به زودی

صمغ

صمغ گوار یا گوارگام اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 23,960 تومان
قیمت : 25,158 تومان
  • سرشار از فیبر
  • رفع یبوست
  • کاهش قندخون
  • کاهش کلسترول خون
  • کاهش وزن
  • شکل ژله ای به آب می دهد.
  • پودر گوارگام غلظت بیشتری نسبت به پودر ذرت تولید می کند.
  • فرآیند شکل گیری کریستال یخ را کنترل می کند.
  • گوارگام یک گیاه با مقاومت بالاست.

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702


به زودی
شارژ شد بگو

  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

صمغ گوار نوعی فیبر غذایی است که از لوبیای خوشه‌ای (گیاه گوار) در هند به‌دست می‌آید که در در صنعت مواد غذایی، دارویی و آرایشی مصارف زیادی دارد. صمغِ گوار با نام‌های گوارگام guar gum یا گواران guaran شناخته می‌شود. صمغ گوار نوعی پلی ساکارید که در ساختار آن دو نوع قند به نام‌های مانوز و گالاکتوز تشکیل شده است.از صمغ گوار یه عنوان تغلیظ کننده در بسیاری از مواد غذایی فراوری شده مخصوصاً در تولید فراورده‌های لبنی بیشترین استفاده را دارد.

صمغ گوار یک هیدروکلوئید است و خاصیت ثبیت، امولسیون و غلیظ دهنده دارد. به همین خاطر برای تهیه خمیرهای غلیظ استفاده می شود. از آن برای نگه داشتن آب در یک سس یا امولسیون استفاده می کنند. از این صمغ برای غلیظ کردن مایعات سرد و گرم و تثبیت امولسیون استفاده می شود.

خواص صمغ گوار

صمغ گوار خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را برای کاربردهای مختلف مفید می کند:

ویسکوزیته بالا: صمغ گوار می تواند تا ۵۰ برابر وزن خود آب جذب کند و به یک غلیظ کننده و امولسیفایر عالی تبدیل شود گوارگام ویسکوزیته بسیار بالایی دارد.

پایداری: گوارگام در طیف وسیعی از دماها و مقادیر pH پایدار است و خواص غلیظ کنندگی خود را حتی پس از گرم شدن یا انجماد حفظ می کند.

حلالیت در آب: صمغ گوار کاملاً در آب داغ محلول است و محلولی شفاف و صاف تشکیل می دهد.

بهبود بافت و حس دهان: گواران(صمغ گوار) می تواند یک لایه نازک و الاستیک روی سطح غذا و سایر محصولات ایجاد کند که می تواند بافت و حس دهان را بهبود بخشد.

کاربرد های گوارگام

صمغ گوار یک ماده غذایی است که از دانه های گیاه گوار (Cyamopsis tetragonoloba) به دست می آید. یک ماده سفید و پودری است که تقریباً بی بو و بی مزه است. صمغ گوار صدها سال است که به عنوان غلیظ کننده مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، اما در سالیان اخیر به دلیل تطبیق پذیری و توانایی انجام عملکردهای مختلف در صنایع مختلف محبوبیت پیدا کرده است.

صنایع غذایی:

یکی از رایج ترین کاربردهای صمغ گوار در صنایع غذایی، قوام دهنده و تثبیت کننده است. در انواع محصولات غذایی به عنوان عامل ژل کننده، افزاینده غلظت، عامل کلودینگ و چسباننده و پایدار کننده و گاه جهت حفظ رطوبت موجود در فیبرهای محصول می باشد. نظیر کارخانجات تولید بستنی، نوشیدنی، عصاره، شیرهای طعم دار، شیر کاکائو، پودینگ، مربا، ژله، بیسکویت، سوسیس، مایونز، ماکارونی و غذاهای فرآوری شده برای بهبود بافت، کاهش هم افزایی (گریه یا ترشح مایع) و افزایش عمر مفید استفاده می شود. صمغ گوار هنگامی که به آب اضافه می شود، یک ماده ژل مانند ایجاد می کند که می تواند به غلیظ شدن و تثبیت محصولات غذایی کمک کند.

پخت بدون گلوتن :

صمغ گوار یک ماده محبوب در پخت بدون گلوتن است، زیرا به ایجاد ساختار و بافتی که گلوتن در پخت سنتی ایجاد می کند کمک می کند. از آن در نان ها و سایر محصولات پخته شده بدون گلوتن برای بهبود بافت و جلوگیری از خرد شدن استفاده می شود به همین دلیل در پخت کیک ها مورد استفاده قرار میگیرد.

صمغ گوار اغلب در غذاهای کم کالری و بدون چربی به عنوان جایگزین چربی استفاده می شود. توانایی منحصر به فردی در جذب آب و ایجاد بافت کرمی دارد که می تواند به کاهش نیاز به چربی های اضافه در محصولات غذایی کمک کند.

صنایع دارویی :

کاربرد این ماده به عنوان عامل سوسپانسیون کننده محلول ها، عامل چسباننده و متلاشی کننده قرص ها و محصولات جامد می باشد. نظیر کارخانجات تولید کرم، خمیر دندان، شامپو، نرم کننده و ژل و خمیر ریش و داروهای خوراکی، صابون مایع و غیره.

دیگر صنایع :

همچنین از این ماده در صنایع کاغذ سازی، نساجی، رنگ سازی و ساخت مواد منفجره و حشره کش ها و صنعت نفت و پتروشیمی استفاده می شود.

توجه

ما در این مقاله تلاش کردیم توضیحات جامع و کاملی را در مورد صمغ گوار یا گوارگام ارائه دهیم اما به خاطر داشته باشید این مطالب صرفا جهت آشنایی شما با این محصولات تهیه شده است و فروشگاه بهسا مارکت هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه مصرف محصولات ندارد از این رو پیش از خود درمانی حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای خرید صمغ گوار یا گوارگام به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید صمغ گوار # خواص گوار # قیمت گوار # قیمت گوار در مشهد # خرید دانه چغندر # خرید صمغ گوارگام

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای صمغ گوار یا گوارگام اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط