به زودی

صمغ

صمغ سلولز خوراکی یا سی ام سی اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 23,960 تومان
قیمت : 25,158 تومان
  • طبع صمغ سلولز خوراکی سرد و خشک است.
  • خاصیت ضد عفونی کنندگی
  • بی حسی
  • ضد التهابی
  • آرامبخشی
  • ضد روماتیسم
  • تسکین درد و خارش
  • درمان تبخال
  • کاهش تورم
  • درمان سوختگی
  • درمان عفونت های مجاری تنفسی
  • درمان فشار خون پایین

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

صمغ سلولز خوراکی یا سی ام سی، کربوکسی ‌متیل سلولز Carboxymethyl cellulose (CMC) یکی از مشتقات سلولز است. که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد.

سی ام سی یکی از مهمترین محصولات اتری سلولز است که به دلیل حلالیت کم در آب معمولا به صورت کربوکسی متیل سلولز سدیم مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجاییکه این ماده از سلولز طبیعی حاصل می شود. می تواند به صورت بیولوژیکی تجزیه شود و با محیط زیست بسیار سازگار است، بنابراین بدون نگرانی می توان بطور گسترده از آن استفاده کرد.

این ترکیب یک پلیمر محلول در آب آنیونی است که دارای خواص جذب و ابقاء آب عالی است. و در طیف گسترده ای از کاربردها از جمله مواد افزودنی غذایی و خوراکی، مواد آرایشی، مواد ضخیم کننده و اتصال دهنده مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد صمغ سلولز خوراکی

این ترکیب به عنوان قوام دهنده، تثبیت کننده و اصلاح کننده ویسکوزیته در انواع مختلفی از مواد غذایی از جمله بستنی، غذاهای یخ زده و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سی ام سی می تواند به جای ژلاتین در محصولات غذایی مختلف برای حفظ طعم، تازگی و افزایش ماندگاری مورد استفاده قرار بگیرد. کربوکسی ‌متیل سلولز گرید غذایی جهت افزایش مقاومت در برابر ذوب شدن، در تولید انواع شیرینی، بیسکویت و کیک، کلوچه ها، آب ‌نبات، آب میوه و نوشیدنی‌ ها، محصولات لبنی و گوشت، غذاهای منجمد، نودل ها، کنسروها و کمپوت های میوه استفاده می شود.

کاربرد صمغ سلولز خوراکی یا سی ام سی در صنایع غذایی

کاربرد سی ام سی به طور گسترده ای در صنعت بستنی است زیرا بدون نیاز به مخلوط کردن زیاد و یا درجه حرارت خیلی پایین به تولید بستنی کمک می کند. کربوکسی ‌متیل سلولز در تهیه محصولات نانوایی مانند نان و کیک استفاده می شود. استفاده از این ترکیب با صرفه جویی در مصرف مقدار چربی، هزینه کمتری به صنایع شیرینی پزی تحمیل کرده و باعث افزایش کیفیت نان می شود.

کربوکسی ‌متیل سلولز همچنین به عنوان امولسیفایر در بیسکویت های با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده با پراکندگی یکنواخت چربی در خمیر، باعث افزایش حجم خمیر در قالب ها و برش ها شده و باعث تولید بیسکویت های خوش فرم با لبه های سالم می شود.
این ماده همچنین می تواند به کاهش مصرف زرده تخم مرغ یا چربی مورد استفاده در تهیه بیسکویت ها کمک کند. استفاده از این ماده در تهیه آب نبات، پراکندگی یکنواخت عطر و طعم را در این محصولات تضمین می کند و باعث بهبود بافت و کیفیت می شود. کربوکسی ‌متیل سلولز در تولید آدامس، مارگارین و کره بادام زمینی به عنوان امولسیفایر استفاده می شود.

این ماده در صنایع تولید لوازم آرایشی نیز کاربرد گسترده ای دارد. و در تولید مواد دندانپزشکی و در خمیر دندان و ژل ها استفاده می شود. این اتر محلول در آب به عنوان قوام دهنده و تثبیت کننده در کرم ها، لوسیون ها و شامپوها استفاده می شود.

فرایند حل نمودن صمغ سلولز خوراکی در آب به صورت زیر است:

پودر CMC مستقیماً به محلول آبی که مرتبا در حال هم زدن است به آرامی اضافه شود.
پس از پراکندگی، مخلوط کردن ادامه می یابد تا پودر به طور کامل هیدراته شود.
CMC ممکن است با مواد دیگر مانند شکر از پیش مخلوط شود تا پراکندگی آسان شود.
همچنین ممکن است پودر به منظور تاخیر در هیدراتاسیون و جلوگیری از تشکیل توده ها در مایعات غیرآبی مانند گلیسیرین یا پروپیلن گلیکول پراکنده شود و سپس به آب اضافه شود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد صمغ سلولز خوراکی یا سی ام سی ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید صمغ سلولز خوراکی یا سی ام سی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید صمغ سلولز خوراکی # خواص صمغ سلولز خوراکی # قیمت صمغ سلولز خوراکی # قیمت صمغ سلولز خوراکی در مشهد

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای صمغ سلولز خوراکی یا سی ام سی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط