سیاه

سیاه دانه ایرانی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 49,500 تومان
قیمت : 51,975 تومان
  • طبع سیاه دانه گرم و خشک است.

  • درمان آسم شدید

  • درمان تب یونجه

  • درمان سندرم متابولیک

  • درمان فشارخون و کلسترول بالا

  • بیماری‌های اعصاب و افسردگی

  • ترک اعتیاد به مواد مخدر

  • درمان سرفه کهنه

  • کاهش ناراحتی معده

  • درمان لوزه متورم و گلودرد

  • بهبود خارش و التهاب‌های پوستی

  • بهبود اختلالات خواب

  • درمان و کاهش التهاب روماتیسم مفصلی

  • کاهش وزن

  • درمان اسهال

  • کاهش سیاهی دور چشم

  • تقویت پیاز مو

  • درمان زانو درد

❗️سیاه دانه باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ادویه نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

سیاه دانه یا( Nigella Sativa ) که گاهی به آن تخمه سیاه نیز می‌گویند،سیاه دانه ایرانی طعمی تلخ دارد و به عنوان ادویه در مواد غذایی به خصوص ترشیجات استفاده می شود. این دانه بومی جنوب غربی آسیاست و از قدیم به عنوان ضد انگل، ضد باکتری و مسهل استفاده می کردند. مصرف سیاه دانه برای زنان شیرده مفید است زیرا باعث افزایش ترشح شیر می شود. نام های دیگر سیاه دانه، سیاه تخمه، سرنیچ سیاه، سنوخ سیاه، کمون اسود، شونیز، شونوز و کمون هندی است.

ارزش غذایی سیاه دانه ایرانی

دانه‌های سیاه دانه، سرشار از مواد مفیدی است که سالهای زیادی برای درمان انواع بیماری از استفاده شده است. این دانه‌های سیاه، منبع فوق‌العاده‌ای از کلسیم، مس، روی، آهن، فسفر، نیاسین، اسید فولیک و تیامین به شمار می‌رود.

فواید دارویی این گیاه، عمدتاً به دلیل ترکیب فعال اصلی آن به نام تیموکینون (Thymoquinone) است. این ماده، خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و سایر فواید درمانی را دارد . این مواد از بدن در برابر آسیب سلولی و بیماری‌های مزمن محافظت می‌کند.

خواص درمانی سیاه دانه ایرانی برای درمان بیماری‌ها و سلامت بدن

سیاه دانه و درمان هزار درد
مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در سیاه دانه ایرانی در درمان دیابت، سل ، بیماری‌های قلبی و عروقی ، کم خونی و میگرن مفید است.
اسید‌های چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.
سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می‌شود.
سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.
افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می‌کنند می‌ توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند.
این مخلوط به آن‌ها کمک می‌کند تا از شر عطسه‌ها خلاص شوند.
برخی از درمان گران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می‌شود.
افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته‌ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.
مصرف سیاه دانه در وعده‌های غذایی برای خانم‌های سردمزاجی که شیر آن ‌ها برای نوزادشان کم است موثر است و به مرور موجب افزایش شیر آن‌ها می‌شود.
خواص درمانی سیاه دانه برای درمان بیماری ها و سلامت بدن
تحقیقات نشان داده است مواد معدنی و ویتامین های موجود در سیاه دانه در درمان دیابت، سل، بیماری های قلبی و عروقی، کم خونی و میگرن مفید است.

اسیدهای چرب ضروری فراوان موجود در سیاه دانه آن را به نوعی مواد غذایی ضد سرطان تبدیل کرده که در حفظ سلامت پوست و مو نیز مفید است.

سیاه دانه آهن و پتاسیم فراوانی دارد و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث رفع مسمومیت خونی و یبوست می شود.

سیاه دانه دارای خواص بسیار زیادی از جمله در درمان سرطان ها، درمان زخم معده، نابودی سموم در کبد و نیز تنظیم سیستم گوارش بدن دارد.

افرادی که بعد از ابتلا به سرماخوردگی مدام عطسه می کنند می توانند جوشانده مخلوط سیاه دانه بوداده و روغن زیتون را به مدت یک دقیقه روی پیشانی خود مرهم کنند. این مخلوط به آنها کمک می کند تا از شر عطسه ها خلاص شوند.

برخی از درمانگران طب سنتی بر این باورند که سیاه دانه جویده شده و ترکیب شده با بزاق دهان موجب درمان زگیل می شود.

افراد مبتلا به سینوزیت بهتر است در فصل پاییز هفته ای یک بار از بخور سیاه دانه استفاده کنند.

مصرف سیاه دانه در وعده های غذایی برای خانم های سردمزاجی که شیر آنها برای نوزادشان کم است مؤثر است و به مرور موجب افزایش شیر آنها می شود.

یکی از پرخاصیت ترین ترکیبات دارویی که با سیاه دانه تهیه می شود، معجون دوسین (ترکیب سیاه دانه و عسل)است.

روش تهیه معجون دوسین:

معجون دوسین یکی از پرکاربردترین محصولات فایتوژنیک طب سنتی ایرانی است و به خاطر داشتن اثرات بسیار خوب بر طیف وسیعی از بیماری ها اهمیت بالایی دارد. در تهیه این محصول استفاده از عسل های کاملا طبیعی و ترجیحا عسل چهل گیاه کوهستان، عسل چهل گیاه دشت و عسل آویشن پیشنهاد می شود.

یک واحد سیاه‌دانه نیم کوب شده به همراه سه واحد عسل ترکیب شود. سیاه‌دانه باید آسیاب و بلافاصله با عسل مخلوط شود. این ترکیب تا 6 ماه ماندگاری دارد ولی بهتر است به‌صورت تازه تهیه شود. عسل از اکسیدشدن مواد موثره‌ی دارویی سیاه‌دانه جلوگیری می‌کند و تاثیر دارویی آن را افزایش می‌دهد.

نحوه‌ی‌ مصرف:

در بزرگسالان روزی 2 تا 3 قاشق مرباخوری در روز و در کودکان بالای 6 سال روزانه نصف قاشق چای‌خوری قابل مصرف است. این ترکیب دارویی حتما با مشورت پزشک متخصص طب سنتی مصرف شود.

خواص دوسین از نظر طب سنتی

خواص سیاه دانه معجون سیاه دانه و عسل معروف به معجون دوسین از داروهای ساده و در عین حال موثری است که از قدیم در طب سنتی محبوب بوده و برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده میشده است.

قبل از هر چیز باید بگویم که از نظر طب سنتی بهتر است افراد گرم مزاج برای بهرمند شدن از خواص سیاه دانه و عسل از عسل‌هایی استفاده کنند که گیاه آنها طبع سرد دارد مثل عسل کنار و افراد سرد مزاج از عسل‌هایی استفاده کنند که طبع گیاهشان گرم است مثل عسل آویشن.

مواردی که در ادامه به عنوان خواص دوسین آورده می‌شود صرفا در منابع معتبر طب سنتی ذکر شده‌اند و بسیاری از پزشکان طب سنتی نیز از آن استفاده می‌کنند اما پایه آزمایشگاهی ندارند.

بهبود بیماران ام اس و دارای ناراحتی ضعف اعصاب (اگر علت غلبه سردی باشد)
بهبود بیماری‌هایی نظیر برونشت، ذات‌الریه و سینوزیت
پیشگیری و درمان ناراحتی‌های معده مثل زخم معده و اثنی عشر
درمان ناباروری به ویژه در مردان با افزایش تعداد اسپرم (اگر مشکل به خاطر تعداد اسپرم باشد)
افزایش شیر مادران
معجون دوسین قاعده‌آور است و می‌تواند تنبلی تخمدان را بهبود دهد
می‌توان از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل به صورت موضعی برای تسکین درد دیسک کمر، گرفتگی عضلات و مفاصل استفاده کرد.

برای خرید سیاه دانه اعلی اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید  سیاه دانه # خواص سیاه دانه # خرید سیاه دانه #    Nigella Sativa # معجون دو سین # خرید سیاه دانه هندی # خرید سیاه دانه سوری # خرید سیاه دانه ایرانی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای سیاه دانه ایرانی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط