خمیرمایه

خمیرمایه اعلی

وزن : 100 گرم

قیمت برای شما : 42,900 تومان
قیمت : 45,045 تومان
  • مخمر موجب ورآمدن خمیر و افزایش حجم نان می‌شود.

  •  مخمر باعث استحکام، تقویت و کیل دهی بیشتر خمیر نان می‌شود.

  • مخمر موجب خوش عطر و طعم شدن نان می‌شود.

  • مخمر باعث بهبود کیفیت بافت داخلی نان شده و نقایص پوسته نان را بر طرف می‌نماید.

  • مخمر پروپیونیک اسید تولید می‌کند. این اسید خاصیت ضد میکروبی طبیعی داشته و از فساد نان جلوگیری می‌کند.

  •  مخمر زمان بیاتی نان را نیز به میزان قابل توجهی به تأخیر می‌اندازد.

  •  مخمر باعث شکسته شدن و هیدرولیز اسید فیتیک موجود در سبوس گندم می‌شود.

  •  مصرف خمیر مایه به جای جوش شیرین موجب بهبود کیفیت نان و افزایش زمان ماندگاری و نیز جلوگیری از ضایعات آن می‌گردد.

❗️ادویه ها و چاشنی ها باید در ظرف در بسته محکم فلزی یا شیشه ای نگهداری شود که رطوبت وارد آن نشود



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

مخمر نان یا خمیرمایه (Baking Yeast): در واقع یک موجود تک سلولی زنده ست. خمیر مایه در مجاورت آب و شکر فعالیت و رشدش را آغاز و در اثر فعالیت شروع به تولید گاز دی اکسید کربن و مـواد آلی در خمیر می‌کند. این گاز کربنیک باعث افزایش حجم، پوکی و تخلخل نان و همچنین ترکیبات آلی آن باعث افزایش ارزش غذایی، عطر و طعم خوب  به نان می‌شود.

برای پخت بیشتر نان ها و بعضی از کیک و کلوچه‌ها به خمیر مایه نیاز داریم. خمیر مایه موجب پف نان می شود اما در صورتیکه سالم باشد و درست به عمل آورده شود.

خمیرمایه چیست؟

برای ایجاد بافت سبک و اسفنجی در نان باید خمیر ور آید، به عبارت دیگر گاز در درون خمیر پراکنده می شود و خمیر را اسفنجی و پرحجم کند که این حجیم شدن خمیر را ورآمدن میگویند.

کار مخمر این است که موجب ورآمدن خمیر می شود.

برای به عمل آوردن و درست کردن خمیرمایه از روش زیر استفاده کنید:

۱- اول از همه باید به خمیرمایه که در واقع از موجودات تک سلولی زنده تشکیل شده برای عملکرد بهتر و سریع تر غذا بدهیم. بهترین غذا و محرک برای خمیر مایه شکر است. به همین دلیل است که کمی شکر به خمیر مایه همیشه اضافه می‌شود تا بهتر عمل کند.

بنابراین با توجه به میزان خمیر مایه که استفاده می کنید، برای هر ۱ قاشق غذاخوری خمیرمایه، به ۱/۲ قاشق چایخوری شکر به آب خمیر مایه اضافه کنید.

۲- دومین و یکی از مهم ترین نکات درست کردن خمیر مایه مربوط به آبی است که با خمیر مایه مخلوط می کنید. آب خمیر مایه نه باید سرد باشد و نه داغ اما چرا؟

برای درست کردن خمیر مایه آب نباید سرد باشد چون: خمیر مایه برای عمل کردن به محل گرم نیاز دارد و سرما باعث خاموش و کند شدن عملکرد خمیر مایه می‌شود.

برای درست کردن خمیر مایه آب نباید داغ باشد چون: خمیر مایه از موجودات زنده است اگر آب خیلی داغ استفاده کنید تک سلولی ها را می کشد بنابراین اصلاً خمیر مایه شما عمل نمی‌کند.

بهترین دما برای آب خمیر مایه بین ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. اما نگران نباشید نیاز به دماسنج نیست. مثل درست کردن ماست با شیر، فقط انگشت کوچک خود را داخل آب فرو ببرید، ۵ ثانیه صبر کنید، اگر احساس گرما کردید و انگشتتون نسوخت این آب برای درست کردن خمیر مایه عالی است.

۳- حدود یک سوم تا نصف فنجان آب گرم (با توجه به میزان خمیر مایه) با مقدار مناسب شکر (با توجه به میزان خمیر مایه) را باهم مخلوط کنید و بعد به آنها خمیر مایه را اضافه کنید و بهم بزنید تا پودر خمیر مایه کاملاً خیس شود.

روی ظرف خمیر مایه را با یک بشقاب یا پلاستیک ببنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را ثابت در جای گرم قرار دهید و صبر کنید تا خمیر مایه پف کند و روی آن پر از حباب شود و حجم آن دو برابر شود.

نکات مهم درست کردن خمیر مایه

به خمیر مایه باید کمی شکر بزنید تا بهتر و سریع‌تر عمل کند.

برای عمل آوردن خمیر مایه می‌توانید بجای آب گرم از شیر گرم هم استفاده کنید. اگر در دستور تهیه خمیرتون شیر بود برای درست کردن خمیر مایه بجای آب از شیر استفاده کنید.

به خمیر مایع اصلاً نمک نزنید نمک برعکس شکر موجب جلوگیری از عمل آمدن خمیر مایه می‌شود اما بعد که خمیر مایه عمل کرد، اشکال ندارد داخل خمیر نمک باشد.

آب خمیر مایه باید گرم باشد نباید داغ یا سرد باشد.

خمیر مایه را در یخچال یا فریزر نگهداری کنید تا تازه بمانند.

خمیر مایه باید تازه باشد تا خوب عمل کند. معمولاً بعد از ۶ ماه خراب می‌شود.

همیشه برای اضافه کردن خمیر مایه به نان حتی خمیر مایه‌های فوری آن را به عمل بیاورید. بعد به نان اضافه کنید تا مطمئن باشید که سالم است.

بعد از اضافه کردن خمیر مایه به آرد و تهیه خمیر از آرد، آرد را خوب ورز دهید. و خمیر را برای به عمل آمدن در یک محیط گرم مانند کنار بخاری یا شوفاژ قرار دهید.

خمیر مایه را قبل از استفاده بخصوص اگر در فریزر نگهداری می‌کنید، ۱۵ دقیقه در محیط قرار دهید تا به دمای محیط برسد بعد آن را به آب گرم اضافه کنید.

برای خرید خمیر مایه به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# طرز استفاده از خمیر مایه # خرید خمیر مایه # خواص خمیر مایه  # خرید خمیر مایه رضوی # Baking Yeast # خرید خمیر مایه فوری

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای خمیرمایه اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط