تمرهندی

تمرهندی اصل تایلندی برند کشتی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 65,000 تومان
قیمت : 68,250 تومان
  • طبع تمر هندی سرد و خشک است.
  •  به کاهش سطح کلسترول خون در بدن کمک می‌کند، ‌از این‌ رو برای سلامت قلب مفید است.
  •  به هضم غذا کمک می کند.
  •  خنک کننده بدن یکی از خواص تمبر هندی است.
  •  دل بهم خوردگی و تهوع را برطرف می کند.
  •  خوردن تمر هندی برای درمان مشکلات گوارشی و یبوست مفید است.
  • برای درمان بواسیر دانه تمر هندی را بصورت پودر کرده روی زخم بپاشید.
  •  سرشار از ویتامین ث است از این رو برای درمان بیماری اسکوربوت که ناشی از کمبود ویتامین ث است مفید است.
  •  دم کرده آن نیز اثر ملین دارد. برای تهیه دم کرده یک قاشق غذا خوری تمبر هندی را با نیم لیتر آب جوش مخلوط کرده و به مدت یک ساعت بگذارید بماند سپس این دم کرده را در طول روز مصرف کنید.
  • آب تمر هندی برای درمان اختلالات صفراوی موثر است.
  •  آنرا بپزید و ضماد از آن درست کنید. این ضماد را روی ورم و قسمتهای دردناک بدن بگذارید.
  •  برای جمع شدن پوست صورت یا بسته شدن منافذ پوست پودر دانه تمر هندی را با آب نارنج مخلوط نموده روی پوست بگذارید.
  •  اگر زیاد سرما می‌ خورید، می‌ توانید برای کاهش دفعات بیماری و بهبودی سریع ‌تر، در میان وعده‌ های تان تمبرهندی میل کنید. در ضمن، اگر دچار گلودرد شده ‌اید، می‌ توانید تمبرهندی را در آب حل کرده و قرقره کنید تا درد گلوی تان به سرعت بهبود یابد.

 بهترین طریقه استفاده از آن این است که این ماده را درآب خیس کنید و سپس آن را صاف کرده و با نبات بخورید.



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

تمرهندی میوه ای شیرین و خوشمزه است که دارای مقدار متنوعی از خواص آشپزی و سلامتی است. این میوه از درخت بوته ای حاصل می شود که دارای برگ ها و میوه های همیشه سبز است و دارای یک پوسته قهوه ای بلند و سخت در قسمت بیرونی است. درون این پوسته میوه قرار دارد که کاملاً چسبنده و شیرین است.

گوشته این میوه کاملاً آبدار است.عطر و طعم آن ترکیبی از شیرینی و ترش است. تمبر هندی را می توان به طور خام خورد. از دانه های رسیده می توان در دسرها استفاده کرد و میوه را نیز می توانید در آفتاب و زمین خشک کرده و درون یک ادویه خوشمزه قرار دهید و می توانید هنگام پخت و پز به غذای خود اضافه کنید.

خواص درمانی تمرهندی

 تمر هندی باعث تقویت قلب و معده می شود، ملین ملایمی است، هیجان خون را می نشاند، عطش را تسکین می دهد، مسهل صفرا و اخلاط و مسکن غثیان و قی صفراوی می باشد. خفقان حار و تب های حاره را درمان می کند، خنک کننده است به هاضمه کمک می کند، دارای خاصیت جبرانی کمبود ویتامین C در بدن است، برای مبارزه و مقابله با مسمومیت حاصل از اسراف در خوردن و جذب روغن دانه های گیاه شوولمگرا مصرف می شود.
پولپ های آن را در دهان نگهداری و مزه مزه کنید. برای رفع جوش های دهان مفید است.
برای زردی و کهیر، پولپ آن را با آب شاهتره مخلوط کنید و بخورید، زردی یا یرقان و کهیر را برطرف میکند.
پولپ تمر هندی را در آب حل کنید و با آن قرقره نمایید برای رفع حناق و خفقان مفید است.

خواص شگفت انگیز تمر هندی :

خواص بی نظیر تمر هندی را نباید دست کم گرفت . شاید بهتر باشد بگوییم خواص تمر هندی فراتر از آن است که فقط به عنوان چاشنی غذا باشد . به علاوه مصرف تمر هندی باعث هضم بهتر غذا ، رفع تشنگی و خنک کننده بدن و پایین آورنده تب و دمای بدن است . همچنین پوست تمر هندی برای رفع اسهال نیز مفید است .

1.کمک به درمان سرماخوردگی

اگر از گلودرد رنج می برید آب میوه تمر هندی به عنوان یک دهان شویه طبیعی قابل استفاده است . تمر هندی سرشار از ترکیبات ضدالتهابی و ضدباکتریایی است که به مقابله با گلودرد، سرماخوردگی و سرفه کمک می کند . مقدار کمی پودر میوه تمرهندی را در یک لیوان آب گرم حل کرده و غرغره کنید .

2.جلوگیری از فشار خون بالا

از آنجایی که تمر هندی سرشار از چربی های اشباع نشده و پتاسیم است، نقش مهمی در حفظ کلسترول ایفاء می کند. همچنین حاوی اسید لینولنیک است که از بروز اختلالات قلبی-عروقی نظیر تصلب شرایین و بیماری عروق کرونر و همچنین فشار خون بالا پیشگیری می کند.

3.مقابله با دیابت

تمبرهندی کلی خاصیت دارد که یکی از آنها مقابله با دیابت است !
در واقع میوه تمبر هندی با کاهش فشار بر لوزالمعده موجب کاهش سطح گلوکز خون می‌شود. علاوه بر آن به کاهش وزن کمک کرده و در کنار بهبود مقاومت انسولین در افراد مبتلا به دیابت، چربی‌ها را کاهش می‌دهد.

4.کمک به کاهش وزن و لاغری

اگر می خواهید به راحتی چند کیلو کم کنید و به وزن دلخواه خود برسید تمرهندی مصرف کنید. اولا به دلیل مهار آنزیم جذب چربی، از جذب کربوهیدرات ها جلوگیری کرده و وزن کاهش پیدا می کند ، ثالثا به دلیل افزایش سروتونین یا همان هورمون شادی باعث احساس سیری و جلوگیری از گرسنگی می شود.

5.مفید در دوران بارداری

تمرهندی در دوران بارداری بسیار مفید است و مصرف آن فواید زیادی را به همراه دارد .تمر هندی به دلیل داشتن میزان فیبر زیاد باعث بهبود یبوست در دوران بارداری می شود .

همچنین تهوع دوران بارداری به ویژه سه ماهه اول را به طرز باور نکردنی کاهش می دهد . ازآن طرف تمر هندی به دلیل داشتن میزان زیادی آهن باعث افزایش خون و بهبود وضعیت جنین می شود .

موارد مصرف تمرهندی :

تمر هندی کاربرد بسیار زیادی داشته و در طرز تهیه بسیاری از غذاها استفاده می شود و یک چاشنی بی نظیر برای غذا محسوب می شود . مزه ترش مانندی به غذا می دهد و حتی در تهیه قورمه سبزی نیز می توان از آن استفاده کرده و طعمی بسیار خوشمزه پیدا می کند .

میوه تمر هندی در صورتیکه به شکل نارس باشد گوشتی سبز رنگ دارد و در همین حالت نیز به شکل میوه مصرف میشود که بسیار ترش است و به عنوان چاشنی برای غذا مصرف می شود.

در حالتی که میوه تمر هندی رسیده باشد گوشت قهوه ای رنگی داشته و مزه شیرین تری دارد و میتوان به عنوان میوه نیز از آن استفاده کرد .

از آن برای گرفتن بوی بد ماهی و میگو نیز استفاده می شود . همچنین علاوه بر مصرف آن به عنوان یک چاشنی غذا ، برای تهیه مربا ، شربت و حتی دسر نیز استفاده می شود . و آن را میتوان به شکل تنقلات نیز مصرف کرد .

نحوه مصرف تمر هندی برای استفاده در غذا :

یکی از بهترین روش ها برای تهیه عصاره تمر هندی این است که ابتدا تمر هندی را در آب حل کنیم . به عنوان مثال به ازای هر یک بسته تمر هندی آن را در نصف لیوان آب حل می کنیم . سپس از صافی رد کرده تا هسته آن جدا شود و یک مایع ترش مزه و غلیظ به دست می آید . سپس در غذا استفاده می کنیم .

 برای خرید تمرهندی اصل تایلندی برند کشتی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز تهیه تمرهندی  # خرید تمرهندی  # خواص تمرهندی  # خرید آنلاین تمرهندی 

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای تمرهندی اصل تایلندی برند کشتی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط