جوهر

جوهر لیمو اعلی

وزن : 250 گرم

قیمت برای شما : 43,750 تومان
قیمت : 45,938 تومان
  • به عنوان نگهدارنده در مواد غذایی جهت عدم خراب شدن زود هنگام آنها.
  • به عنوان افزایش دهنده فرایند سوخت و سازو تولید انرژی در بدن استفاده می شود
  • نگه دارنده و بهبود دهنده طعم در صنایع غذایی
  • تنظیم اسیدیته مواد غذایی
  • برای افزودن طعم ترش به غذاها ، خوراکی ها و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • به عنوان تمیز کننده  در منازل به کار برده می شود.
  • برای تولید میوه های کنسروی جهت کاهش اسیدیته برای ماندگاری بیشتر استفاده می شود
  • تازه نگهداشتن مواد غذایی
  •  تسکین درد دندان

❗️ادویه ها و چاشنی ها باید در ظرف در بسته محکم فلزی یا شیشه ای نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

جوهر لیمو که با نام علمی اسید سیتریک (C6H8O7) شناخته می شود یک اسید آلی ضعیف و پرکاربرد خوراکی است که به‌ طور طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. یکی از رایج ترین ترکیبات نگهدارنده و افزودنی طعم دهنده مورد استفاده در صنایع غذایی است. این ترکیب همانطور که از نامش پیداست اسیدی بوده و مزه ای ترش دارد.

جوهر لیمو به عنوان نوعی نگه دارنده و بهبود دهنده طعم در صنایع غذایی به کار برده می شود که در دو شکل خشک و آبدار از آن بهره گرفته می شود. طعم ترش بسیاری از مواد غذایی صنعتی نظیر آبنبات، پاستیل، آدامس، میوه های کنسروی و ... به علت وجود جوهر لیمو می باشد.

باید اشاره کرد که از جوهر لیمو به منظور تنظیم اسیدیته مواد غذایی هم بهره گرفته می شود. این ماده خواص بی شماری برای انسان دارد که بخش عمده این خاصیت ها از جوهر لیموی طبیعی گرفته می شود. همین خواص متنوع آن باعث شده تا در بسیاری از مواد غذایی از آن به منظور ایجاد طعم دل پذیر استفاده شود.

این اسید آلی به دلیل طعم و ظاهر و بافت مشابه نمک به “نمک ترش” نیز معروف است. سالانه بیش از یک‌ میلیون اسید سیتریک در سراسر جهان تولید می‌ شود که به عنوان طعم دهنده و اسیدی کننده استفاده می شود.

بی خطر بودن آن برای سلامتی انسان باعث شده تولید کنندگان محصولات غذایی آن را به عنوان نگهدارنده  و طعم دهنده مورد استفاده قرار دهند.

این ترکیب به دلیل خواص نگهدارنده و توانایی بافر کردن pH ارزش زیادی در صنایع غذایی دارد و در آشپزی خانگی نیز برای افزودن طعم ترش به غذاها ، خوراکی ها و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر موارد کاربرد جوهر لیمو می توان به استفاده به عنوان تمیز کننده اشاره کرد که در منازل به کار برده می شود.

کاربرد در تولید مواد غذایی

از کاربردهای رایج جوهرلیمو می توان به استفاده برای تولید میوه های کنسروی جهت کاهش اسیدیته برای ماندگاری بیشتر اشاره نمود. البته کاربرد آن در صنایع غذایی به همنیجا محدود نمی شود و شامل مواردی به شرح زیر است:

تازه نگهداشتن مواد غذایی

حتما به این مشکل برخورده اید که میوه هایی مانند سیب پس از بریده شدن و در معرض هوا قرار گرفتن ، اکسید شده و به رنگ قهوه ای در می آیند. یکی از راه های جلوگیری از این کار و تازه نگهداشتن قطعات بریده شده استفاده از جوهر لیمو است. ابتدا مقداری پودر را در آب حل نموده و سپس میوه ها را در آن بخیسانید. این ترفند در عکس برداری های حرفه ای و ساخت تیزرهای تبلیغاتی بسیار رایج است. از کاربردهای دیگر می توان به استفاده در تولید پنیر به عنوان طعم دهنده (مزه ترش بسیار خوشایندی دارد) اشاره نمود.

کاربرد جوهر لیمو در منزل

این اسید پر کاربرد را می توان در منزل و برای مصارف گوناگونی از قبیل تمیزکاری، از بین بردن جرم و رسوبات ، پاک کردن لکه لباس و … مورد استفاده قرار داد که در ادامه به بررسی همه آنها خواهخیم پرداخت :

استفاده برای تمیزکاری

علاوه بر کاربردهایی که به آنها اشاره شد ، جوهر لیمو را می توان برای تمیز نمودن برخی از وسایل و قسمت های خانه مانند توالت ، کتری ، قهوه ساز و غیره مورد استفاده قرار داد،نکته جالب این است که این ماده را می توان یکی از بی خطر ترین شوینده های همه کاره خانگی تلقی نمود

تمیز کردن لکه صابون

بی شک لکه های ناشی از سایر شوینده ها و صابون ها را روی کاشی های حمام مشاهده کرده اید. استفاده از این اسید کمک می کند به راحتی از شر آنها خلاص شوید .

شستن لباس ها

اسید سیتریک می تواند به عنوان نرم کننده لباس عمل کند زیرا توانایی متعادل نمودن pH پودر لباسشویی را دارد و بافت پارچه را نرم می کند. از طرفی استفاده مکرر از شوینده های رایج باعث ایجاد رسوبات و گرفتگی در ماشین لباسشویی می شود که با استفاده از اسید مذکور می توان این گرفتگی ها را به راحتی رفع نمود.

تمیزکننده همه کاره

محلول آب و جوهر لیمو را می توان تقریبا برای تمیز نمودن هر سطحی در خانه مورد استفاده قرار داد. البته باید توجه نمایید تمیز نمودن قطعات مرمری ، برنجی، سنگی و آنتیک با این محلول توصیه نمی شود و باید از آن خودداری نمایید زیرا می تواند باعث آسیب دیدن آنها شود.

تمیز کردن شیشه

این ماده می تواند انتخاب خوبی برای پاک کردن شیشه ها باشد. علاوه بر پاکسازی مناسب، استفاده از آن بی خطر بوده و می توان با خیال آسوده تمیز سازی را بوسیله آن انجام داد.

پاک کردن لکه از روی پارچه

وجود لکه بر روی پیراهن و یا شلوار مورد علاقه مان می تواند ناامید کننده باشد ، خصوصا لکه هایی که به سختی از بین می روند. برای پاک کردن این لکه ها سیتریک اسید انتخاب بسیار خوبی است و حتی می تواند بوی بد آنها را نیز از بین ببرد.

تمیز کردن سینک آشپزخانه

با وجود اسیدی بودن می توان از محلول جوهر نمک و آب برای تمیزنمودن فولاد ضد زنگ (مانند سینک آشپزخانه) استفاده نمود.

تمیز نمودن حمام

تمیز کردن حمام و دستشویی از جمله کارهایی است که خوشایند همه افراد نیست. اما استفاده ازجوهر لیمو می تواند آن را راحت تر نماید زیرا دیگر خبری از مواد شیمیایی و بوی بد آنها نیست.

پاک کردن قهوه سازها

قطعا نوشیدن یک فنجان قهوه سر صبح می تواند روز را برای ما خوشایندتر کند. اما اگر یادمان برود قهوه ساز را تمیز کنیم امکان دارد از این حس خوشایند محروم شویم. اگر قهوه ساز مدتی مورد استفاده قرار گیرد و تمیز نشود لوله ها و مجاری آن دچار گرفتگی خواند شد. جوهر لیمو راهی بسیار مناسب برای تمیز کردن قهوه ساز است.

از بین بردن آهک و پوسیدگی

همواره از رفع رسوبات و پوسیدگی ها از روی سطوحی مانند شیرها کاری دشوار است. این محصول اگرچه نسبت به سایر موادی که برای این کار استفاده می شوند از قدرت سایندگی کمتری برخوردار است و زمان بیشتری را برای عملکرد مناسب می طلبد ، اما نسبت به آن ها خطرات کمتری داشته و پاک کننده ای ایده آل به شمار می اید.

خواص جوهر لیمو برای پوست:

استفاده از این ماده برای پوست مفید است، خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد چروک داشته و از پیری زودرس جلوگیری می کند،همچنین با خاصیت لایه برداری باعث تازگی و باز شدن منافذ پوست و همچنین روشن شدن آن می گردد،البته نکته مهم پیرامون این ماده این است که استفاده از آن ممکن است با بروز علائم حساسیتی همراه باشد و سبب قرمزی، خارش و سوزش پوست گردد که در این صورت باید سریعا آن را از روی پوست پاک کرد و سپس ناحیه مورد نظر را با آب شستشو داد.

اسید سیتریک در شامپو

اسید سیتریک اغلب در شامپو به عنوان نگهدارنده و تنظیم کننده سطح pH استفاده می شود. از خواص این اسید در شامپو مانند حالت پذیری، بهبود مو اسید ضد موخوره است. این اسید جز پر کاربرد ترین اسید ها در شوینده های مراقبتی به حساب می آید و اسانس لیمو مشخصه آن است که طرفداران بسیاری دارد.

این ماده در محصولاتی مانند شامپو، نرم کننده، لاک ناخن، شوینده های بدن، مرطوب کننده ها، ضد آفتاب و سایر موارد وجود دارد.

اسید سیتریک علاوه بر فواید می تواند مضراتی نیز داشته باشد برای مثال مصرف بیش از حد آن باعث خشکی پوست سر، ایجاد شوره، کدری و شکنندگی موی سر می شود.

مضرات جوهر لیمو

به دلیل تحریک معده، افرادی که مبتلا به گاستریت و زخم معده هستند نباید این ماده را مصرف کنند. مصرف مکرر و بیش از حد جوهر لیمو باعث ناتوانی، اضطراب ، بی خوابی، اختلال عملکرد و سایر مشکلات از این نوع می شود.

برای خرید جوهر لیمو اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید  جوهر لیمو  # خواص  جوهر لیمو # خرید جوهر لیمو # Lemon essence # خرید اسید سیتریک # خرید نمک لیمو # خرید نمک ترش # نمیز کننده همه کاره

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای جوهر لیمو اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط