کافور

کافور خالص

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 45,900 تومان
قیمت : 55,080 تومان
  • طبع کافور سرد و خشک است.
  • خاصیت ضد عفونی کنندگی
  • بی حسی
  • ضد التهابی
  • آرامبخشی
  • ضد روماتیسم
  • تسکین درد و خارش
  • درمان تبخال
  • کاهش تورم
  • درمان سوختگی
  • درمان عفونت های مجاری تنفسی
  • درمان فشار خون پایین


دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

کافور خالص (pure camphor) که یک ترکیب آلی دارای بوی تند فرار با رنگ سفید است، از صمغ درختی بنام درخت کاپور تهیه می شود. درخت کافور درختى است بزرگ داراى تنه صاف و تاج بزرگ. از کلیه اعضاى درخت از جمله چوب تنه، شاخه ها، برگ و…کافور گرفته مى شود، البته در پوست آن بیشتر است. درخت شبیه درخت زیرفون است. درخت کافور در مناطق گرم شرقى آسیا در جنگل هاى هندوستان، در چین، در جزیره فورموز معروف به ماچین، در ژاپن، جاوه و سوماترا انتشار دارد و در مناطق دیگرى کاشته مى شود. طبع آن سرد و خشک است.

خواص کافور خالص :

کافور به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی خود دارای کاربرد های موضعی متنوعی می باشد و این روزها از آن برای درمان بیماری های پوستی، بهبود عملکرد تنفسی و تسکین درد استفاده می شود.

پوست

از لوسیون ها و کرم های حاوی کافور می توان برای از بین بردن تحریکات پوستی، خارش و حتی بهبود وضعیت کلی پوست از نظر ظاهری و افزایش شادابی آن استفاده کرد. تحقیقات نشان داده اند که این ماده برای درمان زخم ها و چین و چروک های ناشی از نور ماوراء بنفش نیز مؤثر بوده و به همین دلیل در برخی از محصولات مراقبت از پوست، از این ترکیب به عنوان یک عامل ضد پیری پوست استفاده می کنند. چرا که گفته شده است این ماده قادر است تولید الاستین و کلاژن پوست را تحریک کرده و افزایش دهد.

تسکین درد

استفاده از کافور برای تسکین درد و التهاب بسیار مفید بوده و به همین دلیل نیز در برخی از اسپری های موضعی کاهش درد از این ماده به همراه ترکیباتی چون منتول، اکالیپتوس و روغن هایی چون روغن میخک استفاده می شود. استفاده از این ماده برای کاهش درد مفاصل، شانه ها و کمر پیشنهاد می شود؛ البته به هنگام استفاده ممکن است پوست احساس سوزن سوزن شدن، گرم یا خنک شدن پیدا کند که کاملاً طبیعی می باشد.

درد های ناشی از آرتروز نیز به خوبی به واسطه استفاده از کرم ها و پماد های حاوی کافور قابل کنترل می باشند و التهابات نیز کاهش پیدا می کنند.

بهبود سوختگی

از پماد های حاوی کافور می توان به عنوان مرهمی برای زخم های ناشی از سوختگی استفاده کرد. پماد حاوی این ماده و ترکیباتی چون روغن کنجد و عسل باعث بهبود زخم های سوختگی درجه دو شده و حتی از استفاده از وازلین نیز مفید تر است.

درمان سرفه

روغن کافور برای مهار سرفه های مزمن بسیار مفید بوده و به کاهش سرفه های شبانه و عفونت های دستگاه تنفس نیز کمک می کند. جهت استفاده از این ماده به منظور کاهش سرفه باید مقدار کی از این ماده را در آب جوش قرار داد و از بخارهای حاصل از آن استنشاق نمود. از موم این ماده نیز می توانید استفاده کنید و آن را بر روی سینه خود بمالید.

خاصیت ضد عفونی کنندگی، بی حس کنندگی، ضد التهابی، تحریک کنندگی، ضد روماتیسمی، آنتی نورالژی، آنتی اسپاسمودیک و آرامبخشی دارد. ابن سینا معتقد است اگر آن را با صندل و گلاب مخلوط کنند و ببویند شهوت جنسی را قطع می کند. این ماده خوشبو در غسل و کفن نمودن میت کاربرد دارد.

نکته :

مصرف بیش از حد آن برای اشخاص سردمزاج زیان دارد و موجب تضعیف معده و نیروی جنسی، خشک شدن اسپرم، پیدایش سنگ کلیه و مثانه، قطع اشتها، بی خوابی و حتی بوئیدن زیاد آن، پیری زودرس و سپید شدن مو می گردد.
همچنین مصرف بیش از حد آن روی سیستم گوارشی و سیستم عصبی مرکزی اثرات نامطلوبی دارد و باعث مسمومیت سلول های کبدی می شود.
و مصرف کم آن باعث احساس گرمی در معده می شود. مقادیر زیاد کافور باعث تهوع، اسهال و استفراغ می شود.
گزارش هایی از مسمومیت و مرگ افراد با کافور وجود دارد، بخصوص کسانی که داروهای حاوی کافور را بدون تجویز پزشک مصرف کرده اند.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد گیاه کافور خالص ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید کافور اصل # درمان سرفه

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای کافور خالص
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط