غنچه

غنچه نسترن قرمز اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 70,000 تومان
قیمت : 73,500 تومان
  •  طبع گل نسترن گرم و خشک است.

  • تقویت کننده قلب و اعصاب، آرامبخش و برای رفع خستگی مفید است.

  • برطرف کننده عوارض کمبود ویتامین ث

  • درمان سنگ و ورم کلیه

  • درمان درد معده و اسهال

  • دفع سنگ کیسه صفرا

  • مفید برای بیماران دیالیزی

  • درمان قارچ پوستی و اگزما

  • رفع بی‌خوابی

  • درمان کننده حبس البول است.

  • نسترن تاثیر بسزایی در درمان نقرس دارد.

  • بوی بد بدن را دفع می‌کند.

  • قندخون را کاهش می‌دهد.

  • آرام کننده اعصاب است.

  • خونریزی سینه را بند می‌آورد.

  • برای رفع تپش قلب از دم کرده آن بنوشید.

  • سرعت جریان خون را در پوست زیاد کرده و باعث لطافت پوست می‌شود.

  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گل نسترن یک بوته وحشی است که در اروپا و همچنین دیگر نواحی معتدل دنیا یافت می شود. میوه ی آن که معمولا با نام های rose hip یا dog rose شناخته میشود، یک داروی مورد علاقه ی سنتی و با ارزش غذایی بالاست. گل نسترن اغلب «گل رز وحشی» نیز نامیده می‌شود و همچنین به‌دلیل خاردار بودن آن ، گل بریارد نیز نام می‌گیرد (بریارد، سگی است که موی بلند و زبر و گوش‌های تیز دارد).

نام علمی گل نسترن rosa canina بوده و در گذشته به نام نسرین، نسترن و نستر نیز نامیده می شد. این گل خود رو در حاشیه جنگلها، چاهها و گودالهای آب می روید؛ پس از رشد نهنج گل به جسم کوزه مانند و قرمزرنگی که قسمت داخلی آن الیاف ظریف و باریکی دارد ، تبدیل می شود که میوه های فندقه ای درون کوزه را در بر می گیرد. این گل دارای خواص بسیاری برای درمان بیماری هاست.

خواص گل نسترن

ادرار آور خوب

محتوای گل نسترن و میوه ی آن شامل پکتین اسید است که آن را به یک مدر خوب تبدیل کرده است و کلیه ها را از سموم پاک سازی کرده و به صورت خودکار قادر است تا سلامتی کلیه ها را به صورت عمومی تثبیت کند.

برای درمان حبس‌البول (انسداد مجاری ادرار) ۱۰ گرم میوه نسترن را در ۳۰۰ سی‌سی آب ‌جوش ۱۵ دقیقه دم‌ کرده و قبل از هر غذا یک فنجان بنوشند.

 درمان آنفولانزا

محتوای ویتامین C موجود در این گیاه در قیاس با مرکبات به 60 برابر میرسد. بنابراین خوراکی خوبی برای درمان تب و همچنین آنفولانزا است.

مفید برای بیماران مسلول

گل نسترن سبب جذب حشرات مخصوصاً حشره مخصوصی به نام سای نیپس Cynips به خود شده که در اثر نیش زدن، برجستگی های کوچکی پوشیده از تار و به رنگ سبز مایل به قرمز به وجود می آورد که به نام «بِدِگار» Bedegar معروف است و خواص فراوانی برای بیماران مسلول دارد. بدگار آرام کننده اعصاب ، تقویت کننده است و مانع عرق کردن می شود و آلبومین را در ادرار کاهش می دهد.

 افزایش ایمنی

علاوه بر درمان تب و آنفولانزا، ویتامین C همچنین قادر به رفتار مانند یک آنتی اکسیدان است که قادر است سیستم ایمنی بدن را علیه حملات بیماری های مختلف ارتقا دهد.

 جلوگیری از سرطان

طبق یک مطالعه، دمنوش گل نسترن توانایی کاهش رشد سلول های سرطانی سینه را دارد. این دمنوش همچنین رشد سلول های سرطانی را که معمولا در مغز گسترش می یابند را کاهش می دهد.

 کاهش کلسترول

افزایش کلسترول یک بیماری است که می تواند برای سلامتی شما مهلک باشد. رسوب کلسترول در دیواره رگ ها می تواند منجر به حمله قلبی شود. مصرف گل نسترن میتواند به کاهش شدید سطح کلسترول کمک کند.

جلوگیری از روماتیسم 

نوعی اسید چرب به نام GOPO در گل نسترن یافت می شود که خواص ضد آرتروزی دارد. مصرف قرص عصاره گل نسترن می تواند دردهای ناشی بیماری های مفصل را بیش از 90 درصد کاهش دهد.

 درمان دیابت

مصرف منظم گل نسترن به صورت شربت پودری یا مصرف مستقیم میوه آن در کاهش سطح قند بدن شما مشارکت دارد. این موضوع همچنین روی موش ها با دادن چهل گرم از عصاره گل نسترن به آنها تست شد. نتیجه این شد که این موش ها آستانه تحمل بیشتری در برابر قند داشتند در مقابل موش هایی که گل نسترن دریافت نکرده بودند.

سلامت قلب

محتوای فلاونوئید و آنتی اکسیدان موجود در گل نسترن تاثیر مناسبی در تثبیت سلامتی قلب دارد. بنابراین مشکلات قلبی مانند، ایست قلبی، بیماری کبوتری قلب و حملات قلبی از شما دور خواهند بود.

برای درمان تپش قلب ۱۰ گرم میوه نسترن را به مدت ۳ ساعت در ۳۰۰ سی‌سی آب‌ سرد خیسانده سپس با حرارت ملایم جوش آورده و ۵ دقیقه بجوشانید. سپس ۱۵ دقیقه دم‌کرده و روزی ۳ فنجان بنوشند.

 مفید برای سیستم گوارش

این باور وجود دارد که پوسته گل نسترن برای معده و سیستم گوارشی بسیار خوب است. با مصرف این گیاه شما مشکلاتی مانند یبوست و نفخ شکم را تجربه نخواهید کرد.

گل نسترن برای تثبیت سلامتی پوست ویتامین A موجود در فواید این گیاه تاثیر مثبتی را برای شادابی رطوبت پوست به همره دارد. پس سلامتی پوست نیز حفظ خواهد شد.

فواید اضافی ویتامین C

یکی از عمده فواید این ویتامین، ظرفیت تحریک آن برای تولید کلاژن در بدن است. کلاژن نوعی پروتئین است که بافت پوششی در بدن را شکل می دهد. ویتامین C همچنین التهاب را درمان و ایمنی را ارتقا می بخشد. این ویتامین از اسکوروی جلوگیری می کند بیماری که می تواند باعث ضعف ماهیچه ها، درد مفاصل، خارش و ریزش دندان ها شود. این ویتامین در گل نسترن به تثبیت سلامتی رگ های خونی کمک می کند و چون سطح بالای این ویتامین C در گل نسترن وجود دارد مشکلات تنفسی را درمان می کند.
دم نوش گل نسترن برای بهبود گردش خون و باعث ارتقای گردش خون می شود.

 تنظیم فشار خون

مصرف گل نسترن می تواند باعث کاهش چشمگیر سطح فشار خون گردد. اما اگر داروهای ضد فشار خون مصرف می کنید، قبل از مصرف گل نسترن با پزشک خود مشورت کنید.

بهبود سلامتی کلیه

 گل نسترن می تواند برای درمان اختلالات کلیه استفاده شود. 15 گرم میوه نسترن را ابتدا خرد کرده در 300 سی سی آب سرد جوشانده 15 دقیقه دم کرده قبل از غذا یک لیوان برای دفع سنگ کلیه بنوشید.

 ترمیم شکستگی استخوان

برای ترمیم شکستگی استخوان و رفع ورم مقعد، ضمادی از برگ این گیاه درست کرده و روی قسمت شکستگی یا تورم می گذارند.

 رفع بوی بد بدن

برای رفع بوی بد بدن افرادی که عرق زیاد می کنند بهتر است تن خود را بعد از حمام کردن با دم کرده گل و برگ نسترن بشویند.

 درمان نرمی استخوان

یک کیلو میوه نسترن را با 300 گرم نبات بکوبید و با 2 لیتر آب مخلوط کنید و به مدت 15 روز در یک محل گرم گذاشته سپس صاف نموده قبل از غذا یک فنجان بنوشید تا نرمی استخوان و کمبود ویتامین ث درمان شود.

 درمان اسهال

20 گرم میوه نسترن را در 500 سی سی آب سرد به مدت 3 ساعت بخیسانید وحرارت داده تا به جوش آید سپس 15 دقیقه دم کرده روزی 3 فنجان برای درمان اسهال و اسهال خونی بنوشید.

 برطرف کردن غم و اندوه

برای خلاصی از غم و اندوه 10 گرم میوه این گیاه را در 300 سی سی آب سرد به مدت 3 ساعت خیسانده و سپس حرارت داده تا به جوش آید، 15 دقیقه دم کرده روزی 3 فنجان بنوشند.

شیوه استفاده

دمنوش:

۵۰گرم گل نسترن را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت ۱۰دقیقه دم کرده و سپس آن راصاف کنید.

جوشانده:

مقدار۵۰ گل نسترن را دریک لیترآب جوش بریزید و بگذارید به آرامی برای مدت ۱۰دقیقه بجوشد سپس آن را صاف کنید. این جوشانده به عنوان ضدبیماری اسکوربوت (کمبودویتامین C) به کار می‌رود.

شربت نسترن:

یک کیلوگرم گل نسترن را با۲۵۰ گرم نبات کوبیده یا شکر مخلوط کرده و ۱.۵ لیتر نیز عرق نعناع به آن اضافه کنید و در جای گرمی بگذارید بماند. البته هر روز آن را تکان دهید بعد از دو هفته آن را صاف کنید. این شربت را سه بار در روز و هر بار یک فنجان میل کنید.

روش مصرف غنچه نسترن قرمز:

از غنچه نسترن قرمز به روش های مختلف می توان استفاده کرد. از این غنچه در تهیه رب خانگی استفاده می شود که می تواند جایگرین رب انار باشد. همچنین می توان از این گل به صورت دمنوش یا جوشانده استفاده کرد. برای تهیه آن کافیست دو قاشق از غنچه نسترن قرمز را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم کنید.

از سویی دیگر می توان غنچه نسترن قرمز را همراه با چای سیاه دم کرد تا عطر خوشی به چای اضافه شود. از گلبرگ های خوشبو این گل به عنوان چاشنی معطر برای خوراک های گوشتی و ماست و… نیز می توان استفاده کرد. همچنین می توان با نمک و به صورت چاشنی بر روی ماست و خیار و … میل نمود.

برای خرید عمده وجزیی غنچه نسترن قرمز به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خرید غنچه نسترن قرمز  # خواص غنچه نسترن قرمز  # خرید غنچه نسترن قرمز  # rosa canina

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای غنچه نسترن قرمز اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط