن آن روی دهان با از بین بردن باکتری‌های بیماری‌زا به درمان برفک دهان کمک می‌کند.

افزایش انرژی

رب انار سرشار از ویتامین B فراوانی می‌باشد. ویتامین B۱ به عنوان یک کاتالیزور در بدن فعالیت کرده و باعث فعالیت مناسب آنزیم‌ها شده و سبب می‌شود همیشه پرانرژی باشید.

جلوگیری از آلزایمر

مصرف رب انار به علت داشتن ویتامین B۳ (نیاسین) سبب عملکرد بهتر مغز، تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر می‌شود.

پیشگیری از پیری زودرس

رب انار حاوی نیاسین است و سبب می‌شود پوست حالت ارتجاعی خود را حفظ کند و به همین علت سلامت پوست را حفظ کرده و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

موارد مصرف رب انار خانگی

بسیاری از ما از رب انار به عنوان چاشنی غذاهای خود استفاده می کنیم و هرساله در فصل انار ، با جوشاندن و غلیظ کردن آب انار ، رب انار تهیه می کنیم. رب انار اگر از انار مرغوب و طی فرآیند بهداشتی تهیه شود ، خواص فراوانی برای بدن دارد زیرا هنگام تهیه رب انار ، پلی فنول و اسید الایژیک آن در اثر حرارت از بین نمی رود و تنها ویتامین C آن کاهش پیدا خواهد کرد.

رب انار به عنوان چاشنی در بعضی از غذاها مثل فسنجان، اکبر جوجه، شامی، کباب لرستانی و بعضی از آش ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 برای خرید رب انار قجری اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده رب انار جنگلی # خرید رب انار جنگلی # خواص رب انار جنگلی # Pomegranate paste # سس انار جنگلی # خرید رب انار قجری # خرید رب انار رسمی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای رب انار قجری خانگی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط