بکینک

بکینک پودر یاس اعلی

وزن : 25000 گرم

قیمت برای شما : 1,625,000 تومان
قیمت : 1,706,250 تومان
  • حجم دار کردن خمیر ،کیک و شیرینی ، فلافل،کوکو ،کباب و...
  • ور آمدن خمیر
  • مخمر
  • مفید برای ظاهر پوست
  • درمان آکنه
  • ضد باکتری
  • رفع شوره سر
  • درمان مسمومیت

❗️ادویه ها و چاشنی ها باید در ظرف در بسته محکم فلزی یا شیشه ای نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود

 



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

بکینگ پودر یا بیکینگ پودر(Baking powder) یا پودر پخت نوعی ماده شیمیایی سفید رنگ می­باشد که نقش تخمیری در پخت کیک و شیرینی دارد و باعث پف کردن، اسفنجی شدن و سبک شدن کیک و شیرینی های حاوی آن می­شود که در صورت عدم مصرف از بیکینگ پودر کار هم زدن و عمل آوری خمیر مورد نظر نیازمند زمان زیاد و نیروی انسانی می­باشد. شاید برای شما نیز این سوال هست که ترکیب موجود در بیکینگ پودر شامل چه موادی می­باشد که اینچنین زمان پخت کیک و شیرینی را کاهش می­دهد، بکینگ پودر از ترکیب باز با یک اسید ضعیف تشکیل می­شود، که واکنش این دو ماده، باعث آزاد سازی گاز دی اکسید کربن (co2) می شود که این گاز باعث ورآمدن و حجم دادن به خمیر انواع شیرینی، کیک، نان، پنکیک و… را می شود.

بیکینگ پودر در کیک پزی به منظور حجم دادن به خمیر نان و کیک استفاده میشود و در موادی که نیاز به پخت طولانی دارند مصرف می‌شود. امروزه در صنایع نان، کیک و دیگر محصولات غذایی، از بکینگ پودر به عنوان عامل حجم دهنده و ترد کننده مواد استفاده می شود.

بیکینگ پودر چیست؟ 

ترکیبات موجود در بیکینگ پودر یک مخلوط مولد گاز می­باشد که واکنش اسید و باز موجود در آن گاز دی اکسید کربن را تولید می­کند . باز آن عمدتا بیکربنات سدیم یا جوش شیرین و اسید آن هم یک اسید خوراکی ضعیف از جمله اسید تارتاریک، سدیم اسید پیروفسفات، اسید سیتریک، کرم تارتار، مونو کلسیم فسفات مونو هیدراته و چند اسید خوراکی ضعیف دیگر می­تواند باشد. همچنین این دو ماده در کنار یک ماده پرکننده دیگر که خنثی بوده و با جذب رطوبت، به واکنش بین اسید و باز کمک می­کند قرار می­گیرد که این ماده عمدتا می­تواند نشاسته ذرت و یا نشاسته گندم باشد.

نحوه استفاده از بیکینگ پودر

بیکینگ پودر از جمله موادی است که مقدار استفاده از آن طبق دستورالعمل کیک، شیرینی و یا هر غذای دیگر بسیار ضروری می­باشد چرا که مثلا در صورت استفاده در کیک به مقدار کمتر از مقدار گفته شده لطافت و نرمی لازم برای کیک بدست نمی­اید و در صورت استفاده بیش از حد نیز باعث می­شود تا پف زود هنگام کیک زیاد شده و از غالب سر ریز شود وسپس پف کیک بخوابد و بر طعم آن نیز تاثیر نامطلوب بگذارد. همچنین زمان استفاده از بیکینگ پودر مهم می­باشد تا واکنش اسید و باز موجود در آن درست انجام شود و گازی که از آن آزاد می شود کارایی لازم را داشته باشد، بنابراین وقتی در رسپی تهیه کیک باید اول آرد با بکینگ پودر درست مخلوط شود وسپس الک شود لازم است که این کار انجام شود تا بعد از افزودن به سایر مواد به درستی پخش گردد.

فرق بین جوش شیرین و بکینگ پودر چیست؟

جوش شیرین چیست؟

جوش شیرین بیکربنات سدیم خالص است که واکنش جوشان نشان می دهد و دی اکسید کربن ایجاد می کند. به علت این واکنش شیمیایی در نوشیدنی های گازدار و درمان های ضداسید استفاده می شود و این درست همان واکنشی است که به ورآمدن شیرینی جات کمک می کند.

بکینگ پودر چیست؟

بکینگ پودر پیچیده تر است و از جوش شیرین، اسید تارتاریک، سدیم، آلومینیوم سولفات و کلسیم فسفات تشکیل شده است.

هنگام استفاده از جوش شیرین، مخلوط مورد نظر باید حاوی نوعی اسید باشد مانند عسل، ماست، کاکائو، میوه و آب مرکبات. واکنش شیمیایی به محض مخلوط کردن به مواد انجام می گیرد بنابراین باید سرعت عمل داشته باشید و قبل از از بین رفتن دی اکسید کربن که به سرعت از بین می رود، مواد را آماده و در فر قرار دهید. این حالت مانند نوشابه گازدار است که به هنگام ریختن، پرگاز است اما در عرض چند ثانیه میزان گاز متصاعد شده، کم می شود.
جوش شیرین برای موادی که نیاز به پخت طولانی در فر ندارد و بکینگ پودر برای موادی که به پخت طولانی نیاز دارد مصرف می شود.
جوش شیرین طعم تلخی دارد اما تلخی بکینگ پودر کمتر است.
مصرف بیش از آن حدی که در دستور غذایی هست، باعث تلخی و پف خیلی سریع و ریزش مواد خواهد شد.
مصرف کمتر از این مواد باعث سفت شدن ماده پخته شده خواهد شد.
به طور معمول برای هر ۱۴۰ میلی لیتر مایع نصف تا یک قاشق مرباخوری جوش شیرین استفاده می شود (هر یک قاشق مرباخوری معادل ۵ گرم است).
برای هر ۱۲۵ گرم آرد، یک قاشق مرباخوری بکینگ پودر استفاده شود.
بکینگ پودر عمر مفید محدودی بین ۶ تا ۱۲ ماه دارد و باید در جای خنک و خشک و ظرف دربسته نگهداری شود.
جوش شیرین عمر مفید نامشخص دارد و باید در مکان خنک و خشک و ظرف در بسته نگهداری شود

 تست جوش شیرین

یک چهارم قاشق مرباخوری جوش شیرین را با دو قاشق مرباخوری سرکه مخلوط کنید. این مخلوط باید بلافاصله جوش بیاید.

 تست بکینگ پودر

بیکینگ پودر برای واکنش فقط به رطوبت احتیاج دارد، اگر  در معرض هوا قرار بگیرد، کم کم‌ منجر به کم شدت قدرت و تاثیر آن می‌شود. برای تست بیکینگ پودر، مقدار کمی از این ماده را در یک ظرف بریزید و کمی آب جوش به آن بیافزایید. باید طی 10 الی 15 ثانیه، حباب‌های قدرتمندی پیدا شود.

نقش بیکینگ پودر در کیک زمانی که مواد اسیدی با مواد بازی مخلوط شوند، معمولا در نتیجه این واکنش گاز تولید می‌شود. برای محافظت از اینکه این پودر سریعا پس از ایجاد شدن واکنش دهد، اسید هم در آن استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود که این پودر تا وقتی که آب با ان مخلوط نشده، خود به خود واکنش ندهد.
زمانی که رطوبت به بیکینگ پودر می‌رسد، اسید و باز واکنش می‌دهند و منجر به تولید گاز دی‌اکسید کربن میشود. وقتی این گاز تولید شود، در خمیر گیر می‌افتد، که همین منجر به تورم یا پف شدن کیک می‌گردد.
نشاسته خنثی که با بیکینگ پودر مخلوط می‌شود، رطوبت محیط را میگیرد به علاوه مانع از واکنش در طول مدت زمان نگهداری پودر، میشود‌.

نحوه نگهداری از بیکینگ پودر چگونه است؟

بیکینگ پودر باید در یک ظرف که کاملا درب آن محکم شود و در جای خشک و خنک نگهداری شود در غیر این صورت در مجاورت رطوبت واکنش بین اسید و باز انجام می شود و بکینگ پودر بی اثر می­شود.

برای خرید بیکینگ پودر  اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خواص  بیکینگ پودر  # خرید بیکینگ پودر  # Baking powder # حجم دهنده خمیر

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای بکینک پودر یاس اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط