شیر

شیر خشک بدون چربی اعلی

وزن : 250 گرم

قیمت برای شما : 98,500 تومان
قیمت : 103,425 تومان
  • شیر خشک بدون چربی یا اسکیم
  • جایگزین مناسبی برای شیر کامل
  • منبع مناسب برای پروتئین
  • سرشار از مواد معدنی اساسی
  • کمک به تقویت سیستم اسکلتی، دندان، مو و ناخن

دور از نور و رطوبت نگهداری شود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

شیر خشک بدون چربی یکی از محبوب ترین انواع شیر در بازار است .

این محصول می تواند جایگزین مهمی برای افرادی باشد که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند. بعلاوه برای سلامت قلب مفیدتر است . زیرا دارای محتوای لیپوپروتئین با چگالی پایین بالاتری است. با این حال، چربی شیر تنها بر ذرات بزرگ و غیر متراکم LDL (الگویA) تأثیر می گذارد که مطالعات نشان داده اند که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب بسیار کمتر از ذرات کوچک و متراکم (الگوی B) LDL است.

شیر خشک بدون چربی پس از حذف تمام چربی شیر کامل به دست می آید و یک نسخه کم کالری و کم چرب از شیر پرچرب سنتی است. اکثر شیرهای کم چرب با ویتامین A و ویتامینB  غنی شده  اند . زیرا این ویتامین های محلول در چربی اغلب با استخراج چربی از شیر کامل از بین می روند.

برخلاف آنچه بسیاری از مردم معتقدند، شیر بدون چربی حاوی اکثریت مواد مغذی شیر معمولی است. در حالی که فاقد برخی از طعم های شیر کامل است، جایگزین مهمی برای افرادی است که با چاقی دست و پنجه نرم می کنند.

امروزه این نوع شیر معمولا از طریق فرآیند جداسازی گریز از مرکز ساخته می‌شود که در آن بیشتر یا تمام مولکول‌های چربی از باقی مانده شیر جدا می‌شوند. سپس شیر همگن می شود و از جدایی اضافی بین مولکول ها جلوگیری می کند . زیرا همه آن ها از یک اندازه ساخته شده اند.

انواع شیر بدون چربی

انواع مختلف شیر بدون چربی عبارت اند از:

شیر خشک بدون چربی: شکل پودری شیر بدون چربی است که فاقد آب و خامه است.

شیر بدون چربی غلیظ: شیر بدون چربی است که مقدار معینی آب از آن خارج شده است. این به شیر بدون چربی قوام غلیظ تری می دهد. همچنین منبع غلیظ تری از پروتئین، قند طبیعی، ویتامین ها و مواد معدنی است.

شیر بدون چربی بازسازی شده: شیر خشک بدون چربی با آب اضافه شده به آن است که قوام شیر بدون چربی معمولی را تشکیل می دهد.

شیر بدون چربی ارگانیک: این شیر از شیری تهیه می شود که از گاوهایی تهیه می شود که با هورمون های رشد مصنوعی یا آنتی بیوتیک ها درمان نشده اند و فقط خوراک ارگانیک داده می شود.

پروتئین

پودر شیر خشک بدون چربی یک منبع غنی از پروتئین را فراهم می کند ، و ۸.۳ گرم پروتئین را در هر فنجان فراهم می کند. بدن شما به دلیل داشتن اسیدهای آمینه به پروتئین احتیاج دارد. شما برای تنظیم فعالیت مغز از اسیدهای آمینه خاصی که از ترکیب ۲۰ اسید آمینه برای سنتز پروتئین هایی که سلول ها و بافت های شما را تشکیل می دهند استفاده می کنید.

ویتامین ها

شیر خشک بدون چربی حاوی مجموعه ای از ویتامین ها مانند A، D، E و K است. طبق گفته شورای صادرات لبنیات ایالات متحده، ویتامین A برای سیستم ایمنی، سیستم تولید مثل و بینایی شما مفید است و به رشد و تمایز سلولی کمک می کند. ویتامین D به روده ها کمک می کند فسفر و کلسیم را جذب کنند که به استخوان ها، مفاصل و قلب کمک می کند. همچنین ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که از لیپوپروتئین ها و غشای سلولی محافظت می کند و همچنین پاسخ ایمنی بدن شما را به بیماری تحریک می کند. ویتامین K برای لخته شدن مناسب خون مهم است.

پروتئین ها و اسیدهای آمینه

شیر مایع که از آن شیرخشک گرفته می‌شود، حاوی آب پنیر، کازئین و پروتئین‌های دیگر است. پروتئین های آب پنیر شامل ایمونوگلوبولین ها، پروتئاز-پپتون ها، آلفا-لاکتوگلوبولین، بتا-لاکتوگلوبولین و فراکسیون های آلبومین سرم خون هستند. پودر شیر حاوی اسیدهای آمینه ای مانند ایزولوسین، لوسین، لیزین، مهتونین، هیستیدین، فنیل آلانین، والین، ترئونین و تریپتوفان است که برای سلامتی و بهبود عملکرد کلی بدن ضروری هستند. شورای صادرات لبنیات ایالات متحده گزارش می دهد که آمینو اسیدهای موجود در پروتئین های شیرخشک در دسترس زیستی و قابل هضم هستند.

کربوهیدرات ها

بیشترین کربوهیدرات موجود در شیرخشک لاکتوز است. همچنین حاوی گلوکز، الیگوساکاراید و گالاکتوز است. شورای صادرات لبنیات ایالات متحده گزارش می دهد که گلوکز و گالاکتوز از لاکتوز تشکیل می دهند که می تواند با جلوگیری از اختلالات گوارشی و ترویج باکتری های اسید لاکتیک برای نوزادان مفید باشد. لاکتوز همچنین می تواند برای رژیم های غذایی دیابتی مفید باشد زیرا سطح گلوکز خون را افزایش نمی دهد و کندتر از گلوکز و فروکتوز هضم می شود. لاکتوز همچنین به بدن شما برای جذب کلسیم کمک می کند. US Aid پیشنهاد می کند که اگر عدم تحمل لاکتوز دارید یا در هضم شیر مایع مشکل دارید، ممکن است در هضم شیر خشک نیز مشکل داشته باشید.

ویتامین های A و D

شیر به طور طبیعی حاوی ویتامین های محلول در چربی A و D. در طی فرآیند لاغری ، از بین بردن چربی  شیر نیز این ویتامین ها را از بین می برد. برای جبران ، تولید کنندگان شیر را با ویتامین های A و D. تقویت می کنند. انتخاب شیر غلیظ غنی شده به شما اجازه می دهد ویتامین های A و D را بدون چربی اشباع شده موجود در محصولات لبنی با چربی بالاتر دریافت کنید.

ویتامین D کمک می کند تا بدن شما بتواند از کلسیم به درستی استفاده کند. این امر به شما در جذب کلسیم از شیر کمک می کند و همچنین به بدن کمک می کند تا کلسیم را به بافت هایی که برای عملکرد آن نیاز دارند ، منتقل کند. ویتامین A به حفظ سلامت پوست و چشم کمک می کند و سیستم ایمنی بدن را نیز تغذیه می کند.

موارد استفاده و کاربرد پودر شیر خشک

از شیر خشک برای موارد بسیاری استفاده می کنند. در ادامه به موارد کاربرد این محصول با خاصیت می پردازیم.

 زنان باردار

زنان باردار می توانند از شیر خشک استفاده کنند زیرا شیر خشک حاوی مواد لازم برای رشد جنین به ویژه کلسیم است که سیستم اسکلتی را تشکیل می دهد.

مادران شیرده

استفاده از شیر خشک برای زنانی که فرزندانشان با شیر مادر تغذیه می شوند ممنوع نیست. با این حال، این باید با دقت انجام شود.

شیر خشک به عنوان غذای کودک

توانایی کودک و نوزاد در مصرف شیر خشک به سن او بستگی دارد. این محصول به خودی خود، به گفته برخی از کارشناسان، از شیر معمولی نیز ارجح تر است. این به این دلیل است که شیر خشک بلافاصله قبل از خوردن رقیق شده و همیشه تازه خواهد بود و این امکان تشکیل مواد مضر در آن را از بین می برد.

درمان پانکراتیت

به افراد مبتلا به این بیماری توصیه می شود، مصرف لبنیات خود را محدود کنند. در عین حال لازم به ترک شیر خشک را ندارند.

درمان بیماری کلیوی

استفاده از شیر خشک را نمی توان محدود کرد. برعکس، اعتقاد بر این است که برای افرادی که بیماری های کلیوی دارند بسیار مفید است.

مناسب برای زخم معده و اثنی عشر

شیر خشک بسیار مفید است، اما به شرطی که با آب رقیق شود. پودر به شکل خالص آن نباید مصرف شود، زیرا قوام آن می تواند در هضم مشکل ایجاد کند. اما اگر مخلوط شیر را طبق تمام قوانین تهیه کنید، دیواره های معده را در بر می گیرد و باعث بهبودی می شود.

کاهش وزن

شیر خشک به افرادی که در حال کاهش وزن هستند کمک می کند تا سلامتی خود را حفظ کنند، اما نباید از آن سوء استفاده کنند. این محصول کالری بالایی دارد. شیر خشک پرچرب حاوی 476 کالری است و باید توجه داشت که شیر معمولی کالری کم تری دارد. است.

برای زیبایی دندان

توجه داشته باشید که مسواک زدن با شیر خشک، وضعیت دندان ها را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد و دندان ها سفیدتر می شوند. هم چنین، خونریزی لثه ها را متوقف می کند و پوسیدگی را کند می کند.

کلسیم و مزایای استخوان

شیر بدون چربی منبع کلسیم را فراهم می کند. چندین بافت در بدن شما – از جمله لوزالمعده ، ماهیچه ها و اعصاب – برای عملکرد به مقدار کمی کلسیم نیاز دارند. استخوانها و دندانهای شما نیز به کلسیم متکی هستند ، زیرا کلسیم بخشی از بافت معدنی را تشکیل می دهد که استخوانهای شما را محکم و سخت نگه می دارد. به گفته مؤسسه Linus Pauling ، نوشیدن یک فنجان شیر کم چربی ، کلسیم شما را ۲۹۹ میلی گرم افزایش می دهد و ۳۰ درصد از نیاز روزانه کلسیم شما را تأمین می کند.

در حالی که بیشتر لبنیات به طور طبیعی حاوی کلسیم هستند ، انتخاب شیر بدون چربی بر روی محصولات لبنی با چربی بالاتر ممکن است مزایای دیگری برای استخوانهای شما ایجاد کند. به گفته دانشگاه میشیگان افرادی که چربی اشباع بیشتری مصرف می کنند ، تراکم استخوانی کمتری دارند.

استفاده از پودر شیر خشک در آشپزی

ماندگاری طولانی شیر خشک آن را بسیار کاربردی می کند و از آن نه تنها به عنوان یک نوشیدنی ارزشمند بلکه منبع مواد معدنی و ویتامین های مفید استفاده می شود. شیر خشک به طور گسترده در پخت و پز، در تولید شیرینی، محصولات نانوایی و محصولات لبنی تخمیری استفاده می شود.  به علاوه برای تولید انواع کرم، ژله، بستنی و.. در خانه و هم در مقیاس صنعتی برای تهیه فرنی های شیر، غذای کودک و مخلوط های غنی شده، خامه ترش، پنیر، پنیر دلمه و … رایج است و به طور گسترده استفاده می شود.

وقتی شیر خشک به خمیر قنادی اضافه می شود، ماده خام ترد و بهتری برای پخت به دست می آید. کرم ‌ها، رب ‌ها، ژله ‌ها و بستنی‌ های مختلف بافت غلیظ ‌تر و غنی تری پیدا می‌کنند و مدت زمان بیش تری نگهداری می‌شوند، در حالی که طعم عالی را حفظ می‌کنند.

شیر خشک برای تهیه شیرینی های خانگی، تافی و بسیاری از محصولات دیگر مناسب است. شیر خشک به دلیل چربی بالایی که دارد، پایه بسیار خوبی برای تهیه شکلات و بستنی است. یکی دیگر از کاربردهای پودر شیر خشک، آرایشی است.  تهیه ماسک صورت با شیر خشک، کاملاً پوست را تغذیه می کند ، جوان می کند ، چین و چروک ها را صاف می کند.

 برای خرید شیر خشک اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفلده شیر خشک # خرید شیر خشک # خواص شیر خشک # milk powder # کاهش وزن

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای شیر خشک بدون چربی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط