به زودی

دانه

دانه خردل سیاه اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 42,900 تومان
قیمت : 45,045 تومان
  • طبع دانه خردل سیاه گرم و خشک است
  • بهترین کیفیت و درجه یک
  • ادویه مناسب گوشت قرمز
  • چاشنی خوش عطر انواع ترشی
  • بهبود عملکرد هضم و افزایش متابولیسم
  • بهبود قلب
  • کنترل فشار خون
  • سلامت روده ها و درمان یبوست
  • کاهش سردرد
  • بهبود عملکرد ریه
  • بهبود درد عضلانی
  • بهبود سرماخوردگی
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

قسمت مورد استفاده خردل سیاه دانه های آن است که بی بوست، ولی طعم گس (تلخ) و در نهایت تند و سوزاننده دارد. روی دانه خردل لایه ای موسیلاژ قرار گرفته که بر اثر جذب آب متورم و لعابدار می شود. این گیاه در منطقه وسیعی از جمله اروپا، آفریقای شمالی، قفقاز، سیبری و ایران انتشار دارد و در بسیاری از نقاط دنیا پرورش می یابد. نواحی انتشار آن در ایران شامل مناطق شمالی، آذربایجان و قسمت هایی از جنوب است.

انواع خردل

خردل یک گیاه چندوجهی است و دارای چندین نوع مختلف می‌باشد. سه نوع از مهم‌ترین انواع آن شامل خردل سفید (Brassica alba)، خردل سیاه (Brassica nigra) و خردل قهوه‌ای (Brassica juncea) هستند که محبوبیت بیشتری نسبت به سایر انواع آن دارند و به‌صورت تجاری کشت و برداشت می‌شوند. در میان این سه نوع نیز خردل سفید (که گاهی اوقات زرد نیز نامیده می‌شود) طعم مطبوع‌تری دارد و به‌طورمعمول در تهیه چاشنی معروف یعنی سس آن استفاده می‌شود. خردل سیاه نیز به دلیل رایحه و عطروطعم قوی محبوب است. خردل قهوه‌ای که برای تهیه خردل دیژون نیز استفاده می‌شود، طعم تندی دارد و به همین دلیل بیشتر در غذاهای هندی که طرفدار طعم تند هستند به کار می‌رود.

طبع خردل از نظر طب سنتی گرم و خشک است و انواع مصلحات آن روغن بادام، کاسنی و سرکه معرفی شده است.

خواص دانه خردل سیاه:

با اینکه خردل دارای اثرات دارویی فراوانی از جمله اشتها آور، هضم کننده، ادرار آور، تهوع‌آور، محرک و معرق است ولی به دلیل عوارض جانبی احتمالی که باید همیشه به مصرف کننده توصیه و آموزش هایی داده شود شاید نتوان در آینده از آن استفاده دارویی زیادی کرد، البته در حال حاضر از دانه خردل در گیاه درمانی استفاده می شود، به عنوان مثال در تهیه مرهم‌های گرم کننده و محرک برای درمان رماتیسم از خردشده دانه ها به صورت موضعی استفاده می گردد.

در این حالت پوست تحریک شده و خون به قسمت های سطحی بدن هدایت می شود و درد و اسپاسم برطرف می گردد. با ریختن آب گرم روی دانه های خردشده خردل می توان نوعی پاشویه جهت تسکین دردهای پا، سرماخوردگی و سردرد تهیه کرد. دم کرده دانه های خردل سیاه برای درمان سفتی بافت کلیه و طحال مفید است. دانه ها همچنین خاصیت ضد سرطانی دارند و به خصوص در سرطان گلو موثرند، گفته شده است که روغن دانه خردل برای رشد مو سودمند است.

روش استفاده خردل:

دانه ها بیشتر به صورت پودر  به عنوان طعم دهنده و یا مخلوط با ادویه های دیگر مصرف می شوند. مزه تند و تیز خردل زمانی بیشتر می شود که آب سرد را روی دانه‌های خردشده بریزیم، در این حالت آنزیم میروزین روی گلوکزید سینیگرین اثرکرده و تولید ترکیبات گوگردی می کند. این عمل 10 تا 15 دقیقه طول می کشد. اما اگر آب گرم یا سرکه و نمک به خردل اضافه شود این فعل و انفعالات تقریبا ایجادنشده و مزه تند و تیز کمتری خواهد داشت. از دانه خردل بیشتر جهت تهیه ادویه‌های کاری، ترشحات و انواع سس ها استفاده می شود. تندی خردل سیاه به مراتب بیشتر از خردل سفید و قهوه ای است. در تهیه داروها و ادویه ها بیشتر از خردل سفید استفاده می شود.

طعم و مزه خردل سیاه

هرچه دانه سیاه تر باشد، تندی طعم آن بیشتر خواهد بود (مزه خردل زرد را تصور کنید و تندی آن را بیشتر کنید). جالب است که با حرارت دیدن دانه، میزان تندی کاهش می‌یابد و شیرین و ملایم تر می شود. دلیل آن ماده‌ای به نام میروزنیاز است که در برابر حرارت اثر خود را به مرور از دست می‌دهد و کاهش می یابد. پس اگر می‌خواهید خاصیت را نگه دارید و از تندی بکاهید بهترین کارت تفت دادن دانه است.

موارد استفاده

روش استفاده: خردل زرد را به غذاهایتان اضافه کنید زیرا برای مقابله با یبوست مفید است.
زمانی که بی اشتها می‌شوید و یا احساس سنگینی می‌کنید جوشانده‌ی خردل می‌تواند کمکتان کند.

کاربردهای رایج 

اگر خردل سیاه و زرد را با یکدیگر ترکیب می کنند تا مزه خاص و بهتری را تجربه نمایند. این دانه اکثراً برای طعم دهی به خوراک های دارای گوشت قرمز و سبزیجات استفاده می‌شود و گاها برای کبابی کردن ماهی سالمون هم می‌توان از آن استفاده نمود، اما کاربرد اصلی چاشنی ترشی های خاص مخصوصاً انبه است.

برای خرید خردل سیاه  اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده خردل # خرید خردل سیاه # خواص خردل # خرید پودر خردل # Brassica nigra

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای دانه خردل سیاه اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط