دمنوش

دمنوش بهارمرکبات اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 44,000 تومان
قیمت : 46,200 تومان
  •  بهار مرکبات دارای طبع گرم و خشک است.
  • فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی
  • نشاط آور، تقویت اعصاب، رفع غم و افسردگی
  • تسکین ناراحتی‌های سینه و تپش قلب
  • مقوی معده و ضد تشنج
  •  تنظیم فشار خون
  • تقویت معده و اشتها آور
  • دور از نور و رطوبت نگهداری شود

برای خرید عمده تماس بگیرید 09156527702



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

بهار مرکبات در واقع همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار شکوفا میشود و در فصل پاییز وزمستان به میوه نارنج تبدیل میشود. این گیاه سرشار از عطر، اسانس و خاصیت است و از این رو در ساخت محصولات بهداشتی و آرایشی، ساخت اسانس و عطر، مربا و … مورد استفاده قرار میگیرد.
شکوفه‌های مرکبات بسیار معطرند و رایحه‌ای شیرین دارند. طعم آن تلخ است و ممکن است پس طعم صابونی داشته باشد، به همین دلیل اغلب در تهیه دمنوش آن را با عسل میل می‌کنند.
طبیعت بهار مرکبات گرم و خشک است. از این رو در طب سنتی این گیاه به عنوان دارویی آرامبخش، مفرح، نشاط آور، اشتها آور؛ تقویت کننده قلب و اعصاب، افزایش نیروی جنسی؛ رفع دل پیچه و گاز معده، تسکین درد سینه و سردرد های عصبی میشناسند.
بهار مرکبات منبع بسیار خوبی از مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است که برای بدن بسیار مفید هستند. این مواد معدنی شامل منیزیم، منگنز، بور، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، مس و پتاسیم می‌باشند. ترکیبات فعالی نیز در بهار نارنج وجود دارد از جمله روغن فعال، فلانوئیدها و فورانوکومارین. همچنین دارای ویتامین‌های B، C و D هستند.

خواص بهار مرکبات 

مقاومت در برابر اثرات بد گرمای تابستان

با بالا رفتن دمای هوا، در روزهای تابستانی، مقدار تعریق بدن افزایش می‌یابد. این امر باعث می‌شود خلق و خوی بسیاری از افراد تحت تاثیر قرار گرفته و تندخو شوند.

برای جلوگیری از بروز این حالات توصیه می‌شود، به عنوان نوشیدنی برای هنگام عصر، نیمی از لیوان را عرق بهار مرکبات و نیمی دیگر را آب بریزید. به این ترکیب، یک قاشق سکنجبین افزوده و نوش جان کنید.

کاهش تنش های عصبی

بهار مرکبات با ایجاد آرامش و کاهش اضطراب و تحریکات عصبی، تاثیرات مثبتی روی سیستم عصبی می‌گذارد. همچنین این گیاه برای رفع قولنج‌های عصبی و برطرف کردن غم و افسردگی بسیار مفید است. در واقع استنشاق عطر بهارنارنج مستقیما بر ترشح کورتیزول اثر میگذارد و استرس شما را کاهش میدهد. بهارنارنج و بوییدن آن در درمان سردردهای تنشی و میگرنی نیز موثر است.

درمان مشکلات دستگاه گوارش

بهار مرکبات  به تسکین درد‌های پی در پی شکمی، درمان درد‌های نفخ معده، اسپاسم، سوء هاضمه و سکسکه کمک میکند. همچنین از دمنوش و عرق این گیاه در درمان بی اشتهایی استفاده میشود.

برای بهبود هضم غذا و کاهش ناراحتی های معده می توان ، مقداری عرق بهار نارنج به چای اضافه کرد.

کاهش فشارخون

پیشگیری از حمله قلبی و کنترل تشنج های عصبی از دیگر خواص دمنوش بهار مرکبات در طب سنتی است. این دمنوش به برطرف کردن تپش نامنظم قلب کمک می کند و با تنظیم سطح فشار خون از طریق افزایش گردش خون در رگ ها از بروز سکته های ناگهانی پیشگیری می کند.

بهبود مشکلات یائسگی

بهارمرکبات موجب کنترل سطح استروژن ، میزان کورتیزول ، ضربان نبض و فشار خون است، از این روموجب کاهش علائم ناشی از یائسگی میشود.

تسکین درد

این داروی گیاهی مستقیما بر التهابات مزمن و حاد تاثیر میگذارد از سوی دیگر دردهای ناشی از بیماری های التهابی دردناک و قابل درمان مانند آرتریت روماتوئید یا فیبرومیالژیا را کاهش میدهد.

در طب سنتی ، دمنوش بهار مرکبات را برای تسکین سردرد های عصبی و میگرن استفاده می کنند.

مبارزه با اسپاسم

یکی از خواص بهارمرکبات  مبارزه با اسپاسم است از اسپاسم عضلات حین ورزش گرفته تا اسپاسم های شکمی را درمان میکند.

ضد صرع

شکوفه مرکبات دارای خاصیت ضد تشنجی زیادی است که فعالیت الکتریکی مغز را برای کاهش تشنج کنترل می کند.

خواص دارویی بهار مرکبات بر زیبایی پوست

بهار مرکبات یک تونر قوی در مقابل آلودگی‌ها، آفتاب سوختگی و چربی پوست دست خواهید یافت.
چهره را شاداب کرده و زیبایی را برای پوست به ارمغان می‌آورد.
برای درمان خشکی و التهابات پوستی کودکان بسیار موثر و پر کاربرد است.
ماساژ پوست با دمنوش خنک شده بهارمرکبات ، بسیار موثر و مفید برای از بین بردن آفتاب سوختگی‌ها است.

ماسک پوست با بهار مرکبات 

یک لیوان دم کرده بهار مرکبات یا عرق آن
سه لیوان شیر گرم
چند قاشق غذاخوری عسل

این مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید و روی سطح پوست صورت و بدن بمالید. ترجیحا بعد از استحمام از این ماسک استفاده کنید و سپس با آب ولرم رو به سرد بدن و صورت را آبکشی کنید. به عنوان یک ماسک خیلی خوب برای زیبا شدن پوست تاثیر بسزایی دارند.

نکاتی جالب از خواص بهار مرکبات 

برای جلوگیری از آسیب دیدن لباس‌ها توسط حشرات به جای استفاده از نفتالن که بدبوست می‌توان از پوست و شکوفه‌های خشک نارنج استفاده کرد. تحقیقات نشان داده میزان موادی که مسئول بوی عطر و خواص درمانی اسانس بهار نارنج هستند در اسانس بهار نارنج جنوب بیشتر است و به دلیل اینکه از نظر داشتن مواد اصلی عطر بسیار غنی بوده، از نظر خوشبویی کیفیت بسیار بالایی دارد و از نظر کمیت نیز در رتبه بالایی قرار دارد. و در پایان لازم است بدانیم اثر بهار نارنج در ظرف مسی تا هفت سال و در ظرف شیشه‌ای تا یک سال باقی می‌ماند.

شیوه تهیه دمنوش بهار مرکبات 

روش اول:  ۴ تا ۶ برش نازک زنجبیل پوست کنده و خام را ریز و به صورت نازک خرد کنید یک کتری متوسط را با ۲ فنجان آب پر کنید. برش‌های زنجبیل را درون آب جوش بگذارید و سپس ۲ قاشق چای خوری شکوفه‌های خشک شده بهار نارنج بریزید. بگذارید به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به آرامی جوش بیاید. در صورت تمایل عسل را اضافه کنید تا مزه دار شود.

روش دوم: مقدار آب مورد نیاز خود را روی حرارت بگذارید تا به نقطه جوش برسد. سپس چای سبز و مقدار مشخص بهار نارنج خود را درون قوری ریخته و بر روی آن نیز آب جوش بریزید. بگذارید برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم بکشد. دمنوش شما آماده عسل آن را کمی عسل نوش جان کنید.

روش سوم: ۳ قاشق چای خوری شکوفه خشک شده بهار نارنج و ۳ قاشق چای خوری شکوفه خشک شده گل محمدی را به آب جوش اضافه کنید و حدود ۵ الی ۶ دقیقه بگذارید تا دم بکشد. دمنوش شما آماده است.

عوارض بهار مرکبات ، احتیاط و منع مصرف

استفاده زیاد از عصاره بهار مرکبات سبب بالا رفتن فشارخون و افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد دچار بیماری قلبی باید از استفاده بیش از حد آن پرهیز کنند.
بهار مرکبات دردوران بارداری و شیردهی بایستی با احتیاط مصرف شود.
زیاده‌روی در خوردن عرق بهار نارنج بی‌خوابی ایجاد می‌کند.
زیاد بوئیدن بهار مرکبات سبب بی‌خوابی می‌شود، از این خاصیت می‌توان در مواقع نیاز به نخابیدن استفاده کرد.
گلاب مصلح (اصلاح کننده ضرر) بهار نارنج است.

 برای خرید عمده و جزیی دمنوش بهار مرکبات اصل اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# خواص دمنوش بهار مرکبات  # خرید آنلاین دمنوش گیاهی # Herbal hot drink

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای دمنوش بهارمرکبات اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط