پودر

پودر فلفل فرنگی یا فلفل بهار اعلی

وزن : 50 گرم

قیمت برای شما : 74,250 تومان
قیمت : 77,963 تومان
  • طبع فلفل بهار گرم و خشک است.

  • برای کاهش وزن مناسب است

  • به بهبود سیستم گوارش کمک می کند

  • کاهش التهاب

  • تسکین علائم یائسگی

  • جلوگیری از بیماری‌های مزمن با فلفل فرنگی

  • بهبود گوارش

  • کاهش التهاب با مصرف فلفل فرنگی

  • بی حس کننده

  • خاصیت ضد سرطانی

  • آرام بخشی: این میوه به عنوان یک داروی خانگی برای از بین بردن بی خوابی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

  • کاهش درد و التهاب: خاصیت ضد التهابی این نوع فلفل خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش و به تقویت سلامت شما کمک می‌کند.

  • بی حس کننده موضعی: از فواید مهم این میوه بی حس کنندگی موضوعیست که بر روی اعصاب مرکزی تاثیر نمی‌گذارد. به همین خاطر در طب سنتی برای کاهش درد نورالژی و آسیب‌های استخوانی و عضلانی کمک می‌کند.

  • این دان فلفل یک طعم دهنده بسیار عالی برای استیک ، انواع سالاد ، سوپ ، سس و حتی شیر شکلات می‌باشد

  • فلفل بهار قلم بعد از سفارش کشتری پودر می شود.

❗️فلفل فرنگی باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ان نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

فلفل فرنگی یا فلفل بهار قلم یا فلفل آل اسپایس (All Spice)دانه معطری است و همانند فلفل سیاه به اندازه نخود و به رنگ قهوه ای تیره است. و یک ادویه خاص است که عطر و طعم قوی داره و عطر آن به میخک یا جوز بویا و دارچین شباهت زیادی داره .که طعم اسرار آمیزی دارد. چرا که با خوردن آن همزمان چندین طعم جالب را زیر زبان خود حس خواهید کرد.

این ادویه بیشتر در بهارات هندوستان رشد می کنه و به صورت وسیع وجود داره به همین دلیل به آن بهار فلفل میگویند .در زبان انگلیسی آن را آلس اسپایس All spice یعنی همه ادویه می نامند.

این ادویه نسبت به سایر فلفل ها طبع گرم تر و قوی تری دارد .این فلفل از یک درخت گرمسیری همیشه سبز سرچشمه می گیرد.

همانطور که می‌دانید فلفل‌ ها در انواع مختلف و طعم‌های تند و شیرین وجود دارند فلفل بهارعلاوه طعم‌های جالب و اسرار آمیزی که دارد ترکیبات شگفت انگیزی دارویی مثل اوکاپیتول، اوژنول، کاریوفیلن و… نیز دارد.

خواص فلفل فرنگی یا فلفل بهار قلم

بی حس کننده

یکی از خواص بی نظیر و شگفت انگیز فلفل فرنگی بی حس کنندگی می‌باشد. البته این ماده می‌تواند تنها به صورت موضعی بدن شما را بی حس کند و بر روی اعصاب مرکزی تأثیری ندارد. به خاطر همین خاصیت بی حس کنندگی است که پزشکان طب سنتی از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌کرده اند. این موضوع قادر است به شما در کاهش درد نورالژی، آسیب‌های استخوانی و عضلانی، و فشار مفصلی، و همچنین نیش حشرات کمک کند.

جلوگیری از بیماری‌های مزمن با فلفل فرنگی

بسیاری باور دارند که استفاده از فلفل فرنگی می‌تواند به شما در جلوگیری از بیماری‌های مزمن کمک کند.در این ادویه طیف گسترده‌ای از آنتی اکسیدان های قدرتمند وجود دارد. این آنتی اکسیدان ها می‌توانند به صورت موثری به شما در کاهش آسیب‌های منفی استرس اکسیداتیو رادیکال‌های آزاد کمک کنند. دانشمندان باور دارند که رادیکال‌های آزاد به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل ابتلا به بیماری‌های مزمن به شما می‌روند. از جمله آسیب‌های اصلی این مواد می‌توان به تضعیف عضلات، ریزش مو، از دست دادن بینایی و شنوایی، اختلالات عصبی و مشکلات عضلانی اشاره کرد.

بهبود گوارش

درست مانند سایر ادویه‌ها، فلفل فرنگی به بهبود گوارش منجر می‌شود. این موضوع ریشه در مزه تند این فلفل دارد. دانشمندان اعتقاد دارند که خوردنی‌های تند قادر هستند هضم را تقویت کنند. زمانی که شما از این خوردنی‌ها مصرف می‌کنید، ترشح آنزیم‌های گوارشی به سرعت افزایش پیدا می‌کند. این امر باعث می‌شود که احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند اسهال، سندرم روده تحریک پذیر، رفلاکس معده و نفخ شکم کاهش پیدا کند.

آرامش بخش

شاید باورش سخت باشد اما فلفل فرنگی بر خلاف طعم تندش بسیار آرامش بخش می‌باشد به طوری که از آن به عنوان یکی از بهترین داروهای خانگی برای از بین بردن بی خوابی یاد می‌شود. مصرف این ماده بر روی ترشح برخی از هورمون‌ها تأثیر می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین این هورمون‌ها کورتیزول نام دارد که بسیاری آن را با اسم هورمون اضطراب می‌شناسند. سطح اضطراب به صورت مؤثری با ترشح این هورمون رابطه دارد. استفاده از این فلفل می‌تواند سطح این هورمون را به صورت جدی کم کند. این موضوع باعث کاهش اضطراب می‌شود.

کاهش التهاب با مصرف فلفل فرنگی

یکی دیگر از خواص بی نظیر و مهم فلفل فرنگی مربوط به کاهش التهاب می‌شود. جالب است بدانید که التهاب یکی از دلایل اصلی برای ابتلا به بیماری‌های مزمن به شمار می‌رود و از همین رو کاهش آن می‌تواند به تقویت سلامت عمومی شما کمک کند. از جمله بیماری‌های شایع التهابی می‌توان به نقرس و آرتریت اشاره کرد. این بیماری‌ها که مفاصل شما را تهدید می‌کنند، هیچ راه درمانی ندارند و به همین دلیل بهتر است با استفاده از مواد ضد التهابی مانند این فلفل از ابتلا به آنها پیشگیری کنیم.

تفاوت بهار فلفل با سایر فلفل‌ها

میوه بهار فلفل از نظر شکل و ظاهر تفاوت چندانی با سایر فلفل‌ها ندارد. فقط از نظر اندازه، دانه‌های این فلفل بزرگ‌تر بوده و تقریبا به قدر یک نخود است. معمولا فلفل بهار را زمانی که نارس و سبز رنگ است می‌چینند تا بعدا از طریق نور آفتاب یا سایر روش‌ها آن را خشک کنند. دانه خشک‌شده این فلفل به رنگ قهوه‌ای تیره است.

فلفل بهار به اندازه سایر فلفل‌ها تند و تیز نیست. ته مزه‌ای شیرین با طعمی خاص و قوی مانند جوز و میخک دارد و چون عطر آن به تنهایی آنچنان قوی نیست معمولا با سایر ادویه‌ها ترکیب می‌شود. از نظر طبع نیز فلفل بهار نسبت به سایر فلفل‌ها بسیار گرم‌تر و پر حرارت‌تر است.

موارد مصرف فلفل فرنگی یا فلفل بهار قلم

این ادویه فلفل، ادویه ای خوش طعم و بسیار خوش عطر و بو هست که آشپز های حرفه ای در کل جهان در دستور پخت های خود از ان استفاده میکنند.

از فلفل بهار در اکثر غذاها اعمم از خورشت‌ها، ترشی‌ها، سوپ‌ها استفاده می‌شود. این فلفل به عنوان پای ثابت ادویه کاری در فرهنگ غذایی مردم هند، عرب و ترک جایگاه ویژه‌ای دارد.

برای مزه دار کردن گوشت قرمز مناسب است.به این صورت که برای درست کردن استیک اول گوشت را به همراه این ادویه و ادویه های معطر دیگر مزه دار میکنید. سپس بر روی تنه درخت بهار فلفل آن را کباب می کنند که یک طعم استثنایی را ایجاد می کند.

طعم شیرین، عطر خاص و تندی ملس فلفل بهار سبب شده‌است که از آن حتی در پخت کیک‌ها نیز بتوان استفاده کرد. هم چنین سرآشپزهای حرفه‌ای دنیا جهت پخت کبابی‌ لذیذتر و با عطر و مزه‌ای خاص‌تر همواره استفاده از این ادویه را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

برای خرید پودر فلفل بهار درجه یک به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده فلفل بهار # خرید فلفل بهار # خواص فلفل بهار # خرید انواع ادویه جات اصل معطر # All spice # خرید انواع فلفل # خرید فلفل فرنگی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای پودر فلفل فرنگی یا فلفل بهار اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط