عرق

عرق رزماری یک لیتری ان جی

وزن : 1050 گرم

قیمت برای شما : 45,000 تومان
قیمت : 47,250 تومان
  • عرق 100 % گیاهی و طبیعی رزماری
  • طبیعت آن گرم و خشک است.
  • کمک به کاهش درد ماهیچه ها
  • بهبود حافظه
  • تقویت سیستم ایمنی و گردش خون
  • تقویت رشد مو
  • ضد بیماری میگرن و سرفه

لطفا قبل از خرید کردن عرقیات از موجودی آن ، تماس بگیرید:

09156527702 و 09363727702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

عرق رزماری، آب غلیظ یا عصاره ی خالص از اندام های گیاهی رزماری است که با روش تقطیر آب به دست می آید، در طب سنتی این عرق دارای طبیعت معتدل است و دارای مقادیری از ترکیبات آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C، ویتامین A و ویتامین B6 و همچنین آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، فیبر، پروتئین و کربوهیدرات میباشد.

رزماری که با نام های رومارن یا اکلیل کوهی هم شناخته می شود که برگ‌هایی سوزنی‌ شکل و همیشه‌ سبز دارد. طبیعت این گیاه گرم و خشک است و دارای طعم تلخ،گرم و گس تری است.

در طول تاریخ، رزماری به دلیل خواص دارویی و همچنین توانایی بهبود و تقویت حافظه معروف بوده است. از کیمیاگران گذشته تا پزشکان معاصر آروماتراپی، اذعان گسترده ای از قدرت و فواید آن دارند. رزماری به طور سنتی برای کمک به کاهش درد ماهیچه ها، بهبود حافظه، تقویت سیستم ایمنی و گردش خون و تقویت رشد مو مورد استفاده قرار می گیرد. 

خواص عرق رزماری

آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی

عرق گیاه رزماری منبع خوبی از انواع آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که به تقویت سیستم ایمنی و بهبود گردش خون کمک می کند. مطالعات آزمایشگاهی ثابت کرده است که رزماری با ترکیبات آنتی اکسیدانی خود در خنثی کردن اثرات ذرات مضر، به نام رادیکالهای آزاد نقش مهمی ایفا می کند.

شاید مهم ترین کاربرد رزماری به عنوان یک عامل ضد التهاب در بدن باشد. کارنوسول و کارنوسیک اسید دو ترکیب آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قدرتمند موجود در رزماری بوده و با کاهش التهاب در عضلات، رگ های خونی، و مفاصل مرتبط هستند. از این رو، رزماری درمانی موثر برای بسیاری شرایط از جمله فشار خون، نقرس، ورم مفاصل، و جراحت های ناشی از فعالیت بدنی یا جراحی محسوب می شود. رزماری به صورت خوراکی یا موضعی برای ایجاد اثر ضد التهابی قابل استفاده است. افزون بر این، کاهش التهاب در سیستم قلبی عروقی می تواند به بهبود سلامت قلب و جلوگیری از تصلب شرایین کمک کند.

عرق رزماری و تقویت حافظه

رزماری مدت‌ها است که به دلیل ویژگی‌ تقویت حافظه شناخته شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این گیاه دارای «اسید کارنوسیک» است که در حفظ سلامت اعصاب و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثر است. همچنین بوییدن این گیاه در تقویت حافظه نقش دارد. عطر حاصل از رزماری و عرق آن می تواند عمق، عملکرد، سرعت و دقت حافظه ی فرد را بهبود ببخشد و تا حدودی خلق و خو و روحیه ی فرد را تقویت کرده و بهبود بخشد.

رزماری سبب افزایش تولید سلول های قرمز خون و جریان خون می گردد . از این رو اکسیژن راحت تر به مغز میرسد و فعالیت مغز نیز بهبود می یابد .

همچنین به جوان ماندن ذهن بسیار کمک می کند . از این رو رزماری برای افراد مسن و کسانی که دچار اختلالات شناختی و یا آلزایمر هستند، بسیار مناسب است .

مصرف روزانه یک فنجان عرق رزماری، می تواند عملکرد حافظه را تا 15٪ تقویت کند. از پیری مغز جلوگیری کنید، اگر مرتبا قرارهایتان را فراموش می کنید و جای چیزها یادتان می رود، برخی این حالت را علامت پیری می دانند، ولی واقعیت این است که این ضعف حافظه موقتی، در همه سنین روی می دهد. برخی مطالعات نشان داده اند که رزماری ممکن است به میزان قابل توجهی از مغزتان در مقابل بیماری آلزایمر محافظت کند.

کمک به رشد مو

گیاه رزماری همچنین موجب تحریک ریشه مو و رشد آن می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که دچار ریزش مو هستند، می‌توانند مقداری افشرده این گیاه را روی پوست سر بمالند و سپس سرشان را ماساژ دهند.

محافظت از چشم

محققان براین باورند که اسید کارنوسیک، که یکی از اجزای اصلی رزماری است، می تواند سلامت چشم را به میزان قابل توجهی ارتقا بخشد این امر می تواند کاربردهای بالینی برای درمان بیماریهایی که بر شبکیه بیرونی چشم تأثیر دارند، داشته باشد، مانند تخریب ماکولا وابسته به سن و از چشم در مقابل بیماری دژنراسیون ماکولا یا تباهی لکه زرد محافظت کند. دژنراسیون ماکولا شایعترین علت کوری در افراد مسن است.

دیگر خواص عرق رزماری

عصاره این گیاه، با محافظت از مواد تشکیل دهنده سلول های پوست از آسیب های پوستی مربوط به سن مانند چین و چروک پیش گیری می کند.

رزماری باعث افزایش تولید گلبول های قرمز و بهبود جریان خون شده و به درمان کم خونی کمک می کند.

رزماری یک نوع دیورتیک است و به همین سبب می تواند از طریق افزایش ادرار به سم زدایی بدن کمک کند. علاوه بر این، با افزایش میزان آب بدن، همچنین می تواند باعث خارج کردن پاتوژن ها، نمک، سموم و حتی چربی بیش از حد شود.

مصرف رزماری می تواند به افزایش چربی سوزی و کاهش چربی بدن کمک کرده و باعث لاغری و کاهش وزن افراد شود.

کارنوزول و اسید کارنوسیک موجود در رزماری دارای خاصیت ضد التهابی قوی هستند که می توانند برای درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس مفید باشد.

این گیاه به عنوان یک درمان طبیعی برای ناراحتی معده، یبوست، نفخ، و اسهال مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی های ضد التهابی و محرک این گیاه دلیل این کار است و از این رو برای کمک به تنظیم حرکات روده و دستگاه گوارش می توانید مصرف منظم رزماری را در رژیم غذایی هفتگی خود مد نظر قرار دهید.

رزماری حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی نظیر اسید رزمارینیک، اسید کافئیک، اسید بوتولیک و کارنوسول می باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای پیشگیری و درمان سرفه، آسم، سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد.

رزماری به عنوان یک عامل ضد باکتریایی طبیعی برای سلامت دهان و دندان مفید بوده و به عنوان یک خوشبو کننده دهان استفاده می شود.

تحقیقات منتشر شده در گزارش های انکولوژی نشان داده که عصاره رزماری می تواند باعث کاهش رشد سلول های سرطانی و تومور در بدن شود.

چون جریان صفرایی را افزایش می دهد متابولیسم چربی و سم زدایی کبد را افزایش می دهد و برای درمان کبد چرب مفید است.

موارد منع مصرف رزماری

استفاده از این گیاه برای افراد با مزاج گرم توصیه نمی‌شود.

مصرف موضعی آن ممکن است حساسیت پوستی ایجاد کند.

بهتر است در دوران بارداری و شیردهی و برای کودکان استفاده نشود.

مصرف نوع رقیق نشده روغن این گیاه می تواند باعث استفراغ، خونریزی رحمی و تحریک کلیه ها شود.

افرادی که دچار اختلالات تشنجی هستند، مصرف رزماری می تواند این اختلالات را افزایش دهد.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد عرق رزماری ان جی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای عرق رزماری ان جی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید عرق رزماری ان جی # خواص عرق رزماری ان جی # خرید عرق رزماری ان جی # قیمت عرق رزماری ان جی # خرید عرق رزماری # خرید عرقیات طبیعی # خرید عرقیات ان جی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای عرق رزماری یک لیتری ان جی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط