خار

خار مریم یا ماریتغال اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 30,000 تومان
قیمت : 31,500 تومان
  •  طبع گل خار مریم گرم و خشک  است.
  • کمک به سلامت کبد
  • بهبود سلامت پوست
  • کاهش کلسترول و کاهش وزن
  • کاهش مقاومت به انسولین
  • بهبود علائم آسم آلرژیک
  • محدود کردن پیشرفت سرطان
  • تقویت سیستم ایمنی
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

 برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

خار مریم یا ماریتغال با نام علمی (SILYBUM MARIANUM) و در بین بریتانیایی ها به خارشیری(thistie milk) یا خار اسکاتلندی معروف است گیاهی یکساله یا دو ساله است که  این گیاه در طول دوره رشد خود، ۳۰ تا ۲۰۰ سانتی‌متر قد کشیده و دارای شکل تقریباً مخروطی شکل بوده. بوته این گیاه به‌طور میانگین تا ۱۶۰ سانتی‌متر قطر رشد داشته‌ است. ساقه این گیاه معمولاً دارای حالت پنبه‌ای در دور خود بوده و بیشتر فضای این ساقه تو خالیست. برگها براق، دندانه دار و به رنگ سبز کم رنگ هستند رنگ گل‌های این داروی گیاهی قرمز مایل به بنفش است که این گلبرگ‌های بنفش دارای رگه‌های سفید هستند.

خواص درمانی گیاه خارمریم

کمک به سلامت کبد

یکی از مهم ترین خواص خار مریم محافظت از کبد و سلامت کبد است.این گیاه دارای فلانوئیدی به نام سیلی مارین است که موجب سم زدایی در کبد می‌شود. و به عنوان یک درمان سریع برای التیام آسیب‌های کبدی از جمله سیروز کبدی به شمار می‌رود. و می‌تواند از بیماری‌ها و اختلالات کبد از جمله کبد چرب، یرقان، هپاتیت و حتی سرطان کبد پیشگیری و جلوگیری کند‌.  این گیاه می‌تواند از کبد در برابر سمومی مانند آماتوکسین محافظت می‌کند. مصرف آن از التهاب و تخریب کبد جلوگیری می‌کند.

بهبود سلامت پوست

استفاده از این گیاه به بهبود بیماری‌های پوستی التهابی کمک می‌کند. و همچنین دارای تاثیرات ضد پیری و آنتی اکسیدان روی سلول‌های پوست انسان است که در بررسی‌های آزمایشگاهی به خواص آن پی برده شد.

کاهش کلسترول و کاهش وزن

بالا بودن سطح کلسترول به بروز مشکلاتی در سلامت قلب و افزایش احتمال ابتلای فرد به سکته مغزی منجر می‌شود خار مریم نقش حائز اهمیتی در پایین نگه داشتن سطح کلسترول بازی می‌کند. ماده سیلیمارین موجود در خار مریم موجب کاهش وزن می‌شود و به همین دلیل کارشناسان این طور عنوان کردند که این گیاه برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مفید است.

کاهش مقاومت به انسولین

 عصاره خار مریم به کاهش مقاومت انسولینی کمک می‌کند. مقاومت انسولینی مشکلی است که مبتلایان به دیابت نوع ۲ دچار آن هستند.

بهبود علائم آسم آلرژیک

ماده فعال موجود در خار مریم در کاهش التهاب موثر است. سیلیمارین به کاهش التهاب در مجرای تنفسی افراد مبتلا به آسم آلرژیک کمک می‌کند.

محدود کردن پیشرفت سرطان

این گیاه می‌تواند از پیشرفت برخی انواع سرطان جلوگیری کند.

حفظ سلامت استخوان‌ها

خار مریم نقش اساسی در حفظ سلامت استخوان‌ها بازی می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی

خار مریم واکنش ایمنی بدن را تقویت کرده و به مقابله با عفونت‌ها کمک می‌کند.

مصلح خار مریم چیست؟

بهتر است در کنار خار مریم از موادی که خنکی دارند استفاده کنید چرا که هم گرمی آن را کنترل می کنند و هم بهره گیری از خواص متعدد آن را آسانتر خواهند کرد. بهترین مصلح برای خار مریم، کاسنی و عرق کاسنی است.

عوارض جانبی

خار مریم معمولاً برای مصرف مقدار کم دارای عوارض خاصی نیست. اما درصورت مصرف بیش از حد این گیاه، عوارض جانبی همچون حساسیت پوستی،اگزما، سردرد و تهوع، ضعیف شدن قوه چشایی، عرق کردن و ضعف را بهمراه دارد.

همچنین خار مریم باعث پایین آمدن سطح قند خون خون می‌شود. به همین دلیل به افراد داری سطح قندخون پایین یا دارای دیابت و کسانی که به هردلیل برای آن‌ها داروهای مرتبط با قند خون تجویز شده، هشدار برای مصرف کردن داده می‌شود.

طرز تهیه دمنوش خار مریم

ابتدا آب را جوش آورده و پودر خار مریم را به آب جوشیده شده اضافه کنید و درب آن را بگذارید و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه بماند تا دم بکشد. پس از اینکه دم کشید آن را از صافی عبور دهید. می‌توانید برای شیرین کردن آن کمی عسل به آن اضافه کرده و نوش جان کنید.

برای خرید عمده وجزیی خار مریم یا ماریتغال  به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده خار مریم # خرید خار مریم یا ماریتغال # خواص خار مریم # خرید آنلاین خار مریم # خرید دمنوش خار مریم # خرید مارتیغال # SILYBUM MARIANUM

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای خار مریم یا ماریتغال اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط