عرق

عرق مرزه یک لیتری ان جی

وزن : 1050 گرم

قیمت برای شما : 67,500 تومان
قیمت : 70,875 تومان
  • عرق 100 % گیاهی و طبیعی مرزه 
  • طبیعت آن گرم و خشک است.
  • اثر مقوی معده تسهیل کننده عمل هضم ، ضد نفخ و مدر
  •  درمان اسهال
  • عرق مرزنجوش ضد عفونی کننده قوی است
  • چاشنی در غذا
  • درمان انگل روده و معده
  • درمان نرمی استخوان
  •  درخشانی رنگ پوست
  • جلوگیری از استفراغ
  • جلوگیری از درد قلب
  • از بین بردن درد و بخصوص درد های عصبی
  • اشتها آور

لطفا قبل از خرید کردن عرقیات از موجودی آن ، تماس بگیرید:

09156527702 و 09363727702

 



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

عرق مرزه ، آب غلیظ یا عصاره ی خالص از مرزه است که با روش تقطیر آب به دست می آید، در طب سنتی این عرق دارای طبیعت گرم و خشک  است. و همه خواص مرزه را دارد.

عرق مرزه طعم تند و تیزی دارد ولی برای سلامت انسان بسیار مفید است و خواص درمانی فراوانی برای بدن دارد. مرزه دارای انواع مواد معدنی و ویتامین هایی نطیر A ، B ، C ، K و نیاسین، تیامین و پیرودوکسین است که ارزش غذایی بالایی دارد. اســانس و عرق گیاه مرزه داراى طبیعت گرم است و اثر مقوى معده، تســهیل کننــده عمل هضم، ضد نفخ و مدر دارد.

برگ مرزه ، به صورت خشک و یا تازه، می‌تواند در آشپزی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین از دیگر طرق مصرف این گیاه دارویی استفاده از اسانس عرق مرزه است، امروزه از اسانس این گیاه معطر در ساختن بعضی عطرها و ادکلنها استفاده می شود. مهمترین ترکیب موجود در اسانس و عرق این گیاه، کارواکرول است که دارای خاصیت ضد عفونی کننده قوی میباشد و در ساخت و تهیه برخی مواد آلی مورد استفاده قرار میگیرد. سرشاخه‌های گلدار و به طور کلی بخشهای هوایی گیاه مرزه از مهمترین بخشها و اندامهای مورد استفاده دارویی این گیاه هستند که معمولا در زمان گلدهی برداشت و در سایه خشک میگردند و دارای بوی بسیار معطری هستند.

مرزه تابستانی ( برگ خشک ) حاوی حدود یک درصد اسانس می باشد که شامل اجسامی از جمله کارواکرول ، تیمول ، بتاپی نن ، پاراسیمن ، لیمونن و کامفن است . ترکیبات دیگر آن شامل ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. ترکیبات مرزه بسته به شرایط آب و هوای ناحیه رویش ممکن است متفاوت باشد .

خواص عرق مرزه برای بدن

رفع مشکلات گوارشی با مصرف عرق مرزه

خواص شگفت انگیز این عرق گیاهی در بهبود کارکرد دستگاه گوارش بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مزایا عرق مرزه آرامش بخشیدن به دستگاه گوارش از جمله تقویت معده است و مصرف آن ترشح آنزیم های گوارشی را افزایش می دهد. علاوه بر این ها مصرف این عرق می تواند به از بین بردن: یبوست، اسهال، تهوع و استفراغ، سم بتولیسم، عفونت های روده و نفخ معده به ویژه در برطرف کردن نفخ ناشی از حبوبات کمک کند. همچنین از این عرق برای درمان بی اشتهایی و آثار سو تغذیه در کودکان بهره برد. متخصصان طب سنتی برای درمان سوء هاضمه، ترشی معده و همچنین ورم روده و انگل روده توصیه میکنند همراه غذا مقداری عرق مرزه تناول شود. یکی از خواص عرق مرزه خاصیت اشتها آوری و چاق کنندگی است. مرزه با خاصیت ضد نفخ و ضد عفونی کنندگی باعث بهبود هضم، گوارش و تجزیه درست غذا شده و مسمومیت را کاهش میدهد.

عرق مرزه برای کودکان

عرق این گیاه، برای درمان کرم معده کودکان و نابودی انگل ها بسیار مفید می باشد. همچنین برای تقویت نمودن اطفال کم بنیه توصیه می شود که استفاده شود. افزون بر این در گذشته از عرق این گیاه برای درمان فلج اطفال استفاده میکردند.

عرق مرزه برای زنان

به طورکلی استفاده از عرق مرزه به دلیل دارا بودن مواد معدنی به ویژه اهن و منگنز و ویتامین های موجود در این گیاه برای زنان بسیار مفیده بوده، همچنین برای تنظیم قاعدگی، کاهش درد  و خون سازی بدن استفاده از عرق مرزه وحشی موثر است.

مفید برای کلیه و مجاری ادرار

استفاده از این عرق در دفع سنگ کلیه و مثانه مفید است. درمان ورم پروستات و سختی ادرار نیز از دیگر فواید استفاده از این عرق گیاهی میباشد.مصرف مـرزه ادرار آور، پاکسازی کننده مجاری ادراری میباشد.

 لاغری وعرق مرزه

خواص مرزه برای لاغری یکی از مهمترین خواص این عرق می باشد. چون سرشار از ماده معدنی و پروتئین می باشد و کالری کمی دارد برای کسانی که رژیم لاغری دارند و به فکر کاهش وزن هستند مفید می باشد.

عوارض احتمالی عرق مرزه

عرق مرزه فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد. اما مصرف بیش از حد آن، برای سلامتی ممکن است مضر باشد. همچنین مصرف این عرق گیاهی توسط برخی از افراد، ممکن است همراه با عوارض جانبی باشد. مصرف بیش از حد آن، ممکن است باعث تحریک بیش از حد مخاط شده و باعث بروز مشکلاتی در تنفس شود. همچنین این عرق گیاهی ممکن است در برخی از افراد باعث بروز واکنش های آلرژیک شود. عرق گیاهی مرزه انعقاد خون را کند می کند، بنابراین بهتر است دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف این عرق گیاهی را متوقف کنید.

مصرف طولانی مدت عرق گیاهی مرزه ممکن است باعث بروز مشکلاتی گوارشی از جمله زخم معده شود. همچنین مصرف بیش از اندازه آن ممکن است التهاباتی در مخاط ایجاد کند، بعلاوه مرزه در برخی موارد عوارضی در ریه ایجاد می کند و در صورت بروز عوارض جانبی برای رفع آن بایستی کمی سرکه مصرف  شود. توصیه می شود زنان باردار و شیرده از این عرق گیاهی مصرف نکنند. همچنین توصیه می شود، بیماران دیابتی از عرق مرزه بیش از حد استفاده نکنند و قبل از مصرف این عرق گیاهی با پزشک خود مشورت کنند.

نحوه ی مصرف 

بهترین نوع مصرف عرق مرزه مخلوط کردن یک فنجان از آن با یک لیوان آب و میل نمودن بعد از هر وعده ی غذایی می باشد. با مصرف عرق این گیاه بعد از وعده های غذایی می توان به بهبود دستگاه گوارش کمک نمود. اما باید در مقدار مصرف این عرق دقت نمود و مقادیر مصرفی آن را طبق نظر متخصص و در کوتاه مدت مصرف نمود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد عرق مرزه  ان جی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای عرق مرزه به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید عرق مرزه # خواص عرق گل مرزه  # قیمت عرق مرزه # خرید عرقیات سنتی # خرید عرقیات طبیعی # خرید عرقیات ان جی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای عرق مرزه یک لیتری ان جی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط