پودر

پودر آویشن کوهی

وزن : 50 گرم

قیمت برای شما : 23,750 تومان
قیمت : 24,938 تومان
  • طبع آویشن گرم و خشک است.

  • دارا بودن ویتامین های B.E ،A،C

  • حاوی آنتی بیوتیک طبیعی

  • التیام بخش و مقوی

  • ضدباکتری و ضدعفونت

  • طعم دادن به مایه‌گوشتی‌های متنوع

  • طعم دادن به خورشت ها

  • طعم دادن به گوشت‌ها

  • استفاده در غذاهای ایتالیایی و فرانسوی

  • تقویت سیستم ایمنی بدن

  • درمان سرما خوردگی

  • عطر غالب پودر آویشن شیرازی باعث بهبود کیفیت غذا می‌شود همین ویژگی می‌تواند نیاز به مصرف بیش‌ازحد نمک در پخت‌وپز را کاهش بدهد.

  • بعد از سفارش مشتری آویشن کوهی پودر می شود

❗️ادویه ها و چاشنی ها باید در ظرف در بسته محکم فلزی یا شیشه ای نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

آویشن‌ کوهی از دسته‌ی گیاهان دارویی است که به زبان انگلیسی zataria گفته می‌شود.

آویشن یکی از مشهورترین گیاهان جهان است که دیر زمانیست نه تنها در پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد، بلکه دارای ویژگی های دارویی نیز است و به سلامت بدن انسان کمک می کند. از جمله خواصی سلامت و درمانی آویشن می توان به توانایی آن در کاهش مشکلات تنفسی، تقویت سیستم ایمنی بدن، محافظت در برابر بیماری های مزمن، تحریک جریان خون، جلوگیری از عفونت های قارچی، بهبود سلامت قلب، و کاهش استرس اشاره کرد.
از نظر استفاده در آشپزی، ساقه و برگ های آویشن در غذاهای مختلف به صورت کامل یا خشک شده مورد استفاده قرار می گیرد. آویشن به طور معمول به انواع مختلف سوپ، سس ها، و غذاهای گوشتی اضافه می شود و بیشتر به عنوان یک چاشنی خوشمزه کاربرد دارد. در همین راستا، پودر آویشن را می توانید به عنوان ادویه استفاده کنید و برای تغییر مزه به وعده های غذایی بزرگ یا خورش اضافه کنید.

علاوه بر اینکه پودر آویشن برای سرفه هم استفاده می‌شود، خواص درمانی دیگری مانند کمک به درمان دردمعده، مسمومیت، سیاه سرفه، شبکوری، دندان درد، سنگ کلیه، برفک دهان، ورم کلیه، ناراحتی کبد و درد سیاتیک دارد. در مصر برای رفع بوی بد دهان از آن استفاده زیادی می‌برند.

 پودر آویشن کوهی در غذا

در غذاها معمولا چاشنی‌های پرکاربرد نمک، فلفل و زردچوبه جزء اصلی‌ترین طعم دهنده هاست. درکنار این ادویه ها به دلیل عطر بی‌نظیری که این پودر دارد خود را در کنار این ادویه ها جای داده است.

 خواص پودر آویشن کوهی در غذا هم نقش پرکاربردی در کیفیت نهایی غذا دارد. در رستوران‌ها هم از این پودر استفاده می‌شود تا به غذاها عطر و بوی لذیذی ببخشد. در نوشیدنی‌های سنتی و درکنار غذا می‌توانید این پودینه را به دوغ اضافه کرده و میل کنید. ماست و دوغ آویشن معروفیت خاصی دارد

پودرآویشن یکی از سبزیجات معطر بسیار مفید است که کاربردهای فراوانی در آشپزی دارد.
بد نیست بدانید که آویشن در آشپزی ایتالیایی و فرانسوی کاربرد زیادی دارد و بسیاری از کشورهای خاورمیانه هم از این سبزی معطر در غذاهای شان استفاده می‌کنند.

استفاده از آویشن می‌تواند نیاز به مصرف نمک را در غذاها کاهش دهد . عطر غالب آویشن باعث بهبود کیفیت غذا می‌شود و همین ویژگی می‌تواند نیاز به مصرف بیش‌ازحد نمک در پخت‌وپز را کاهش بدهد.

مهم‌ترین کاربردهای آویشن در آشپزی به ترتیب زیر است:

۱. طعم دادن به گوشت‌ها

در بسیاری از دستورهای آشپزی فرانسوی و ایتالیایی از آویشن برای طعم‌دار کردن گوشت قرمز و گوشت مرغ استفاده می‌شود. بسیاری از سوپ‌ها و خوراک‌های فرانسوی هم حاوی آویشن تازه یا پودر آویشن هستند. در آشپزی ایتالیایی برای ارتقای طعم انواع پیتزای حاوی گوشت و مرغ از پودر یا برگ آویشن استفاده می‌کنند. به این منظور شما باید بعد از چیدن تمامی لایه‌های پیتزا، کمی برگ آویشن یا پودر آویشن را در بالایی‌ترین لایه پیتزا بریزید. برای استفاده از آویشن در خوراک‌ها یا سوپ‌های گوشتی هم می‌توانید آویشن تازه همراه با شاخه آن را داخل سوپ یا خوراک بریزید و در انتهای پخت هم شاخه آویشن را از غذا خارج کنید.

۲. طعم دادن به خورشت ها

آویشن در گروه سبزی‌های دیرپز قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید در خوراک‌های برپایه گوشت یا مرغ از برگ تازه آویشن استفاده کنید، به شما توصیه می‌کنیم که برگ‌های آویشن را از همان ابتدای پخت داخل قابلمه بریزید تا هم عطرشان به‌خوبی آزاد شود و هم به‌خوبی بپزند. اگر از پودر آویشن در تهیه غذا استفاده می‌کنید، بهتر است که این پودر معطر را در ۲۰ دقیقه پایانی پخت به غذا اضافه کنید.

۳. طعم دادن به مایه‌گوشتی‌های متنوع

شما می‌توانید از آویشن در مایه‌گوشتی‌های مختلفی مانند مایه ماکارونی، مایه لوبیاپلو، مایه پیتزای مخلوط، مایه لازانیا و هر مایه‌گوشتی دیگری که حاوی گوشت چرخ‌کرده یا حتی سویا باشد، استفاده کنید. به این منظور می‌توانید پودر آویشن را بعد از خاموش کردن حرارت به مایه‌گوشتی اضافه کنید تا عطر و طعمش به‌خوبی حفظ شود.

کاربرد آویشن در غذا

یکی از طعم دهنده‌های عالی برای غذا، آویشن است. فواید و کاربرد آویشن در غذا، به صورت ترکیبی است،

ترکیب آویشن به همراه مواد غذایی به شرح زیر می‌باشد:

گوشت
گوجه فرنگی
لوبیا
عدس

برای طعم دار کردن سوپ، آویشن گزینه بسیار مناسبی است. آویشن جدای این که برای سلامتی بدن مناسب است؛ طعم و عطر مطلوبی را به غذا می‌دهد. سوپ، یکی از وعده‌های غذایی برای دوران بیماری است. آویشن موجود در سوپ، به درمان بیماری کمک می‌کند.

آویشن طعم دهنده گوشت است. برای افرادی که تمایل زیادی به مصرف گوشت دارند؛ عطر و بوی آویشن را نباید از دست دهند. مقداری از پودر آویشن را بر روی گوشت بریزید؛ تا طعم و عطر بی نظیر آن را حس کنید. خوراک مرغ، یکی از غذا‌های خوشمزه که طرفداران زیادی دارد. برای دادن بو و طعم مناسب به مرغ، آویشن یک چاشنی فوق العاده است.

انواع غذا‌هایی که در آن آویشن به کار برده می‌شود شامل:

مایه ماکارونی
املت
خوراک لوبیا ، قارچ، ماهی و انواع سوپ
انواع غذاهای ایتالیایی و فرانسوی

ترکیب آویشن با ادویه‌های دیگر

آویشن را با ادویه‌های دیگر می‌توان ترکیب کرد. قرار گرفتن آویشن در کنار ادویه‌های دیگر، ترکیب فوق العاده‌ای را به وجود می‌آورد. البته ترکیب ادویه‌های دیگر در کنار آویشن، برای تهیه هر نوع غذا متفاوت است.

ادویه‌های ترکیبی در کنار آویشن برای خوراک مرغ به شرح زیر می‌باشد:

آویشن
سیر
مرزنجوش
ترخون
پونه کوهی
گشنیز

برای افرادی که تمایل به مصرف گوشت گاو دارند؛ ادویه‌های ترکیبی با آویشن شامل:

آویشن
کرفس
مرزنجوش
گشنیز
مریم گلی
رزماری
پونه کوهی
سیر

البته برای خوراک لذیذ ماهی کباب، ترکیب دیگری از آویشن وجود دارد که شامل:

آویشن
گشنیز
رازیانه
رزماری

یکی از میان وعده‌های بی نظیری که با آویشن آن را مزه دار می‌کنند؛ ذرت است. فواید و کاربرد آویشن در غذا، برای یک میان وعده فوق العاده است. آویشن برای ایجاد یک میان وعده طعم دار و خوشمزه گزینه خوبی است. ذرت پخته شده، یک میان وعده بسیار پرطرفدار است. پودر آویشن به همراه نمک و فلفل برای ذرت پخته شده استفاده می‌شود.

البته برخی از افراد، تمایل به مصرف سس دارند. پودر آویشن به صورت ترکیبی با سس مصرف می‌شود. در هر صورت، مصرف آویشن به تنهایی، سالم‌تر از ترکیب آن با سس است. با این حال، سلیقه و مزاج افراد تعیین کننده استفاده از آویشن است.

یکی از فواید و کاربرد آویشن در غذا، دم کرده آن است. برخی از افراد تمایل به مصرف نوشیدنی دارند. یکی از نوشیدنی‌های طبیعی، دم کرده آویشن است. البته از دم کرده آویشن برای مزه دار کردن غذا نیز استفاده می‌شود. اما در بیشتر موارد، پودر آویشن کاربردی‌تر خواهد بود. دم کرده آویشن از خصوصیت ضد ویروسی برخوردار است.

نکته

فواید و کاربرد آویشن در غذا و نحوه استفاده از آن مهم است. اگر مصرف آویشن خشک در غذا، بیش از حد مجاز شود؛ مزه تلخی به غذا می‌دهد.

پودر آویشن کوهی برای سرما خوردگی

در طب سنتی آمده است که پودر آویشن باغی برای سرماخوردگی و گلودردهای چرکی بسیار تاًثیر گذار بوده است. همچنین برای بهبود بیماری‌های ریوی از اسانس آن به همراه چای استفاده می‌شود.

طریقه مصرف پودر آویشن کوهی

پودرآویشن را همراه با آب روی حرارت غیرمستقیم قرار داده تا دم بکشد در طول زمان 2تا3 دقیقه دم نوش شما آماده است.
این پودر را می‌توانید مقداری از آن را آسیاب کرده و در غذای خود استفاده کنید.
پودر آویشن را در ماست یا دوغ خود اضافه کنید و در کنار غذای خود از آن مصرف کنید.
در درمان های خانگی مقداری از آن را همراه با آب به جوش آورید و از بخور آن برای تسکین دردها استفاده کنید

ضرر های پودر آویشن

از مضرات پودر آویشن شیرازی باید گفت برای افرادی که به بیماری آلبومینوری مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود.

همچنین پودرآویشن برای مادران باردار مجاز نمی‌باشد زیرا باعث خروج جنین از رحم می‌شود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد پودر آویشن کوهی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسامارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.


# خرید پودر آویشن کوهی اعلی # دمنوش سرماخوردگی # دمنوش آویشن # خواص آویشن

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای پودر آویشن کوهی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط