مایه

مایه پنیر آنزیمکس(Enzymaks)100 گرمی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 225,000 تومان
قیمت : 236,250 تومان
  • پودر (گرانول) مایه پنیر آنزیمکس ENZYMAKS
  • جهت تولید پنیر باکیفیت
  • پودر مایه پنیر آنزیمکس 1گرم/25 لیتر (Enzymaks 1g/25L) به این معنا که 1 گرم از این مایه پنیر برای لخته کردن 25 لیتر شیر مناسب است.


  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

آنزیمکس (Enzymaks) نام آنزیم لخته کننده شیر (مایه پنیر) است که برای تولید پنیر کاربرد دارد.این آنزیم از نوعی قارچ با منشأ Mucor Miehei بدست می آید. مایه پنیر آنزیمکس (Enzymaks) برای تولید انواع مختلف پنیر قابل استفاده است و پنیر حاصله دارای عطر و طعم مناسب می‌باشد.
از آنجاییکه این آنزیم ماهیت قارچی دارد می تواند توسط گیاهخواران (Vegetarians) هم مورد مصرف قرار گیرد.

مایه پنیر انزیمکس

در واقع مایه پنیر ترکیبی است که کاربرد فراوانی در صنایع تولید لبنیات و خصوصا در تولید انواع پنیر دارد. مایه پنیر در واقع یک پروتئاز به نام رنین یا کیموزین است که پروتئین های موجود در شیر را تجزیه و با تولید لخته آنرا برای تبدیل به پنیر می کند.

اغلب، برای ترش کردن شیر از پنیر مایه استفاده می کنند. ولی گاهی سرکه یا آبلیمو هم به کار می رود.

پنیر مایه، آنزیمی است که در قدیم از بافت داخلی شکم گوساله بدست می آمد. امروزه ماده ی جایگزین آن در آزمایشگاه تهیه می شود و به عنوان پنیر مایه کاربرد دارد.

برای کاهش PH ، تغییر بافت و ایجاد طعم بهتر، به پنیرباکتری اضافه می کنند. رنگ طبیعی پنیر از سفید تا زرد متغیر است. به برخی انواع پنیر هم ادویه اضافه می کنند که به دلیل ایجاد تنوع در تولید انواع پنیر می باشد.

انواع و طعم های مختلف پنیر به نوع باکتری به کار رفته، میزان چربی موجود در شیر، تنوع در مدت زمان، و نحوه ی عمل آوردن پنیر بستگی دارد.

بسیاری از گیاهان نیز خاصیت انعقادی دارند. مثلا یونانیان از عصاره آب انجیر برای منعقد کردن شیر استفاده می کرده اند. نمونه های دیگر شامل چندین گونه گالیوم ، گزنه ، گل مالو ، و پیچک زمینی هستند. اسید فیتیک ، مشتق شده از دانه های سویا تخمیر نشده ، یا کیموزین تولید شده توسط تخمیر (FPC) نیز ممکن است استفاده شود.

زمان ماندگاری:

چنانچه پودر مایه پنیر آنزیمکس (Enzymaks) در بسته بندی اصلی و به صورت دربسته، در جای خشک، خنک و تاریک نگهداری شود، زمان ماندگاری آن 3 سال می باشد.

طرز تهیه پنیر با مایه پنیر

برای تهیه پنیر در منزل به شیر و مایه پنیر و نمک نیاز دارید. ابتدا باید شیر را برروی حرارت بگذارید تا به دمای ۷۵ درجه برسد و به مدت ده دقیقه نیز بجوشد. پس از اینکه جوشیدن شیر به اتمام رسید، اجازه بدهید که دمای شیر به زیر ۴۰ درصد برسد یا به اصطلاح از داغی بیفتد. سپس در یک ظرف دیگر مایه‌پنیر را با نصف لیوان شیر مخلوط می کنیم تا کاملا مایه پنیر در شیر حل شود. و این مخلوط را به درون قابلمه شیر انتقال می دهیم.. به شیر استراحت می دهیم تا شیر دلمه ببندد. شیردلمه بسته را درون یک پارچه تمیز ریخته و پارچه گره می زنیم تا آب اضافی خارج شود و بعد چندین ساعت پنیر آماده خواهد شد.

برای خرید مایه پنیر آنزیمکس  اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید مایه پنیر آنزیمکس # خواص مایه پنیر آنزیمکس # خرید مایه پنیر آنزیمکس # قیمت مایه پنیر آنزیمکس # Enzymaks # خرید مایه پنیر خانگی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای مایه پنیر آنزیمکس(Enzymaks)100 گرمی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط