ذرت

ذرت پاپ کورن اعلی

وزن : 500 گرم

قیمت برای شما : 42,900 تومان
قیمت : 45,045 تومان
  • طبع ذرت پاپ کورن سرد و خشک است.
  • این دانه خوراکی حاوی ویتامین E،B، پروتئین، مواد معدنی، چربی‌های سالم، نشاسته و فیبر است
  • افزایش سلامت دستگاه گوارش
  • اگر حالتون بده ذرت پفیلا بخورید!
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • تقویت استخوان
  • درمان کم خونی
  • کنترل سطح قندخون
  • جلوگیری از پیری زود رس
  • فواید پاپ کورن برای کسانی که دچار سلیاک هستند
  • کاهش سطح کلسترول خون
  • کاهش سطح کلسترول خون

◊ دور از رطوبت نگهداری شود.



  • ضمانت کیفیت و اصالت
  • محصولات دارای تخفیف مرجوعی ندارد
  • فقط پرداخت انلاین
اشتراک:

پاپ کورن که با نام های ذرت بو داده و پف فیل نیز از آن یاد می شود؛ خواص بسیار زیادی دارد.
ذرت بوداده یا پاپ کورن جزو تنقلات سالمی است که خواص زیادی دارد. منبع طبیعی ترکیبات فنولیک، آنتی اکسیدان ها، فیبرها و مواد معدنی است که اثرات مثبتی روی بدن دارند. اما شاید خیلی از ما با خواص بیشمار این خوردنی پرطرفدار کاملا آشنایی نداشته باشیم و صرفا به دلیل مزه و طعم آن را انتخاب می کنیم. اما بد نیست بدانید که این میان وعده ی پرطرفدار فواید زیادی دارد.

خواص ذرت پاپ کورن

۱. پاپ‌کورن پر از آنتی اکسیدان است

پوست ذرت بوداده، سرشار از آنتی اکسیدان است. منظور از پوست، همان‌هایی است که معمولاً بین دندان‌هایمان گیر می‌کند و جویدنشان هم سخت است! آنتی اکسیدان موجود در پاپ‌کورن ، اسمش پلی فنول است

پلی فنول‌ها با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه کرده و در نتیجه برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی، آسیب‌های سلولی و فرایند پیری، مفید است. همچنین یک برنامه‌ی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، به بازدارنده‌ی سرطان هم شناخته شده است.

تنها دلیلی که پاپ کورن بیشتر از میوه‌ها آنتی اکسیدان دارد بدین خاطر است که درون خود آبی ندارد تا آنتی اکسیدان‌ها رقیق شوند. پاپ کورن همچنین دارای آنتی اکسیدان دیگری بنام فرولیک اسید است که در غذاهایی همچون برنج، جو، لوبیا و دیگر دانه‌های کامل یافت می‌شود.

۲. پاپ کورن به نسبت دیگر میان وعده‌ها، چربی کمتری دارد

از آنجایی که پاپ کورن یکی از خوراکی‌هایی است که می‌توان آنرا بدون افزودنی‌های دیگر خورد، در نهایت کالُری کمتری خواهد داشت. همچنین در مقایسه با میان وعده‌های دیگر که پر از پنیر و چربی‌های دیگرند، چربی کمتری دارد.

اما اگر پاپ کورنی بخورید که در کره غلطانده و از طعم دهنده‌های مصنوعی در آن استفاده شده است، شاید این مزایایی که از آن صحبت می‌کنیم را دریافت نکنید. پاپ کورنی که با حداقل ادویه درست شده باشد، برای همیشه یک میان وعده‌ی خوشمزه و سالم خواهد بود.

۳. پاپ کورن تمام خوبی‌های غلات سبوس‌دار را دارد

از آنجایی که پوست پاپ کورن اصالتاً جزو دانه‌های کامل است، تمام خوبی‌هایی که در جوانه، سبوس و اندوسپرم یک دانه‌ی کامل یافت می‌شود در پاپ کورن هم وجود دارد.

متخصصان دریافته‌اند که پاپ کورن حاوی ویتامین E،B، پروتئین، مواد معدنی، چربی‌های سالم، نشاسته و فیبر است. پس زمانی که پاپ کورن می‌خورید، در‌واقع در حال خوردن دانه‌های کامل هستید که بخش مهمی از برنامه‌ی غذایی شما هستند.

۴. پاپ کورن حاوی فیبر زیادی است

یکی دیگر از مزایای پاپ کورن این است که حاوی مقدار زیادی فیبر است، چرا که جزو غلات کامل بحساب می‌آید. و همانطور که می‌دانید فیبر برای دستگاه گوارش شما خیلی مفید است.

مصرف مقدار مناسبی فیبر، می‌تواند کلسترول شما را تحت کنترل در بیاورد و قند خونتان را تنظیم کند. می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و در کل بدنتان را به سمت تناسب اندام سوق دهد.

۵. پاپ کورن به حداقل زمان برای هضم نیاز دارد

یکی از مزایای پنهان ذرت بوداده، این است که این خوراکی، به حداقل زمان برای هضم نیاز دارد. اگر خودتان در خانه پاپ کورن درست می‌کنید، می‌توانید بدون افزودن ادویه‌های زیاد، از تمام فواید آن بهره ببرید.

میان وعده‌های دیگر همچون شکلات‌هایی که سرشار از فیبر و غلات کامل هستند، ممکن است با شکر شیرین شده باشند تا مزه‌ای بگیرند، اما یک‌کاسه پاپ کورن ساده، هم طبیعی است و هم سالم و مغذی.

6 . فواید پاپ کورن برای کسانی که دچار سلیاک هستند

پفیلا ماده غذایی بدون گلوتن به حساب می آید که برای افرادی که به گلوتن حساسیت دارند مفید است، افرادی که به سلیاک مبتلا هستند یا نسبت به گلوتن حساسیت دارند نمی توانند بسیاری از مواد غذایی را به راحتی مصرف کنند و دچار مشکلات گوارشی مانند نفخ و بیماری هایی مانند خستگی و مشکلات پوستی می شوند، این افراد می توانند پاپ کورن را به جای نان سوخاری و مواد غذایی دارای گلوتن دیگر روی مرغ و ماهی یا داخل سالادها استفاده کنند.

مواد لازم برای تهیه پاپ کورن کاراملی

ذرت 2 لیوان

روغن به میزان لازم

نمک به میزان لازم

رنگ مجاز خوراکی

آب پاش

آب ا لیوان

شکر 1 لیوان

کره 50 گرم

طرز تهیه پاپ کورن

مرحله اول: آماده سازی پاپ کورن در یک قابلمه مناسب کمی نمک و روغن ریخته و بر روی حرارت گذاشته تا داغ شود و سپس ذرت را در داخل قابلمه ریخته و درب قابلمه را ببندید. زیر شعله قابلمه باید متوسط رو به زیاد باشد.

مرحله دوم: رنگی کردن در این مرحله رنگ را در آب بریزید و داخل آب پاش بریزید و تا ذرت ها نترکیده است بر روی ذرت ها به مقدار لازم آب رنگی اسپری کنید. و درب قابلمه را گذاشته و زمان دهید تا ذرت ها بترکند. و قابلمه را تکان دهید تا ذرت ها زیرو شوند. هر چند دقیقه ای درب قابلمه را برداشته تا اگر نیاز است دوباره آب بپاشید. به همین راحتی پاپ کورن شما رنگی می شود.

مرحله سوم: کارمل برای تهیه کارامل شکر را در تابه ریخته و بدون اضافه کردن چیزی زمان دهید تا شکر روی حرارت کاراملی شود و بعد کره را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

زمانی که دیگر صدای ترکیدن ذرت های ساده نیامد. برای کاراملی کردن ذرت را دیگر رنگی نکنید. پاپ کورن آماده را در تابه ای که کارامل را تهیه کرده اید بریزید و هم بزنید تا پاپ کورن شما کاراملی شود. به همین راحتی… به همین خوشمزگی پاپ کورن کاراملی شده و یا پاپ کورنی را که رنگی کرده اید نوش جان فرمائید.

نکاتی که باعث می شود پاپ کورن بهتری داشته باشیم ظرف پاپ کورن تمیز و خشک باشد.

ذرت را میتوانید در یخچال قرار دهید تا بهتر و بیشتر پف کند.

در استفاده از نمک دقت فرمائید تا پاپ کورن شور نشود.

می توانید برای داشتن یک پاپ کورن پنیری از پودر پنیر نیز استفاده کنید.

برای خرید ذرت پاپکورن به فروشگاه اینترنتی بهسا مارکت مراجعه فرمایید.


# موارد ذرت پاپکورن  # خرید ذرت پاپکورن  # خواص ذرت پاپکورن  # ذرت مکزیکی # خرید پفیلا # ذرت بو داده

شما اولین نفری باشید که در مورد این محصول نظر میدهید ...
2 نظر برای ذرت پاپ کورن اعلی
  • user1

    ستاره جمشیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

  • user2

    وحید سعیدی 5 اسفند 1399

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است

ارسال نظرات

محصولات مرتبط