فلفل

فلفل سفید قلم اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 98,000 تومان
قیمت : 102,900 تومان
  • طبع فلفل سفید گرم و خشک است.
  • کمک به ورم مفاصل
  • درمان سرطان
  • درمان کننده سردرد
  • جلوگیری از دردهای معده مانند زخم و معده درد
  • درمان سرماخوردگی و سرفه
  • کنترل فشارخون
  • تسکین دندان درد (پودر آسیباب شده آن)
  • بینایی را تقویت می کند
  • درمان شوره سر
  • تقویت قوه باء (مخلوط با شکر و شیر)
  • تقویت حافظه
  • رقیق کننده خون

❗️ادویه ها و چاشنی ها باید در ظرف در بسته محکم فلزی یا شیشه ای نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

 فلفل سفید قلم یکی از محبوب‌ترین ادویه‌ها است که طعم و عطر بسیار خوبی دارد. از فلفل سفید در تهیه سوپ‌ها، غذاهای سبک، سس‌ها، سفره آرایی، تاس کباب، آبگوشت و به عنوان چاشنی استفاده می‌شود

 فلفل سفید قلم چیست؟

فلفل سفید میوه ی گیاه فلفل سفید است که در اول به رنگ قرمز می باشد. پس از چیده شدن به مدت 15 روز در آب خیس می خورد تا پوست روی آن جدا شود و چیزی که باقی می ماند همان فلفل سفید می باشد. فلفل سفید یکی از ادویه های محبوب در آشپزی می باشد که فواید و خواص فراوانی برای سلامتی بدن دارد.

افزودن فلفل سفید به غذا نه تنها طعم و مزه ی جالبی به غذا می دهد بلکه سبب کاهش ورم و آماس نیز می شود و همچنین باعث کاهش فشار خون شده و هضم غذا را بهبود می بخشد و فشار خون را منظم می کند.

خواص فلفل سفید قلم در طب سنتی

فلفل سفید یکی از ادویه های مهم در طب سنتی در گذشته به حساب می آمده است. از فلفل سفید برای پاکسازی خلط و درمان احساس رطوبت که نوعی بیماری می باشد که سبب افزایش وزن شده و شخص احساس خستگی و سنگینی می کند، به کار می رفته است. همچنین به علت گرم کنندگی فلفل سفید از آن جهت درمان درد مفاصل مصرف می شده است و برای کاهش درد مچ دست و یا ورم مفاصل نیز استفاده می شده است.

دیگر استفاده های فلفل سفید در طب سنتی استفاده ی آن برای پاکسازی خون و خارج نمودن خلط می باشد. همچنین برای درمان سرفه، بهبود سلامت قلب، از بین بدن چربی ها نیز مصرف می شود. دیگر موارد استفاده از فلفل سفید در طب سنتی جهت تقویت بینایی و درمان ضعف چشم ها استفاده می شود.

طبع فلفل سفید قلم چیست؟

فلفل سفید دارای طبع گرم و خشک می باشد و بلغم و تریاق را بر طرف می کند و ضد سم است.

 فلفل سفید قلم در غذا

استفاده از فلفل سفید در غذاهای چینی و ویتامینی بیشتر می باشد و افزودن این ادویه به انواع سوپ ها، تاس کباب ها، آبگوشت ها، مرغ کبابی و خمیر پیتزا طعمی بی نظیر و خوشمزه ای را به غذا می دهد.

همچنین علاوه بر استفاده ی غذایی برخی از افراد از فلفل سفید استفاده ی دارویی می کنند تا هضم غذا را بهبود بخشد و از نفخ جلوگیری کرده و به سلامتی عمومی بدن کمک نماید.

تفاوت فلفل سفید و فلفل سیاه

فلفل سفید و فلفل سیاه هر دو محصول یک گیاه به نام Piper Nigrum هستند اما در روش فرآوری با هم متفاوتند. و تفاوت آن‌ها این است که فلفل سیاه میوه نارس بوته فلفل است که سبز رنگ است. این فلفل را پخته و خشک می‌کنند تا پوستش سیاه و چروک شود.

برعکس، فلفل سفید میوه رسیده بوته فلفل است که زمانی که بربوته است رنگش قرمز تیره است. این فلفل حدود ۱۵ روز در آب خیسانده‌ می‌ شود و بعد از آن پوستش شروع به افتادن می‌کند. وقتی که پوست می‌ افتد، پس از آن، جلوی آفتاب گذاشته‌ می‌ شوند تا سفید شوند. دانه سفید درون فلفل همان چیزی است که خشک‌ شده و به عنوان فلفل سفید کامل یا پودر مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

. میزان چربی موجود در فلفل سیاه بیش‌تر از فلفل سفید است. ارزش دارویی فلفل سفید نسبت به فلفل سیاه بیش‌تر است. عطر، طعم و بوی فلفل سیاه نسبت به فلفل سفید قوی‌تر است. طعم فلفل سیاه بهتر از فلفل سفید است و به همین دلیل کاربرد بیشتری در آشپزی نیز دارد. طول عمر فلفل سیاه نسبت به فلفل سفید بیشتر است. فلفل سفید موجب بروز واکنش‌های آلرژیک در افراد می‌شود.

فلفل سیاه و هم سفید مزه تندی دارند. زمانی که به غذا اضافه‌ می‌شوند طعم تند و تیزی به آن می‌ دهند. به‌ هر حال، فلفل سیاه تندتر است و مزه خاک‌ می‌ دهد. از طرف دیگر، فلفل سفید مزه‌ ای تیز و بویی تند دارد. مزه تند فلفل سفید فورا حس‌ می‌شود. فلفل سیاه نیز ممکن است به همان اندازه تند باشد اما شما تندی آن را آرام آرام پس از جویدن متوجه‌ می‌شوید.

نحوه استفاده از فلفل سفید چگونه است؟

در آشپزی غربی، فلفل سفید بیشتر به دلیل زیبایی در سس ها و یا غذاهای سفید استفاده می شود.

فلفل سفید شکل زیبایی به سس‌ های سفید، سوپ‌ ها و پوره سیب‌ زمینی می‌دهد. این کار برای اینکه ظاهر بهتری به غذاهای روشن بدهد انجام‌ می‌شود درحالی که پوسته‌ های قابل‌ مشاهده فلفل سیاه ممکن‌ است خیلی زیبا نباشند. در غذاهای چینی، تایلندی و فرانسوی، بیشتر از فلفل سفید استفاده‌ می‌شود.

در آشپزی آسیایی و مخصوصا چینی نیز بسیار بیشتر از فلفل سفید استفاده می شود تا سیاه. از این رو همیشه انتخاب برتر برای غذاهای چینی فلفل سفید است.

خواص فلفل سفید

1. درمان ویتیلیگو (پیسی)

فلفل سفید حاوی مقادیر بالای پیپرین است که باعث تحریک رنگ‌دانه‌های پوست شده و یکی از بهترین روش‌های طبیعی برای درمان بیماری ویتیلیگو یا پیسی محسوب می‌شود.

2. درمان شوره سر

فلفل سفید حاوی مقادیر بالای مواد معدنی است که به درمان شوره سر کمک می‌کند.

3. تقویت و افزایش رشد مو

فلفل سفید حاوی مواد مغذی است و به افزایش گردش خون در پوست سر و افزایش رشد مو کمک می‌کند.

4. مسکن طبیعی بدن

فلفل سفید، یک ماده گرم است که باعث تولید گرما در بدن شده و به‌عنوان یک مسکن طبیعی باعث درمان درد و اسپاسم بدن می‌شود.

5. آرتروز

 فلفل سفید دارای خواص ضدالتهابی و ضد درد قوی بوده که به پیشگیری و درمان آتروز و درد ناشی از آن کمک می‌کند.

6. سرطان

 فلفل سفید به نابودی سلول‌های سرطانی به‌ویژه سرطان پروستات کمک می‌کند.

7. درمان سردرد

فلفل سفید هم مانند فلفل سیاه دارای خواص ضد درد طبیعی است به درمان سردرد و بهبود علائم آن کمک می کند.

8. درمان سرفه

فلفل سفید دارای خواص آنتی بیوتیکی است و با تولید گرما به درمان سرفه و گلودرد کمک می کند؛ برای درمان سرفه کافی است مقداری پودر فلفل سفید را با کمی عسل خام ترکیب کنید و بخورید.

9. پاک سازی سیستم تنفسی

گرمای تولید شده توسط فلفل سفید می تواند به پاک سازی بینی، سینوس ها و سیستم تنفسی کمک کرده و باعث رفع گرفتگی و احتقان بینی شود.

10. معده و دستگاه گوارش

مصرف فلفل سفید می تواند باکتری های ایجاد کننده زخم در معده و روده را از بین ببرد و خطر ابتلا به زخم معده را کاهش دهد.فلفل سفید به بهبود هضم غذا کمک می کند.فلفل سفید به دلیل خواص گرمایشی که دارد، باعث جلوگیری از احتباس گاز در روده ها می شود.

11. فشار خون

از آنجایی که فلفل می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

12. سلامت قلب

فلفل سفید با کاهش فشار خون بالا و سم زدایی بدن به سلامتی قلب کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

13. قند خون و دیابت

فلفل سفید باعث هضم غذا را بهبود می بخشد و به این ترتیب می تواند به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک کند؛

 افراد مبتلا به دیابت برای کاهش قند خون بهتر است هر روز در یک لیوان آب یا شیر، مقداری پودر فلفل سفید، پودر دانه یا تخم شنبلیله و زردچوبه را با هم ترکیب کنند و بخورند.

14. درمان دندان درد

پودر فلفل سفید یک مسکن طبیعی برای دندان درد محسوب می شود؛ مقداری پودر فلفل سفید را با روغن میخک ترکیب کنید و بر روی دندان بمالید تا درد آن تسکین پیدا کند.

15. تقویت بینایی

در طب سنتی از فلفل سفید برای تقویت بینایی و درمان ضعف چشم ها استفاده می شود.

16. درمان آب مروارید

استفاده خوراکی از فلفل سفید یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان آب مروارید محسوب می شود؛ مقداری پودر فلفل سفید را با نسبت 1 به 5 با پودر بادام، شکر قهوه ای و کره ترکیب کنید و بخورید.

17. پوکی استخوان

مقادیر بالای منگنز، مس و منیزیم موجود در فلفل سفید به تقویت استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

18. اسهال

درمان سریع اسهال به ویژه در نوزادان و کودکان می شود.

برای خرید فلفل سفید قلم درجه یک به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد استفاده فلفل سفید # خرید فلفل سفید # خواص فلفل سفید # خرید انواع ادویه جات اصل معطر # White pepper # خرید پودر فلفل سفید # خرید انواع فلفل

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای فلفل سفید قلم اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط