پودر

پودر گلپر اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 43,750 تومان
قیمت : 45,938 تومان
  • طبع گلپر گرم و خشک است.
  • تقویت حافظه
  • تقویت معده و هضم غذا
  • ضد نفخ
  • میکروب‌کش
  • درمان کمردرد ناشی از رطوبت
  • ادرارآور
  • تسکین‌دهنده درد سینه

گلپر باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ادویه نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گلپر ادویه‌ای ایرانی است و مهمترین خاصیت آن برای بدن، از بین بردن نفخ است. و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و لرزش بدن را از بین می‌برد. همچنین برای درمان تشنج مفید است.

مصرف آن همراه با انار باعث از بین بردن سوزش معده می‌شود و معده را میکروب‌زدایی می‌کند. گلپر حافظه را تقویت می‌کند و خواص آن سموم بدن را رفع می‌کند. مصرف بی‌رویه گلپر ممکن است تپش قلب بالا ایجاد کند یا ماسک آن برای برخی افراد حساسیت‌زا باشد. به طور کلی خواص گلپر برای سلامتی مفید است و بهتر است با غذاهایی که طبع سردی دارند مصرف شود.

خواص گلپر

گیاه گلپر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد نفخ بالایی دارد . دانه‌های آن خاصیت تقویت‌کنندگی معده هم دارند و هضم‌کننده خوبی هستند. افرادی که معده ضعیف یا تنبلی دارند، می‌توانند از پودر آن به عنوان ادویه در غذا استفاده کنند.

مصرف گلپر باعث تقویت حافظه شده و برای بهبود بیماری صرع مفید میباشد و همچنین باعث تقویت بدن و تقویت قوه باه میگردد.

خوردن مقدار متعادل گلپر باعث ایجاد شادی و نشاط میگردد. همچنین رفع ناراحتی‌های اعصاب از دیگر خواص آن در طب سنتی است، به این منظور از دم کرده ریشه این گیاه استفاده میشود. و دارای خاصیت ضد عفونی کننده و میکروب کش میباشد. اسانس دانه‌های آن خاصیت ضدمیکروبی دارد و همانند سیر و پیاز شوینده معده محسوب می‌شود.

همچنین

استفاده از خواص گلپر برای درمان کمردردهای ناشی از رطوبت بسیار مفید است و متخصصان طب سنتی توصیه میکنند از این ادویه همراه با غذا استفاده شود.

ضماد گلپر با موم و روغن جهت تسکین درد سیاتیک و امثال آن با روغن زیتون جهت از بین بردن سیاهی زیر چشم و مالیدن پخته شده آن آن با سرکه و پوست انار جهت بواسیر نافع است.
دانه‌های گلپر مشابهی از نظر بو و مزه ندارد و از قدیم به دلیل خوراکی بودن و از آنجا که مصرف آن محدودیت و ممنوعیتی ندارد، آن را پودر می‌کردند و به عنوان ادویه مستقیم یا همراه با سایر ادویه‌ها در ترشی‌ها یا در غذاها می‌ریختند.

اسانس دانه‌های گلپر خاصیت ضدمیکروبی دارد و همانند سیر و پیاز شوینده معده محسوب می‌شود. مصرف این گیاه رطوبت دستگاه گوارش و رطوبت جمع شده در مغز و پیرامون آن را کم می کند و برای تقویت حافظه، درمان فراموشی، بیماری‌هایی مانند سکته، لرزش و سستی اعضای بدن مفید است.و برای دستگاه گوارش به ویژه معده مقوی است. همچنین اشتها را زیاد می‌کند و کسانی که از بی اشتهایی رنج می‌برند می‌توانند پودر این گیاه را در غذا‌های خود استفاده کنند.

استفاده  گلپر در آشپزی

گلپر به عنوان ادویه برای پخت و پز استفاده می‌شود. از آن برای طبخ کباب یا تهیه ترشی هم استفاده می‌شود. اضافه کردن آن به ترشی، از فاسد شدن آن جلوگیری می‌کند.

دانه های گلپر علاوه بر غذا، در صنعت دارو هم کاربرد دارد. این گیاه طبع گرمی دارد و به همین دلیل برای رفع نفخ و گرفتن سردی غذاهایی مثل باقلا استفاده می‌شود. دانه‌‌های گلپر ادویه پرکاربردی هستند و برای پخت بسیاری از غذاها از آن‌ها استفاده می‌شود.و برای تقویت سیستم گوارشی استفاده می‌شود. و برای معطر کردن و به عنوان مصلح در کنار غذاهایی مثل: عدس، سیب زمینی، انواع سوپ‌ها، خورشت‌ها و نیز در کنار انار مصرف می‌شود.

برای خریدپودر گلپر اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده از گلپر # خرید گلپر # خواص گلپر # خرید پودر گلپر 

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای پودر گلپر اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط