عرق

عرق زنیان یک لیتری ان جی

وزن : 1050 گرم

قیمت برای شما : 67,500 تومان
قیمت : 70,875 تومان
  • عرق 100 % گیاهی و طبیعی زنیان
  • طبیعت آن گرم و خشک است.
  • برطرف کننده بیماری‌های مربوط به معده و کبد
  • بادشکن و تقویت کننده معده
  • ضد درد و ضد اسپاسم معده
  • دفع کننده سموم بدن
  • ضد استفراغ و تهوع
  • از بین برنده رماتیسم، گلو درد و سرفه
  • میکروب کش و ضد کرم
  • قابض و ادرار آور

لطفا قبل از خرید کردن عرقیات از موجودی آن ، تماس بگیرید:

09156527702 و 09363727702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

عرق زنیان از گیاه زنیان تهیه می‌شود که این گیاه، گیاهی از گروه گیاهان چتری، علفی و بوته‌ای به شمار می‌رود که خاصیت دارویی مفید و بسیاری دارد. در واقع قسمتی از این گیاه که مورد استفاده قرار می‌گیرد، میوه آن به شمار می‌رود که حاوی مقدار زیادی تیمول است که به افزایش خاصی آنتی اکسیدانی آن منجر می‌شود.

میوه گیاه زنیان بیضی شکل و کوچک است که به رنگ قهوه‌ای روشن است و خطوطی عمودی در سطح آن قرار دارد. این دانه علاوه بر تیامین حاوی کلسیم، پتاسیم، نیاسین، سدیم و همینطور فسفر، آهن، اسیدهای چرب و فیبر نیز است.

این گیاه طبعی گرم و خشک دارد به همین دلیل عرق آن هم طبع گرم و خشک را به بدن می‌رساند. به همین دلیل اغلب توصیه می‌شود در مصرف آن جانب اعتدال رعایت شود.

به دلیل طبع گرمی که به همراه دارد معمولا برای گرم کردن سیستم گوارشی و هضم آسان‌تر استفاده می‌شود. زنیان دارای عطر و بویی تند است و افراد گرم مزاج نباید از آن بیش از حد استفاده کنند یا تا جای ممکن از مصلح آن مثل عرق شاتره و عرق کاسنی  نیز بهتر است استفاده کنند.

عرق زنیان دارای طعمی تند و تیز است اما با خواص بسیاری که دارد می‎توان از آن چشم پوشی کرد. از مهمترین خواص زنیان خاصیت میکروب کشی آن است.

مواد مغذی زنیان

دانه های زنیان سرشار از مواد مغذی می باشد. این گیاه حاوی ویتامین ها و پروتیئن ها و فیبر و … مورد نیاز بدن بوده و هر یک از آن ها مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. ارزش غذایی ۱۰۰ گرم از دانه های زنیان به شرح زیر می باشد. کالری: ۳۰۵ چربی: ۲۵ گرم چربی اشباع شده: ۴ گرم چربی اشباع نشده: ۱۵ گرم سدیم: ۱۰ گرم کربوهیدرات: ۴۳ گرم فیبر: ۳۹ گرم پروتئین: ۱۶ گرم با توجه به مطالب بیان شده, این گیاه یکی از موثرترین داروهای گیاهی به شمار می رود. خواص زنیان بی شمار است و در اثرات مثبتی بر روی ارگان های مختلف بدن دارد. بنابراین توصیه می شود از این گیاه دارویی به منظور بهبود شرایط خود استفاده نمایید.

خواص عرق زنیان 

طبیعت اصلی این گیاه، گرم و خشک است و خواص دارویی فراوانی دارد. برای مثال:

برطرف کننده بیماری‌های مربوط به معده و کبد

بادشکن و تقویت کننده معده

ضد درد و ضد اسپاسم معده

دفع کننده سموم بدن

ضد استفراغ و تهوع

از بین برنده رماتیسم، گلو درد و سرفه

میکروب کش و ضد کرم

قابض و ادرار آور

 برطرف نمودن خشکی شانه‌‌ها و التهاب آرنج و درمان کشیدگی و التهاب تاندون‌ها

افزاینده ترشحات روده و ضد ترش کردن معده

از خواص این گیاه، ضد درد و التهاب مفاصل عنوان شده است. عرق گیاه زنیان برای درد های آرتروز و همچنین رفع اسپاسم عضلانی ، بسیار کاربردی است.

درمان مشکلات  کلیه و روده 

برای درمان درد روده که نتیجه‌ٔ سوءهاضمه و التهاب است، عرق زنیان را بنوشید. همچنین مصرف این گیاه برای درمان عملکرد نامناسب  کلیه نیز بسیار مفید می باشد. از عرق زنیان می‌توان برای رفع مشکلات سنگ‌های موجود در سیستم بدن از جمله سنگ کلیه و سنگ مثانه بهره برد. همینطور برای دفع این سنگ‌ها نیز کمک شایانی خواهد کرد.

با مصرف عرق زنیان آنزیم های روده شما فعال می شود که می تواند به هضم غذا کمک کند. هضم بهتر غذا به این معنی است که مشکلات اسیدیته و حرکات روده ای از بین خواهد رفت.

خواص عرق زنیان برای معده و زخم معده

یکی از رایج‌ترین موارد مصرف عرق زنیان در طب سنتی درمان مشکلات معده از جمله زخم معده است. عرق زنیان یک تنظیم کننده عالی برای اسید معده است و باعث  پیشگیری و درمان سوء هاضمه، زخم معده ، نفخ و گاز معده می شود. همچنین با خاصیت هضم‌کنندگی به کاهش تولید گاز در معده و روده کمک کرده و دل‌دردهای ناشی از نفخ را بهبود می‌بخشد. استفاده از عرق زنیان به حذف سموم از بدن برای رفع مشکلاتی مانند یبوست، اسیدیته و گاز کمک می‌کند. عرق زنیان یک خواص ویژه دارد و آن درمان زخم معده و رفلاکس معده است و می تواند به درمان زخم معده ، زخم های مری و روده کمک زیادی کند.

همچنین با خاصیت ضد‌میکروبی، میکروب‌های مضر معده را از بین برده و از بروز بیماری‌ها و مشکلات گوارشی پیشگیری می‌کند.

عرق زنیان یک داروی طبیعی برای درمان مسائل گوارشی است و می تواند یبوست که یکی از اختلالات گوارشی است را نیز برطرف کند. اما برای افرادی مناسب است که یبوست آنها قوام طبیعی دارند.

بعلاوه عرق زنیان بعنوان داروی ضد تهوع و ضد اسهال عمل کرده و از همین جهت به درمان سیستم گوارشی به خصوص در افراد سرد مزاج یاری می‌رساند.

لاغری و کاهش وزن با زنیان

اگر به دنبال یک راه سریع برای لاغری هستید عرق زنیان را دست کم نگیرید. تاثیر خواص عرق زنیان برای چاق شدن‌هایی که حس می‌کنید کنترلی بر آن ندارید قابل‌توجه است. عرق زنیان با سرعت بخشیدن به هضم، بهبود فعالیت دستگاه گوارش، و دفع چربی‌های مضر از بدن به پیشگیری از چاق شدن کمک می‌کند.

عرق زنیان یکی از عرقیات گرم و مؤثربرای تقویت معده و درمان سوء هاضمه مناسب است که با جذب بهتر ویتامین‌ها و مواد معدنی و هضم موثرتر غذا به لاغری کمک می‌کند. در واقع عرق زنیان از نفخ و ترشی معده جلوگیری می‌کند و در نتیجه مانع جمع شدن چربی‌های اضافه در بدن و مانع چاق شدن و اضافه وزن می‌شود. عرق زنیان خاصیت مسهل بودن دارد، بنابراین سبب دفع سریع غذا و غیرقابل دسترس کردن غذا برای جذب بدن شده و از ایجاد چاقی جلوگیری می کند.

زنیان حاوی مقدار زیادی فیبر است و دانه‌های آن به بهبود هضم غذا کمک می‌کند. عرق زنیان نیز از این خاصیت مستثنی نیست. استفاده از آن برای پیشگیری و درمان یبوست که مشکل بزرگی برای مبتلایان به اضافه وزن هستند کمک به سزایی را به فرد می‌رساند.

خواص عرق زنیان برای پوست و مو

از عرق زنیان می‌توان به شکل محلول و لوسیون استفاده کرد تا به رفع قارچ‌های پوستی کمک کند. همینطور برای درمان التهابات پوستی می‌توان عرق زنیان را با استفاده از پنبه روی سطح پوست شستشو شده، مالید. همچنین نوشیدن ترکیب عرق زنیان رقیق شده با مقداری عسل باعث سم زدایی پوست از درون شده و پوستی شفاف و سالم‌تر به شما می‌دهد.

زنیان خواص عجیبی برای رفع آکنه و جوش دارد. این عرق دارای خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی بوده که می تواند در پاکسازی صورت بسیار موثر واقع شود.

همچنین برای درمان اگزما و جوش‌های خارشی می‌توان از دانه زنیان استفاده کرد.

امروزه جوانان زیادی به دلیل فرآیندهای اکسیداتیو در سلول ها، دچار سفیدی موی زودرس شده اند. از این رو زنیان می تواند بسیار کمک کننده باشند و با داشتن آنتی اکسیدان های بالای خود از سفیدی موها جلوگیری نماید.

قبل از این که هر چیزی را بر روی پوست یا موی خود امتحان کنید از عدم حساسیت پوست خود مطمئن شوید. در این باره فرقی بین عرق های طبیعی یا شیمیایی نیست. پس باید ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان کنید. این امتحان باید به صورت قرار گرفتن ماده به مدت بیست دقیقه روی پوست یا مو باشد. اگر پوست واکنشی مثل خارش، آکنه یا قرمزی نداشت، می توانید از آن استفاده کنید.

محلول، پماد و لوسیون به دست آمده از گیاه زنیان را می توان به عنوان رفع و درمان قارچهای پوستی مورد استفاده قرار داد برای این منظور پماد و یا محلول را بر روی پوست بمالید.

ضد درد مفاصل

از دیگر خواص زنیان، نقش آن در درمان مشکلات التهابی غضروف ها و استخوان ها می باشد. همچنین می‌توان به ضد درد و ضد التهاب بودن برای مفاصل، رفع کننده دردهای آرتروز، برطرف کننده اسپاسم‌های عضلانی و گرفتگی عضلات و نیز در درمان سیـاتیک، کرامپ و نقرس اشاره کرد.

مقدار و طریقه مصرف عرق زنیان

 برای بزرگسالان: بزرگسالان سعی کنند با مخلوط آب و عرق زنیان، روزانه در سه نوبت دو قاشق غذاخوری میل نمایند.

 برای کودکان: با مخلوط عرق زنیان با آب، روزی سه بار دو قاشق مرباخوری بعد از غذا این عرق را میل کنند.

دیگر فواید عرق زنیان

عرق زنیان دارای خاصیت ضد درد و التهاب مفاصل می باشد. به علاوه عرق زنیان برطرف کننده دردهای آرتروز بوده و در درمان و بهبود امراضی همچون: نقرس ، کرامپ و سیاتیک نیز تاثیر ویژه ای دارد، مفید در زمینه هضم غذا، موثر برای سینوزیت، عوارض تنگی نفس و آسم می باشد.

مدّر، بادشکن، تونیک، ضد اسپاسم، ضد اسهال و ضد تهوع است. دستگاه گوارش و تنفس را ضد عفونی کرده و ضد انگل است. برای رفع بیماری های کبد و ورم گلو، ناراحتی های بینی، زکام و سرفه مفید است. زنیان به جذب بهتر و موثرتر مواد غذایی کمک کرده و سوء هاضمه را از بین می‌برد و مانع از بروز چاقی و انباشته شدن چربی در بدن می‌شود.

خواص گیاه زنیان می تواند به درمان آسیب دیدگی تاندولهای حرکتی و التهاب و کشیدگی آنها کمک زیادی بنماید.

هم چنین

از زنیان برای استعمال خارجی در رفع بیماری های معده، کبد و ناراحتی های گلو، نظیر: سرفه و روماتیسم تجویز می شود.

زنانی که مشکلات پیش قاعدگی دارند، عرق زنیان می تواند به رحم و تنظیم قاعدگی کمک زیادی کند.مشکلات قاعدگی از قبیل درد قاعدگی، نا منظم بودن چرخه قاعدگی از مواردی است که برخی از زنان از آن رنج می برند و در برخی موارد درد قاعدگی قابل تحمل نمی باشد. عرق زنیان می تواند به درمان و تنظیم چرخه قاعدگی کمک زیادی کند

زنیان برای درمان درد دندان بسیار مفید است، غرغره کردن دهان با دمنوش زنیان موجب بهبود سلامت دهان و دندان می‌شود، تیمول موجود در زنیان ضد باکتری است، خطر پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد و از بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند.

عرق زنیان به افرادی که به الکل اعتیاد دارند و قصد ترک آنرا دارند، کمک می‌کند تا عوارض ناشی از ترک الکل برای آنها آسان شده و رنج ترک الکل را برای آنها کمتر خواهد کرد.

افرادی که دچار سرفه های شدید و احتقان بینی هستند می توانند با مصرف زنیان سرفه خود را کاهش داده و پاک کردن و تنفس بینی را راحت تر کنند. افرادی که سرد مزاج هستند در فصل سرد سال دچار این عارضه تنفسی می‌شوند. از این جهت مصرف عرق زنیان که دارای طبعی گرم و خشک است به این افراد توصیه می‌شود.

عوارض جانبی، موارد احتیاط و منع مصرف

افراد گرم مزاج نبایستی از این عرق استفاده کنند و در صورت لزوم به مقدار کم و همراه با گیاهان دارویی سرد مانند عرق شاتره و کاسنی مصرف نمایند. همچنین استفاده از این عرق در زنان باردار، کودکان زیر ۷ سال بایستی با احتیاط همراه باشد.

در دوران شیردهی مادران نباید از این گیاه و عرق آن استفاده کنند. زیرا می‌تواند سبب کاهش شیر و حتی خشک شدن شیر شود. در دوران بارداری و حتی در دوران شیردهی، به هیچ وجه نباید از عرقیجات گیاهی بدون صلاحدید پزشک استفاده کرد.

افرادی که به بیماری‌های کبدی از نوع خفیف تا شدید مبتلا هستند، بهتر است از مصرف زنیان و عرق زنیان خودداری کنند. زیرا می‌تواند زمینه بیماری را تشدید کند یا مراحل درمان را به تعویق اندازد.

بهتر است افرادی که به اختلالات غده تیروئید دچار هستند از این نوشیدنی با احتیاط مصرف کنند. حتی بهتر است مصرف از مصرف آن خودداری کنند.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد عرق زنیان ان جی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای عرق زنیان ان جی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید عرق زنیان ان جی # خواص عرق زنیان ان جی # خرید عرق زنیان ان جی # قیمت عرق زنیان ان جی # خرید عرق زنیان # خرید عرقیات طبیعی # خرید عرقیات ان جی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای عرق زنیان یک لیتری ان جی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط