عرق

عرق بادرنجبویه یک لیتری ان جی

وزن : 1050 گرم

قیمت برای شما : 67,500 تومان
قیمت : 70,875 تومان
  • عرق 100 % گیاهی و طبیعی بادرنجبویه 
  • طبیعت آن گرم وخشک است
  •  ضد خستگی‌های روحی
  • تسکین سردرد های عصبی
  •  درمان دل پیچه و اسهال
  •  درمان کبد چرب
  • باعث از بین رفتن برونشیت و تشنج
  • ضد قولنج
  •  درمان آسم و سرفه
  • از بین برنده صدای گوش

لطفا قبل از خرید کردن عرقیات از موجودی آن ، تماس بگیرید:

09156527702 و 09363727702


یک لیتری

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

عرق بادرنجبویه خواص متعددی برای سلامتی دارد که در بسیاری از کشورها از آن استفاده می‌کنند. این گیاه بیشتر در اوایل فصل تابستان رشد کرده و برداشت می‌شود. بادرنجبویه یکی از گیاهانی است که خواص درمانی متعددی دارد و طبع آن در طب سنتی گرم و خشک است. عطر و بوی این گیاه کمی شبیه به لیمو است اما کمی تند و تیز تر احساس خواهد شد. این عرق به عنوان یکی از داروهای بسیار مفید برای درمان افسردگی و حالات اضطراب تا اواخر قرن هفده استفاده می‌شد. اما خواص آن بیش از این موارد است.

بو علی سینا آن را در ردیف داروهای مقوی قلب جای داده و برای آن اثر تقویت نیروی حیاتی بدن قایل بوده است. او چنین بیان داشته که با مصرف آن بی حوصلگی و کج خلقی ها از بین می رود. برای مقابله با اضطراب و تشویش و گرفتگی‌های عضلانی مفید است. زمانی که تپش قلب نیز به واسطه‌ی استرس و فشارهای روحی افزایش می‌یابد این گیاه می‌تواند کارساز باشد. بادرنجبویه با ایجاد آرامش عضلانی و رفع گرفتگی آن‌ها به داشتن خواب راحت نیز کمک می‌کند.

برای تولید عرق گیاه بادرنجبویه، ابتدا آب و گیاه را می‌جوشانند. پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می‌شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده، همان عرق گیاه مورد نظر است.

خواص عرق بادرنجبویه

عرق بادرنجبویه مفید برای دستگاه گوارش

یکی از راهکارهایی که برای بهبود مشکلات معده و دستگاه گوارش می‌توان انجام داد استفاده از عرقیات طبیعی است. عرق بادرنجبویه برای معده و دستگاه گوارش در موراد زیر بسیار مفید خواهد بود:

درمان زخم روده و زخم معده
بهبود و درمان بواسیر
مفید برای هضم غذا
رفع نفخ معده و دل‌پیچه
دفع سموم معده
مفید برای رفع بوی بد دهان
درمان یبوست بسیار مزم

عرق بادرنجبویه برای فشار خون

عرق بادرنجبویه یکی از عرقیاتی است که برای افرادی که افت فشار خون دارند و به صورت ناگهانی با افت فشار خون مواجه می‌شوند بسیار مفید است. برای متعادل ساختن فشار خون می‌توانند از آن استفاده کنند.

عرق بادرنجبویه برای قلب

عرق این گیاه برای تقویت قلب بسیار مفید است. افرادی که تپش قلب و اضطراب دارند می‌توانند از این نوشیدنی مفید شربتی تهیه کرده و روزانه برای آرامش قلب نوش جان کنند.
خاصیت تصفیه کنندگی این عرق می‌تواند در بهبود مشکلات قلبی موثر واقع شود.
همچنین جالب است بدانید ابوعلی سینا، بادرنجبویه را جزء داروهای گیاهی تقویت کننده قلب دسته بندی کرده است.

عرق بادرنجبویه برای خواب بهتر

یکی از تاثیرات خوب این نوشیدنی، خاصیت آرامش بخشی آن است.
با ایجاد آرامش برای عضلات و رفع گرفتگی‌های عضلانی، به کسب خواب راحت‌تر کمک می‌کند. طبق تحقیقات انجام شده استفاد از این نوشیدنی به همراه عرق سنبل الطیب می‌تواند تاثیری مشابه برخی از داروهای خواب آور شیمیایی را روی افراد داشته باشد.
حتی گاهی برای کنترل افسردگی در مراحل ابتدایی می‌توان روی خاصیت آرامش بخشی این نوشیدنی حساب کرد. اما بهتر است به عنوان تنها راه درمان از آن استفاده نکرد و در کنار راهکارهای توصیه شده توسط پزشک از آن کمک گرفت.

خواص دیگر عرق بادرنجبویه

عرق بادرنجبویه ضد خستگی‌های روحی میباشد.

عرق بادرنجبویه سردرد های عصبی را تسکین میدهد.

برای درمان دل پیچه و اسهال استفاده می‌شود.

این عرق برای درمان کبد چرب بسیار مفید است.

باعث از بین رفتن برونشیت و تشنج میشود.

عرق گیاه بادرنجبویه ضد قولنج می‌باشد.

برای درمان آسم و سرفه مفید است.

صدای گوش را از بین می برد.

استفاده از این عرق لرزش دست را درمان می‌کند.

عرق گیاه بادرنجبویه بی‌نظمی‌های قاعدگی را برطرف می‌کند.

استفاده از این عرق برای کاهش درد مفاصل مفید است.

عرق گیاه بادرنجبویه بوی بد دهان را از بین می‌برد.

عرق گیاه بادرنجبویه برای درمان حساسیت های فصلی استفاده می‌شود.

آرام کردن درد معده با منشاء عصبی

عرق این گیاه شفا بخش هیستری می‌باشد.

رفع احساس چنگ زدگی در معده

بادرنجبویه حملات پانیک و تپش قلب را درمان میکند.

افسردگی و نگرانی را کاهش میدهد.

کیفیت خواب را بهبود میبخشد.

حافظه و عملکرد مغز را بهبود میبخشد و به پیشگیری از آلزایمر کمک می کند.

به درمان پرکاری تیروئید کمک میکند.

بادرنجبویه اثرات ضد میکروبی دارد.

با زخم های سرد و تبخال مبارزه میکند.

درد را کاهش میدهد.

التهاب را کاهش میدهد.

از پوست در مقابل اشعه ی UV محافظت میکند.

کولیک نوزادان را درمان میکند.

طریقه مصرف

همانطور که گفته شد عرق بادرنجبویه دارای طبع گرم و خشک است. از این رو بهتر است افرادی که طبع گرم و خشک دارند با اعتدال و همراه با مصلح آنرا استفاده کنند.

برای نتیجه بهتر از این نوشیدنی برای تقویت معده و بهبود حالات روحی می‌توان از نصف فنجان عرق بادرنجبویه به همراه نصف لیوان آب سرد ترکیب کرده و در میان وعده صبح و عصر نوشید.

برای رفع بوی بد دهان می‌توان از این نوشیدنی به اندازه یک قاشق بعد از غذا استفاده کرد. از این طریق می‌توان به رفع بسیاری از باکتری‌های دهانی و دندان‌ها استفاده کرد

از عرق بادرنجبویه می توان به عنوان شربت استفاده کرد. به این صورت که یک فنجان عرق را با یک لیوان آب سرد مخلوط کرده و میل شود. به دلیل طعم و بوی خوشی که دارد برای بدن مفید است.

مضرات 

هرچند که گیاه بادرنجبویه و فراورده‌های دیگر آن همانند بسیاری از گیاهان دارویی دارای خواص بسیاری است ولی از مصرف بیش از اندازه آن باید خودداری نمود. بهتر است اشخاص گرم مزاج این گیاه را نخورند و اگر هم مصرف کردند برای رفع عوارض آن می‌توانند از گل بنفشه و سکنجبین استفاده کنند. تهوع و گیجی، تحریکات پوستی، ناراحتی‌های گوارشی، خستگی عمومی، احساس سنگینی در سر، بی‌حسی و سپس خواب عمیق از مضرات زیاده‌روی در مصرف بادرنجبویه و عرق آن خواهد بود. اغلب در طب سنتی توصیه می‌شود با بروز چنین عوارضی فرد آب زیادی مصرف کند. زیرا آب می‌تواند با دفع ترکیبات آن از بدن، به بهبود وضعیت کمک کند.

بادرنجبویه ممکن است موجب آرامش شود؛ اما احتمال دارد که این گیاه با برخی مکمل ها و داروها مانند داروهای آرام بخش، داروهای تیروئید، شیمی درمانی، وارفارین، داروهای گلوکوم و داروهایی که روی سروتونین و گابا اثر میگذارند، تداخل داشته باشد. این گیاه هرگز نباید با الکل مصرف شود.

دوزهای بالای بادرنجبویه برروی عملکرد تیروئید اثر میگذارد و موجب نگرانی زیاد و خلق و خوی منفی میشود.

اگر میخواهید بادرنجبویه را برای پوست استفاده کنید، یک روز قبل از مصرف مقدار کمی از کرم، روغن یا پماد آن را روی قسمت کوچکی از پوستتان امتحان کنید.
زنان باردار و کودکان نباید از مکمل های بادرنجبویه استفاده کنند. در عمل های جراحی از قبل تعیین شده به مدت 2 هفته از این گیاه استفاده نشود.

کسانی که مشکل تیرویید دارند یا چشم شان آب سیاه  آورده و آقایانی که ورم پروستات دارند و بانوان باردار و یا شیرده و کودکان نباید از این عرق استفاده کنند.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد عرق بادرنجبویه ان جی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای عرق بادرنجبویه ان جی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید عرق بادرنجبویه ان جی # خواص عرق بادرنجبویه ان جی # خرید عرق بادرنجبویه ان جی # خرید عرق بادرنجبویه # خرید عرقیات طبیعی # خرید عرقیات ان جی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای عرق بادرنجبویه یک لیتری ان جی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط