گلرنگ

گلرنگ یا زعفران مصنوعی اعلی

وزن : 50 گرم

قیمت برای شما : 109,375 تومان
قیمت : 114,844 تومان
  • طبع گلرنگ گرم و خشک است.

  • خاصیت مسهلی دارد.

  •  مسکن است.

  • تنظیم کننده پریود است.

  •  بلغم را خارج می سازد.

  •  تقویت کننده اعصاب است.

  •  تقویت کننده عمومی بدن است.

  •  مقوی نیروی جنسی و زیادکننده اسپرم است.

  •  از گلهای آن می توان به جای زعفران برای رنگین کردن برنج استفاده کرد.

❗️گلرنگ باید در ظرف در بسته محکم فلزی یا شیشه ای نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود.



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

گلرنگ یا زعفران مصنوعی به انگلیسی safflower و نام علمی این گیاه Carthamus tinctorius است. و به خانواده کاسنیان تعلق دارد و بومی مشرق زمین و یک ساله است اما در حال حاضر در بیشتر نقاط دنیا کشت می شود.

این گیاه دارای برگ های پهن، گل هایی زرد تا نارنجی، ارتفاعی 60 سانتیمتری و ساقه ای خاردار است.گل های این گیاه به شکل منفرد، لوله ای است و شباهت با خارخسک دارد.گل‌های آن منفرد، لوله‌ای و به رنگ زرد مایل به قرمز است و میوه آن سفید رنگ است. از دانه‌های این گیاه روغن گلرنگ تولید می‌شود و از گل‌های گلرنگ برای رنگین کردن خوراکی‌ها و به عنوان منبعی برای استخراج رنگ طبیعی استفاده می‌کنند.

گلرنگ گیاهی است که به آن گیاه رنگ، کاجیره، کاشفه، گل کافشه و … نیز گفته می‌شود و در بعضی از استان‌های جنوبی مانند کرمان گل خشت نامیده می‌شود

این گیاه یکی از گیاهان دارویی به شمار می رود که در آشپزی نیز کاربرد دارد. از گیاه گلرنگ در صنعت رنگرزی نیز استفاده می شود. گیاه گلرنگ دارای طبعی گرم و خشک است. این گیاه دارویی فواید و خواص زیادی برای بدن دارد

خواص دارویی درمانی گیاه گلرنگ یا زعفران مصنوعی

گیاه گلرنگ که به زعفران مصنوعی نیز شناخته می شود، علاوه بر خوش رنگ کردن غذا، کاربردهای دارویی درمانی زیادی دارد.

کاهش خطر سرطان

استفاده از گیاه گلرنگ در کاهش خطر سرطان و از بین بردن رادیکال های آزاد موثر است زیرا این گیاه سرشار از ویتامین Eاست که خاصیت آنتی اکسیدان زیادی دارد.

 سلامت قلب

 گیاه گلرنگ یکی از مهم ترین منابع اسیدهای چرب امگا 6 است که می تواند به حفظ تعادل سالم کلسترول در بدن کمک کند، و موجب کاهش احتمال ابتلا به آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی می شود.

جلوگیری از دیابت

 گیاه گلرنگ به دلیل دارا بودن اسید چرب امگا 6 از بالا رفتن قند خون جلوگیری می کند و برای جلوگیری از دیابت بسیار مفید می باشد.

کاهش وزن

اسیدهای چرب امگا 6 موجود در گیاه گلرنگ به کاهش وزن کمک می کند و مصرف این اسیدها موجب می شود تا بدن به جای ذخیره چربی ها، آنها را بسوزاند. با اضافه کردن این روغن به برنامه غذایی می توانید به کاهش وزن خود سرعت بخشید.

خواص گلرنگ برای پوست

استفاده از روغن گیاه گلرنگ برای سلامت پوست مفید است زیرا این گیاه سرشار از اسید لینولئیک است که ارتباطی نزدیک با کیفیت و ظاهر پوست دارد. بر اساس تحقیقات این اسید برای از بین رفتن منافذ پوستی، درمان آکنه، تقویت بازسازی سلول های پوستی، کاهش زخم ها و سایر لکه های پوستی مفید می باشد.

برای کاهش چین و چروک، اگزما، التهاب و قرمزی پوست می توان به صورت موضعی از گیاه گلرنگ استفاده نمود.

خواص گیاه گلرنگ برای مو

گیاه گلرنگ به تقویت و شادابی موها کمک می کند، برای این منظور کافی است موها را ماسک تهیه شده با گیاه و روغن آن ماساژ دهید.

خواص گیاه گلرنگ برای بانوان

ازدیگر خواص گلرنگ تنظیم قاعدگی و تسکین درد و ناراحتی های قبل از عادت ماهانه است زیرا اسید لینولئیک در گلرنگ، پروستاگلاندین ها را در بدن تنظیم می کند که باعث نوسانات هورمونی و علائم شدید در طول قاعدگی می شود.

خواص گیاه گلرنگ برای آقایان

مصرف گیاه گلرنگ نیروی جنسی و حجم اسپرم مردان را افزایش می دهد و به درمان ناباروری کمک می کند.

عوارض جانبی گلرنگ :

 این گیاه قاعده‌آور بوده و باعث سقط جنین می‌شود. بنابراین مصرف گل و دانه گلرنگ در بارداری ممنوع است.

 گیاه گلرنگ فرآیند لخته شدن خون و توقف خونریزی را کند می‌کند، بنابراین افرادی که ناراحتی‌هایی نظیر زخم معده، هموروئید و… دارند، لازم است در مصرف این گیاه احتیاط کنند.

همچنین لازم است مصرف گلرنگ دو هفته قبل از انجام هرگونه عمل جراحی متوقف شود، چراکه ممکن است باعث خونریزی بیش از حد بعد از جراحی شود.

 مصرف گلرنگ در برخی افراد ممکن است سبب بروز حساسیت شود.

گیاه گلرنگ با برخی داروها نظیر داروهای رقیق کننده خون و داروهایی که لخته شدن خون را کم می‌کند مانند آسپرین و … تداخل دارویی دارد.

 برای خرید گلرنگ اعلی به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده گلرنگ # خرید ادویه گلرنگ # خواص ادویه گلرنگ # ترکیبات ادویه گلرنگ # safflower # Carthamus tinctorius # خرید کاشفه # خرید کاجیره # رنگ غذا طبیعی

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای گلرنگ یا زعفران مصنوعی اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط