گندم

گندم کامل اعلی

وزن : 500 گرم

قیمت برای شما : 32,500 تومان
قیمت : 34,125 تومان
  • گندم کامل یکی از کامل‌ترین غذاهای گیاهی است که حاوی مقدار زیادی مواد معدنی به ویژه پتاسیم، فسفر، منیزیم، روی و آهن.
  • این غله پر خاصیت سرشار از فیبر و میتونه برای دستگاه گوارش بسیار مفید باشد.
  • گندم به کاهش کلسترول کمک میکند و برای کسانیکه رژیم لاغری دارند یه سیر کننده ی عالیه.
  • گندم غنی از نمک‌های معدنی، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، گوگرد، منگنز، روی، ید، مس، ویتامین B و ویتامین E.
  • این گندم مفید رو میشه برای انواع سوپ و آش ازش استفاده کنیم..

گندم کامل باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گندم کامل این غله سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین مقدار قابل توجهی فیبر گیاهی است.

در واقع، یک وعده بگندم کامل  بیش از ۳۰% مقدار مورد نیاز روزانه از این مواد مغذی رو تامین می‌کند!

بلغور گندم منبع فوق‌ العاده‌ای از منگنز، منیزیم و آهن و همچنین میزان کالری ان در مقایسه با سایر غلات سبوس‌دار مشابه برنج قهوه‌ای (برنج سبوس‌دار) و کینوآست!!

به طرز شگفت‌آوری مغذی و دارای فواید زیادی برای سلامتی بدن است، از جمله توانایی اون برای بهبود هضم، تحریک رشد، محرک گردش خون، کمک به خواب، جلوگیری از بیماری مزمن و محافظت از سیستم ایمنی بدن می باشد.

و دارای انواع مختلفی می باشد شامل: گندم کامل پوست کنده، گندم پرک، بلغورگندم، گندم پرک با پخت سریع وگندم فوری از انواع گندم می باشد که شما می توانید به راحتی هر کدام را که می خواهید تهیه کنید.

اشکال مختلف گندم

بلغورگندم 

به دانه های گندم که در آسیاب ، خرد و شکسته می شود تا حدی که به نرمی آرد تبدیل نشود ، بلغور گندم می گویند ؛ که از نظر لغوی هم به چیزهای در هم کوفته و درهم شکسته بلغور گفته میشود . در تهیه بلغور گندم ، با آسیاب تا اندازه مورد نیاز خرد می کنند که پس از آن میتواند مورد استفاده قرار بگیرد . موارد مصرف : پخت انواع سوپ و آش ، اوتمیل ها و حلیم و ….

گندم پرک

گندم دارای یک پوسته بسیار سفت است که در صورت برداشته شدن این غلاف و سپس بخارپز کردن و عبور از زیر غلطک، گندم پرک به وجود می آید.

گندم پوست کنده

اما گندم پوست کنده همانطور که از اسمش پیداست نوعی گندم قابل مصرف می باشد که فقط پوست آن جدا می شود، این نوع گندم را پس از خارج کردن پوسته بیرونی مورد استفاده قرار می دهند که با نام گندم پوست کنده شناخته می شود. گندم پوست کنده گیاهی از خانواده گندمیان (گرامینه های) می باشد. نام دانه ای مغذی و پر خاصیت می باشد که در کمترین زمان طبخ و آماده خوردن می شود، توجه داشته باشید که میزان زمان پخت گندم بستگی به شرایط پخت آن دارد. برای پخت آسان بهتر است قبل از استفاده مدتی در آب خیسانده شود.

گندم کامل

 گندم کامل تمام اجزای دانه ی گندم، آندوسپرم یا همان مغز، جوانه پنهان و سبوس را شامل می شود. 

چه ویژگی هایی در پخت دارد؟

گندم کامل که سریع‌تر از سایر غلات سبوس‌دار می‌پزه معمولاً در سالاد، سوپ و آش استفاده میشه اما می‌تونین حتی از اون مثل برنج یا هر دانه سبوس‌دار دیگه استفاده کنید.

میشه از گندم کامل به‌عنوان ماده‌ی اصلی در تهیه‌ی فرنی، حلیم به سبک صبحانه یا در انواع سوپ، خورشت و خوراک ها استفاده کرد.

ارزش غذایی گندم

دانه گندم و همچنین آرد حاصل از آن دارای املاح، پروتئین، ویتامین است که عبارتند از:

پروتئین:

مهمترین پروتئین گندم گلوتن است که در هنگام افزودن آب به آرد تشکیل شبکه گلوتن را می‌دهد و این شبکه باعث تشکیل ساختار خمیر و نگهداری گاز حاصل از تخمیر در موقع پخت نان می‌شود. ترکیب گلوتن در گندم‌های مختلف احتمالاٌ متفاوت می‌باشد؛ ولی به طور کلی گلوتن گندم دارای ۸۵% پروتئین، ۸.۳% چربی، ۶% نشاسته و ۰.۷% خاکستر است. پروتئین گندم از لحاظ غذایی فوق‌العاده پر انرژی است. به خصوص سبوس آنکه دارای پروتئین زیادی است. در حال حاضر سالانه در جهان حدود ۸۵ میلیون تن پروتئین مصرف می‌شود که حدود ۴۰ میلیون تن یعنی در حقیقت حدود نصف پروتئین مصرفی جهان از غلات و به ویژه از گندم تأمین می‌شود.

نشاسته:

بیشترین مواد تشکیل دهنده دانه و آندوسپرم از نشاسته تشکیل یافته که شامل دانه‌های کوچک و گردی به قطر ۰.۰۰۱ تا ۰.۰۳۵ میلیمتر است که در آب سرد غیر قابل حل هستند. آرد سفید گندم از این ماده حاصل می‌گردد. با وجود اینکه قدرت جذب آب نشاسته خیلی کمتر از گلوتن است، ولی چون از نظر کمی، مقدار نشاسته خیلی بیشتر از گلوتن است بنابراین عامل اصلی جذب آب آرد نشاسته می‌باشد.

مواد قندی:

قند موجود در دانه گندم بیشتر در قسمت آندوسپرم وجود دارد و مقدار آن به یک تا دو درصد می‌رسد، مهمترین قندهای گندم عبارتند از: گلوکز، فروکتوز، مالتوز، سوکروز، رافینوز و ملی بیوز.

سلولز:

این ماده بیشتر در پوسته دانه و قسمت آلرون وجود دارد و غیر قابل هضم می‌باشد. مهم‌ترین ویژگی سلولز در بدن انسان تحریک انقباض و انبساط ماهیچه‌های معده و روده می‌باشد. مقدار سلولز در گندم حدود ۲ درصد بوده که گاهی ممکن است به ۱۰ درصد هم برسد.

چربی:

مقدار چربی در قسمت‌های مختلف دانه یکسان نیست و در جوانه‌ی گندم بیشتر وجود دارد. مقدار کلی چربی در دانه حدود ۲ درصد می‌باشد. چربی حاوی ویتامین‌های مختلفی مانند ویتامین E است.

مواد معدنی:

این مواد به طور یکسان پراکنده نبوده بلکه در سبوس و جوانه بیشتر از آندوسپرم است، مهمترین مواد معدنی موجود در دانه‌ی گندم عبارتند از: پتاسیم، فسفر، کلسیم، آهن، گوگرد، منیزیوم، کلر، سدیم، مس، منگنز و ید.

ویتامین‌ها:

دانه‌ی غلات از ویتامین‌های مختلفی تشکیل یافته که مهمترین آنها عبارتند از B۲، B۱.

خواص این گندم سودمند:

به گوارش و سلامت روده کمک می‌کند:

مصرف مرتب غلات سبوس‌دار مانند بلغور گندم به افزایش رشد باکتری‌های سالم روده کمک می‌کند. این باکتری‌ها اسیدهای چرب کوتاه‌ زنجیر تولید می‌کند که به سلامت روده و گوارش درست کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف غذاهای غنی از فیبر مانند بلغور به مقدار کافی، در درمان و پیشگیری از مشکلات گوارشی مانند یبوست موثراست.

فیبر چیه و به چه کاری میاد:

فیبر الیاف گیاهی موجود در غلات، سبزیجاته که در دستگاه گوارش ما قابل هضم و جذب نیست.

خب پس لطفش چیه برای بدن ما؟

وجود فیبر در رژیم غذایی کمک می کند تا فرایند هضم در بدن تحریک شود و از شرایط خاصی نظیر یبوست، نفخ، گرفتگی و سوء هاضمه جلوگیری شود. فیبر همچنین می تواند عملکرد جذب مواد مغذی در روده و تعادل کلسترول رو با حذف چربی ها و تجمع آنها رو در شریان ها بهبود ببخشد.

گندم پرک در مقایسه با سایر غلات معمولی فیبر بسیار بالاتری دارد.

کمک به کنترل قند خون

 گندم با داشتن کربوهیدرات های پیچیده تر نسبت به گندم ساده تصفیه شده و قندهای ساده، میتونه میزان قند خون رو در بدن بهبود می بخشد.

 گندم با بهینه سازی انتشار انسولین، می تواند باعث جلوگیری از افزایش فشار خون و قند خون شود که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار خطرناک است.

محافظت از بافت استخوانی بدن:

با بالا رفتن سن، تراکم مواد معدنی استخوانی به طور طبیعی کاهش پیدا میکند، بنابراین ما به مقدار زیادی فسفر، منگنز، آهن و فسفر برای حفظ سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان نیاز داریم. بلغور گندم این مواد معدنی رو در غلظت های بالا سخاوتمدانه در اختیار بدن قرار میدهد و باعث میشود این غله به یک تقویت کننده عالی برای استخوان تبدیل می شود .

ایجاد حس سیری زودرس:

از آنجا که بدن ما نمی تواند فیبر رو هضم می کند، این ماده در دستگاه گوارش باقی میماند و هنگام جذب آب فضای زیادی رو اشغال می کند. این ویژگی به شما احساس سیری میدهد و  میل به خوردن غذا را کاهش می دهد. در عین حال فیبر موجود در بلغور کمک می کند تا قند خون متعادل شود.

عدم تعادل در قند خون:

گندم قند خون را متعادل می کند.

منبع قابل قبول انرژی:

 گندم پخته شده، یک غذای کامل برای قبل از تمرینات ورزشی  . چون که این ماده کربوهیدرات های موجود در خودش رو به آرامی آزاد می کند و موجب متعادل شدن انرژی میشود.

 گندم برای همه افراد مناسب نیست

اگرچه گندم برای بسیاری از افراد مناسب است، اما ممکن است انتخاب درستی برای همه نباشد. از آنجا که بلغور محصول گندم است، هرکسی که به گندم یا گلوتن حساسیت دارد نباید آن را مصرف کند.

برخی از افراد مبتلا به اختلالات مزمن روده، مانند بیماری التهابی روده (IBD) یا سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS)، به دلیل محتوای فیبر نامحلول ممکن است به بلغور واکنش نشان دهند. اگر مطمئن نیستید، ابتدا مقدار کمی از آن را مصرف کنید تا متوجه شوید بدن شما چگونه واکنش نشان خواهد داد.

به همین ترتیب، اگر به دلیل عفونت یا بیماری در دستگاه گوارش خود دچار مشکل شده‌اید، بهتر است قبل از مصرف غذاهایی با فیبر بالا مانند بلغور گندم، کمی صبر کنید تا علائم‌تان بهبود یابد، تا از تشدید بیماری خود جلوگیری کنید

برای خرید گندم کامل اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده گندم   # خرید بلغور گندم # خواص گندم # خرید انواع  گندم # رفع یبوست # خرید گندم # خرید گندم پرک

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گندم کامل اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط