سرکه

سرکه انگور خانگی یک لیتری اعلی

وزن : 1000 گرم

قیمت برای شما : 69,900 تومان
قیمت : 73,395 تومان
  • طبع سرکه انگور (یک لیتری) سرد و تر است

  • صد در صد طبیعی

  • درمان خارش و سوزش پوست

  • حفظ سلامت قلب

  • بهبود هضم غذا

  • کمک به کاهش وزن

  • مفید برای بیماران دیابتی

  • خاصیت ضد عفونی کننده

دور از نور و رطوبت نگهداری شود


یک لیتری

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

سرکه انگور (Grape Vinegar) از آب تخمیر شده‌ی انگور به دست می‌آید. و یک محلول استیک اسید است که در نتیجه تخمیر آب انگور به وجود می‌آید. زمانی که سرکه ایجاد می‌شود که مخمر و باکتری به مواد غذایی و نوشیدنی‌های حاوی کربوهیدرات افزوده شوند.

سرکه انگور به خاطر طعم و مزه‌ی منحصر به فردش، به طور گسترده در بسیاری از دستورالعمل‌های غذایی به کار می‌رود. این سرکه خاصیت اسیدی و طعم منحصر به فردی به غذاها می‌بخشد. هم‌چنین، از آن‌جا که سرکه انگور قرمز حاوی کالری بسیار اندکی است، از این ماده‌ی غذایی به عنوان بخشی از برنامه‌ی کاهش وزن نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین، کمک به کاهش وزن یکی از خواص سرکه انگور قرمز برای سلامتی است.

خواص سرکه انگور در طب سنتی

 سرکه به غذا طعم خاصی می‌دهد و اشتها را تحریک می‌کند.

مصرف روزانه 20 میلی لیتر سرکه (معادل 2 قاشق غذاخوری) هم به تنهایی و هم به صورت مخلوط با غذاها موجب کاهش اندیس گلیسمی مواد غذایی کربوهیدرات دار می شود. این اثر هم در افراد دیابتی و هم افراد غیر دیابتی دیده می شود. کاهش اندیس گلیسمی موجب می شود تا افزایش قند در بدن به آهستگی انجام شود.

 سرکه، هضم گوشت را آسان می‌کند.

 اگر خاکستر گرم را در سرکه بخیسانند و بر روی ورم غدد متورم قرار دهند، آن را درمان می‌کند.

 اگر سرکه و گلاب را به مقدار مساوی مخلوط نموده و بجوشانند و سپس یک قطعه پارچه را با این محلول خیس نموده بر روی سر بیمار قرار دهند، سردردهای ناشی از کبد و صفرا را معالجه می‌کند.

 شستشوی دهان با سرکه و گلاب، بوی بد دهان را از بین می‌برد.

 با چکانیدن چند قطره سرکه در گوش، حشره یا کرمی که در گوش مانده باشد خارج می‌شود.

 اگر سرکه را در محل خارش بدن یا خونریزی بمالند، خارش و خونریزی های کوچک را بند می‌آورد.

 اگر سرکه را با نمک مخلوط کنند و در دهانی که به دلیل کشیدن دندان خونریزی می‌کند، نگه دارند و چند بار این کار را تکرار کنند، خونریزی را قطع می‌کند.

 مالیدن سرکه در محلهایی که سوزش دارد، مانند سوزش سوختگی با آتش، موجب درمان آن می شود.

 مالیدن رسوب سرکه باعث معالجه کک مک ، لک های بدن، کهیر، درد مفاصل و ورم سینه می شود.

 اگر کمی آرد جو را با سرکه خمیر کنند و در محل ورم سینه و بناگوش بگذارند، ورم را درمان می‌کند.

برای مداوای تمامی زخم های گرم مزاج مانند باد سرخ (جوش های خارش دار بدن) دمل ها و ورم های گرم مزاج بسیار مفید است و معمولا به صورت ضمادی و مخلوط با کافور به کار برده می شود.

برای شستشوی زخم هایی که جراحت دارند سرکه را با مقداری آب گرم مخلوط کرده و با آن زخم را شستشو دهید، و در ورم های گرم مزاجی که اعضای بدن پیدا می شوند برای جلوگیری از پیشرفت ورم از کافور و سرکه استفاده می کنند تا ورم را زایل گرداند.

زن های حامله و یا افرادی که به عللی نمی توانند گنه گنه بخورند اگر به تب های دوره ای مبتلا شده باشند باید مقدار دو مثقال زیره را در دو استکان سرکه بجوشانند بعد جوشانده را صاف کرده نصف آن را صبح و نصف دیگر را شب بخورند تا بیماری دوره ای آنان مرتفع گردد.

گاهی فردی که به حالت بیهوشی دچار شده است اگر دو سه قطره سرکه را در بینی او بچکانند سبب به هوش آمدن شخص می گردد.

در ورم پلک که جز ورم های گرم مزاج است نیز از کافور و سرکه استفاده می شود تا ورم کشیده و چشم باز گردد.

گاهی در افراد گرم مزاج لثه قدری متورم  و درد می کند و برخورد غذاهای داغ به آن، درد را شدت می دهد. اگر این افرادی روزی چند بار سرکه در پای دندان های خود بگیرند ناراحتی لثه آنان مرتفع می گردد.

افرادی که سردرد های گرم مزاج دارند اگر مقداری سرکه را روی حرارت بگذارند و جلوی بینی و دهان خود بخور دهند سردرد آنان را ساکت می سازد و نیازی به مصرف دارو های مسکن نیست.

خواص سرکه انگور عبارتند از:

خاصیت ضد عفونی کننده

سرکه انگور دارای خواص ضد عفونی کننده است و برای درمان قارچ ناخن، درمان شپش و زگیل استفاده می شود. اما این درمان ها هنوز از نظر علمی ثابت نشده است و استفاده از آن به عنوان یک ضد عفونی کننده برای زخم ها به حدود 400 سال قبل از میلاد بر می گردد. محققان توصیه می کنند که از سرکه انگور بیشتر در تهیه غذا استفاده شود و برای استفاده مستقیم آن بر روی پوست حتما آن را با آب رقیق کرده و سپس، بر روی پوست اعمال کنند.

مفید برای بیماران دیابتی

 مصرف خوراکی سرکه انگور می تواند میزان قند خون را تنظیم کند. همچنین با افزایش مقاومت سلولی به انسولین و کاهش سطح قند خون بعد از غذا، دیابت نوع 2 را درمان می کند.  افرادی که قبل از خواب سرکه انگور خوردند، در صبح بعد از بیدار شدن نسبت به افرادی که سرکه انگور مصرف نکردند، میزان قند خون کمتری داشتند.سرکه انگور با گلوکز در کبد متابولیزه می شود، بنابراین برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

کمک به کاهش وزن

خوردن سرکه در صبح، در طول روز احساس سیری به معده القا می کند، که منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز و کاهش اشتها می شود. علاوه بر این، اسید استیک، جزء اصلی سرکه انگور است که از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری می کند. در یک تحقیق علمی بر روی افراد چاق مشخص شد که مصرف سرکه انگور سبب کاهش وزن، کاهش سایز دور کمر و کاهش تری گلیسیرید ها به میزان قابل توجهی می شود و سوخت و ساز بدن (متابولیسم) نیز افزایش می یابد. بنابراین بسیاری از محققین و پزشکان استفاده از سرکه انگور را برای افرادی که مایل به کاهش وزن هستند توصیه می کنند. شما می توانید روزانه سرکه انگور را در در انواع غذاها و همچنین سالادها استفاده کنید.

بهبود هضم غذا

سرکه انگور حاوی پلی فنل هایی است که فعالیت آنزیم پپسین را تحریک می کند. این یک آنزیم گوارشی است که به هضم پروتئین ها کمک می کند. این آنزیم پروتئین ها را به اسیدهای آمینه می شکند و علاوه بر این کار اسید آمینه را به راحتی جذب کنند. این آنزیم فقط در هضم پروتئین‌ها نقش دارد و در هضم کربوهیدرات و چربی تاثیری ندارد.

درمان خارش و سوزش پوست

سرکه انگور دارای قدرت نفوذ بوده و ترکیبات آن می توانند تا حدودی از راه پوست جذب بدن گردد. سرکه برای از رفع خارش ناشی از تحریک پوست استفاده می شود و همچنین باعث کاهش سوزش ناشی از آفتاب سوختگی می شود. برای کاهش خارش و سوزش پوست می توانید مقدار کمی سرکه را با آب گرم مخلوط کنید و بر روی محل آسیب دیده استفاده کنید. همچنین ترکیب آب و سرکه برای کسانی که دارای پوست چرب هستند یا پوست آن ها دارای جوش های سرسیاه است به عنوان مایع شستشو کاملا مفید است. علاوه بر این، سرکه انگور برای تسکین درد ناشی از نیش زنبور نیز استفاده می شود.

حفظ سلامت قلب

سرکه حاوی تعدادی از آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها، و فلاونوئیدها است که به حفظ سلامت قلب کمک می کند. پلی فنول ها باعث مهار لخته شدن خون و تجمع چربی در عروق خونی می شود که عامل اصلی خطر حمله قلبی و سکته مغزی است. همچنین تانن ها عملکرد سطوح لیپوپروتئین ها با چگالی بالا را افزایش می دهند، در نتیجه کلسترول خوب در خون نیز افزایش می یابد. سرکه انگور حاوی مقدار کم چربی های کلسترول و اشباع است، همچنین دارای محتوای سدیم کم است که به معنی کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب است. در نتیجه با مصرف سرکه انگور خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کاهش می یابد.

 برای خرید سرکه انگور اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده سرکه انگور # خرید سرکه انگور # خواص سرکه انگور # کاهش قند خون # کاهش وزن # تصفیه کننده خون # چاشنی سالاد # Grape Vinegar # کاهش کلسترول خون

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای سرکه انگور خانگی یک لیتری اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط