عرق

عرق نعناع یک لیتری ان جی

وزن : 1050 گرم

قیمت برای شما : 67,500 تومان
قیمت : 70,875 تومان
  • عرق 100 % گیاهی و طبیعی نعناع
  • طبیعت آن گرم و خشک است.
  •  تقویت کننده دستگاه گوارش
  • ضد اسهال و ضد درد
  • ضد نفخ
  • رفع کننده دل درد و دل پیچه
  •  برطرف‌کنندگی ناراحتی‌های معده
  • اشتهاآور
  •  کاهش آب‌ریزش بینی در هنگام سرما خوردگی
  •  خنک‌کنندگی و خوش‌بویی دهان و کمک به بهداشت آن

لطفا قبل از خرید کردن عرقیات از موجودی آن ، تماس بگیرید:

09156527702 و 09363727702

 



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

عرق نعناع، آب غلیظ یا عصاره ی خالص از نعناع است که با روش تقطیر آب به دست می آید، در طب سنتی این عرق دارای طبیعت گرم و خشک  است. و همه خواص نعناع را دارد.

عرق نعناع (به انگلیسی Mint sweat) حاوی عصاره‌ نعنا بوده و برای درمان علائم بسیاری از بیماری‌ها از جمله دل درد، اسهال، استفراغ، سردرد و ... مفید است، اما مضراتی چون تحریک رفلاکس معده و فشار خون را نیز شامل می شود. از این گیاه و فرآورده‌های آن برای خوشبو کردن دهان، آبنبات‌ها و سایر مواد غذایی استفاده می‌شود. عرق نعناع آنقدر عطر و بوی نافذی دارد که برای چند دقیقه، تمام استرس‌ها و افکار مزاحم را دور می‌کند. نعنا یک گیاه معطر است که استفاده از آن به صورت برگ تازه، به عنوان ادویه یا به صورت عصاره که به آن عرق نعناع گفته می‌شود بسیار رایج است و خواص بسیار زیادی برای بدن فراهم می‌کند.

این گیاه میزان سدیم و قند خون را کاهش می‌دهد و در طول تاریخ، از آن در طب سنتی با اهداف گوناگون استفاده می‌شده ‌است. علاوه بر این، بسیاری از مردم از دمنوش نعناع، به عنوان یک نوشیدنی بدون کافئین لذت می‌برند. منتول، ماده موثره نعناع است که خاصیت خنک کنندگی و رایحه‌ی این گیاه را به آن می‌بخشد. خانواده‌ی گسترده‌ی نعناع، دارای ویژگی‌های آنتی‌اکسیدانی هستند و طیف وسیعی از خواص، به ویژه برای افرادی که به سندروم روده تحریک پذیر مبتلا هستند، ارائه می‌کند.

ارزش غذایی گیاه نعنا

هر ۱۰۰ گرم نعناع تازه از مواد زیر تشکیل شده است:

۴۳ کالری انرژی
۸۶.۴ گرم آب
۳.۸ گرم پروتئین
۵.۳ گرم کربوهیدرات
۹.۵ میلی گرم آن
۲۱۰ میلی گرم کلسیم

فولات موجود در نعناع برای کسانی که فقر آهن دارند، مفید است. مقدار کم پتاسیم موجود در آن نیز به بهبود فشار خون کمک می‌کند. گیاه نعناع به دلیل داشتن ویتامین‌های B3، B2، B1 خاصیت اشتهاآوری نیز دارد.

خواص عرق نعناع

اگرچه عرق نعناع را به عنوان یک ضد‌نفخ و ضد‌اسپاسم قوی می‌شناسیم، اما باید دانست که در فرایند تولید عرق نعناع، تمام ترکیبات نعناع وارد عرق آن نمی‌شود. با این حال، این عرق مفید در بسیاری از مصارف درمانی قابل استفاده است و همیشه طرفداران خاص خود را دارد. عرق نعنا سرشار از آنتی‌اکسیدان، آهن و ویتامین C است. به علاوه، مواد معدنی مفیدی مانند پتاسیم، منیزیم، فیبر، کربوهیدرات و پروتئین به وفور در آن وجود دارد.

درمان دل درد و معده

عرق نعنا تقویت کننده معده است و به هضم و سنگینی آن نیز کمک می‌کند. به دلیل خاصیت ضد نفخ بودن عرق نعنا، مصرف یک استکان از آن قبل از خوردن غذاهایی مثل آبگوشت که دارای حبوبات هستند، توصیه می‌گردد.

کمک به درمان سرما خوردگی

اسانس نعناع علاوه بر داشتن خواص میکروب زدایی و ضدعفونی کننده، برای رفع گرفتگی بینی نیز موثر است. اسید رزمارینیک موجود در گیاه نعناع، مجاری تنفسی را باز کرده و حتی می‌تواند در برطرف کردن عارضه‌هایی مثل آسم و آلرژی نیز موثر باشد. منتول یک ماده ضدعفونی‌کننده معطر است که به عنوان خلط‌‌ آور عمل می‌کند. منتول موجود در عرق نعناع یک دکونژستانت شناخته شده است. دکونژستانت منتول با رفع خلط و مخاط باعث می شود هوای بیشتری وارد بینی شود و تنفس، آسان شود بنابراین استفاده از عرق نعناع برای رفع آبریزش بینی و احتقان مفید است .

در طب سنتی، گفته می‌شود که دمنوش نعناع نیز می‌تواند به بهبود علائم سرماخوردگی کمک کند.استفاده از عرق نعناع سبب خنک شدن گلو و رفع گلو درد که یکی از علائم سرماخوردگی است می شود. نوشیدن عرق نعنا به عنوان یک دمنوش گیاهی نه تنها جسم و ذهن را شاداب و تازه می‌کند بلکه سیستم گردش اکسیژن را نیز بهبود بخشیده و شما را سالم‌تر می‌کند

رفع بوی بد دهان

مصرف عرق نعنا یا قرص نعنا به رفع بوی دهان و پیش‌گیری از ابتلا به بیماری‌های لثه کمک می‌کند. منتول موجود در عرق نعناع خواص ضد میکروبی دارد به همین سبب از آن در کنار الکل اتیل برای تهیه برخی دهانشویه ها استفاده می کنند. دهانشویه های حاوی منتول برخلاف دهانشویه های الکلی، ، دهان را خشک نمی کنند و مری را آرام کرده و التهاب و خشکی آن را کاهش می دهند. نتایج آزمایش های مختلف نشان داده اند که روغن و عرق نعناع میکروب هایی را که منجر به بوی بد دهان می شوند ، از بین می برد. چای و دمنوش نعناع نیز حاوی روغن نعناع است و میتواند مجاری تنفسی را خنک کند.

مشکلات دستگاه گوارش 

از شناخته شده‌ ترین خواص عرق نعنا تقویت معده و رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ، سوء هاضمه، دل درد و دل پیچه است. عرق نعناع همچنین خاصیت ضد نفخ، ضددرد و ضداسپاسم (گرفتگی) دارد و از آن برای درمان و تسکین دل درد کودکان و نوزادان استفاده می‌شود. به طور کلی مصرف مقادیر متعادل عرق نعناع بعد از غذا به هضم بهتر غذا کمک شایانی می‌کند. نعناع گیاهی آرامبخش است که هزاران سال از آن استفاده کرده است تا به تسکین معده یا سوء هاضمه کمک کند.

نعناع همچنین از انقباض عضلات نرم جلوگیری می‌کند، که این می‌تواند اسپاسم را در روده‌ها بهبود بخشد. استفاده از عرق نعناع به عنوان یک درمان برای طیف وسیعی از شرایط گوارشی، از جمله سوء هاضمه ، سندرم روده تحریک پذیر، درد معده در کودکان است. نعناع در برابر میکروبهای مضر عمل می کند ، آرامش عضلات را تنظیم می کند و به کنترل التهاب کمک می کند.

اگر دچار معده درد هستید ، نوشیدن یک فنجان عرق نعناع می تواند معده را آرام کند و با متعادل کردن فرآیند گوارش و تسکین التهاب احتمالی، گوارش را بهبود بخشد. همچنین این عرق به دلیل گیاهی بودن، فیبر بالایی دارد که معده درد ناشی از یبوست یا سوء هاضمه را تسکین می دهد.عرق نعنا را به عنوان یک باد شکن خوب در نظر دارند چرا که با بهبود هضم و گوارش مانع از نفخ می شود. دم کرده عرق نعنا چون دارای اسانس بیشتر است لذا با رفع اختلالات گوارشی باعث تقویت معده و روده می شود.

کاهش افسردگی و خستگی

مصرف دمنوش و همچنین عرق نعناع ممکن است سطح انرژی بدن را بالا برده و خستگی روزانه را کاهش دهد. نعنا یک محرک طبیعی است و بوی آن به تنهایی می تواند انرژی شما را شارژ کند و دوباره عملکرد مغز شما را در سطح بالاتری انجام دهد. مصرف عرق نعناع به دلیل خاصیت ضد التهابی آن، به آرامش و تخلیه ذهن از نگرانی‌ها و کاهش استرس کمک شایانی می‌کند. در طب سنتی برای درمان سردرد، آرامش ذهن و خواب راحت، مصرف روزانه دمنوش و عرق نعناع توصیه می‌شود. استفاده کمی از این عرق بعد از گذراندن یک روز سخت خستگی جسمی و روحی را قبل از اینکه به مشکلات بدتری مانند اضطراب و افسردگی منجر شوند از بین می برد.

کاهش وزن

برگ نعناع حاوی فیبر رژیمی است و موجب ایجاد حس سیری در فرد می شود. افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا ، نصف استکان عرق نعنا مصرف کنند چرا که مصرف نعنا، میزان چربی سازی را در بدن کاهش می دهد. افرادی که اقدام به لاغری و کاهش وزن می کنند، ممکن است به دلیل اینکه چاق شدند دچار مزاج سرد شوند، در نتیجه از عوارض ساده ی آن ایجاد یبوست و نفخ معده است. به این افراد توصیه می شود که مصرف مقداری عرق نعنا را در برنامه ی غذایی روزانه خود قرار دهند.

مصرف عرق نعنا باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد ؛ ازسوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در بدن کاهش می یابد. همچنین چای نعناع به طور طبیعی فاقد کالری و دارای طعمی دلپذیر و شیرین است و این باعث می شود هنگام تلاش برای کاهش وزن و لاغری ، آن را به یک انتخاب درست و هوشمند تبدیل کنید.

تنظیم و تعادل هورمونهای زنانه و قاعده آور

عرق نعناع یک ضد‌اسپاسم طبیعی و شل‌کننده عضلات است. بنابراین با شل کردن عضلات دیواره رحم می‌تواند در بهبود دردهای قاعدگی موثر باشد. تنظیم و تعادل هورمون‌های زنانه هم یکی دیگر از خواص آن است. همچنین این عرق گیاهی، قاعده‌آور است. استفاده از دمنوش یا عرق نعناع در طول روزهای قاعدگی، باعث بهبود کلی در حالات خلقی، گرفتگی و درد می‌شود. از خواص عرق نعناع در طب سنتی کمک به تنظیم و تعادل هورمونهای زنان است. عرق نعناع محرک رحم بوده و مصرف آن قاعده آور می باشد.

عرق نعناع برای کبد 

نعناع بهترین دوست کبد است. کبد را تمیز کرده و صفرا را رقیق می کند و تورم احتمالی لوله‌های کیسه صفرا را برطرف می‌کند ،همچنین کلسترول خون را پایین می آورد. مصرف عرق نعناع ترشحات سالم معده را افزایش می‌دهد، روده‌ها را شل می‌کند و نفخ را کاهش می‌دهد. افزون بر این، نعناع سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به بهبود بینایی کمک کرده و همچنین برای سم‌زدایی بدن توسط کبد مفید هستند. علاوه بر عرق نعناع، شما می‌توانید با دمنوش نعناع از این خواص بهره‌مند شوید. برگ‌های نعناع مملو از روغن‌های اساسی مانند منتول و منتفون هستند که به عملکرد سم‌زدایی کبد و هضم غذا کمک می‌کنند.

عرق نعناع برای لطافت و نرمی پوست

استفاده از ترکیب عرق نعناع و روغن نعناع می تواند موجب بهبود سطوح کلاژن پوست شده و شادابی و نرمی آن را در پی داشته باشد.

مقدار و طریقه مصرف عرق نعناع

برای بزرگسالان: نصف فنجان تا یک فنجان بستگی به غلظت عرق نعناع همراه با آب بعد از غذا

و برای کودکان: یک تا دو قاشق غذاخوری همراه با آب بعد از غذا

موارد احتیاطی و منع مصرف

زیاده‌روی در مصرف عرق نعنا و مصرف آن به طور مداوم و طولانی مدت ممکن است سبب بالا رفتن فشار خون و برخی ناراحتی‌های گوارشی شود.
افرادی که به گیاه نعناع حساسیت دارند، بایستی در مصرف عرق نعناع احتیاط کنند.
مصرف زیاد عرق نعناع باعث ایجاد یبوست می‌شود. همچنین به دلیل اثر شل‌کنندگی دریچه تحتانی مری، مصرف آن در افرادی که برگشت اسید معده به مری (رفلاکس معده) دارند، بایستی با احتیاط همراه باشد.
مصرف عرق نعنا در اوایل بارداری بایستی با احتیاط و نظر پزشک همراه باشد.
زیاده‌روی در مصرف نعناع و فراورده‌های آن نظیر عرق و اسانس نعناع برای کودکان و نوزادان مضر بوده بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب کودک تاثیر منفی می‌گذارد.

ذکر این نکته در پایان ضروری است که چون به هنگام مصرف عرق نعناع، دهانه معده که در اثر افزایش ترشح اسید بازمانده و سریع بسته نمی‌شود، توصیه می‌شود عرق نعناع همراه با آب و یا کمی عسل مخلوط و سپس مصرف شود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد عرق نعناع ان جی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای عرق نعناع به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید عرق نعناع # خواص عرق نعناع # خرید عرق نعناع در مشهد # قیمت عرق نعناع # خرید عرقیات سنتی # خرید عرقیات طبیعی # خرید عرقیات ان جی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای عرق نعناع یک لیتری ان جی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط