سویق

سویق هسته خرما رسول

وزن : 200 گرم

قیمت برای شما : 63,750 تومان
قیمت : 66,938 تومان
  •  چاق کننده
  • مقوی و انرژی زا
  • اشتها آور
  • فاقد مواد نگهدارنده و اسانس شیمیایی
  • ویتامین های K, E, A
  • مناسب برای همه گروه های سنی

❗️سویق هسته خرما باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد ادویه نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

سویق هسته خرما دارای خواص شگفت‌ انگیز درمانی است و برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

خواص سویق هسته خرما

کنترل قند خون و درمان دیابت
برای قلب و رگ های قلب
دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه
تقویت بینایی و درمان آبریزش چشم
تسکین درد‌های مفصلی
تقویت سیستم ایمنی بدن
تسکین دندان درد
بهبود زخم‌های سطحی
درمان اسهال مزمن
بازگشت رحم به جای اولیه بعد از زایمان
افزایش هورمون تستوسترون و سلول‌های جنسی
افزایش دهنده شیر مادر
جوانسازی پوست و مو
درمان ریزش مو و تقویت مو

عوارض سویق هسته خرما

سویق دارای خواص زیادی است ولی نباید در مصرف آن افراط کنیم زیرا طبع گرم داره ممکنه در افرادی که طبع گرم دارند باعث جوش و حساسیت شود.

به افرادی که لوزالمعده حساس دارند توصیه می کنیم کمتر مصرف نمایید.

ممکنه در برخی افراد ایجاد حساسیت کند و موجب خارش و قرمز شدن پوست و … شود.

طریقه مصرف سویق هسته خرما :

در هنگام میل قهوه به آن سویق اضافه نمایید.
سویق را به آب گرم و لیمو اضافه نمایید و به عنوان دمنوش میل نمایید.
سویق را به اسموتی ها و آبمیوه های خود اضافه نمایید و این گونه مصرف کنید.
می توانید روی نان و کیک خانگی به عنوان تزیین بریزید.
در غذا مانند سالاد از سویق می توانید استفاده نمایید.

سویق چیست؟

 از آسیاب و تفت دادن دانه های مختلف غلات حبوبات و هسته میوه ها یا برخی از خود میوه ها و تره بارها سویق های متنوعی تهیه میشود. مانند سویق گندم سویق ستجد سویق برنج جو نخود ،عدس ،سیب ،کنار کدوتنبل دانه انار و خشخاش را می توان آسیاب کرد. و آرد حاصل را تفت داد تا سویق بدست آید.

سویق یک روش طبخ نباتات به خصوص غلات و حبوبات است که کیفیت مواد غذایی را تا بالاترین میزان ممکن نگهداری میکند. در این روش آرد ماده غذایی تفت می دهند میشود. در این فرآیند ضمن حفظ ارزش غذایی مزایای طبخ مثل آزاد شدن قندها به آرد اضافه میگردد. سویق خوراکی تازه یا عجیب و غریبی نیست سویق آرد تفت داده شده است مثل آردی که برای تهیه حلوا تفت میدهند.
برخی از سویق ها اساسا دارو هستند نه غذا یعنی نباید همیشه از آنها مصرف کرد و به صورت وعده غذایی در آورد.
از این دو نوع سویق گندم و جو که بگذریم دیگر انواع سویق به عنوان غذا مصرف نمیشوند و تنها مصرف دارویی دارند.

تفاوت سویق با قاووت

یکی از تفاوت های سویق با قاووتها و قوتوها در این است که قاووتها اکثراً تفت نمی دهند. البته خواص ویژه خودشان را دارند اما نباید با سویق اشتباه شان گرفت.
همچنین در قاووت ها از شیرین کننده ها و طعم دهنده ها مثل قند و شکر و هل استفاده میکنند. در حالی که سویق ها مواد اضافی ندارند.

طرز تهیه سویق

با توجه به تنوع سویق ها میتوان دانست که هر یک از سویق ها با توجه به ماده شان طرز تهیه خاص خود را دارند. به طور کلی دو نوع طرز تهیه سویق وجود دارد.
ا -نوع اول در این روش اول دانه ها آسیاب میشوند و سپس بدون روغن تفت می دهند .
2- نوع دوم در روش دوم ابتدا دانه ها تفت می دهند و بعدا دانه ها را پودرمی کنند.

طریقه مصرف سویق ها : 

اضافه کردن شکر به سویق، باعث چاقی میشود و قوت جنسی مردان را کاهش میدهد و بالعکس مصرف سویق با روغن زیتون نیروی جنسی را افزایش می دهد.

روش عمومی مصرف انواع سویق دو قاشق غذا خوری صبح ناشتا به صورت خشک است.
روزانه دو یا سه قاشق غذاخوری از سویق را در ظرفی بریزید و با کمی روغن به همرا عسل مخلوط کنید بدون اینکه آن را  تفت دهید تا تبدیل به حلوا شود و میل شود.
به صورت مخلوط با روغن زیتون جهت افزایش قوای جنسیی

شما با کمی خلاقیت می‌توانید هربار سویق را به شکلی جدید مقابل کودکتان قرار دهید.

سویق را با شیر ولرم مخلوط کنید، شیر همراه سویق مزه خوشایندی دارد.

آن را با کمی عسل و آب مخلوط کنید و یک فرنی فوری داشته باشید، چون سویق از قبل پخته شده نیاز به پخت مجدد ندارد.

همچنین سویق را انواع شیره‌ها، مانند شیره انگور یا خرما مخلوط کنید، حالا به حلوای سویق را به شکل دهید، مثلاً یک بار توی ظرف پهنش کنید، یک بار به صورت توپک در بیاورید و بار دیگر قالب ستاره‌ای بزنید.

از سویق می توان به جای آرد با مواد پنکیک مخلوط کنید و پنکیک‌های بامزه بپزید. یک قاشق سویق عدس در سوپ کودکتان بریزید، سویق می‌تواند جایگزین حبوبات باشد.

در ضمن سویق را با خرما مخلوط کنید، به صورت توپک‌های کوچک به کودکتان بدهید.

سویق در طب سنتی

انواع سویق، خوراکی تازه به بازار آمده یا عجیب و غریبی نیست، این ماده غذایی خوشمزه و ساده آرد تفت داده شده نباتات بخصوص غلات و حبوبات است، که کیفیت مواد غذایی را تا بالاترین حد ممکن نگه می‌دارد و سرشار از خواص مفید برای تمام سنین بخصوص کودکان است.

یکی از خوراکی های کمتر شناخته شده ولی مهم و پر خاصیت که به مصرف آن در روایات اسلامی بسیار سفارش شده است سویق‌ است. در این روایات به سویق گندم، جو، عدس، برنج ،سیب و خواص آن‌ها اشاره داشته و در بعضی روایات به طور کلی خاصیت سویق بیان شده و در بعضی موارد، از سوی امامان معصوم خوردن سویق برای درمان بیماری‌ها توصیه شده است.

به طور مثال امام صادق(ع) فرموده‌اند: «سویق خالی یا با روغن زیتون، گوشت را می‌رویاند و استخوان را محکم می‌سازد و به همین دلیل به کودکان خردسال هم سویق داده شود، همچنین مصرف چهل‌روزه آن بازوان را پرتوان می‌کند.» و در جایی دیگر فرموده‌اند: «براى مسمومیت، دارویى سودمندتر از سویق سیب، سراغ ندارم».

منابع موثق علمی شیعه بالاترین درجه ارزش را به سویق دادن و جایگاه سویق در رتبه خوراک انبیا و مرسلین تایید دیگری بر اهمیت این ماده غذایی با ارزش می باشد. در همین خصوص، امام کاظم (ع) فرموده‌اند: «همانا سویق همراه با وحی از آسمان نازل شد.»

در بعضی روایات هم یکی از اصحاب درباره بیماری خود یا دیگری صحبت می‌کند و امام بر اساس حرف او سویق و نیز روش مصرف آن را توصیه می‌کنند.

محققان و پژوهشگران طب سنتی توصیه می‌کنند که افراد برای تقویت عمومی بدن باید سویق را به مدت ۴۰ روز مصرف کنند، اما پس از سه روز آثار آن مانند افزایش انرژی و قدرت بدنی خصوصاً در شانه‌ها قابل مشاهده می باشد.

سویق مناسب خودتان را پیدا کنید

خواص هر سویقی با خواص همان چیزی که از آن تهیه شده تناسب دارد. مثلاً جو از گندم سردتر است، پس در اینصورت طبع سویق جو هم از سویق گندم سردتر خواهد بود. بنابراین خوب است قبل از تهیه و مصرف سویق، طبع و مزاج خودتان رابشناسید تا بتوانید درست انتخاب کنید. بعضی از سویق‌ها را نیز به همین دلیل بر اساس ویژگی مصرف‌کننده و یا خاصیت‌شان نام‌گذاری کرده اند. مانند سویق کودک، سویق چاقی و سویق لاغری و... در خرید اینگونه سویق‌ها نیز دقت کنید که به آن نیاز دارید یا نه. مثلاً اگر چاقی یا لاغری شما به کم‌کاری یا پرکاری غده تیروئید مربوط می شود، یا برای بیماری خاصی دارو مصرف می‌کنید، یا بیماری‌ گوارشی دارید، با مشورت پزشک سویق را مصرف نمایید.

انواع سویق ها

در خرید اینگونه سویق‌ها نیز باید دقت کرد که به آن نیاز است یا نه. مثلاً اگر چاقی یا لاغری به کم‌کاری یا پرکاری غده تیروئید مربوط می‌شود، یا برای بیماری خاصی دارو مصرف می‌شود، یا فرد بیماری‌ گوارشی دارد، با مشورت پزشک سویق را مصرف کند.

۱- سویق گندم

سویق گندم مهمترین نوع سویق که در طب سنتی به مصرف آن توصیه شده است. سویق گندم باعث تقویت عمومی بدن، تقویت کودکان درحال رشد و افزایش نیروی جنسی شده و همچنین خوردن آن برای مادران باردار و شیرده مفید بوده و از ناهنجاری‌های مادرزادی جنین پیشگیری می‌کند.

مصرف سویق گندم برای رفع ضعف و لاغری مفید بوده و باعث چاقی می‌شود.

۲- سویق جو

سویق جو هم غذاست و هم دارو و همانند سویق گندم برای تقویت عمومی بدن بسیار عالی بوده و تنظیم کننده قند خون است و همچنین در درمان دیسک گردن مؤثر است. ترکیب سویق جو و گندم هم تقویت کننده است هم چاق کننده و مناسب برای کودکان لاغر و ضعیف. همچنین از خستگی زودرس جلوگیری کرده و به سیستم گوارش کمک می‌کند.

این سویق را می‌توان با خرما یا شیر و عسل ترکیب و روزانه ناشتا مصرف کرد و یا به کودک خود داد. این ترکیب به اندازه‌ای مفید بوده که طی مدت سه روز متوجه میزان اثر بخشی و نتیجه آن خواهید شد.

۳- سویق عدس

سویق عدس به رفع تشنگی کمک می‌کند و باعث تقویت معده کودک می‌شود همچنین این سویق به پیشگیری و درمان کم خونی کمک کرده و در درمان خونریزی‌های شدید قاعدگی موثر بوده و باعث تقویت معده و کاهش صفرا می‌شود.

از دیگر خواص این سویق افزایش فعالیت سلول‌های مغز و تقویت هوش و حافظه، تقویت عضله قلب و حفظ سلامتی آن، شفاف کننده پوست، تقویت کننده عضلات و کمک به رشد کودکان، کم کردن دوران نقاهت و افزایش شیر مادر است.

۴- سویق برنج

از خواص سویق برنج می‌توان به تقویت بنیه و سلامت دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ و همچنین درمان لاغری اشاره کرد. این سویق همچنین برای درمان اسهال در کودک داروی مناسبی است.

۵- سویق گندم و جو

برای سویق گندم و جو آرد گندم وجو را بدون روغن با حرارت غیر مستقیم تفت می دهند و باهم مخلوط می کنند. آرد و سبوس باید بسیار آسیاب شوند به اندازه مساوی از هرکدام تفت می دهند. سویق گندم و جو به کودکانتان در خردسالی بدهید، چرا که گوشت را می رویاند و استخوان را محکم می سازد.

۶- سویق خونساز

سویق خونساز برای افرادی که کم خونی دارند بسیار مفید است این محصول دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است محدودیت سنی در مصرف ندارد. بدون هر گونه عوارض جانبی ناشی از مصرف داروهایی شیمیایی است

۷- سویق سنجد

سویق سنجد بسیار مقوی بوده و بهترین غذا برای رژیم غذایی دوران شیردهی است و باعث مهار طبع، تقویت نیروی بدن و سیستم ایمنی می‌شود، این سویق همچنین به انسجام استخوان‌های کودک کمک بسیاری کرده و جهت رشد و چاق شدن کودک بسیار مفید است.

۸- سویق لاغری

سویق لاغری یک کمک کننده به شما در روند لاغری است و با نام «سویق چربی سوز» نیز شناخته می‌شود. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که صرفا با استفاده از سویق لاغری، لاغر نخواهید شد.

۹- سویق نخود

این سویق از جمله سویق ‌ای خوب و پر کاربرد است. سویق نخود تقویت کننده کمر است و به رفع ضعف کمر و تسکین دردهای استخوان کمک می‌کند و به همین خاطر درمان خوبی برای دیسک کمر است. این سویق همچنین به تراکم استخوان‌های کودک کمک کرده و باعث تقویت عمومی بدن و تقویت نیروی جنسی می‌شود.

۱۰- سویق کودک (چهار گیاه)

این سویق از ترکیب انواع سویق‌ها به دست می‌آید که البته باید گفت جهت سهولت ترکیب آن با شیر ذرات ریزتری باید داشته باشد. این سویق نه تنها برای کودک بلکه برای همین سنین مناسب بوده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

استفاده از آن مخصوصاً به مادران شیرده توصیه شده چون باعث افزایش شیر مادر می‌شود، بهترین جایگزین قرص آهن محسوب شده و همچنین برای کمک به بهبود پوکی استخوان و شکستگی استخوان و تقویت ساق پا موثر است.

این سویق به همراه خرما بهترین ترکیب در وعده سحری برای روزه داران بوده و در روایات استفاده از آن بسیار توصیه شده است.

۱۱-سویق چاقی (سه گیاه)

سویق چاق کننده مفید برای درمان لاغری، کمک به رشد کودکان، تقویت بنیه بانوان شیرده می باشد . لازم به ذکر است که این سویق از مرغوب ترین محصولات ارگانیک و بالاترین کیفیت تهیه شده است.سویق چاقی باعث افزایش وزن بدن بدون عوارض جانبی،افزایش قوای جسمانی ، تقویت نیرو و انرژی زا ، حاوی مواد ضروری برای رشد بدن میشود.

۱۲-سویق استخوان ساز(چهار گیاه)

پوکی استخوان یکی از بیماریهای رایج است و زمانی بروز می کند که تشکیل استخوان جدید قادر به ترمیم استخوان های تخریب شده نباشد. خوردن سویق استخوان ساز کمک شایانی در بهبود روند درمان پوکی استخوان یا پیشگیری از ابتلا خواهد کرد.

۱۳- سویق کامل (پنج گیاه)

این سویق که از پرکاربردترین و بهترین سویق‌ها محسوب می‌گردد حاصل سویق گندم، سویق سنجد، سویق عدس و سویق جو و سویق نخود و سویق برنج میباشد.

سویق کامل را باید در یخچال نگهداری کرده و لازم به ذکر است بدانید که دارای مواد افزودنی و نگهدارنده نمی‌باشد و از طبع مرطوب و گرم برخوردار می‌باشد. سویق کامل جزء بهترین مکمل‌های غذایی و مقوی و تقویت‌ کننده و انرژی‌زا محسوب می‌گردد.

برای میل کردن سویق کامل می‌توانید آن را به‌ همراه یک لیوان شیر استفاده کرده و یا این‌ که با مقداری روغن و آب یا شیر سویق را ترکیب کرده و به‌ صورت حلوا آن را مصرف کنید و از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید.

۱۴-سویق هسته خرما

سویق هسته خرما دارای خواص شگفت‌ انگیز درمانی است و برای سلامتی بدن بسیار مفید است. از جمله خواص آن کنترل قند خون و درمان دیابت ،دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه ،تقویت سیستم ایمنی بدن و ...می باشد.

نکاتی که باید درباره مصرف سویق رعایت شود

از مصرف سویق با آب جدا پرهیز کنید.

مردان باید از مصرف آب و شکر همراه سویق اجتناب کنند، زیرا سبب ضعف و ناتوانی جنسی آنها شده و بهتر است آن را به همراه خرما، عسل و شیر میل کنند.

همانند سایر مواد غذایی، از زیاده‌روی در خوردن سویق پرهیز کنید زیرا باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود.

مقدار مصرف سویق در هر وعده دو کف یا همان دو یا سه قاشق غذاخوری است.

برای تهیه یک سویق خوشمزه و مقوی می‌توان مقداری عسل، شیره خرما، شیر یا روغن زیتون به آن اضافه کرد، اما توصیه می‌شود از افزودن آب یا شکر به سویق خودداری شود تا اثرات درمانی این معجون به خوبی حفظ شود.

استفاده از سویق بهتر است همراه روغن زیتون باشد نه اینکه با هم تفت داده شود.


# خرید سویق # خواص سویق ها # کاربرد سویق ها # افزایش وزن # تقویت بدن

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای سویق هسته خرما رسول
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط