رزماری

رزماری خشک

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 47,300 تومان
قیمت : 49,665 تومان
  • طبع رزماری گرم و خشک است
  • تهیه شده از جوان ترین برگ های رزماری
  • تقویت قوای جسمانی
  • مفید برای پوست و مو
  • ضد نفخ معده
  • بهبود عملکرد مغز
  • رزماری باید در ظرف در بسته محکم نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

 رزماری خشک یکی از ادویه جاتی است که بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارد و میتواند به مبارزه با باکتری ها و سرطان کمک کند.

گیاه رزماری یعنی معدن خاصیت، یعنی دوست سلامت بدن، یعنی عطر دل انگیز تندرستی!

گیاه رزماری یا اکلیل کوهی به خانواده مشابه با نعناع اختصاص دارد، اما از مزه خاص آن برخوردارنیست. این ادویه دارای مزه ای گرم‌تر، تلخ‌تر و گس‌تر است که عطر و طعم فوق العاده ای به سوپ ها، سس ها، خورش ها، کباب ها و چاشنی ها می بخشد. استفاده از رزماری به ویژه در غذاهای ایتالیایی رایج است.
رزماری یک گیاه است که در مناطق مدیترانه ای به وفور یافت میشود و در زمان باستان ، یونانی ها از این گیاه برای کمک به حافظه و تحریک مغز استفاده میکردند.این گیاه حاوی یک روغن ضروری است که به زنده ماندن و افزایش حافظه کمک میکند ؛
اگرچه میزان کم مورد استفاده برای بهتر کردن عطر و مزه غذاها به طور معمول برای اثرگذاری چشمگیر بر بدن انسان کافی نیست، اما افزودن منظم برگ های این گیاه به غذا امکان استخراج فواید انباشته شده در ترکیبات ارگانیک و ترکیبات شیمیایی طبیعی موجود در برگ ها را برای بدن فراهم می کند.

فواید رزماری 

تقویت حافظه

یکی از نخستین موارد گزارش شده یا مستند در زمینه استفاده از رزماری برای بهبود سلامت به عنوان محرک شناختی بوده است. این گونه گفته شده بود که رزماری حافظه را تقویت می کند و به افزایش هوش و تمرکز کمک می کند. در شرایطی که همچنان پژوهش و مطالعه درباره درستی بسیاری از این ادعاها ادامه دارد، اما آثار رزماری بر مغز از بهبود قدرت حافظه حکایت دارند. در همین راستا، رزماری با تحریک فعالیت شناختی در افراد مسن، و همچنین آنهایی که از اختلالات حاد شناختی مانند آلزایمر یا زوال عقل رنج می برند، مرتبط شده است.

 خلق و خو و استرس

عطر رزماری به تنهایی با بهبود خلق و خوی انسان، پاکسازی ذهن، و کاهش استرس در افرادی که مبتلا به اضطراب و استرس مزمن ناشی از عدم تعادل هورمونی پیوند خورده است. هنگامی که این گیاه مصرف می شود یا به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد می تواند آثاری مشابه داشته باشد. رایحه درمانی با استفاده از روغن یا عصاره آن نیز چنین هدفی را دنبال می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

اجزا فعال موجود در رزماری آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد سرطان زاهای طبیعی هستند. بر همین اساس، رزماری می تواند تهاجمی سه جانبه علیه بسیاری از بیماری ها و عوامل بیماری زا که سیستم ایمنی بدن را تهدید می کنند و یا به یکپارچگی بدن آسیب وارد می کنند را شکل دهد. ترکیبات آنتی اکسیدانی خط دوم دفاعی در پس سیستم ایمنی بدن را تشکیل می دهند و رزماری حاوی مقدار قابل توجهی از ترکیبات قدرتمند است که از آن جمله می توان به ، کافئیک اسید، بتولیک اسید، و کارنوسول اشاره کرد

پتانسیل ضد باکتری

در شرایطی که ویژگی های تقویت سیستم ایمنی بدن موجود در گیاه رزماری به اندازه کافی تاثیرگذار هستند، این گیاه در برابر عفونت های باکتریایی، به ویژه آنهایی که در معده رخ می دهند، نیز قدرتمند عمل می کند. باکتری اچ.پیلوری یک پاتوژن یا عامل بیماری زا شایع و بسیار خطرناک است که می تواند به بروز زخم معده منجر شود، اما مشخص شده است مصرف رزماری به جلوگیری از رشد آن کمک می کند. همچنین، این گیاه با جلوگیری از عفونت استاف که هر ساله هزاران نفر را به کام مرگ می کشد، مرتبط است.

تسکین دهنده معده

رزماری دیر زمانی است که در فرهنگ های مختلف به عنوان یک درمان طبیعی برای ناراحتی معده، یبوست، نفخ، و اسهال مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های ضد التهابی و محرک این گیاه دلیل این کار است و از این رو برای کمک به تنظیم حرکات روده و دستگاه گوارش می توانید مصرف منظم رزماری را در رژیم غذایی هفتگی خود مد نظر قرار دهید.

خوشبو کننده نفس

به عنوان یک عامل ضد باکتری طبیعی، رزماری در قالب یک خوشبو کننده نفس کاربرد دارد و همچنین سلامت دهان و دندان شما را بهبود می بخشد. شما می توانید برگ های رزماری را در آب داغ ریخته و سپس این مخلوط را در دهان خود غرغره کنید تا افزون بر نابودی باکتری ها، نفسی تازه و خوشبو را تجربه کنید.

تحریک جریان خون

رزماری به عنوان یک محرک برای بدن عمل می کند و تولید گلبول های قرمز و جریان خون را تقویت می کند. این شرایط به اکسیژن رسانی بهتر به اندام ها و مناطق حیاتی بدن کمک می کند و از عملکرد روان و کارآمد فعالیت های متابولیک در این مناطق اطمینان حاصل می شود. افزون بر این، حرکت مواد مغذی به سوی سلول هایی که نیازمند ترمیم هستند، تحریک می شود.

تسکین درد

به عنوان یک ماده ضد درد، رزماری صدها سال است که به صورت موضعی در قالب خمیر یا مرهم روی بخش دردناک بدن استفاده می شود. هنگامی که به صورت خوراکی مصرف شود، رزماری به عنوان یک مسکن درد برای نقاطی که دسترسی به آنها دشوارتر است مانند سر و دردهای ناشی از یک بیماری به کار گرفته می شود. در حقیقت، یکی از محبوب ترین کاربردهای رزماری برای درمان میگرن است. مالش عصاره رزماری روی شقیقه ها یا بو کردن عطر آن با کاهش شدت علائم میگرن مرتبط است.

ویژگی های ضد التهابی

شاید مهم ترین کاربرد رزماری به عنوان یک عامل ضد التهاب در بدن باشد. کارنوسول و کارنوسیک اسید دو ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند موجود در رزماری است . و با کاهش التهاب در عضلات، رگ های خونی، و مفاصل مرتبط هستند. از این رو، رزماری درمانی موثر برای بسیاری شرایط از جمله فشار خون، نقرس، ورم مفاصل، و جراحت های ناشی از فعالیت بدنی یا جراحی محسوب می شود. این گیاه چه به صورت خوراکی یا موضعی برای ایجاد اثر ضد التهابی قابل استفاده است. افزون بر این، کاهش التهاب در سیستم قلبی عروقی می تواند به بهبود سلامت قلب و جلوگیری از تصلب شرایین کمک کند.

سم زدایی بدن

طبیعت رزماری اندکی ادرار آور است و از این رو می تواند به خروج کارآمدتر سموم کمک کند. افزون بر این، هنگامی که رزماری به صورت مرتب مصرف شود. با افزایش میزان آب خروجی از بدن سموم بدن دفع می شود.

رزماری دیر زمانی است که در فرهنگ های مختلف به عنوان یک درمان طبیعی برای ناراحتی معده، یبوست، نفخ، و اسهال مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های ضد التهابی و محرک این گیاه دلیل این کار است. و از این رو برای کمک به تنظیم حرکات روده و دستگاه گوارش می توانید مصرف منظم آن را در رژیم غذایی هفتگی خود  قرار دهید.

مصارف موضعی

در پماد و لوسیون ها به عنوان ضد درد، مسکن روماتیسم مفاصل، و تسکین درد ماهیچه‌ها مصرف می‌شود.

هم چنین محلول‌های آن به صورت حمام جهت تحریک گردش خون موضعی موثر است.

در طب عوام از محلول‌ها با اشکال موضعی آن جهت اگزما و زخم‌ها نیز استفاده می‌شود. رزماری دارای خاصیت حشره کش است.

کمک به رشد مو

گیاه رزماری همچنین موجب تحریک ریشه مو و رشد آن می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که دچار ریزش مو هستند، می‌توانند مقداری افشرده این گیاه را روی پوست سر بمالند و سپس سرشان را ماساژ دهند.

موارد استفاده رزماری  در ادویه و چاشنی:

علاوه بر غذاهای اشاره شده در بالا، رزماری در غذاهای زیر به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می شود.

 در تهیه انواع نانها، کوکی ها و کیک ها به عنوان ادویه مورد استفاه قرار می گیرد. مثل: نان رزماری تازه، کراکر های خانگی با طعم رزماری

برای طعم دار کردن انواع کباب ها استیک ها، ماهی ها و مرغ در کنار سایر ادویه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

می توانید ادویه های زیر را با هم ترکیب کنید و در غذاهای اشاره شد در بالا استفاده نمایید.

می توانید از رزماری داخل پنیر یا غذاهای پنیری استفاده کنید.

آن را به پنیر صبحانه، پنیر پیتزا و پنیر موزارلا بیافزایید، و از آنها در تهیه غذاهای پنیری و ساندویچ پنیر استفاده کنید.

می توانید از رزماری در هنگام سرخ کردن سبزیجات برای طعم دار کردن آنها استفاده نمایید. به عنوان مثال در حین سرخ کردن سیب زمینی می توانید در دو مرحله در اواسط پخت مقداری آن را به سیب زمینی ها اضافه کنید.

از رزماری در چای و دمنوش همراه با تکه ای لیمو استفاه می شود.

می توانید روغن رزماری را در منزل تهیه کنید و از آن در تهیه مرغ و ماهی وگوشت گریل شده استفاده کنید.

نمک رزماری تهیه کنید و در تمام فصول سال به غذاهایی مثل سالاد، سوپ، سبزیجات، خورشت، گوشت، ذرت بو داده و .. اضافه کنید.

برای تهیه نمک رزماری مقداری رزماری را به همراه نمک داخل مخلوط کن بریزید و آن را مخلوط کنید. سپس آن را داخل ظرف دربسته نگهداری نمایید. این نمک را در مدت یکسال استفاده کنید بعد از یک سال عطر رزماری کمتر خواهد شد.


# خرید رزماری اصل # رزماری ارگانیک # نمک ارگانیک # ادویه ارگانیک # اکلیل کوهی # Rosemary

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای رزماری خشک
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط