سرکه

سرکه سیب خانگی یک لیتری اعلی

وزن : 1000 گرم

قیمت برای شما : 74,900 تومان
قیمت : 78,645 تومان
  • طبع سرکه سیب (یک لیتری) گرم و تر است

  • صد در صد طبیعی

  • مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می کند، در نتیجه به حفظ تعادل اسیدی- بازی خون کمک می کند.

  • برای تصلب شرائین مفید است، زیرا هنگام مستحکم شدن استخوان ها، توده کلسیمی موجود در مفاصل را تجزیه می کند.

  •  برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی های گوارشی مفید است.

  • عفونت ادراری را بهبود می بخشد.

  •  فشار خون بالا را کاهش می دهد.

  • افرادی که داروهای دیورتیک مصرف می کنند .

دور از نور و رطوبت نگهداری شود


یک لیتری

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

سرکه سیب (Apple Cider Vinegar) از آب تخمیر شده‌ی سیب به دست می‌آید. و یک محلول استیک اسید است که در نتیجه تخمیر آب سیب به وجود می‌آید. زمانی که سرکه ایجاد می‌شود که مخمر و باکتری به مواد غذایی و نوشیدنی‌های حاوی کربوهیدرات افزوده شوند

خواص سرکه سیب یکی از مواردی است که به خصوص به طور روز افزون در طب سنتی برای درمان خیلی از بیماری‌ها مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد. مزایای مصرف سرکه سیب برای سلامت انسان عبارت‌اند از: توانایی تنظیم قند خون، کمک به بهبود فرایند کاهش وزن، بهبود سلامت روده، پایین آمدن سطوح کلسترول بدن، کمک به سم زدایی و افزایش سلامت پوست.

همچنین سرکه سیب سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و از ابتلای به فشار خون بالا، بیماری آرتریت، اسهال، افسردگی، آسم و سرطان جلوگیری می‌کند.

حقایق تغذیه ای خواص سرکه سیب

در هر قاشق غذاخوری(۱۵ گرم)سرکه سیب تنها حاوی۳ کالری و عمدتاً بدون کربوهیدرات است. این ماده غذایی حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی چون پتاسیم، منیزیم، فسفر و کلسیم است. سرکه سیب به مانند آب سیب ممکن است شامل پکتین، ویتامین B1، B2 و B6 و همچنین ویتامین‌های محلول در آبی مثل بیوتین، اسید فولیک، نیاسین، پانتوتنیک اسید و ویتامین C است.

اسید استیک اسید اصلی است که استفاده از آن فرد مصرف کننده را شامل مزایای سلامت جسمانی آن مانند شامل کاهش وزن می‌کند. اسید آمینه در این سرکه یک ضد عفونی کننده و آنتی بیوتیک مؤثر است، در حالی که محتوای اسید استیک در سرکه می‌تواند در درمان عفونت‌های قارچی و باکتریایی مختلف کمک کند.

 دارای کلنی از باکتری است که به عنوان “مادر” نامیده می‌شود که دارای ظاهری شبیه به تار عنکبوت است. این باکتری دوست‌داشتنی به صورت خوراکی است و اغلب به عنوان بخشی از مواد مغذی سرکه سیب شناخته می‌شود.

خواص سرکه سیب

۱. سرشار از مواد مفید است

 از طریق یک فرایند دومرحله‌ای سرکه سیب تهیه می‌شود. در اولین مرحله سیب له‌شده با مخمر ترکیب می‌شود تا قندهای آن تخمیر شده و به الکل تبدیل شوند. در مرحله‌ی دوم، با افزودن باکتری الکل بیشتر تخمیر می‌شود و به استیک اسید که ترکیب اصلی فعال و مؤثر در سرکه سیب است، تبدیل می‌شود. استیک اسید بوی ترش و طعمی قوی به سرکه سیب می‌دهد. محققان معتقدند این اسید مسئول فواید سلامتی سرکه سیب است. سرکه سیب ۵ تا۶ درصد استیک اسید دارد. سرکه‌ سیب طبیعی و تصفیه‌نشده حاوی مادر سرکه است. مادر سرکه شامل رشته‌های پروتئین‌ها، آنزیم‌ها و باکتری‌های سودمندی است که ظاهری تیره به محصول می‌بخشند.

برخی معتقدند که مادر سرکه مسئول بیشتر مزایای سلامتی آن است، اگرچه درحال‌حاضر هیچ مطالعه‌ای برای حمایت از این ادعا وجود ندارد. درحالی‌که سرکه سیب حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی نیست، مقدار کمی پتاسیم را به بدن می رساند. سرکه‌ سیب باکیفیت اسید آمینه و آنتی‌اکسیدان هم در خود دارد.

از بین بردن باکتری‌های مضر 

با استفاده از سرکه می‌توانید عوامل بیماری‌زا، از جمله باکتری‌ها را از بین ببرید.از قدیم‌الایام از سرکه به‌ صورت سنتی برای پاکسازی و ضدعفونی کردن، درمان قارچ ناخن، شپش، زگیل و عفونت‌های گوش مورد استفاده قرار می‌گرفته است. بقراط پدر علم طب نوین، بیش از دو هزار سال پیش از سرکه برای ضدعفونی زخم‌ها بهره می‌گرفت. همچنین سرکه یک نگهدارنده مواد غذایی است. تحقیقات علمی نشان می‌دهند که سرکه مانع از رشد باکتری‌هایی مانند E.coli در مواد غذایی می‌شود و از فساد آنها نیز جلوگیری می‌کند. اگر به دنبال روشی طبیعی برای حفظ مواد غذایی خود هستید، سرکه‌‌ سیب می‌تواند فوق‌العاده سودمند باشد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که با استعمال سرکه‌ سیبِ رقیق روی پوست خود می‌توانید به درمان آکنه کمک کنید، ولی هنوز هیچ تحقیقات علمی این خاصیت سرکه را تأیید نکرده است.

 کاهش سطح قند خون و مدیریت دیابت 

یکی از متقاعدکننده‌ترین کاربردهای سرکه تا‌به‌امروز، کمک به درمان دیابت‌ نوع ۲ شناخته‌شده‌است. دیابت‌ نوع ۲ با قند خون بالا ناشی از مقاومت به انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین مشخص می‌شود. با این حال حتی افرادی که به دیابت مبتلا نیستند نیز از مشکلات و عوارض ناشی از افزایش قند خون مصون نخواهند بود، زیرا برخی از محققان معتقدند که قند خون بالا عامل اصلی پیری و بیماری‌های مزمن مختلف است. به همین خاطر، حفظ تعادل قند خون برای همه‌ی انسان‌ها بسیار سودمند و ضامن سلامتی آنهاست.

 کاهش قند خون 

مؤثرترین و سالم‌ترین روش در حفظ تعادل قند خون، اجتناب از مصرف کربوهیدرات و قند است، اما سرکه سیب نیز می‌تواند تأثیر مفیدی داشته باشد.

 کاهش وزن

از سرکه سیب می‌تواند به طرز شگفت‌آوری به کاهش وزن افراد کمک کند. و احساس سیری را افزایش دهد. این احساس سیری نیز می‌تواند منجر به مصرف کالری کمتر و کاهش وزن شود.

به صورت کلی به نظر می‌رسد که موادی مانند سرکه‌ ها با ایجاد احساس سیری و کاهش سطح گلوکز و انسولین خون می‌تواند کمک خوبی در کاهش وزن محسوب شود. سرکه سیب فقط حاوی ۳ کالری در هر قاشق غذاخوری است که بسیار کم است.

سلامت قلب

بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ است. چندین عامل بیولوژیکی با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مرتبط است.

سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید و چندین عامل خطر دیگر بیماری‌های قلبی و فشار خون را کاهش می‌دهد. همانطور که می‌دانید فشار خون بالا یک عامل خطر اصلی برای بیماری‌های قلبی و مشکلات کلیوی است.

 سلامت پوست 

 برای بیماری‌های پوستی مانند خشکی پوست و اگزما سرکه سیب مناسب است. پوست به طور طبیعی کمی اسیدی است. استفاده از آن به‌صورت موضعی می‌تواند به تعادل مجدد pH طبیعی پوست کمک کرده و مانع محافظتی پوست را بهبود بخشد.

از طرف دیگر، صابون‌های قلیایی و پاک‌کننده‌ها می‌توانند اگزما را تحریک کرده و علائم را بدتر کنند. از سرکه سیب به‌لطف خواص ضد باکتریایی‌اش می‌توانید از عفونت‌های پوستی مرتبط با اگزما و سایر بیماری‌های پوستی پیشگیری کنید. برخی از افراد از آن را رقیق شده در ژل شستشوی صورت یا تونر صورت استفاده می‌کنند. ایده استفاده از آن این است که می‌تواند باکتری‌ها را از بین ببرد و از ایجاد لکه جلوگیری کند.

 از سرکه رقیق نشده روی پوست استفاده نکنید، زیرا می تواند باعث سوختگی شود.

روش های استفاده از سرکه سیب

تونیک بهداشتی :

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب (ACV) به یک لیوان آب گرم اضافه می‌شود و به عنوان یک تونیک مصرف می‌شود و به حرکات منظم روده کمک می‌کند و رفلکس معده را درمان می‌کند. همچنین آلرژی فصلی را در کنترل می‌کند، گلودرد را آرام می‌کند و باعث تسکین علائم سرماخوردگی می‌شود.

پاک‌کننده پوست:

شما می‌توانید از خواص سرکه سیب برای مدیریت چربی پوست، آکنه صورت و زخم‌های آکنه استفاده کنید. همچنین این ماده غذایی را می‌توان با چای سبز مخلوط کرده و از آن به عنوان یک تونر صورت استفاده کرد. همچنین این ماده می‌تواند با چای سبز و عسل به عنوان ماسک صورت برای مبارزه با آکنه، ترکیب و استفاده شود.

تردکننده گوشت:

آن را می‌توان در سس سالاد استفاده کرد و همچنین گوشت را با آن ترد کرد. همچنین می‌توانید از آن برای طعم دهی به سبزی‌های پخته شده استفاده کرد.

تمیز کردن خانه:

شما می‌توانید سرکه را با آب رقیق کنید و آن را به عنوان یک تمیزکننده طبیعی یا ضدعفونی کننده در خانه خود استفاده کنید.
آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد: شما می‌توانید یک قاشق غذا خوری سرکه را به لوسیون حمام خود اضافه کنید تا از آفتاب سوختگی تسکین یابید.

محصول سفیدکننده دندان:

خواص سرکه سیب یک درمان عالی برای حذف لکه‌های دندان است. برای لکه‌های کدر، سرکه سیب را می‌توان به طور مستقیم بر روی دندان‌های خود استفاده کنید. البته توصیه می‌شود این کار را اغلب انجام ندهید زیرا می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد. برای یک اقدام کمتر ساینده، ۱ قاشق چای‌خوری سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید و سپس آن را در دهان خود بکشید.

درمان زگیل‌ها:

توپ پنبه‌ای را در سرکه فرو بریزید و آن را به طور مستقیم بر روی زگیل بمالید و آن را با یک باند بپوشانید. شما می‌توانید این عمل چند بار تکرار کنید. زگیل در نهایت می‌افتد.

درمان بثورات:

پتاسیم، در سرکه سیب می‌تواند برای درمان بثورات از طریق سم‌زدایی سم استفاده شود تا به التهاب و کاهش خارش کمک کند.

میزان مصرف و نحوه استفاده صحیح از سرکه‌ سیب

بهترین راه برای افزودن سرکه سیب به رژیم غذایی، استفاده از آن در آشپزی است. این یک افزودنی ساده برای مواردی مانند سس سالاد و سس مایونز خانگی است. برخی از افراد نیز دوست دارند آن را با آب رقیق کرده و به عنوان نوشیدنی بنوشند.

دوزهای معمول از ۱ الی ۲ قاشق چای‌خوری (۵ تا ۱۰ میلی لیتر) تا ۱ الی۲ قاشق غذاخوری (۱۵ تا ۳۰ میلی لیتر) در روز به صورت رقیق‌شده با یک لیوان بزرگ آب است. بهتر است با دوزهای کوچک شروع کنید و از مصرف مقادیر زیاد خودداری کنید. سرکه زیاد می تواند عوارض جانبی مضری از جمله فرسایش مینای دندان و تداخلات دارویی احتمالی ایجاد کند.

 برای خرید سرکه سیب اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده سرکه سیب # خرید سرکه سیب # خواص سرکه سیب # کاهش قند خون # کاهش وزن # تصفیه کننده خون # چاشنی سالاد # Apple Cider Vinegar # کاهش کلسترول خون

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای سرکه سیب خانگی یک لیتری اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط