دانه

دانه خارمریم

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 40,810 تومان
قیمت : 48,900 تومان
  • طبع دانه خارمریم گرم و خشک است.
  • کمک به سلامت کبد
  • بهبود سلامت پوست
  • کاهش کلسترول
  • کمک به کاهش وزن
  • کاهش مقاومت به انسولین
  • بهبود علائم آسم آلرژیک
  • محدود کردن پیشرفت سرطان
  • کمک به حفظ سلامت استخوان ها
  • تقویت سیستم ایمنی


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

دانه خارمریم (Silybum marianum) و عرق خار مریم برای افرادی که در مدیترانه زندگی می کنند بومی است و ساقه های آن نیز غنی از آنتی اکسیدان می باشند. خارمریم از تیره مرکبان و به دلیل شبیه به زبان گاو، خار گاوزبانی می نامند.

در کتب علمی، ماری تیغال یا کنگر هم می نامند. در میوه و تخم خار مریم موادی وجود دارد که بیشتر آن را در تهیه داروهای کبدی و محرک آن به مصرف می رسد.

سیلیمارین موجود در این گیاه در امراض کبدی مثل هپاتیت مزمن غیر ویروسی و ویروسی، التهاب های کبدی، سیروز کبدی، سرطان کبدی و کارسینوم سلول کبدی که در اثر هپاتیت ث و ب که منجر به سیروز کبدی می شود، استفاده می شود. یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ نشان داد که مصرف خار مریم (بذر یا عرق گل) به مدت چهار ماه، میزان قند خون ناشتا و سطح انسولین افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کاهش و در نتیجه سبب درمان دیابت می شود.

همچنین در سرطان پروستات و امراض ریه مانند آسم و آلرژی، امراض گوارشی مثل سرطان زبان و کولون و سرطان تخمدان و سینه و چربی خون و درمان و پیشگیری از پوکی استخوان و سیستم دفاعی بدن و هورمون های جنسی و باروری موثر می باشد. در پیشگیری از آب مروارید هم اثرش بسیار زیاد است و در طب سنتی قدیم از جوشانده دانه های این گیاه استفاده می شده است.

خواص مهم دانه خارمریم :

دانه‌های خار مریم دارای مواد فعال است که یکی از مهم ترین مواد فعال موجود در این داروی گیاهی سیلیمارین است که عصاره دانه‌های خار مریم را گرفته و از خواص خار مریم و عصاره آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند.

سیلیمارین خواص درمانی مختلفی از جمله خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی دارد. از جمله خواص خار مریم می‌توان به درمان سرطان، مراقبت از کبد، افزایش شیر مادر، درمان اختلالات کیسه صفرا و کاهش وزن اشاره کرد.

خار مریم، این گیاه دارویی مهم، در ابتدا از سلامت کبد حمایت می کند و از آن جایی که کبد یکی از مهم ترین ارگان های بدن است، مطمئنا به این گیاه نیاز دارد. همین امروز این گیاه دارویی را رژیم غذایی تان قرار دهید!

موارد منع مصرف

 به زنان باردار توصیه می‌شود که از خار مریم استفاده نکنند.
 خواص خار مریم برای دیابت و کاهش قند خون می‌تواند موجب افت شدید قند خون در افراد دیابتی شود درنتیجه به افراد دیابتی که دارو هم مصرف می‌کنند توصیه می‌شود از خار مریم استفاده نکنند.

مقدار مصرف

طرز تهیه دمنوش خار مریم:

1- دانه خار مریم خشک شده یا پودر خار مریم به اندازه یک قاشق غذاخوری
2- عسل به اندازه یک قاشق چای خوری
3- آب به اندازه یک فنجان
ابتدا آب را جوش آورده و پودر خار مریم را به آب جوشیده شده اضافه کنید و درب آن را بگذارید و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد. پس از اینکه دم کشید آن را از صافی عبور دهید. می‌توانید برای شیرین کردن آن کمی عسل به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

عوارض جانبی

برای این داروی گیاهی عوارض جانبی جدی مشاهده نشده است اما عوارض خار مریم در صورت وجود عموما بیشتر در ناحیه روده‌ها است و موجب بروز اسهال، نفخ شکم و حالت تهوع می‌شود.
خار مریم می‌تواند در افرادی که به گیاهان خانواده کاسنی حساسیت دارند موجب آلرژی شود و مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند.
خار مریم دارای خاصیت استروژنی است و ممکن است موجب تحریک برخی بیماری‌های وابسته به هورمون مانند سرطان سینه شود.
از جمله دیگر عوارض خار مریم می‌توان به مواردی مانند سردرد، درد مفاصل، آلرژی پوست، خارش و اگزما اشاره کرد.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد دانه خار مریم ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید دانه خارمریم # دانه خواجه باشی # درمان کبد چرب # خرید دانه ماریتیغال # Silybum marianum 

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای دانه خارمریم
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط