ریشه

ریشه زعفران یک مثقالی

وزن : 5 گرم

قیمت برای شما : 75,000 تومان
قیمت : 78,750 تومان
  • طبع ریشه زعفران گرم و خشک است.

  • ضد افسردگی

  • نشاط آوری

  • از بین بردن بوی بد دهان

  • شادابی پوست

  • تقویت قوای جنسی

  • بهبود عملکرد قلب و کبد

  • مقوی معده و مثانه

❗️تمام ادویه ها باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ادویه نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

ریشه  زعفران همانند کلاله‌ی آن، دارای ویتامین های B1 ،B2 ،B6 و C، عناصر معدنی از قبیل آهن، منگنز و کلسیم است اما نسبت به کلاله دارای مقدار کمتری از این مواد است.

گفتنی است که ریشه برخلاف رشته های سرخ رنگ زعفران دارای مقدار کمتری کروسین است و بخاطر همین رنگدهی پایین تری دارد چون کروسین عامل اصلی رنگ دهی زعفران است.

در نتیجه نمی توان در پیشگیری و درمان بیماری های چشمی، دیابت، آلزایمر و بهبود حافظه که از موارد درمانی کروسین است استفاده کرد، اما چون سایر مواد مفید موجود در کلاله را دارد.

کارایی ریشه زعفران

این نوع از زعفران عطر و بوی فوق العاده ای دارد و از آن در طبخ انواع مختلف غذاهای ایرانی و نیز دمنوش ها و چای ها استفاد می شود.قیمت ریشه زعفران نسبت به انواع دیگر زعفران بسیار کمتر و پایین تر است. دلیل این موضوع هم قدرت رنگدهی پایین این نوع زعفران به نسبت زعفران سرگل و نگین است. معمولا رنگدهی زعفران در قسمت سرگل آن ست ولی عطر و بوی زعفران مربوط به ریشه آن است.

طبع ریشه زعفران گرم یا سرده؟

از آنجا که ریشه زعفران و زعفران هر دو از بخش کلاله گل زعفران هستن بنابراین طبع ریشه زعفران هم مانند خود زعفران گرم هست.

خواص ریشه زعفران یا زعفرون اقتصادی

زعفران سفید ویتامین های گروه B و c رو داره. عناصر معدنی مثل آهن (جلوگیری از کم خونی)، منگنز و کلسیم (تقویت استخوان ها)، پتاسیم ( گشاده کننده رگ ها) به وفور درون ریشه وجود داره اما درخامه زعفران تمام این عناصر به نسبت کمتری از کلاله سرخ رنگ زعفران یافت میشه.

خامه زعفران عطر خوش زعفران رَو در خودش جا داده و در کنار تمام خواصی که داره میتونین با قیمت خیلی کمتر، از عطر زعفران در غذا ها و نوشیدنی های خودتون بهره مند شین.

از خواص دیگه خامه زعفران میتونیم مواردی مثل جلوگیری از افسردگی و ایجاد نشاط رو بگیم چون ریشه زعفران سرتونین و دوپامین رو توی بدن متوازن میکنه.

استفاده از خامه زعفرن به خوش بو شدن دهان و سلامت دندان ها هم کمک میکنه.

همگی عموما غنچه گل محمدی را به عنوان تقویت کننده قوای جنسی هم برای آقایان و هم بانوان می شناسند. خواص خامه زعفران هم در افزایش قوای جنسی مشابه خواص غنچه گل محمدی می باشد.

خواص خامه زعفران برای سلامت کلیه ها و کبد که دو عضو حساس بدن هستن مناسب هست.

از دمنوش خامه زعفران برای تقویت قلب، پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و کاهش چربی های غیر مفید هم میتوانی استفاده کنی.

این فرآورده زعفران تاثیر فوق العاده ای برای جلوگیری از اختلالات عصبی و اضطراب داره و میتونه تا حدود زیادی وسواس رو کاهش بده.

برای افزایش انرژی در یک روز پرکار هم می توانید از خواص آن در انرژی بخشی استفاده کنین.

طریقه مصرف ریشه زعفران

بهترین روش و طریقه مصرف سفیدی زعفران، سابیدن آن است و استفاده از آن به روش پودر، برای سابیدن آن بهتر است ابتدا آن را با حرارت بسیار ملایم و یا غیر مستقیم مقدار حرارت دهیم تا حالت شکننده پیدا کند و بهتر است که مانند تمامی ادویه ها به صورت تازه به تازه سابیده شود تا مولکول های فرار که همان عطر دهنده ها باشند در سفیده زعفران حفظ شود.

ریشه زعفران چه کاربردی دارد ؟

خامه زعفران همان خواص زعفران را هر چند به مقدار کمتر دارد و میتوان در مواقعی که رنگدهی زعفران مدنظر نیست و تنها خواص درمانی زعفران مورد توجه است از آن استفاده کرد.

استفاده به جای زعفران در اینگونه مواقع صرفه ی اقتصادی نیز دارد.

چرا که خامه زعفران نسبت به زعفران نگین با قیمت کمتری عرضه می شود.

در تهیه غذاهایی که فقط طعم و عطر زعفران ملاک است از قبیل ته دیگ، شیرینی، سوپ، خورشت، شربت و دمنوش هایی که مواد رنگی دیگری اضافه می کنیم، می توان از خامه زعفران استفاده کرد.

برای خرید ریشه زعفران اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید ریشه زعفران # خواص ریشه زعفران # خرید پودر زعفران # saffron # خرید زعفران سفید # خرید خامه زعفران # زعفران گنابد # زعفران قائنات

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای ریشه زعفران یک مثقالی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط